Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 115 116 117 [118] 119 120 121
3511
Kilpailijoiden kanava / renkaat
« : 31.03.03 - klo: 17.35 »
JesseT: MItä lumen määrään tulee, sitä ON paljon enemmän kuin esimerkiksi viikonloppuna Mäntsälässä..... :)

Joo, Pohjoisen eläjien äänenkannatajana heitän omat sanani soppaan... :)

CS-22 kanssa olen törmännyt muutamaan otteeseen JB inserttejä käyttäessäni repeämisongelmiin. Rengas repeää joko beltin vierestä kokonaan "läpi asti" tai tämä perinteisempi liimasauman irvistäminen.

Kyseisen rengastyypin kanssa olen kuitenkin mieluummin noidenkin ongelmien kanssa, kuin että ajaisin 27 renkailla. Mutta kun paremmasta renkaasta on koko ajan puhe... Ymmärtääkseni Orionin renkaat toimivat erittäin hyvin, ja toivoisinkin hieman tarkemmin asian tarkastelua ennen uuteen rengassääntöön siirtymistä, erityisesti talvikaudeksi.

Itse olen toisaalta tyytyväinen että harmistunut kesän rengastyypin ollessa CS-27. Hyvä asia on se että samat renkaat ovat EM kisoissa, jonka ansiosta niistä on jokaisella ainakin jotain kokemusta, eikä renkaita tarvi huhuilla ja hommata kaukaa ja kalliilla.

Huonoksi puoleksi katson lyhyen kesän, jonka aikana varsinaisia hellepäiviä on varsin vähän, tietysti toivon ettei näin olisi. :)

Renkaasta aiheutuu ainakin se ongelma, ettemme itse pääse asiaan käsiksi kuin vasta useita viikkoja jälkikäteen etelään verrattuna, johtuen lumen määrästä sekä ehkä lämpimien päivien vähäisemmästä lukumäärästä. Tai onhan meillä Suomen ainoa lämmitetty asvalttirata, mutta ei ainakaan omat nappulat ja monopoli paperit riitä sen lämpimänä pitämiseen niin usein kuin haluan. :)

Ehkä tuon kesänki juuri ja juuri selviää läpi muutaman etelän "treenisession" avulla. Valitettavasti kaikki vain maksaa...Myös "laatuaika" baanalla.

Jos mielipide ei tullut selväksi..... Talveksi ehdottomasti jokin muu rengas kuin 27. Ja kesäksi tulisi sallia myös 22, koska juuri noina 15 celsiuksen ajopäivinä hommasta voi tulla aika vastenmielistä sutimista....

3512
Kilpailijoiden kanava / Re: skabat
« : 30.03.03 - klo: 20.17 »
Joo, virheistä oppii ja pitää oppiakin. Eli kaikin puolin kuitenki hyvät kisajärjestelyt, tullaan toistekin.

Itseä vaan jäi harmittamaan E.R.I.T.T.Ä.I.N paljon just noi mollien tumma väri joka teipin kans "uppos" rataan. Mulle tuottaa vaikeuksii erottaa mollat radoilla joissa ajetaan kauempana kuin 20m...Varsinki jos noin tummia.. Vaikka otin TODELLA varman päälle muutamat mutkat, silti ihan "nolla vauhdissa" onnistuin osumaan aina samoissa kohdissa.

Ei tietenkään tarvi ajaa molliin, mutta eipä ole tiukemmissakaan tilanteissa tullu tehtyä tommosia mokia, joten.... vähän, tai siis paljon jäi hampaankoloon.


CAi: Hyvä että kelpaavat :)

3513
Kilpailijoiden kanava / skabat
« : 30.03.03 - klo: 19.46 »
Kyseistä kolmatta TS A:finaalia itsekin kommentoiden....

Eli olin kyllä itse koko ajan tilanteen tasalla, ja annoinkin tietä heti kun ero oli semmoinen, ettei tarvinut parkeerata odottamaan ohitusta. Kyseisessä tilanteessa tulin itsekin blokatuksi pihalle, jo nka vuoksi menetin lopputuloksissa muutaman sijan. Kyseisellä hetkellä kun olin 4.

Lisäksi korostan :wink:  että edellämainitun kaltaista ohitus tilannetta ei mielestäni tulisi käyttää hyödyksi, kuskilla joka ajaa kisaa ohitettavan kanssa. Mielestäni tilanne on fiksua "jäädyttää" nopeampien ohipäästämisen ajaksi, jottei synny eilisen kaltaista hässäkkää...
KEtään en tilanteesta erityisesti syytä, mutta tilanteesassa olisi voinut toimia toisinkin.

Muutoin blokkailun kohteeksi useampaan otteeseen joutuminen itse kisassa hieman harmitti, koska todellinen vauhti jäi näkemättä  lopputuloksia silmällä pitäen.


Kisasta miinukset ja plussat:

+pito
+profiili
+kuulutus
+yleinen fiilis varikolla hyvä
+pizzat hyviä, vaikkeikaan Memon tasoisia :wink:
+tasainen kisa, jossa sijoitukset "arvottiin" 10 nopean kuskin kesken

-radan teipit.
Ainakin alekirjoittaneella on vaikea havaita tummaa tummasta, eli mustat mollat mustalla teipillä tummalla linjalla. Aiheesta aiheutui itselleni muutamia tarpeettomia, kuitenki itseaiheutettuja ajovirheitä=arviointivirheitä(arpomisvirheitä ajolinjan suhteen), joista sai vastapalkaksi huonon sijoituksen "liian helposti".

3514
Sähköautot / k: Sanwa M8:n käyttäjille
« : 20.03.03 - klo: 21.18 »
Mutta toihan on vähän niinku "pitäis laittaa tyhjät patterit..."....;)
Ehkä homma nyt ei kuitenkaan (toivottavasti) mene noin pilkun viilaukseksi. Täytyyhän muistaa että akuissa nim.jän. on 1.5V ja kennoissa 1.2V.

Säännöllä on käsittääkseni pyritty eliminoimaan monien käyttämä 9:s kenno (häiriöherkkyyden poistamiseksi/lähetystehon lisäämiseksi käytetty.).

3515
Sähköautot / Hitec/Futaba Sama johtojärjestys ?
« : 20.03.03 - klo: 20.06 »
Sanwan vanhemmissa malleissa 90-luvun alussa + ja - olivat toisinpäin, mutta muita tapauksia en ole tavannut.

3516
Sähköautot / k: Sanwa M8:n käyttäjille
« : 20.03.03 - klo: 19.02 »
Robitronicilla lataa radion akkua ihan hyvin kun ei nosta latausvirtaa liian korkeaksi. Koska akussa on 8 kennoa, jossain vaiheessa latausjännite ylittää korkealla virralla ladattaessa laturin sisäänottaman jännitteen(~13V), jolloin lataus katkeaa.

Eli kun lataat akkuun esim 1,5A, saat sen tod. näk lähes täyteen, muttet ehkä kokonaan.

Jokatapauksessa ilman ongelmia olen samoja akkuja ladannut noin 50 kisaan ja varmaan 250 treenikertaan. Eikä ole ainakaan vielä ilmennyt ongelmia.

Otan tietysti akun aina pois radiosta latauksen ajaksi, ja kytken liittimen kennokoteloon, ja johdot luonnollisesti laturiin. Jesse taisi jo mainitakin aiheesta, mutta kovin vaihtelevaa virtaa ei kannata pukata,jos radio on päällä. Ja sitäpaitsi, ulkoinen virtalähde on kisoissa kielletty.

Eli, miksipä ei, kokeile pienellä virralla. Ei laturi tiedä montako kennoa sinulla on akussa. Voit verrata tilannetta hunoon ajoakkuun. Jännite nousee latauksen lopussa jopa lähelle 11 Volttia....Siis todella huonokuntoisissa akuissa. Perusmatematiikallahan siinäkin olisi 9 kennoa...:)

3517
Sähköautot / m8
« : 20.03.03 - klo: 15.16 »
CAi varmaan voisi valaista millä virralla EI kannata ladata M8 akkua, jos EI halua polttaa latausjohtoa...... :wink:

Itse olen ladannut 0,5-1,5A käyttäen robitronicin Pro2000+ laturia. Akut on 99 vuonna ostetut 1600mAh Hitachit omassa M8:ssa, ja hyvin on kestäny kisapäivän läpi, kaksipäiväisetkin skabat.

Kunhan vain pitää huolen etteivät akut/kotelo ylikuumene latauksessa. 0,5A lähempänä oikeaa ja "järkevää" latausvirtaa.

3518
Tulokset / Pohjois-Suomen RC-kuskit
« : 18.03.03 - klo: 18.52 »
Tervehdys Pohjois-Suomen kisa-ja harrastelijakuskit!

Ajamme tulevana kesänä aktiivisesti kerhokisoja uudella Oulun Raksilan ORCR Raceway asvalttiradalla. Kisaluokkina ovat ainakin TS-10 sekä TP-10. Jos on tarpeeksi halukkaita, ajamme myös Tj-10 luokan.

Kisapäivät ilmoitetaan myöhemmin. Kisat ajoittuvat kuitenkin FinTrack sarjan väliin, joten ne toimivat hyvinä harjoituskisoina FT kisoja kiertäville kuljettajille sekä erinomaisena harjoitteluna uusille ja kokeneemmillekin.

Olisi erittäin hienoa, jos myös kauempaa vaivaudutaan paikalle, sillä kisojen sekä radan taso ovat varmasti hyviä, sillä mukana on useita kilpakuljettajia. Esim. Kajaanin, Iisalmen, Raahen yms on aktiiviset kuljettajat, ottakaa yhteyttä, jos yhteistyö- ja kerhotoiminta kiinnostavat.

Kannattaa tulla paikalle treenaamaan sekä mittaamaan oma vauhti. Kisojen tunnelma on leppoisa, ja ongelmien kanssa kokeneemmat auttavat varmasti.

Ennakkoluulottomasti siis mukaan kisaympyröihin!

Lisätietoja voi kysellä sähköpostilla

vesa_yli@luukku.com

Muistithan, että harjoittelemme toukokuun loppuun asti Kiimingin yläasteella lauantaisin klo 13-22. Kaikki mukaan!

3519
Kilpailijoiden kanava / ...
« : 17.03.03 - klo: 10.01 »
Ottaen huomioon maailmalla ajettavat suurimmat kisat, kaikki ajetaan sisällä, mattoradalla. Jenkeissä ja Euroopassa. Ja onhan meidänkin kotimaan kisoisssa selkeästi enemmän porukkaa talvisin. Eikö SM tittteli ole arvokkaampi jos sitä ovat tavoittelemassa 40 kuskia 20 sijaan?

Onhan 12-luokka ja C-10 luokkakin MM kisoissa ajettu sekä asvaltilla että matolla, viimeksi 98 ja 2002.

Itse en ainakaan näe mitään syytä miksi touring SM ei voisi olla talvikaudella.  Tarkentakaa te viisaammat.

Jokatapauksessa nykyinen kalenteri on NIIN täynnä kisoja, että hädin tuskin ehtii töissä, saati sitten koulun ohella työskennellä kisabudjetit kasaan. Ehdoton maksimi kesä- ja talvisarjalle on mielestäni 5 kisaa/talvi ja 5/kesä.

Mutta nykyinen kalenteri onkin ilmeisesti "karsinta versio" kisajärjestäjille...?

3520
Kilpailijoiden kanava / .
« : 17.03.03 - klo: 09.42 »
Heulin kansas samaa mieltä.

Ainakin meille Ouluun on jokakerta ollut TODELLA vaikea ja KALLIS hankkia tarvittavat valvojat ja tuomarit SM kisoihin.

Talvisarjassahan on tunnetusti enemmän kuskeja kuin kesällä. Eikö olisi mahdollista ajaa SM esim huhtikuussa matolla, LRP kisojen aikoihin. On tietty totta että EM ajetaan asvaltilla. Mutta onko jokin sääntö joka estää SM kisan ajamisen matolla touringissa? Kesällä kun ihmisillä on jostain syystä muitakin menoja, kuljettajia on kisoisssa yleensä 10-15 vähemmän kuin talvella/kisa.


Enhän minä mitään tiedä, kunhan vain esitin asian. :wink:

3521
Kilpailijoiden kanava / .
« : 13.03.03 - klo: 13.10 »
Tuskin nyt puhutaan kahdesta rinnakkaisesta sarjasta, vaan että SM sarja korvaisi FT sarjan. Rinnakkaisuudessa nyt ei olisi mitään järkeä.

3522
Sähköautot / .
« : 12.03.03 - klo: 13.42 »
Off topik.. Mut ottaahan 205 pösöt vieläkin yhteen kisareissuilla :)

3523
Kilpailijoiden kanava / sm sarja
« : 12.03.03 - klo: 13.27 »
Jossain vaiheessa toi Cup-sanan käyttö oli melkein laitonta, miten lienee nykyään?

Mielsetäni sarja SM olisi parempi vaihtoehto nykyiseen verrattuna monestakin syystä.

Kilpailut voisivat olla esim 3 tai 4  talvella ja 3 tai 4 kesällä, joista 4 tai 6 parasta lasketaan loppupisteisiin.

Näin ohimennen tuli mieleen, et oisko mitään järkeä tai mahdollisuutta ajaa myös foam SM turisteilla? Vai tulisiko luokkia ehkä taas liikaa yms...

3524
Tulokset / .
« : 10.03.03 - klo: 17.15 »
Oikein.

3525
Kilpailijoiden kanava / renkaat
« : 09.03.03 - klo: 21.18 »
Oulussa ajettiin/ajetaan Cs-22 renkailla.

3526
Tulokset / tulokset
« : 09.03.03 - klo: 20.01 »
Tulokset 1/12 EM 2003 Ranska

A-finaali
1. Davis Spashett
2. Sakke
3. Hupo
4. Simo
5. Mikael Nilsson
6. Markus Möbers
7. Jilles Groskamp
8. Bernard Bopp
9. Teemu Saarinen
10. Andy Griffiths

3527
Tulokset / kimarin kisat
« : 05.03.03 - klo: 10.58 »
Löytyi muuten kuvamateriaalia, jossa m.e on poikittain suoranpäässä parkissa. Allekijoittanut ajoi tietysti päälle....Ei näin. :lol:

No hard feelings :wink:

Ja kitoksia kaikille positiivisesta ja negatiivisestakin palautteesta, sen avulla voimme oppia virheistä seuraavaa kertaa varten, jos järjestämme kisoja.

3528
Tulokset / .
« : 03.03.03 - klo: 19.06 »
Joo, ja kaikki mukaan Botnia Trackiin!

Palkinnot ja kisameininki vaikuttaa lupaavalta. Meikä ainaki messissä!
 :wink:

3529
Tulokset / kisa
« : 03.03.03 - klo: 17.41 »
Onhan Yippo viimeaikoina muutenki kunnostautunu kisoissa, osoitus vain siitä että kesän sade SM sijoitus ei ollu vahinko, vaan kun oikein hommat natsaa, sillon simo painaa "simona" :)

3530
Tulokset / reppu
« : 03.03.03 - klo: 13.41 »
Eikö tosiaan kukaan tunnusta/muista repun hävinneen/unohtuneen kisapaikalle?
Tuntomerkkejä vastaan saa kysellä:)

040-8332407/ Vesa Yli

3531
Tulokset / kisat
« : 03.03.03 - klo: 00.01 »
Joo, kiitokset jo tulikin toisessa topikissa :wink:

Kisat meni mukavasti ja kaikin puolin hyvin. TS luokassa skabasta tuli taistelu eka finaalin keilapallona olemisen jälkeen..:)

Mattoluokassa henk.koht. ei juurikaan alla olevalla vanhahakolla akkukalustolla parempaan voi juuri pystyä, ja pisteet siitä. :wink:

Kaikin puolin siis rento ja mukava fiilis kisafiilis kerrankin lähellä (n 700m).

Kiitokset vieölä kuitenkin kaikille, ja toivottavasti myös jatkoa seuraa kisoille ja   ..... :wink:

3532
Oulu RC Racing ja OUA:n pienoisautoilijat kiittävät kaikkia, jotka mahdollistivat näiden kisojen onnistumisen!
Erityisesti kiitokset kisoihin osallistuneille kuljettajille, tuomareille/valvojalle, kerholaisille sekä kaikille kilpailua tukeneille yrityksille.

Kiitos, ilman kaikkien Teidän panosta tämä ei olisi ollut mahdollista!

Tässä tulokset.

Lauantai 1.3.2003

TJ-10
A-finaali

1. Ström Petri (2 1 1)
2. Salminen Ari (1 2 2) TQ
3. Salminen Marko (3 3 8 )
4. Bloigu Risto (5 4 3)
5. Mielonen Joni (6 5 4)
6. Kutvonen Viljami (4 7 6)
7. Kukkula Juha-Petteri (7 6 5)
8. Nevala Matti (8 8 7)
 
B-finaali

9. Vehniäinen Panu (1 1)
10. Minkkinen Joni (3 2)
11. Trazaska Sebastian (2 3)
12. Harju Teemu (4 5)
13. Laine Kimmo (5 4)
14. Sorjonen Teemu (6 6)
15. Sernola Jaakko (8 7)
16. Rytsy Teemu (7 8 )

TS-10

A-finaali

1. Yli Vesa (3 1 1) TQ
2. Ahoniemi Sakke (1 4 3)
3. Ahoniemi Simo (4 2 2)
4. Andersson Christer (2 7 4)
5. Mänty Mika (5 3 6)
6. Tammela Simo (6 6 5)
7. Eskelinen Matti (7 5 7)
8. Valtanen Janne (8 8 8 )

B-finaali

9. Lehto Kalle (1 1)
10. Jokinen Santeri (2 2)
11. Fager Carl-Magnus (4 3)
12. Vähäkangas Oskari (3 4)
13. Seppälä Jani (5 5)
14. Södergård Björn (6 6)

C-finaali

15. Joentakanen Aki (3 1)
16. Luopajärvi Jussi (2 3)
17. Nyman Harri (1 5)
18. Pyylampi Perttu (5 2)
19. Auranen Tuure (4 4)
20. Sinisaari Kari (6 6)

Sunnuntai 2.3.2003

C-12 SM 2003

A-finaali

1. Simo Ahoniemi (1 1 3)
2. Sakke Ahoniemi (2 3 1)
3. Vesa Yli (3 2 2)

4. Teemu Saarinen (4 4 5)
5. Matti Aaltonen (5 5 4)
6. Jarno Siltanen (6 6 6)
7. Mika Mänty (7 7 8 )
8. Janne Valtanen (8 8 7)

B-finaali

9. Bloigu Risto (1 1)
10. Jani Seppälä (2 3)
11. Jukka Laitinen (3 4)
12. Juha-Petteri Kukkula (7 2)
13. Saku Ervasti (4 6)
14. Maarit Jokela (5 5)
15. Kimmo Laine (6 7)
16. Teemu Harju (8 8 )

Prostock

A-finaali

1. Simo Tammela (1 1 1)
2. Jussi Luopajärvi (2 2 2)
3. Risto Bloigu (3 3 3)
4. Oskari Vähäkangas (4 5 4)
5. Jani Seppälä (5 4 7)
6. Matti Nevala (6 6 5)
7. Kimmo Laine (7 7 6)

TSF-10

A-finaali

1. Kalle Lehto (1 1 1)
2. Christer Andersson (2 2 2)
3. Santeri Jokinen (3 4 3)
4. Tuure Auranen (4 3 4)
5. Joni Mielonen (5 5 5)
6. Kari Sinisaari (6 6 6)

3533
Tulokset / Ja taas...
« : 27.02.03 - klo: 21.33 »
Henri Tenhunen perunut ilmonsa....--->poistettu listalta.

3534
Tulokset / Päivitys eriin 1 ja 2
« : 27.02.03 - klo: 21.08 »
Stanueriä päivitetty: Lisätty Joni Minkkinen erään 2 ja vaihdettu Teemu Sorjonen erään 1. Myös Ari Salmisen kide vaihtui 40.775 ----> 40.835MHz.

Pahoittelen itsestäni riippumatonta aiheutunutta vaivaa.... :roll:

3535
Tulokset / .
« : 27.02.03 - klo: 20.52 »
snip "AIKATAULU

Perjantaina ei vapaata harjoittelua. Rataan tutustuminen mahdollista noin klo 20 jälkeen.

Lauantai:
Vapaa harjoitus ja ilmoittautuminen klo. 8.00-9.30" snip

Eli ei ole treeniä pe iltana. :wink:

3536
Sähköautot / .
« : 27.02.03 - klo: 16.12 »
Maali kyllä palaa ennalleen.

Mutta kannattaa edelleen muistaa että maalit ovat vesiliukoisia. Huuhtelu vedellä ei välttämättä tuota ongelmia, mutta jos hankaat koria lämpimän veden alla, no good.....

Ainakaan mulla tai kellään kenelle maalaan ei ole ollu ongelmia kyseisessä aiheessa....

3537
Tulokset / .
« : 26.02.03 - klo: 22.15 »
lisenssin saat kahdessa viikossa kun soitat akk:n Mattilalle. Ja osallistua voi ehkä myös lisenssin kuitilla, riippuen kisajärjestäjästä. Tällöin ei mene kuin kaks päivää.....

3538
Sähköautot / .
« : 26.02.03 - klo: 21.01 »
Jos kori ei ole polttikseen, lakka ei kyllä ole edes tapeellinen. Itse en käytä kuin polttiskoreissa.

Koria kun ei tarvi yleensä=koskaan sähköautoista pestä.

3539
Sähköautot / .
« : 26.02.03 - klo: 20.54 »
Usko nyt, jos et ole varma mitä teet, elä pilaa koria. :roll:
 Maston sopii lexanille, ainakin perusvärit.
Motipista ei oo kokemusta. Mut noin 100 koria vuodessa maalaavana voin kertoa et Humbroli on paras.

3540
Sähköautot / .
« : 26.02.03 - klo: 20.50 »
Createx on vesiliukoinenmaali!!!

Ei siis ole tarvetta pestä vedellä ja muilla peruaineilla, jos ei jo ole lakkaa.

En suosittele autolakkoja, ne varmuudela rapisee ja pilaa korin.
LAita se Humbroli tai MAstonin valkoinen, ei muuta. Voin ihan kokemuksesta kertoa. :wink:

Sivuja: 1 ... 115 116 117 [118] 119 120 121