Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 116 117 118 [119] 120 121
3541
Tulokset / .
« : 26.02.03 - klo: 20.38 »
Ari Lehtimäki estynyt---> poistettu erälistalta.

Syy siihen että erälistoissa on 4-6 kuskia/ts erä:

1. Kuljettajat laittavat ilmoittautumisensa myöhässä-->ei näin.

2. Rata on nopea, mutta ohituspaikkoja kohtuu vähän--->vähemmän kuskeja= vähemmän konflikteja alkuerissä.

3. Peruuntumisia tapahtuu.

4. En ehdi koulukiireiltäni joka kuskin perumisen/ilmoittautumisen jälkeen muuttaa aikataulua= n 4 kertaa päivässä.
Erälistojen oltava valmis eilen!

5. Se, onko erässä 5 vai 7 kuskia, ei vaikuta aikatauluun kuin muutaman minuutin---> ei syytä siis hötkyillä sen suhteen.

Jos jotain askarruttaa.... :wink:

3542
Sähköautot / Createx
« : 26.02.03 - klo: 20.23 »
Fairy liuoksella pestään kori ennen maalausta. Pestään ja kuivataan. Tarkoitus on siis poistaa turhat staattusuudft ja rasvat korista-----> ei vaikuta maain pehmeyteen.

Hyvä pohja "lakka" on Humbrolin RC koreille tarkoitetty polycarbonaatti spray. Se on kohtuuhintaista ja kovaa, suojaa lisäksi polttoaineelta.

Mastonin normaalisävyjen pitäisi myös pysyä, ei tosin metallic värien.

3543
Tulokset / Sunnuntain aikataulu
« : 26.02.03 - klo: 17.52 »
Sunnuntain aikatauluksi sain ihan kohtuullisen loppumisajan, eli 17.20 on palkintojen jako.

Ottaen huomioon  kokemukseni sunnuntain kisa-aikatauluista,  päättymisaika on aikainen.

3544
Tulokset / ..
« : 26.02.03 - klo: 12.54 »
Kiteet korjattu muutamaan kertaan....
Kari Myllynen poistettu listalta.

3545
Samoja kiteitä vapaassa harjoittelussa-----> korjaan listan iltaan mennessä.

 :wink:

3546
Tulokset / SM ja FTT 4
« : 25.02.03 - klo: 21.34 »
Jos virheitä tai huomauttamista ilmenee, palautteen voi antaa mulle spostiin --->   vesa_yli@luukku.com

 :wink:

3547
Lauantai 1.3.2003   

Harjoitteluajat   

   
8:00   TJ1 ja TJ2
8:06   TS3 ja TS4
8:13   TS5 ja TS6
8:20   C-12 7
8:30   C-12 8
8:40   C-12 9
   
8:50   TJ1 ja TJ2
8:56   TS3 ja TS4
9:03   TS5 ja TS6
9:10   C-12 7
9:20   C-12 8         
9:30   C-12 9         

   Eräharj       ae1    ae2    ae3
erä 1   10:15   11:35   12:52   14:25
erä 2   10:21   11:41   12:58   14:31
erä 3   10:27   11:47   13:04   14:37
erä 4   10:34   11:54   13:11   14:44
erä 5   10:41   12:01   13:18   14:51
erä 6   10:48   12:08   13:25   14:58
erä 7   10:55   12:15   13:32   15:05
erä 8   11:05   12:25   13:42   15:15
erä 9   11:15   12:35   13:52   15:25

   Finaalit         

   TJ-10 B1   15:55
   TJ-10 A1   16:02
   TS-10 A1   16:10
   TS-10 C1   16:18
   TS-10 B1   16:26

   TJ-10 B2   16:55
   TJ-10 A 2   17:02
   TS-10 A 2   17:10
   TS-10 C2   17:18
   TS-10 B2   17:26

   TJ-10 A3   18:02
   TS-10 A3   18:10


   Palkintojen jako    18:40

TJ-10   
Erä 1         
1   Salminen Ari   RiiUA   40.835
2   Ström Petri   LMM   40.815
3   Kutvonen Viljami   VAU   40.745
4   Mielonen Joni   LMM   40,725
5   Bloigu Risto   OUA   40.675
6   Kukkula Juha-Petteri   SeiSRK   40.695
7   Salminen Marko    RiiUA   40.875
8               Sorjonen Teemu    MäntSRK   40.865
Erä 2         
1              Vehniäinen Panu    ÄkiUA    40.895  
3   Trzaska  Sebastian    JyvSRK   27.045   
2   Minkkinen Joni           LMM          40.775
4   Rytsy Teemu    ÄkiUA    40.685
5   Harju Teemu    OUA   26.995
6   Nevala Matti   OUA   40.765
7   Sernola Jaakko    OUA   27.145
8   Laine Kimmo   OUA   27.195

TS-10
         
Erä 3         
1   Kari Sinisaari   HyUA   27.195
2   Perttu Pyylampi   SeiSRK   27.095
3   Tuure Auranen   LMM   27.145
4   Björn Södergård   VUA   40.855

         
Erä 4         
1   Tammela Simo   OUA   40.715
2   Luopajärvi Jussi   VUA   40.785
3   Jani Seppälä   OUA   40.665
4   Oskari Vähäkangas   OUA   40.695
5   Janne Valtanen   OUA   40.975


Erä 5         
1   Yli Vesa                   OUA          27.255
2   Andersson Christer   MMR   27.195
3   Ahoniemi Simo   HyUA   27.125
4   Lehto Kalle                   KyPak       40.725
5   Ahoniemi Sakke    HyUA   26.975      

   
Erä 6         
1   Harri Nyman   LMM   40.795
2   Aki Joentakanen   VAU   40.710
3   Carl-Magnus Fager   VAU   40.855
4   Matti Eskelinen   JyvSRK   40.685
5   Santeri Jokinen   KyPAK   40.885  
6   Mänty Mika   OUA   40.965

C-12         
Erä 7         
1   Simo Ahoniemi   HyUa   27.025
2   Sakke Ahoniemi   HyUa   26.975
3   Vesa Yli   OUA   27.095
4   Mika Mänty   OUA   40.685
5   Matti Aaltonen   SRC   27.255
6   Teemu Saarinen   HyUa   40.915
         
Erä 8         
1   Janne Valtanen   OUA   40.835
2   Risto Bloigu   OUA   40.675
3   Jani Seppälä   OUA   40.665
4   Jarno Siltanen   JyvSRK   27.145
5   Kukkula Juha-Petteri   SeiSRK   27.095
6   Jukka Laitinen   OUA   40.775
         
Erä 9         
1   Maarit Jokela   OUA   40.685
2   Saku Ervasti   OUA   40.745
3   Teemu Harju   OUA   27.095
4   Kimmo Laine   OUA   26.995


Lopullinen/ylläoleva aikataulu jaetaan kilpailupaikalla.
Muutokset mahdollisia alkuerien ja finaalien kohdalla.
Sunnuntain aikataulu jaetaan kilpailupaikalla.

Huom!

Kahta luokkaa ajavat ovat vapautettuja nostotehtävistä.
Finaalien max. kuljettaja määrä kutsun mukaisesti 8kpl.

3548
Tulokset / SM & FTT IV
« : 25.02.03 - klo: 14.16 »
Väliaikatietoja:

Kaikki luokat ajetaan, eli myös ProStock ja TSF.

3549
Tulokset / Vielä voi ko
« : 24.02.03 - klo: 23.30 »
Erälistat ja aikataulu nettiin keskiviikkona.

Ilmoittautumisaika on mennyt umpeen, mutta onneaan voi kokeilla tiistaihin 25.2 klo 16 asti.

Tervetuloa kisaamaan!

3550
Vapaa keskustelu / charz on poissa...
« : 24.02.03 - klo: 10.55 »
Osanottoni.

3551
Tulokset / SM & FTT
« : 24.02.03 - klo: 09.54 »
Ilmoittautumislista päivitetty!

Vielä puuttuu monen ilmoittautuminen..... :wink:

3552
Sähköautot / Pitkäikäisimmät kennot?
« : 21.02.03 - klo: 09.21 »
Powers 3000 kennot olivat muinoin virikisoissa parhaat kennot, josta johtuen myös käyttö oli sen mukaista. Kilpailukäytössä kun ei loppujen lopuksi hirveästi mietitä kennojen ikää kuin jotain ekat 20 akullista maksimissaan.... Kun sen ajankaan sais huipputehot irti, se yleensä riittää yhdelle akulle kisakäytöksi.
Koskee siis vain armotonta kisatouhua, isot pojat kertoneet :wink:

Varsinkin kun powersseista ei saatu kunnon virtoja ulos pienillä latausvirroilla-----> tuhoutuminen helpompaa.

Kyllä kyseiset kennot kestävät varmasti keskiverto sukan kuluttajalla aika kauan, kun niistä ei oteta sitä "viimeistä" potkua irti. Koskee myös  muita kennotyyppejä.

3553
Vapaa keskustelu / Hoxxx!
« : 19.02.03 - klo: 16.26 »
Moro!

TSF väliaika tietoja... Sun lisäksi yks nimi listassa, mutta kuulemma muitakin on tulossa, eli sorvaahan foamit iskuun:)

-V-

3554
Sähköautot / akut ja iinekset
« : 17.02.03 - klo: 19.16 »
Joo, Panasonicin UMH ja SMH kennot on omienkin kokemusten perusteella pitkäikäisímpiä Ni-MH akkuja. Vaikkakin kalliita.  Yippo jo kertoikin miten ne toimii ajan myötä.

Gp-3300 akuista on jo aika paljon kokemusta, enkä suositelekaan niitä aloittelijalle, vaan vasta totiseen kisatouhuun. Niillä kun on tapana huonontua aika pian, eli huipputehot menee muutamalla ekalla latauksella. Ja hintakin on korkea. Aloittelija ei tästä saa muuta kuin näppylöitä. Sanyon 3300 ei ole kokemuksia.

Powers 3000 kuuluu samaan sarjaan GP:n kanssa. Aikoinaan parhaat kisa-akut viriluokassa kireillä koneilla. Elinikä vaihteli tosi paljon, muutamasta latauksesta muutamaan kymmeneen. Niillä on vaan tapana mennä pimeeks ihan tosta vaan. Ehdottomasti lyhytikäisin Ni-MH kenno mun kokemuksien perusteella.

Sanyon 3000 h ja hv on hyviä aloittelijalle. Edullisia ja kohtuullisenpitkäikäisiä. Ei juurikaan omia kokemuksia, mutta sanyoista ei sa potkua ilman isoja virtoja, mikä taas johtaa lyhyempään elinikään.

Jos pitkäikäisiä ja hyviä kennoja tarvisin harrastukseen tai stanuihin, ajaisin RC2000 Sanyoilla. NE on omien kokemusten perustella kestäny vuodesta toiseen ajettavassa kunnossa.

3555
Tulokset / Tuomarointi
« : 17.02.03 - klo: 15.01 »
Mutta Teppo, SM radanhan näkee ihan livenäkin kun saapuu paikalle. Ei tarvi katsoa parin päivän viiveellä kuvia katsella :wink:

Pitoa on luvassa tähän astisista kisaradoista ehdottomasti toiseksi eniten, ja se kasvaa erittäin nopeesti. Luvassa siis ehkä jopa kuusankosken tasoinen pito. Missään vaiheessa edes treeneissä ei ole tarvinu lipsutella liukkaalla, ehkä eka akulla tampereen finaalipito.

Ja tää ei oo todellakaan vain mainostusta :wink:  vaan pidon voivat vahvistaa kaikki meidän baanalla ajaneet,kuten APK ja Spif.

Ja kilpailun johtajana toimii Tony Raikas, Euroopan nopein ja oikeudenmukaisin tuomari, joka pitää varmasti huolen siististä linjasta radalla. :wink:

3556
Tulokset / ilmo
« : 16.02.03 - klo: 22.56 »
Ilmoittautumisia kisoihin kaivataan!

 :wink:

3557
Tulokset / LRP Masters
« : 11.02.03 - klo: 13.34 »
Kisaan on muuten aika tunkua, mulle kerrottiin että olen 50 varasijalla, kun ilmoittauduin viimeviikolla.... Ei tarvi mennä.... :cry:

3558
Osallistujamäärä editti lisätty 6.2. 2003

3559
Sähköautot / 40 MHz taajuusalue
« : 06.02.03 - klo: 18.05 »
Sanwa-kuskien kannattaa muistaa, että Sanwan vanhemmat kiteet ovat 0-loppuisia, esim 40.670MHz, jolloin sekä .665 ja .675 häiritsevät tätä kaistaa.

Tulipa vaan mieleen... :wink:

3560
Sähköautot / Moottorin viilentäminen
« : 05.02.03 - klo: 15.19 »
Voinhan mä tuoda lunta teille etelän pojille, niin ei moottorit helteessä lämpene :wink:

3561
Sähköautot / Stanu
« : 05.02.03 - klo: 15.16 »
Joo, Mikan kanssa ihan samalla linjalla. Liian moni junnu katselee kärkikuskien pakkeja ja pöytiä jotka notkuu ja on täynnä 3300 akkuja.
Uskallanpa väittää, että kuka tahansa TS kärkikuskeista pistäis nykyistä stanuporukkaa päihin ihan 6-0, vaikka ajais 2400 akuilla. Vaikka suomen taso onkin maailman kärkitasoa nykyään.

Näin se on nyt ja tulee aina olemaan. Ajettiinpa omina stanuaikoina virikuskien Expert Cj-12 kisa, jossa paalutulos oli "isoilla pojilla" kierroksen parempi kuin meillä jotka olimme sillon stanukuskeja. Muistaakseni kyseisen kisan stanukärki oli Juho L, Timo R...

Eli siinä vaiheessa kun on ihan varma ettei voi parantaa ajoaan yhtään, voi harkita vähän parempia akkuja. Ajon tasaisuus on oltava luokkaa 0,2-0,3s toleranssissa/5 tai 8 minuuttia.

Ei hyvillä tai huippuakuilla voi korjata radalla tehtyjä virheitä. Ja nykyisten Gp ja muiden 3300 akkujen elinkaari on niin lyhyt, ettei ikuiseen oravanpyörään kannata lähteä. 2400 akuilla sen sijaan ajaa  varmasti 3 kertaisen määrän akullisia. GP:t kun alkavat olla "valmiita" ku mittarissa pari kolmekymmentä latausta....Huipputehotkin tulee vain muutamalla ekalla latauksella. :cry:

Eipä ole kyllä penniäkään kiinni stanutouhuissa, ei siis koske minua. Ajattelin vaan tuoda oman näkemyksen/kokemuksen peliin. :D

3562
Sähköautot / TJ/TS kustannukset
« : 03.02.03 - klo: 18.03 »
On kaksi eri asiaa ajaa 8minuuttia kovaa, ja "ajella" 10-15minuuttia. 8)

3563
Sähköautot / ..
« : 03.02.03 - klo: 13.55 »
Joo, Pexin kanssa samaa mieltä. Silln muutama vuosi takaperin kun PExinkin kanssa stanua 1/12 autoilla ajettiin, sai hyvän pohjan ajorutiinille ja tasaisuudelle, koska treenasi aina hieman pidempää "aikaa" kuin varsinaiset kisaerät ovat. Nykyisinkin pidän ajovirettä yllä 1/12 autoilla touring kisaamisen ohessa. Jos siis pystyt ajamaan 8 minuuttia virheettä, 5minuuttia on "vain pala kakkua".  :wink:

Eikä multakaan kyllä kysytty mitään, vastasin vaan  :lol:

3564
Tulokset / Buffetti
« : 02.02.03 - klo: 15.19 »
Unohtuipas kutsusta pois, että kisapaikalla on buffetti, josta lämmintä ruokaa, sämpylöitä, kahvia ja pullaa . KAnnattaa siis tulla kauempaakin!! :wink:

3565
Turhaa äänestystä... :lol:
Sama kaikille :lol:  :wink:

3566
Sähköautot / rajoitukset
« : 29.01.03 - klo: 20.42 »
Kyllä tuo rajoittaminen voisi stanuissa olla mahdollista, mutta ei virissä. Lisäksi valvominen olisi erittäin vaikeaa. Ja loppujen lopuksi erot ois aika samat, kuin rajoittamattakin.

Jenkkityyliset stanukisat ois ehkä se mitä haet. Kisamaksu on suurempi, mutta siihen sisältyy kone,jotka on numeroitu ja saa valita "käsituntumalla" itselleen oman. Ei ole ainakaan suomen sarjakisojen aikataulussa aikaa viritellä koneita jenkkityyliin,joten saatttais olla tasaisempaa. Toisaalta kuskit häviäis kisoista koska osallistmismaksu ois korkee.

Jollain kulkee aina kovempaa kuin toisilla, näin nyt, ja näin aina tulee olemaan.

Nyky Tj-luokassa pärjää ihan varmasti kunhan ajaa puhtaan ajon, ei tarvi olla kymmeniä akkuja ja koneita.

3567
Polttisautot / Oulun baanatilanne
« : 29.01.03 - klo: 14.41 »
Oulussa ei valitettavasti ole tällä hetkellä crossirataa. Uusi ja hieno asvalttibaana kuitenkin löytyy.

Ehkä crossibaanatilanteeseen saadaan vielä muutos,jos paikka ja intoa löytyis rakentaa. :roll:

3568
Tulokset / SM & FTT IV
« : 29.01.03 - klo: 13.31 »
Kartta tietoja voi kysellä mun sähköpostista, kunhan ekaksi skannaan ne, eli ens viikolla saatavilla.

vesa_yli@luukku.com

Kuinkahan moni näillä näkymin tulossa?

3569
Sähköautot / G sarja
« : 28.01.03 - klo: 18.41 »
G sarjan Corallyissa servo on ollut aina makuultaan. Ennenkuin siirryttiin 4 kennoisiin alustoihin, servo oli etuakseleiden etupuolella. Nykyään kun tila ei ole ongelma ja painopistekin tulisi olla keskellä, on servo atuakselien takana. 12M autoissa servo on muutetun ohjausgeometrian vuoksi vinosti "assomaisesti". Tällä eliminoidaan hyppyohjausta.

Eli et tarvitse niitä vinoja, uusia, tolppia G sarjan autoihin, tai vanhempiin.

Toivottavasti jeesasin vähän edes.

3570
Sähköautot / G
« : 27.01.03 - klo: 22.09 »
Eipä ole räjäytyskuvia Corallyn mattoautoissa mukana ainakaan viimeseen 8 vuoteen tullu, eikä tietääkseni aikasemminkaan.. Mikä osa ei mene paikoilleen?

Sivuja: 1 ... 116 117 118 [119] 120 121