Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1072774 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3420 : 31.08.13 - klo: 00.07 »
osaisko joku heittää syytä miks kössin gxr18 kone sammuu lämmettyään eikä käynnisty millään säädöillä ennen ku on jäähtyny... ? näin muutaman vuoden tauon jälkeen tuli ostettuu uus(kätytetty) polttis ja heti tuli ongelmii mitä ei oo ikinä ennen tullu vastaan...

Väljähän se.

Tai sitten on säädöt niin pahasti metsässä että kone ylikuumenee pahasti ja pitää odotella ennenkuin tippuu lämmöt edes sinne normaalille käyntilämmölle että saa käyntiin...
Tuohon en kyllä usko, vaan sanoisin tosiaan ihan kuten warriori tuossa ylempänä että kone on väljä.

Poissa Wööfi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3421 : 31.08.13 - klo: 00.20 »
eli väljä vekotin prkl... kuitenkin ns sisäänajo säädöillä lyöny käyntiin ettei laihalla pitäis olla...
Fazer gp, DST T2. nyt DBX 2.0

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3422 : 31.08.13 - klo: 16.09 »
Suosittelen lämpimästi vaihtaan moottorin johonkin toiseen kun itekin tapellu noitten kössin koneitten kanssa ihan tarpeeks että loputkin hiukset lähtee kohta päästä. se kössin 18 kone on kyllä niin turha laite et parempi hukata se vaikka verkon painoks.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Wööfi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3423 : 04.09.13 - klo: 17.59 »
isompaa (ehkä) .21 konetta oon ajatellu, oisko jotain ehdotuksii ? ja en tarvii mitään kisakonetta enkä haluu maksaa itteeni kipeeks siitä =)
Fazer gp, DST T2. nyt DBX 2.0

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3424 : 04.09.13 - klo: 18.43 »
isompaa (ehkä) .21 konetta oon ajatellu, oisko jotain ehdotuksii ? ja en tarvii mitään kisakonetta enkä haluu maksaa itteeni kipeeks siitä =)

Itse hankin kesällä Alphan .28 koneen vetostartilla truggyyn ja kyllä oli mahtavan hyvä hankinta, toimii kuin kello, on helppo säätää ja kulkee ainakin omaan käyttöön ihan tarpeeksi. Hintaa taisi olla 129,- jos en väärin muista. Suosittelen!! 

ps. koneesta taita myös olla .21 versio jos sen kokoisen haluat.

Poissa Wööfi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3425 : 04.09.13 - klo: 19.22 »
isompaa (ehkä) .21 konetta oon ajatellu, oisko jotain ehdotuksii ? ja en tarvii mitään kisakonetta enkä haluu maksaa itteeni kipeeks siitä =)

Itse hankin kesällä Alphan .28 koneen vetostartilla truggyyn ja kyllä oli mahtavan hyvä hankinta, toimii kuin kello, on helppo säätää ja kulkee ainakin omaan käyttöön ihan tarpeeksi. Hintaa taisi olla 129,- jos en väärin muista. Suosittelen!! 

ps. koneesta taita myös olla .21 versio jos sen kokoisen haluat.

Kyllä se .21 luulis riittävän liikuttaa tarpeeks tota dbx 2.0 kikotinta. Enkä usko et siin diffit kestäis .28 konetta, korjatkaa jos tiedätte paremmin, ite vaan luulen. Ehtoina koneelle ois kyl se helppo säätönen ja kestävä... ja mielellään halpa  :roll:
Fazer gp, DST T2. nyt DBX 2.0

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3426 : 05.09.13 - klo: 07.58 »
isompaa (ehkä) .21 konetta oon ajatellu, oisko jotain ehdotuksii ? ja en tarvii mitään kisakonetta enkä haluu maksaa itteeni kipeeks siitä =)

Itse hankin kesällä Alphan .28 koneen vetostartilla truggyyn ja kyllä oli mahtavan hyvä hankinta, toimii kuin kello, on helppo säätää ja kulkee ainakin omaan käyttöön ihan tarpeeksi. Hintaa taisi olla 129,- jos en väärin muista. Suosittelen!! 

ps. koneesta taita myös olla .21 versio jos sen kokoisen haluat.

Kyllä se .21 luulis riittävän liikuttaa tarpeeks tota dbx 2.0 kikotinta. Enkä usko et siin diffit kestäis .28 konetta, korjatkaa jos tiedätte paremmin, ite vaan luulen. Ehtoina koneelle ois kyl se helppo säätönen ja kestävä... ja mielellään halpa  :roll:
Sori en lukenut mikä auto sulla oli, sitten ehdottomasti .21 kone kyllä riittää ja kulkua piisaa taatusti, taitaa olla tuo .21 Alpha RTR motti saman hintainen kuin .28 kone eli 129,- eli ei todellakaan ole hinnalla pilattu, ja on takuuvarmasti hyvä hankinta. Laita mulle vaikka yv:tä jos haluat lisää tietos koneesta.

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3427 : 06.09.13 - klo: 19.19 »
Sellanen ongelma on tuon .28 macstarin kanssa, ettei tahdo käydä tyhjäkäyntiä. Korva kertoi, että koneen laakerit on huonona. Vaihdoin molemmat laakerit ja kone toimii nyt muuten paljon paremmin, mutta tyhjäkäyntiongelmat jäivät. Normaali ajaminen onnistuu kyllä, mutta kun auto jää jumiin niin ei sitä sammumatta kerkeä pelastamaan. Tuntuis vähän niin kuin tukehtuisi polttoaineesta nopeasti. Kumminkin polttoaineletkun nipistämällä sammuu n. sekunnissa.

Toinen erikoinen juttu on se, että tämä vaatii käynnistyäkseen lähestulkoon puolikaasua. Kaasuttelua on jatkettava jonkin aikaa ja vasta sitten jaksaa käydä itsekseen hetken. Tulppana oli RB:n #5. Oisin koittanut noilla muillakin, mutta näytti olevan kaikki pimeenä  :roll:

Kytkinjousetkin vaikuttas olevan niin tuhottoman löysät kun meinaa aina renkaat pyöriä vaikka kierrokset ois kuinka alhaalla. Voiko liian löysät jouset saada aikaan sen, että kytkin tahtoo tarrata kelloon liian matalilla kierroksilla, eikä kone siksi jaksa käydä tyhjäkäyntiä?
« Viimeksi muokattu: 06.09.13 - klo: 19.31 kirjoittanut FMF »

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3428 : 06.09.13 - klo: 19.31 »
FMF: missäs kunnossa kytkinlaakerit on?
Kytkimessä on silloin vika jos et saa tyhjäkäyntiä säädettyä semmoseks että auto ei ryömi.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3429 : 06.09.13 - klo: 19.32 »
Kellon laakerit on pakasta vedetyt. Sekös tuossa onkin tarkoituksena, ettei maassa saa ryömiä eteenpäin? Oli jostain syystä sellainen käsitys, ettei ilmassa sais pyöriä hirveesti.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3430 : 06.09.13 - klo: 20.02 »
Pukilla tyhjäkäynnillä ei pitäis renkuloitten pyöriä.
Kokeile jäykempiä jousia jos löytyy.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3431 : 06.09.13 - klo: 20.12 »
Jäykempiä jousia ei löydy omasta takaa, joten täytyy jostain haalia ne. Ensin voisi koittaa poistaa koko kytkimen ja kattoa käykö sitten. Vaikka pyörivää massaahan siinä on silloin vähemmän ja varmaan vääristää vähän.
« Viimeksi muokattu: 06.09.13 - klo: 20.16 kirjoittanut FMF »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3432 : 06.09.13 - klo: 21.07 »
Ei se mitään haittaa jos renkaat pyörii pukilla... Onpahan herkkä voimansiirto.
Sit jos auto sammuu kun sen laittaa maahan, tai ryömii niin sit on jotain pielessä.

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3433 : 07.09.13 - klo: 12.33 »
Kyllä tuo nyt näyttää käyvän jotenkuten kylmänä. Lämpimänä ei saa enää käyntiin, eli väljähän tuo on prkl. Starttiboksikin laukesi just sopivasti. Taitaa olla parasta ostaa uus kone eikä alkaa remppaamaan tota nykyistä. Ei meinaan vissiin ole montaa hyvää sanaa sanottu tosta macstarista.

Osaatteko suositella jotain .21 konetta? Halpa pitäis tietysti myös olla, kun tämä ei ole meikäläisen ykkösharrastuksia, vaan lähinnä ajanvietettä. Fastrax enduro?
« Viimeksi muokattu: 07.09.13 - klo: 13.01 kirjoittanut FMF »

Poissa Wööfi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3434 : 07.09.13 - klo: 19.15 »
Moro !

Seuraa tyhmä kysymys eli herkimmät lopettakaa lukeminen tähän ja "kokeile hakua" kommentoijat myös...

Aikasemmin kyselin noista .21 koneista mitkä istuis dbx 2.0 ja nyt väliaikais ratkasuks kävin ostaa uuden sylinteriputken ja männän gxr.18 koneeseen et pääsee ees vähän ajelee. Käytin n.2,5 tankillista reiluisti rikkaalla tyhjäkäynnillä (hyvin pyöri) pumppujen päällä mutta kun yritin lähtee ajaa ympyrää kevyellä kaasulla ni sammu hetken liikuttua ja lämmöt oli 170c (  :shocked: ) (tyhjäkäynnillä lämmöt oli kokoajan 100 pintaan), sen jälkeen ei tullu käynnistämisestä hevon vi**ua vaikka kuinka tehdassäätöihin laitoin, rikkaalle kun sääti ni pari kertaa hörähti ja sammu noin 1sec päästä. Tulpan vaihdoin ja letkut uusin (ilman suodatinta välissä ja suodattimella) , luovutin, avasin kaljan ja mietin heittäväni koko kössillä vesilintua...
Fazer gp, DST T2. nyt DBX 2.0

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3435 : 07.09.13 - klo: 19.36 »
ookko kokeillu puhaltaa siihen letkuun mikä lähtee pakoputkesta? pysyykö tankissa paineet?

Poissa Wööfi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3436 : 07.09.13 - klo: 19.56 »
ookko kokeillu puhaltaa siihen letkuun mikä lähtee pakoputkesta? pysyykö tankissa paineet?


Käytän lääke truuttaa siihen mutta kyllä vaikuttais pitävän painaat kun toisen kerran kun painaa ilmaa ni puhaltaa samasta päästä ulos ylimääräset ilmat... aapuva !  :embarrassed:
Fazer gp, DST T2. nyt DBX 2.0

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3437 : 07.09.13 - klo: 22.16 »
mites monta säätöruuvia kaasarissa on 3 vai 4?

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3438 : 07.09.13 - klo: 22.40 »
mites monta säätöruuvia kaasarissa on 3 vai 4?


Säätöruuvien määrä vaihtelee 2-4 välillä, riippuen kaasarista.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3439 : 07.09.13 - klo: 22.44 »
mites monta säätöruuvia kaasarissa on 3 vai 4?


Säätöruuvien määrä vaihtelee 2-4 välillä, riippuen kaasarista.

ja pointti oli mikä tällä viisaudella? sitähän vissiin kysyin :shocked:

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3440 : 07.09.13 - klo: 22.58 »
Kaasarissa on siis 2-4 säätöruuvia:yläneula, alaneula, alaneulan vastakappaleen säätöruuvi, tyhjäkäyntiruuvi. Ruuvien määrä vaihtelee kone/kaasari tyypin/merkin/mallin mukaan.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3441 : 07.09.13 - klo: 23.38 »
Kaasarissa on siis 2-4 säätöruuvia:yläneula, alaneula, alaneulan vastakappaleen säätöruuvi, tyhjäkäyntiruuvi. Ruuvien määrä vaihtelee kone/kaasari tyypin/merkin/mallin mukaan.

 :shocked:  joo´o, ja ajat takaa mitä? sitä et jossain on vaan kaks neulaa? no missä esim?
tyhmää saa valistaa.  jos ei ymmärrä niin mikskohän kysyin montako säätöä löytyy...

eikö tää oo alottelijan topikki?

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3442 : 07.09.13 - klo: 23.44 »
En nyt tiedä onko muutama ohrapirtelö liikaa vai mistä moinen kirjoitussävy, mutta olen siis puhunut koko ajan nitrokoneista. Bensakoneiden säätöruuveista en ole niinkään perillä. Kyosho pureten alphan nitrokoneen kaasarissa ei ole kuin 2 säätöruuvia eli yläneula ja tyhjäkäyntiruuvi.

Olet oikeassa, tämä on aloittelija topic, ei kukaan ole kai muuta väittänytkään???
Kyosho, elämäni auto.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3443 : 08.09.13 - klo: 10.12 »
aina ei jaksa miettiä mitä kirjoitteelee, anteeksi tästä.
viisastu taas yhdessä asiassa.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3444 : 09.09.13 - klo: 07.05 »
Moromoro,

Kävin eilen kattomassa (taas) kaverin dx:ää ja vaikka en näistä polttiksista juurikaan ymmärrä niin saatiin kumminkin kone säädettyä ja päästiin ajamaan.

Sitten pohdittiin että mites talvella,pitääkö suojata/pystyykö ajamaan ollenkaan?
EXC125

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3445 : 09.09.13 - klo: 09.48 »
pysytyy ajeleen kun vähän tekee patenttia tai minä ainakin jouduin tekemään. servoista en välittänyt
kun oli jotain hiban omia kökköjä, ne vois olla vaikka suojattauja, koneen ympärille tilkettä että lämpiää.
 ja jouduin tekeen mäckaiveri patentin ilman putsariksi koska orrkis oli tukos ja märkä kokoajan.

tossa vähän videoo viime talvesta, luntakin oli jo niin paljon ettei trukki meinannu jaksaa mennä.


https://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXwhttps://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXwhttps://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXw

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3446 : 09.09.13 - klo: 15.08 »
pysytyy ajeleen kun vähän tekee patenttia tai minä ainakin jouduin tekemään. servoista en välittänyt
kun oli jotain hiban omia kökköjä, ne vois olla vaikka suojattauja, koneen ympärille tilkettä että lämpiää.
 ja jouduin tekeen mäckaiveri patentin ilman putsariksi koska orrkis oli tukos ja märkä kokoajan.

tossa vähän videoo viime talvesta, luntakin oli jo niin paljon ettei trukki meinannu jaksaa mennä.


https://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXwhttps://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXwhttps://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXw

Ok,kannattaako lämmittää konetta vaikka hiustenkuivaajalla ennen ajoa?
EXC125

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3447 : 09.09.13 - klo: 15.53 »
no kyllähän vissii kannatais, nää proo miehet kun lämmittää kesälläkin pannun ennen starttia.
mut jos niinko suoraan lähtee ajaa että auton nostaa lämpimästä kylmään niin lumi jää paremmin kiinni,
eli tarvis heittää pihalle jäätyyn ennen ajoa.

minä en jäähdytellyt autoa enkä esilämmittänyt konetta.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3448 : 09.09.13 - klo: 15.58 »
Pitääkö konetta säätää talvelle mitenkäään eri tavalla?
EXC125

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3449 : 09.09.13 - klo: 16.17 »
Pitääkö konetta säätää talvelle mitenkäään eri tavalla?

kyllähän sitä nitron saantia pitänee säätää kelien mukaan :wink:
ylä- ja neulaa säätämällä minä selvisin.

viisammat voi neuvoa jos jotain muuta tarvii säätä/tehdä talviajoa varten.