Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 715752 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1500 : 27.09.08 - klo: 18.59 »
Valintahan on vapaa..  :wink:   :smiley:

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1501 : 27.09.08 - klo: 19.44 »
Tuota GT2 versiota ei sitte tartte käynnistellä starttiboksilla.
10milliä pienempi vauhtipyörä ja moottori vähintään yhtäkorkealla ku vanhassaki.
Kokeilin tänään vastaavaa ei yllä :embarrassed:
Kisa mallin pukeilla kone tippuu sen tarvittavan 5 milliä, mutta orkkis korvakot joutuu poistaan lohkon pohjasta ja pohjalevyyn kairaamaan 1,5 milliä syvän montun(olen tehny...)


http://www.kyoshoamerica.com/pictures/news/65_10_lg.jpg
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1502 : 27.09.08 - klo: 19.46 »
no katotaan miltä asia näyttää kunhan saadaan autot suomeen

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1503 : 27.09.08 - klo: 20.20 »
En sitte mitenkää moittinu tuota GT2 versiota...totesin vaan.
Mielestäni nuo GT2 päivitykset on erittäin positiivisia:
isompi tankki, moottoripukit, pidempi pohjalevy, vantit ja mielestäni ehkä tärkeimpänä tuo SG-akselinen kone.
Jonku tuommosen SG-koneisen auton tulen kyllä itsekin hankkimaan ensikesään mennessä, jotta saa IGT:henkin tuon SG-myllyn.

On ne pirun hienoja Corvette ja etenki Audi...ehkä hankkii semmosen :roll:

Onko MikkoL saanu jo GT2:sen?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1504 : 27.09.08 - klo: 21.39 »
En sitte mitenkää moittinu tuota GT2 versiota...totesin vaan.
Eikä moittiminen/kritiikin esittäminen taida kiellettyä olla...voihan siitä joku tosin kiskoa herneet syvälle sieraimiin  :grin:  ..jos esittää kritiikkiä voi myös jäädä jonkun proo jampan ja tämän "opetuslasten" tulilinjalle...vaikka oikeassa olisikin.(ompa tämäkin nähty, foorumin vaki kävijät mollas ja haki sipsiä yms. kun eräs kyseenalaisti erään "pro" jampan polttoaine puheet, myöhemmin tosin selvisi että se onneton joka uskalsi olla eri mieltä "tietäjän" kanssa olikin oikeassa.)

Sorry, karkasi hiukan ohi aiheenkin, eikä kirjoitus koskenut ainoastaan tätä topikkia.


Onko tuossa uudessa Igt koneessa sama sylinteriputki ja mäntä kuin vanhassa?
Ja onko kukaan päässyt kokeilemaan sitä, onko tehoa enemmän?   
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1505 : 27.09.08 - klo: 21.47 »
Eri osanumerot on männällä ja putkella. Tota moottoripukkijuttua pelkäsinkin. Omastani aikoinaa jyrsin kiinnikket pois ja tein vetostartille lisää reikää pohjalevyyn.
Liikaa Kyoshoja

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1506 : 27.09.08 - klo: 21.52 »
Mustakansi kyllä jäähdyttää konetta paremmin koska mustasta materiaalistä lämpö säteilee pois säteilylämpönä paljon paremmin kuin esim. sinisestä. 

Mihin tämä perustuu? Minun nuoruudessa koulussa opetettiin, että musta imee tehokkaimin sätelyä, sen vuoksi esim. mustat penkit on perskutin kuumat autossa kesällä. Valkoinen sen sijaan heijastaa parhaiten kaikkea säteilyä (myös näkyviä aallonpituuksia, jonka vuoksi se juuri näyttää valkoiselta), jonka vuoksi se ei lämpene samon, kuin tummemmat materiaalit? Eli, jos värillä haluttaisiin asiaan vaikuttaa, niin mielummin valkoinen?

Ei sillä, että tällä asialla olisi nyt enää paljoakaan tekemistä tuon moottorin tai sen jäähdytyskannen kanssa, kunhan jäi vaivaamaan.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1507 : 27.09.08 - klo: 21.59 »
Joo, ei minua ainakaan haittaa että kertoo miten asia on..
totesin vaan että katsomaan lähemmin asiaa kun saadaan auto käsiin.

Muistan että joku valittelin esim CENin Arenaa ettei starttiboksilla onnistu vaikka itsellä ei ollu mitään ongelmia.

En tietenkään vähättele sitä mitä Ile on jo aiemmin todennut itse.

Mutta katsotaan jos olis joku juttu.. omassa Kyosho boksissa (uusi) on aika pieni kumi, ehkä se osuu GT2:n vauhtipyörään.

Japsit ei ole välttämättä ihan hölmöjä.. kyllä ne miettii asiat aika pitkälle. Tän huomasin GT2 rattaissa jälleen kerran.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1508 : 27.09.08 - klo: 22.02 »
Onko tuossa uudessa Igt koneessa sama sylinteriputki ja mäntä kuin vanhassa?
Ja onko kukaan päässyt kokeilemaan sitä, onko tehoa enemmän?   

Ruotsalaiset ovat jo pääseet ja kokemukset ovat hyvät. Oli siellä meiltäkin (suomesta) kaveri tsekkailemassa uudet vehkeet. Sisuskaluista en tiedä sen tarkemmin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1509 : 27.09.08 - klo: 22.04 »
Mustakansi kyllä jäähdyttää konetta paremmin koska mustasta materiaalistä lämpö säteilee pois säteilylämpönä paljon paremmin kuin esim. sinisestä. 

Mihin tämä perustuu? Minun nuoruudessa koulussa opetettiin, että musta imee tehokkaimin sätelyä, sen vuoksi esim. mustat penkit on perskutin kuumat autossa kesällä. Valkoinen sen sijaan heijastaa parhaiten kaikkea säteilyä (myös näkyviä aallonpituuksia, jonka vuoksi se juuri näyttää valkoiselta), jonka vuoksi se ei lämpene samon, kuin tummemmat materiaalit? Eli, jos värillä haluttaisiin asiaan vaikuttaa, niin mielummin valkoinen?

Ei sillä, että tällä asialla olisi nyt enää paljoakaan tekemistä tuon moottorin tai sen jäähdytyskannen kanssa, kunhan jäi vaivaamaan.

miksi beduiineilla on mustat teltat? koska ne luovuttaa lämmön nopeiten eli jäähtyy. valkoinen taas pitää lämmön vaimitenseoli..

aiheesta löytyy muuten varmaan netistäkin ihan kohtuullisesti, joten tämä on nvähän väärä paikka...
« Viimeksi muokattu: 27.09.08 - klo: 22.09 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1510 : 27.09.08 - klo: 22.13 »
Niin, se mitä beduiinien teltoista tiedän, ne tehdään esim. kamelin nahasta, jonka vuoksi ovat tummia väriltään. Toisaalta itse beduiinit pukeutuvat hyvin mielellään valkoiseen, kuten muutkin kuumien maiden asukkaat, samon varmaan jokainen meistä, jos lämpöä auringon alla on noin 50 astetta?
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1511 : 27.09.08 - klo: 22.17 »
ihan sama. Perusta vaikka aihe yleiseen keskusteluun, koskaan ei ollut kysymys kannen väristä tai sen emissiokyvystä whatever. Ainoastaan että on uusi kansi. Kiitos.

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1512 : 27.09.08 - klo: 22.21 »
Niin, se mitä beduiinien teltoista tiedän, ne tehdään esim. kamelin nahasta, jonka vuoksi ovat tummia väriltään. Toisaalta itse beduiinit pukeutuvat hyvin mielellään valkoiseen, kuten muutkin kuumien maiden asukkaat, samon varmaan jokainen meistä, jos lämpöä auringon alla on noin 50 astetta?
Ajatellaans asiaa näin, että miten kappale "näkee" ympäristönsä. Lämpötilat pyrkivät säteilyn (ja johtumisen) avulla tasaantumaan. Nyt tämä valkoinen kappale, joka heijastaa suurimman osan siihen osuvasta säteilystä ei tietenkään lämpene. Valkoinen kappale siis ei luovuta juurikaan omaan massaansa varastoitunutta energiaa, kun suurin osa muiden kappaleiden näkemästä säteilystä valkoisesta otuksesta on siis heijastunutta. Musta ei taas heijasta mitään (tai hyvin vähän) siihen osuneesta säteilystä. Tällöin sen säteilemä energia on suurimmaksi osaksi siihen varastoitunutta lämpöenergiaa.

Lisää löytyy hakukoneella sanoilla "Black body" ja "Musta kappale".

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1513 : 27.09.08 - klo: 22.36 »
ihan sama. Perusta vaikka aihe yleiseen keskusteluun, koskaan ei ollut kysymys kannen väristä tai sen emissiokyvystä whatever.

miksi beduiineilla on mustat teltat?

Kunhan kysyin, kun en ymmärtänyt. En minä asiaa esiin ottanut, sen kummemmin kuin beduiinejakaan.

arion vastasikin asiaan ymmärrettävästi ja kohteliaasti.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1514 : 27.09.08 - klo: 22.39 »
No ystävällisesti - onko tämä jo käsitelty vai vieläkö ihmetellään tuota emissiota vielä  lisää tässä topikissa ?  :grin: Vai beduiineja ?  :laugh:


Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1515 : 27.09.08 - klo: 22.52 »
No ystävällisesti - onko tämä jo käsitelty vai vieläkö ihmetellään tuota emissiota vielä  lisää tässä topikissa ?  :grin: Vai beduiineja ?  :laugh:
Mun puolesta voidaan jättää Planckin, Wienin, Stefanin ja Bolzmannin aikaansaannokset rauhaan :D.

Mut takas aiheeseen. Vanhaa GXR28 ei saa enään kokonaisena koneena. Varastossa voi olla vielä jokunen kappale, mutta käytännössä ne on loppu. Osia saa kyllä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1516 : 28.09.08 - klo: 09.46 »
Tuota GT2 versiota ei sitte tartte käynnistellä starttiboksilla.
10milliä pienempi vauhtipyörä ja moottori vähintään yhtäkorkealla ku vanhassaki.
Kokeilin tänään vastaavaa ei yllä :embarrassed:
Kisa mallin pukeilla kone tippuu sen tarvittavan 5 milliä, mutta orkkis korvakot joutuu poistaan lohkon pohjasta ja pohjalevyyn kairaamaan 1,5 milliä syvän montun(olen tehny...)

Moi Ile, kysyin asiaa myös IGT forumissa ja vastaus, jonka sain vahvistaa oman käsitykseni -
eli Kyoshon omassa 2.0 starttiboksissa on pieni startterikumi, joka mahtunee GT2 slotista, muissa tapauksissa tuota slotia pitää avartaa itse. Selvitetään asiaa lisää kun autot ovat käsillä.

Mika

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1517 : 28.09.08 - klo: 22.15 »
Paljon tuo Kyoshon oma boxi maksaa? Pitää varmaan ottaa se boxi sitten uuden auton kanssa.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1518 : 28.09.08 - klo: 23.10 »
viidenkympin ja satasen väliin

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1519 : 29.09.08 - klo: 09.09 »
IGT-forumista: Shimmata starttiboksista kumia ylemmäs nii toimii.(vaatii tietenkin kumin mahtumisen slotista)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1520 : 29.09.08 - klo: 10.32 »
viidenkympin ja satasen väliin

Ei kuulosta pahalta. Kait se on helpoin tapa saada auto toimimaan starttiboksilla.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1521 : 29.09.08 - klo: 15.41 »
Jotku on varmaan nähny nämä, mutta mitäs tykkäätte tästä scale realismista ja kyseessä siis normi IGT (eikä IGT2) ja Astonin koppa








Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1522 : 29.09.08 - klo: 15.54 »
GXR28SG moottorista täällä: http://infernogt.proboards102.com/index.cgi?board=engines&action=display&thread=1638
muutoksia on monin paikoin
välitysten lisäksi ilmeisesti vaihteen "vaihtaja" on kokenut muutoksia --> parempi säädettävyys
joten GT2 autossa on loppujen lopuksi aika paljonkin muutoksia vaikka näyttääkin pitkälle samalta kuin vanha

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1523 : 29.09.08 - klo: 16.28 »
Hyvältä näyttää tuo Astonin koppa. Pojat jopa lisänneet peilit siihen  :mrgreen:
Kyosho GT Racing Art

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1524 : 29.09.08 - klo: 17.54 »
samallaiset vanteet viel ni on VOLA!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1525 : 29.09.08 - klo: 18.52 »
Noh, miten sen nyt ottaa... Onhan toi kori nätti, mutta lisätäänpä siihen taas joku yksivärinen maali ilman tarroja... se alusta on vaan liian lyhyt, turha sitä on puolustella tai hehkuttaa mistään skaala-realismista. Lynkatkaa vain, mutta olenpahan senverran kriittinen.

---

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1526 : 29.09.08 - klo: 20.16 »
ei täällä ketään lynkata.. Toi kaveri tekee muuten itse tarrat ja on tehny muitaki hienoja autoja.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1527 : 29.09.08 - klo: 20.21 »
Onko kellään tietoa mitä koreja tulee GT2:seen? Alussa vissiin Audi ja Corvette mutta onko muista koreista tietoa?
Kyosho GT Racing Art

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1528 : 29.09.08 - klo: 21.21 »
Onko kellään tietoa mitä koreja tulee GT2:seen? Alussa vissiin Audi ja Corvette mutta onko muista koreista tietoa?

Senverran oon seurannut, että siitä ProtoFORMin makeesta korista tulee myös pidempi versio, eli tohon IGT2:n juuri. Eli varmaan 'must have', eiköhän tossakin skaalassa se kori jotain vaikuta radalla. :p
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1529 : 29.09.08 - klo: 21.41 »
joo, se on hyvä kori mitä kävin testaa. Ferrarin ohella erinomainen. Voi olla että takaa pitää vähän leikata pois. Meinaan myös kokeilla koriin sopivia levityksiä st-r hexeillä.. :)