Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 715781 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1650 : 26.12.08 - klo: 22.30 »
mites näissä skapoissa??? jos autoissa vakiona 28 kone niin voiko ajaa esim  21 tai 26 sen koneella ja onkos gt1 ssä oltava gt 2 välitykset????

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1651 : 26.12.08 - klo: 23.37 »
Tosi asioitahan minä vain kirjoitin.En kirjoita enää kyseisestä autosta mitään.
« Viimeksi muokattu: 27.12.08 - klo: 13.58 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1652 : 27.12.08 - klo: 00.15 »
Eiköhän niissä tulevissa gt kisoissa saa ajaa noilla kyoshon omilla rajoituksetta, uskoisin ja sama pätee välityksiin.

e: joo minustakin parempi jättää kommentointi niillä oikeasti ajaville.
« Viimeksi muokattu: 27.12.08 - klo: 10.16 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1653 : 28.12.08 - klo: 22.02 »
Canadan poika duunannu look-alike levyjarrut Vetteen..


Poissa Stepi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1654 : 29.12.08 - klo: 15.04 »
Canadan poika duunannu look-alike levyjarrut Vetteen..

No ei ollenkaan huonon näköinen laite!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1655 : 29.12.08 - klo: 15.33 »
Nuo tuolit takana on hienot :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1656 : 29.12.08 - klo: 21.58 »
No mitäs havaintoja Jerry tästä ao. kuvasta voisi tehdä ? Kun edellisestä kerran löysit tuolit..



IGT v.1 varustettuina HN DM-1 Specci -koreilla, näyttävät istuvan päälle, jos jotakuta kiinnostaa.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1657 : 29.12.08 - klo: 22.06 »
Jos mä saan vastata..?  Tainnu jollain jäädä aamumurot lautaselle kun on pitänyt lähteä vessaan moikkaan yrjöä kun on nähnyt noin hienosti maalatut korit...
Sorry, ei herneitä, hienoja autoja on..  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Stepi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1658 : 29.12.08 - klo: 22.06 »
En ole Jerry, mutta rattia ja kissanruokaa...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1659 : 01.01.09 - klo: 18.19 »
Ei niin iso juttu, mutta molemmissa koreissa, Audi ja Vette, on keulan alaosa vahvistettu samaan tapaa kuin Prolinen GT8 korissa, kuten edellä olevasta Vettenkin korista huomaa. Tämä pitää keulan kuosissa osumissakin ja sinänsä mukava yksityiskohta.

Poissa Roni

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1660 : 03.01.09 - klo: 18.10 »
Löytyykös GT2 malliin jostain teräksisiä tai alumiinisia keskidiffin rattaita? Tänään oksensi kakksovaihteen muovirattaat ja autolla on ajettu jo noin kahdenlitran verran. Ei jostain syystä kiinnostaisi laitta muovisia tilalle tai sitten niitä täytyy ostaa kerralla reilummin jos kestävyys on jatkossakin tuota luokkaa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1661 : 03.01.09 - klo: 21.01 »
Löytyykös GT2 malliin jostain teräksisiä tai alumiinisia keskidiffin rattaita? Tänään oksensi kakksovaihteen muovirattaat ja autolla on ajettu jo noin kahdenlitran verran. Ei jostain syystä kiinnostaisi laitta muovisia tilalle tai sitten niitä täytyy ostaa kerralla reilummin jos kestävyys on jatkossakin tuota luokkaa.

Olikos pakkasella jotain tekemistä asian kanssa :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1662 : 03.01.09 - klo: 21.35 »
Löytyykös GT2 malliin jostain teräksisiä tai alumiinisia keskidiffin rattaita? Tänään oksensi kakksovaihteen muovirattaat ja autolla on ajettu jo noin kahdenlitran verran. Ei jostain syystä kiinnostaisi laitta muovisia tilalle tai sitten niitä täytyy ostaa kerralla reilummin jos kestävyys on jatkossakin tuota luokkaa.
Laita kuulalaakerit niiden puslien tilalle niin kestää pidempään ne hammasrattaakin

http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=31_34&products_id=991
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1663 : 03.01.09 - klo: 22.41 »
ei se auta. Tässä on se juttu että ykkös ja kakkos vaihteen ero on peräti 6 hammasta, kun aiemmin oli 3. Kaksi asiaa jotka auttaa pitämään gt2 rattaat ehjinä: kytkinkellon ja vaihteen rattaan välys pitää olla ihan minimissä ja vaihde pitää säätää vaihtamaan aikaisin jotta ei rysäytä kakkosta päälle korkeilla kierroksilla. Jos näitä ei osaa tehdä niin suosittelen gt1:n välityksiä. Ne sopivat suoraan eli kello 15-19 ja vaihde 46-43.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1664 : 03.01.09 - klo: 23.05 »
Mitä hemmettiä, minä luulin että pakkanen oli syypää mutta ei ollutkaan :undecided:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1665 : 04.01.09 - klo: 10.00 »
Enpä usko.

Tärkeä on tuo ratasvälys että se on tiukka, koska hampaiden ero on tuo mainittu 6 joka on ääripäässä mitä ero voi ylipäätänsä olla. Muuten tarvitaan 3-vaihdetta.

Pronssilaakerit voi korvata kuulalaakereilla joka on tosiaan eduksi ja jotkut laittavat sinne väliin vielä putkimiehen teflonteippiä jotta paketti on tiukka eikä heilu millinosiakaan.

GT2 moottorissa on niin paljon vääntöä että vaihteen voi säätää vaihtamaan aikaisin. Eka vaihde on käytännössä liikkeelle lähtöä varten ja sitten mennäänkin jo kakkosella. Jos rata on pieni niin sitten gt1 välitykset tai yksivaihteinen. Tuosta vaihteesta saa 1-vaihteisen hieman modifioimalla, sitä rikkomatta eikä koko autoa tarvitse edes purkaa. Kandee kokeilla mikä toimii.

Itse olen laittanut välitykset 16/20 46/43 samalla tavalla kuin mitä Pienoismallin IGT -artikkelissa eli FW05 auton kampiakselin tapilla, kytkinkellolla ja alumiinisilla rattailla (kevyt!). Saa nähdä miten istuu radalle ja jos ei istu niin sitten taas muutetaan. Tuo välitys on jostain GT1 ja GT2 välimaastosta.


Poissa Roni

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1666 : 04.01.09 - klo: 14.03 »
Enpä usko.

Tärkeä on tuo ratasvälys että se on tiukka, koska hampaiden ero on tuo mainittu 6 joka on ääripäässä mitä ero voi ylipäätänsä olla. Muuten tarvitaan 3-vaihdetta.

Pronssilaakerit voi korvata kuulalaakereilla joka on tosiaan eduksi ja jotkut laittavat sinne väliin vielä putkimiehen teflonteippiä jotta paketti on tiukka eikä heilu millinosiakaan.

GT2 moottorissa on niin paljon vääntöä että vaihteen voi säätää vaihtamaan aikaisin. Eka vaihde on käytännössä liikkeelle lähtöä varten ja sitten mennäänkin jo kakkosella. Jos rata on pieni niin sitten gt1 välitykset tai yksivaihteinen. Tuosta vaihteesta saa 1-vaihteisen hieman modifioimalla, sitä rikkomatta eikä koko autoa tarvitse edes purkaa. Kandee kokeilla mikä toimii.


Kiitoksia vinkeistä.


Pakkasella ei varmaankaan ollut kovin suuri vaikutus, koska auto oli lämpimässä ennen ajelua ja kakkosen ratas antautui jo noin minuutin ajelun jälkeen. Toki nyt kun vähän miettii niin noin pienet osat luovuttavat lämpöenergiansa melko nopeasti. Ei sekään ole poissuljettua että kivi olisi lentänyt sinne rattaitten väliin auttamaan niiden pettämisessä.
 
Täytyy ostaa kuulalaakerit ja yrittää eliminoida välys minimiinsä, koska ainakin nyt ratas heiluu kohtalaisen paljon. En kokeillut aivan uutena mutta varmaan klappia on jo silloinkin.

Parhaan suorituskyvyn kannalta vaihdetta kannattaa vaihtaa vasta vähän huipputehon kierrosten jälkeen, joten ainakaan alkuunsa en kyllä halua laittaa vaihdetta vaihtumaan kohtuuttoman aikaisin, vaikkakaan sillä ei näillä ajotaidoilla olisi käytännössä mitään merkitystä, kun on ensimmäinen polttomoottoriauto ja viimeksi yli 15 vuotta sitten ollut sähkökrossiauto.

 

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1667 : 05.01.09 - klo: 00.17 »
no problemo amigo..
 Jees optimi on noin, käytäntö ja rataolot taas toinen juttu ellet säädä autoasi kiihdytyskilpaan.. Gt2 kuskit tekee pääasiallisesti kuten edellä kirjoitin juuri mainitsemistasi syistä. Itse ajoin vikan kisan läpi onnistuneesti noilla säädöillä ja juuri gt2 välityksillä vaikka auto oli vielä v. 1

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1668 : 06.01.09 - klo: 18.57 »
Tein muuten jatkeen tolle pullstartille silikoniletkusta ja kutistesukasta (motonet).
Tukeva ja jämäkkä; kutistesukassa on liimapinta sisäpuolella.





Helppo vaihtaa vaikka pitäs ottaa irti päädyn irroituksen yhteydessä.

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1669 : 09.01.09 - klo: 13.51 »
onkos sulla tossa tehoputki kiinnii vai onko tuoa gt 2 vakio pilli :police: :police: :police: :shocked:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1670 : 09.01.09 - klo: 13.57 »
Orionin oma GXR28 putki, tosin "teho" on vielä näkemättä tuleeko vai meneekö sitä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1671 : 09.01.09 - klo: 15.01 »
Etkö käytä starttilootaa enään vai muutenvaan aikaatappaakses kyhäilit.
Toimiva ratkaisu...
Tuli vain mieleen että mites ton kutistesukan lämmön kestävyys?? Tai lähinnä siis sen liiman, eli jos lämpenee tuossa kohdeessa niin eikais se liima ala pehmetä ja sukka liikkumaan, tai ylipäätään lämmön johdosta sukka muuta muotoa kun naru kuitenkin kokoajan vetää sukkaa kasaan?
No aika paljonhan nuo sukat tietenkin vaativat lämpöä ennenkuin kutistuvat edes, mutta monesti reilusti vähemmän lämpöa ennenkuin jo menevät kohtuu pehmeiksi.

Ihan vain mietintä päähään pöllähti.
No viimeistään keväällä kai tuo sitten käytännössä nähhään.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1672 : 09.01.09 - klo: 15.22 »
Vähän molempia, siis myös idiksenä niille joilla ei ole lootaa. Joskus voisi olla kätevää vetää kone käyntiin narulla, etenkin jos se on lämmin, sanotaan vaikka kesken erän jos päättää vaikka sammua tankatessa. Etenkin jos mekkarille auto ja starttiloota eivät ole kovin tuttuja, niin kohtuu ison auton käynnistys voi olla tuskaista paniikissa siinä boksin päällä. Narusta voi onnistua helpommin - ehkä.

Tai juosta auton luo ja vetäistä hehkulla käyntiin vaikka varikon ulkopuolellakin jos se on jonnekin sammunut, jolloin ei tarvitse kantaa lootaa mukana, vain hehku.

Tietysti tähän on vaihtoehto; laittaa boksi sellaiseen kuntoon ohjureilla että auto putoaa aina oikeaan paikkaan.

Hyvä pointti tuo lämpöasia. Aika tiukassa kuitenkin on ja sisällä silikoniletkun pätkä. Jos ei pysy sukka päällä niin mennään pelkällä letkulla. Se liikkuu siinä mukana tai sitten laittaa esim. alumiiniteippiä ympärille korvaamaan sukan. Toi on jämäkkää kamaa, varmaan 1/2 milliä paksua. Saa nähdä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1673 : 09.01.09 - klo: 15.27 »
Ah...
Totta tuo että jos tankilla sammuu niin tuostahan se pikasesti käyntiin lähtee...

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1674 : 09.01.09 - klo: 17.14 »
Heipsan kaikki.

Tilailin tuossa joku aika sitten osia maailmalta ja tilaamani hexit eivät saapuneet.
Surffailin sitten tuossa kotimaan puljuja ja silmääni osui hobao shopissa hexit joissa on vastakierre, eli auton toiselle puolelle normaali oikeakätinen ja toiselle sitten vasenkätinen, ei pitäisi irrota pyöränmutterin niin helposti. Kysymys kuuluukin että kuin universaaleja kyoshon hexit on, sopiiko noi hobaon hexit ?
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?products_id=250

Toisekseen kumminpäin noi kannattaa laittaa. Löystyykö mutterit helpommin jarrutuksessa vai kiihdytyksessä ?
Itse ajattelin niin että kiristyy kiihdytyksissä mutta kun tossa on niin hyvät jarrut että avaava hyrrävoima voi ollakin jarrutuksissa aika suuri.
Ajatuksia, vai jopa faktaa kellään ?

Ja vielä lisää. Mikä on vakio taka aurauspalan aste määrä ?.. 3 ??
Käykö 777:n palat ?
http://www.infernosonly.com/Kyosho_Anti_squat_Plate_1_Degree_Rear_p/kyoifw314.htm

Niin ja hyvää tätä vuotta kaikille.


Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1675 : 09.01.09 - klo: 18.21 »
Ja vielä lisää. Mikä on vakio taka aurauspalan aste määrä ?.. 3 ??
Käykö 777:n palat ?
http://www.infernosonly.com/Kyosho_Anti_squat_Plate_1_Degree_Rear_p/kyoifw314.htm


Juu pitäis käydä ja alkuperäinen on 3 astetta...

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1676 : 09.01.09 - klo: 18.57 »
Pienemmillä aurauspaloilla 2.5 tai 2.0 muistaakseni "jumii" takavetarit jossain kohtaa jousitusta, koska ne "ei" enää mahdu olemaan siellä.
Ei välttämättä huomaa pöydällä mekatessa jos ei paina jousitusta alas ja lyki edes takas...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1677 : 09.01.09 - klo: 18.58 »
antisquat-palat ei käy ristiin 777/gt, aurauspalojakin epäilen vahvasti. MP7.5:n osat sopii luonnollisestikin.
Liikaa Kyoshoja

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1678 : 09.01.09 - klo: 19.03 »
Hetkinen, onko se etupuolella oleva metallinen antisquat ja takana muovinen aurauspala, vai miten ?
Sitä metallista meinasin kokeilla vaihtaa että sais pienempää aurausta taka-akselille.

Entäs noi hexit, tietääkö kukaan niistä ?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1679 : 09.01.09 - klo: 19.41 »
muovipala takana on auraus, ja hexit pysyy kyllä jos ne kiristää mukana tulevalla avaimella