Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 715787 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1680 : 11.01.09 - klo: 10.11 »
Audia ja Corvettea saa nyt maalaamattomana

tässä yksi linkki ulkomaille (ranska) http://www.nitrozone.fr/catalog/product_info.php?cPath=29_36_174_78&products_id=5504&language=fr

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1681 : 14.01.09 - klo: 22.09 »
Moi. Laittelin tossa GT2:n spurrit ja nyt ongelmia.

Mulla on HPI: kello http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCLR2&P=7
ja sille pinionit 17,18,19 ja kakkoselle 21,22,23
Kellossa on 12 mm akseli tiheällä kierteellä.
Ongelma on ettei hpi:n pinionit ole halkaisijaltaan juurikaan eri kokoisia jolloin
en saa ratasvälyksiä kohdalleen noista millään yhdistelmällä.

Tietääkö kukaan käykö tolle kellolle muiden pinionit, esim evolvan tai fw05:n
1.vaihteen pinionit, eli onko niissa 12mm reikä ja tiheä kierre.
Se että mikä nousu kierteessä on onkin sitten jo toinen juttu.

Mun tarvis säilyttää toi HPI:n kello kun olen tehnyt toiseen autoon vaihteet niillä,
ja tarkoitus olis ajaa molempia samalla moottorilla ilman että tarvii irroitella
kelloa joka välissä.

Niin ja onhan GT:n spurrien pitch 1 metrinen ? eikä esim 32dp

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1682 : 14.01.09 - klo: 22.40 »
FW05 rattaat ei käy, kello on erilainen. Siihen käy HPI R40 rattaat ja välitysten puolesta sopii IGT:hen. Mun mielestä porukat on käyttänyt noita sun mainitsemia kanssa, muuta en osaa sanoa.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1683 : 14.01.09 - klo: 23.46 »
Noi HPI:n pinionit on suunniteltu niin,että voi käyttää eri yhdistelmiä säätämättä välyksiä. Siis tossa Nitro 3:ssa. Mulla on noi samat itsellä IGT:ssä ja kyllä ne toimii, vaikka ykköseen vähän välystä jääkin. Noiden kanssa pitää olla IGT1:n 43/46 spurrit... HPI:ssä taitaa olla 43/47.
Liikaa Kyoshoja

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1684 : 15.01.09 - klo: 07.32 »
Joo, sen tiedän että 43/46 pelaa koska mulla on ne ollut kiinni, mut noi 40/46 on se ongelma.

R40 rattaat on eri jaolla kun noi Nitro 3: rattaat.
Eli noi on mulla, Nitro 3 http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCLR8&P=7
Ja noi on R40 http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFVZ7&P=7

Näyttäis olevan niin että R40 pitch on 32
kun taas Nitro 3 pitch on 1 metric

Eli jotain yhteensopivuus ongelmaa tossa on.
Mulla on kyllä yks 32 pitch spurri johon sovittelin noita mulla olevia Nitro 3:n pinioneita niin ei se kyllä kaukana ole siitä että sopii mutta 100% ei ole sama jako.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1685 : 15.01.09 - klo: 09.30 »
R40 rattaat toimii eikä spurreissa ole mitään kulumaa.
Jos sulla on ongelmia niin miksi et käytä Kyoshon omia? 15/21 on riittävä radalle kuin radalle.

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1686 : 15.01.09 - klo: 13.43 »
Itseäni lainaten:

Mun tarvis säilyttää toi HPI:n kello kun olen tehnyt toiseen autoon vaihteet niillä,
ja tarkoitus olis ajaa molempia samalla moottorilla ilman että tarvii irroitella
kelloa joka välissä.

Eli en halua irroitella ja shimmata kelloa kokoajan.

Noita R40:n rattaita lähtee tilaukseen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1687 : 15.01.09 - klo: 13.58 »
Ok, sori kun taisin missata tuon. Tosiaan R40 rattaat yhdessä FW05 -kytkinkellon ja -akselin kanssa ovat toimiva kokonaisuus, mutta huomioi että moottorissa pitää olla lyhyt "lentokoneakseli", SG-akselille ne ei käy (kampiakselinhan voi aina poikkasta rautasahalla). R40 rattaat eivät sovi tohon HPI:n kelloon. HPIn R40 kello on Centax -tyyppinen joten sitä ei voi käyttää.

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1688 : 15.01.09 - klo: 14.15 »
Kyllä ne pitäisi sopia koska 1. vaihteen rattaan sisähalkaisija on 12mm.
2.vaihteen rattaat ei käy koska neon 16mm niinkuin siinä centaxcin kellossa on.

Täytyy kokeeksi tilata vaikka toi 15t ykkosen ratas josko se pelais yhteen noitten mulla ennestään olevien nitro3 kakkosen rattaiden kanssa.

Joo ja tuolta kun katsoo http://www.hpieurope.com/options.php?lang=fi&partNo=817
niin näyttää olevan sekä 0.8m ja 1m jaolla noita rattaita.
Towerin sivut eivät ole täydelliset.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1689 : 15.01.09 - klo: 14.20 »
Joo okei, ykkösen varmaan menee, mutta ei kakkosen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1690 : 19.01.09 - klo: 21.35 »
Kreikan poika jaksanu vääntää 3-speedin Mad Forcesta IGT:hen .. kivastihan se vaihtaa (ajovideo erikseen)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LHoylVNM7Ew&feature=channel[/youtube]

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1691 : 19.01.09 - klo: 22.03 »
Näppärä poika. Ihmettelen vaan että mikä idea tuossa bensalinjassa on?
Kyosho GT Racing Art

Poissa Roni

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1692 : 19.01.09 - klo: 22.11 »
Ainoat selitykset mitkä itse keksin bensalinja ratkaisulle on se että kaveri kuvittelee yhden filtterin vastustavan liikaa virtausta ja on täten laittanut kaksi filtteriä rinnankytkettynä. Tai sitten pelkää että yhteen filtteriin voi mennä roska kesken revittelyn tukkimaan virtauksia ja tällöin toisesta linjasta virtaisi vielä mukavasti.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1693 : 19.01.09 - klo: 22.19 »
Luulisi että se taitois mikä jakaa yhden linjan kahteen ahdistaisi enemmän kuin suodatin. Mene ja tiedä.
Kyosho GT Racing Art

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1694 : 30.01.09 - klo: 13.16 »
onko noissa kesän skaboisso pako putki tulla ihan mistä vaan ulos vai onko pakko olla alkuperäisellä käyrällä :huh:

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1695 : 31.01.09 - klo: 11.37 »
lisä kysymys :grin: onko autossa päkollista käyttää 2 vaihdetta vai saanko aajaa vain ykkösellä voi olla tyhmä kysymys mutta en tiedä vielä miten tarkkaan viilaatte,,,,,,,,

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1696 : 02.02.09 - klo: 19.14 »
Ei tarvi käyttää kahta vaihdetta, mutta ei kyllä todennäköisesti ole jakoa yhdellä vaihteella.

Tein uuden antisqud palan taakse jossa on noin 2 astetta kallistusta ja 2 astetta aurausta
jos takana on 3 asteen pala.
No innostuin vielä tekemään säädettävän taka-auraus palan jolloin näillä saan 1- 2,5 astetta aurausta säädettyä.
En tiedä oliko mitään järkeä mutta osia odotellessa. :tongue: 

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1697 : 02.02.09 - klo: 19.24 »
Tommosta.. ja tos on tommosta..

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1698 : 02.02.09 - klo: 22.19 »
Minkä kokoinen tuo tankki on?
Kyosho GT Racing Art

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1699 : 02.02.09 - klo: 22.34 »
Tankki on 150ml.
En muista minkä auton tankki, etsin vaan mitoiltaan sopivaa (ja halpaa) kun tilailin joskus towerista kamaa.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1700 : 02.02.09 - klo: 23.31 »
Näytti isommalta kuin 150. Sen takia kyselin  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1701 : 02.02.09 - klo: 23.52 »
kyllä  koetan säätää yhdelle vaihteelle  :shocked: tuntuu järkevämmältä :shocked: kesällä näkee kuin käy

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1702 : 03.02.09 - klo: 07.24 »
kyllä  koetan säätää yhdelle vaihteelle  :shocked: tuntuu järkevämmältä :shocked: kesällä näkee kuin käy
Turhaa säätämistä jos meinaat tattiksella ajaa  :undecided: Meinaan, että mullakin oli viimeisissä kisoissa "normivälityksiä" pidemmät 17/21 (vs. 15/19) ja noillakin 1. olisi voinut olla hieman lyhyempi ja 2. vaihde pidempi pääsuoralla. GT2:sen vakiovälitykset ovat juurikin niin, eli toimivat paremmin tattiksella, tai millä tahansa radalla jossa on pidempi pääsuora.

Riippuu toki myös moottorista, millä ajelee...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1703 : 11.02.09 - klo: 21.36 »
erittäin hyvä juttu gt2 :sta viimeisessä R/C car lehdessä, numero 3. Juttu vahvistaa saman kuin oma kokemus tähän asti että moottori poikkeaa edukseen olennaisesti aiemmasta mallista ja muutenkin auto on menevä ja helppo ajettava. Class rival dm-1 - tietysti ;) lukekaa juttu jos enempi tieto kiinnostaa, sitä nimittäin on varsin kattavasti. Akateemisesta 7 euroa, lehteä voi myös lukea netissä http://www.zinio.com/offer?issn=1097-0711&of=Ph01New&pss=1
« Viimeksi muokattu: 12.02.09 - klo: 15.44 kirjoittanut Mika R »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1704 : 19.02.09 - klo: 16.17 »
Millä pitch luvulla nuo IGT:n vaihteiston hampikkaat on? 32p?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1705 : 19.02.09 - klo: 16.49 »
Mod 1, joka on aika lähellä 32dp:tä muttei ihan
32dp on noin 0.8m

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1706 : 20.02.09 - klo: 13.48 »
Vielä pari kuukautta kauden alkuun, mutta eipä liene haittaa jos ilmoitan jos tässä vaiheessa että jo perinteeksi muodostuneet Inferno GT kerhoillat Helsingin Tattarisuolla käynnistyvät heti kun säät sallivat ja niitä pidetään jokaisen parittoman viikon Keskiviikkona, mahdollisuuksien ja säiden mukaan joka keskiviikko (paikalla iltapäivästä iltaan). Mukana pelipaikalla Ipanema Racing renkaat, ja varaosat löytyvät siitä kohtuu läheltä Suutarilan Pro Shopista (sulkee ovensa jossain kuuden tienoilla kylläkin).

Samalla muistetaan hankkia se 5 euron NuKen jässäri joka oikeuttaa radalla ajon koko kesän - ei paha.

Sitä ennen autetaan porukalla Jarkkoa ja laitetaan rata kuntoon kautta varten.

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1707 : 20.02.09 - klo: 22.38 »
kuulostaa hyvältä :laugh: auto nyt läpi käyty ja talven testi rupeamat suoritettu :p auto juuri läpikäyty ja uussittu tukivarret ja laakeroitu uusiksi niin turha kalppi on poistunut :kiss: mutta varmaan ei montaa kertaa ajele niin jo klappaa. moottori pitäisi viellä uusia. kysymys. mistä saa uudet sisus kalut pannulle järkevään hintaa??? :huh:
suomesta thai ulkomailta ,ei kieli niin hallussa että voisin surfailla.

ps . viime vuoden kuskit milloin olette viimeksi startanneet???   

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1708 : 20.02.09 - klo: 22.51 »
Soita Suutarilan Pro Shoppiin. Eiköhän sieltä löydy sisuskaluja.
Kyosho GT Racing Art

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1709 : 20.02.09 - klo: 23.14 »
Osta uusi kone kokonaan ihan suosiolla. Tulee pidemmän päälle halvemmaksi. Voi olla että sinun kampiakselin tappi on soikea ja kuin vaihdat kiertokangen niin sekin on väljä hetken päästä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂