Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 715745 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1800 : 11.04.09 - klo: 22.26 »
Liikaa Kyoshoja

megapaula

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1801 : 11.04.09 - klo: 22.37 »
Onpa vain hieno auto tuo kyosho gt2 rtr.. Jees,moottori sisään ajettu ja toinen tankki (ajoa) ja 2-vaihteinen automaatti vaihteisto sileänä! Ei tainnut olla väljykset kohdillaan? Mites muilla? Onko toiminut? Itselläni kokemusta rc-autoista mm. Vain kyoshosta..! Tosi ärsyttävää,kun naapuri n.45w herrasmies ostaa uuden auton ja heti toka ajolla kauhea remontti edessä.. (ratashan maksaa enintään 10) mutta kummiskin. Tiedättte mitä tarkoitan. Meneekö ratas valmistajan vaikö myyjän piikkiin? Vai miten se meni?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1802 : 11.04.09 - klo: 23.11 »
harrastajan vinkit a) säädä välys minimiin b) säädä vaihde vaihtaa aikaisin c) lue edellisiä viestejä tässä aiheessa d) lue infernogt.proboards.com :ia
Mika

megapaula

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1803 : 12.04.09 - klo: 00.35 »
Jees,en halunnut mitenkään sortaa ky. Autoa. Tuli itsellänikin mieleen,että olisi pitänyt shimmata väljykset kohdilleen.. Patti tilanne. Onneksi kaveri (auton) omistaja tuumasi seuraavaa: Perkule! 5sarjaa vaihteitten rattaita! Päästinhän tuolla jo tankki ajamaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1804 : 12.04.09 - klo: 14.58 »
nou hätä. Kyosholta on tullu b versio ko. Osista äskettäin mutta ainakaan itse en tiedä vielä enempää. Yksi helpoimmista fixeistä on laittaa savagen teräksinen 41T kakkosen pääratas muovisen tilalle ja Savagen vaihtaja myös johon gt2 jousi. Sitten istuttaa se ns. Flanged laakerilla akselille. Muuten vakio osat ja hyvä tulee, kestää. Itse en ole ehtiny kokeilee mutta jenkit on. Kaikki osat löytyy mm. Winnerscirclerc.com

e: website korjattu

Voi myös samalla vetää viikonlopun ajot yhteen että Jessen kanssa (ajoi Aake K:n vanhalla Vonerrr:llä) saatiin hyvää vääntöä tuolla Raision baanalla,autojen nopeudet samaa luokkaa joka kertonee aika paljon. Kakkosella ampui hyvin. Kiva päästä kokeilee Tattiksella lisää, tuskin jää pahemmin oikeiden kilpa-autojen jalkoihinkaan. Ne jotka oli paikan päällä ja ei ollu tuollasta GT autoa aikasemmin nähneet olivata palautteen perusteella erittäin positiivisesti yllättyneitä. Eli jos haluaa autosta lähes täysverisen kilpa-auton harrastekäyttöön (R/C kilpa-autot ovat kuitenkin vielä hieman eri asia kuten Evolva tai VoneRRR), niin kannattaa katsoa tuo Evolva vaihde -modia infernogt.proboards:lta yllä olevan lisäksi. Ei ole ollenkaan paha toteuttaa eikä kalliskaan. Toi GT2 pidennetty akseliväli myös tekee autosta erilaisen ajettavan, paremman sanoisin.
« Viimeksi muokattu: 12.04.09 - klo: 21.14 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1805 : 13.04.09 - klo: 18.37 »
Ostin noin viikko sitten kyseisen vehkeen saakohan tollaiseen mistä viritys osia?

Kyoshon lisäksi, ja sen lisäksi mitä edellä kirjottelin, tsekkaa myös tämä http://www.eaimport.net/product_catalog.php?c=284

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1806 : 14.04.09 - klo: 14.19 »
Tässä muuten se IG110B eli uusin revisio hi-speed rattaista

kuva

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1807 : 14.04.09 - klo: 14.22 »
Onko siis noissa rattaissa vaan pidemmät välitykset?
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1808 : 14.04.09 - klo: 14.25 »
Ei, vaan sama 40T-46T -- herätys Pieto vaikka just Lapista olet tullutkin  :laugh:

Jotain ne ovat muuttaneet, materiaali näyttä erilaiselta eli samaa kamaa kuin Evolvan rattaat ?
Ja ehkä sen tappi/hammas siellä sisällä.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1809 : 14.04.09 - klo: 15.30 »
Taidan sitten vaihtaa sellaiset osat autoon. Ens viikolla jos saisi molemmat pannut ajettua sisään niin pääsis tositoimiin  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1810 : 14.04.09 - klo: 21.34 »
Taidan sitten vaihtaa sellaiset osat autoon. Ens viikolla jos saisi molemmat pannut ajettua sisään niin pääsis tositoimiin  :lol:

Jees, hyvä idea. En tiedä milloin niitä saa mutta yleensä varsin pian kun ilmoitus on tullut.

Miten niin molemmat pannut? GXR28SG ja ... ?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1811 : 14.04.09 - klo: 21.45 »

Miten niin molemmat pannut? GXR28SG ja ... ?

Ja toinen GXR28SG...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1812 : 14.04.09 - klo: 21.46 »
ok  :grin:

Treeniin ja kisoihin, siis. No alkuun riittää yksikin.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1813 : 14.04.09 - klo: 23.20 »
Ajattelin että on hyvä olla aina yksi kone varalla jos jotain sattuu, ei joudu jättämään leikkiä kesken.
Kyosho GT Racing Art

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1814 : 15.04.09 - klo: 11.57 »
 :lipsrsealed: mulla on mennyt koneita useampi jo ennen kauden alkua :embarrassed: :embarrassed: omaa tyhmyyttä ja kokemattomuutta ihteäni voin syyttää. mutta mukavaa on ollut ajella :cheesy: yllättävän kovaa tällänen gt menee kun saa säätöihin.
onko kukaan käynyt tattiksella kurkkimassa mikä on radan kunto??

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1815 : 15.04.09 - klo: 12.11 »
Katsotaan saadaanko nuo uudet SG moottorit pidettyä paremmin hengissä. Tuntuu että jenkit ovat ainakin vähemmän raportoinet moottorien hajoamisia, en muista lukeneeni yhdestäkään tähän mennessä ja siellähän on ajettu käytännössä koko ajan siitä asti kun auto tuli ulos. Voinee johtua tuosta paremmin tasapainoitetusta kampiakselista ettei takalaakeri poksahda, se ainakin käy aivan erilailla kuin aiempi. Katsotaan miten kesän aikana käy. Liian piikille ei tietenkään saa tätäkään sporttikonetta laittaa, silloin liikutaan riskialueella.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1816 : 15.04.09 - klo: 21.51 »
Tässä vähän videon tynkää siitä ekasta kerrasta kohta viikko sitten.

Silloin olin ihan fiiliksissä kun sai polttaa nitroa ja pääsi ulos testaa, mutta nyt viikonlopun ajosessioiden jälkeen auto näyttää videolla aika hitaalta, sen verran paremmin se meni jo radalla kun oli kunnon renkaat, moottori säädöissä ja vaihde säädetty vaihtamaan reilusti myöhemmin (ampui kunnolla). Mutta ei se mitään, tossa nyt jotain näin alkuun. Tossa ei koko ajan luukuteta täysillä, vaan vähän kuulostelin sitä vaihdetta myös koska se oli uusi installaatio. Radalla lämmöt oli muuten 120C-125C ja se tuntui olevan just hyvä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xq8DDuNVb60[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 15.04.09 - klo: 21.55 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1817 : 16.04.09 - klo: 11.44 »
Vaihdoin tohon videoon jonkun youtuben satunnaisen ääniraidan, niin ehkä kivempi katsella kun ei tarvii kuunnella hieman kylmän koneen pärinää  :laugh:

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1818 : 16.04.09 - klo: 13.27 »
millainen lämpö mittari sulla on kärryssä? ja mistä niitä saapi ja onko kalliita. ja onko tuo gt n pannu millä kurvailit?

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1819 : 16.04.09 - klo: 13.38 »
olisiko täällä muita autoilijoita tänään??? olisi tarkoitus mennä vähän gt ttä pyörittelemään tattari suolle jos rata viellä eikäytössä niin edustan parkki paikka on ajokuntoinen

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1820 : 16.04.09 - klo: 14.18 »
millainen lämpö mittari sulla on kärryssä? ja mistä niitä saapi ja onko kalliita. ?


Edellisellä sivulla kerrottu juu... No laitan linkin niin ei tartte etsiä itse: http://rc10.fi/index.php?topic=25206.msg325497#msg325497
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1821 : 17.04.09 - klo: 13.34 »
Aloitin sisäänajon tänään(piti jotain keksiä kun töissä on niin hiljaista  :lol: ). Kone lähti erittäin helposti käyntiin (jopa helpommin kuin oma emäntä) ja pysyi tyhjäkäynnillä käynnissä koko tankin ajan n.25min sammumatta kertaakaan. Ajattelin ajaa vielä parillisen tankillista pukilla tyhjäkäyntiä ennen kuin siirryn ulos ajamaan. Kauhea polte päästä radalle ajamaan.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1822 : 17.04.09 - klo: 13.35 »
Kyoshon ohje ei mielestäni puhunut pukilla ajamisesta mitään. 10 tankillista sisäänajoa mainittiin ohjeessa. Luulisin että pukilla riittää tankki, tai edes puolet siitä (150ml).

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1823 : 17.04.09 - klo: 13.39 »
Juu, ei mainittukaan pukilla ajamista, mutta minulla on ollut tapana ajaa pari tankkia pukilla ennen tavallista ajoa. Eihän siitä haittaakaan voi olla, vai...?
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1824 : 17.04.09 - klo: 13.44 »
Sen sitten näkee.. Itse tekisin lähtökohtaisesti niinku ohjekirja sanoo. Mutta perinteisestihän pukilla on ajeltu eka tankki, joten ...

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1825 : 17.04.09 - klo: 14.23 »
Tuskin siitä haittaa on, kunhan vaan lämmöt pidetään edes lähellä käyntilämpöjä. Moni ajaa nykyään sisään koneita lämpösyklauksella, eli ajetaan koneella hetki käyntilämmössä, sammutetaan ja annetaan jäähtyä kokonaan, ja sitten taas sama uudestaan pariin otteeseen. Huonoin tapa taitaa olla todella rikkaalla tyhjäkäynnillä käyttäen, kun lämmöt on siellä 60c hujakoilla ja kone kuluu huomattavasti enemmän kuin käyntilämpötilassa.

Sen sitten näkee.. Itse tekisin lähtökohtaisesti niinku ohjekirja sanoo. Mutta perinteisestihän pukilla on ajeltu eka tankki, joten ...

Toi pisti naurattamaan, kössön ohjekirjat tietäen  :mrgreen:

Ei kai sitä ohjekirjaa voi ottaa tosissaan kun siinä neuvotaan ryypytyskeinoksi muutama tippa kaasarin kurkkuun, ja sammutukskeinoksi ilmanputsarin kaulan lytistäminen tai fuililetkun lytistäminen.. Nämä wild dodge ramin ohjekirjassa joskus, toivottavasti on edes vähän nykyään parantunut.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1826 : 17.04.09 - klo: 14.52 »
Dodge taitaa olla viime vuosisadalta ja tämä Kyoshon uusi pannu tulee jostain Orionin suunnalta.

Team Orioniakaan ei ajeta sisään pukilla yhtään. Okei, pitkälle eri kone, mutta uskoisin valmistajaa kuitenkin. Se on myös takuun tae (joo "mikä takuu" tulee seuraavaksi vai mitä?)

Enempää en osaa kuitenkaan neuvoa tässä tapauksessa, uusi moottori minullekin.

Edellistä GXR:ää en ajanut just mitään pukilla, taisi olla 3x 3min jos oikein muistan ja sitten baanalle sisäänajoa. Mutta siitä on jo aikaa joten ole satavarma. Hyvin se pelas koko kesän.

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1827 : 17.04.09 - klo: 15.00 »

Toi pisti naurattamaan, kössön ohjekirjat tietäen  :mrgreen:

Ei kai sitä ohjekirjaa voi ottaa tosissaan kun siinä neuvotaan ryypytyskeinoksi muutama tippa kaasarin kurkkuun, ja sammutukskeinoksi ilmanputsarin kaulan lytistäminen tai fuililetkun lytistäminen.. Nämä wild dodge ramin ohjekirjassa joskus, toivottavasti on edes vähän nykyään parantunut.


Ja vielä enemmän pistää naurattamaan, että myös O.S:n ohjeissa kehoitetaan sammuttamaan kone juuri samalla tavalla, eli polttoaineletkua kuristamalla.

Tuolta vaikka voi tavata http://manuals.hobbico.com/osm/21vzb-vspec-manual.pdf

Joku voisi ilmoittaa tuonne O.S:lle jottei noin saa konetta sammuttaa, niin saataisiin noihinkin ohjeisiin hiukan parannusta.

edit. Sivu 19 linkin manuaali. Ei tuolla todellisuudessa ole mitään mainintaa hätätapauksesta, vaikka alempana niin väitetäänkin. Meinaakos Nicke89 jottei kukaan uskalla Kyoshoa haastaa oikeuteen palovammojen sun muiden takia?  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 17.04.09 - klo: 21.39 kirjoittanut Janne T »
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1828 : 17.04.09 - klo: 15.06 »
Mä vähän luulen ettei tässä niin kauheasti ole oikeaa ja väärää tapaa, kun asiaa miettii, monella tapaa pääsee maaliin. Suosittelen joka tapauksessa lämmittämään konetta ensikäynnistyksillä jos näillä keleillä ajaa sisään. Ja sitä suodatinöljyä ei sitten liikaa! Se suodatin ei saa valua öljyä kun sitä puristaa.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1829 : 17.04.09 - klo: 15.11 »
Jepjep, tosin todellisuudessa manuaalissa lukee näin;

"To stop the engine, fully retard the
throttle stick and trim lever on the
trans-mitter, or, in an emergency, cut
off the fuel supply by pinching the fuel
delivery line from the tank."

Eli suositeltu sammutuskeino on trimmistä, ja fuilisyötön katkaseminen on hätätapauksia varten. Itseasiassa ihan ymmärrettävää että mitään varsinaista autoon sopivaa keinoa ei edes kerrota, koska joku amerikkalainen menee kuitenkin polttamaan sormen putkeen, tai saa haavan vauhtipyörästä, minkä seurauksena haastetaan tottakai ossi oikeuteen  :wink:

Mika, toi on kyllä ihan totta. Ainoa asia mitä suoraan kehottaisin sisäänajossa varomaan on alilämpö ja piikillä käyminen. Eli kuten sanoit aina ehdottomasti koneen lämmitys ennen käynnistystä, ja sitten sisäänajon aikana pitää huolen siitä että tavaraa tulee reilusti putkesta, mutta kone käy kuitenkin tarpeeksi lämpimänä.