Nelkuissa kymppikärki:
1. Losi
2. Losi
3. Losi
4. Asso
5. Losi
6. ? <- Team C
7. Durango
8. Losi
9. Hong Nor
10. Losi
Täydentäköön tai korjatkoon joku, jos olen väärässä...
Käskystä täydennetty.
Hienot kisat oli, isot kiitokset järjestäjäporukalle, sarjan puuhamiehille ja Föhrin Juhalle.
Omat kisat meni ihan ok, mutta skarpattavaa jäi rutkasti. Kun yrittää ajaa kahta luokkaa kisoissa, missä on yhteensä suhteellisen vähän eriä (6 erää, joista 4 lauteilla tai nostamassa), ei ylimääräistä aikaa mihinkään extratouhuamiseen juuri jää ja valmistautumisen pitäisi olla kunnossa. No, kävinhän mä radalla ajamassa edellisenä iltana ehkä 5 minuuttia nelkulla todeten touhun vakiorenkailla turhaksi. Tuupilla tuli treenattua jokunen akku enemmän.
Aamulla ei sitten huvittanut sotkea autoja kostealla radalla, niin jätin ekan harjoituskierroksen väliin. Tuupilla jä tokakin eräharjoitus lyhyeksi, kun poikkasin heti alkuun Assosta vetarin. No ei siinä muuta kuin kiireessä vanha kunnon koiranluu cva:n tilalle ja äkkiä ajamaan nelkkua. Tuupin alkuerät meni ihan jees, jossei jatkuvia kaatoja lasketa miinukseksi. No onneksi muutkin osas sen touhun ja finaaleihin pääsin starttaamaan kakkosruudusta.
Rikun vauhtiin ei ollut alkuerissä vastaamista. Tai ehkä olisi ollut, jos olisi saanut omat linjat sovitettua sinne putkien väliin. No Riku meni menojaan myös finaaleissa. Paitsi ekassa, jossa romutti autonsa ja pääsin kuittamaan ykköseks. Ei sekään helpolla tullut ja oli kyllä hyvää vääntöä kärkisijasta koko erä. Myös toinen ja kolmas finaali oli tiukkaa taistelua sijoista 2-5. Tilanne vaihteli tiuhaan ja hauskaa oli. Kolmannen finaalin jälkeen aloin jo melkein pakkailemaan kamoja, kunnes sivukorvalla kuulin ja tajusin, että finaaleita ajetaankin neljä. No, olisi voinut ihan hyvin pakatakin. Vikan finaalin ekalla kierroksella idler-ratas teki perinteiset assot ja koko erä meni muiden menoa ihaillessa.
Nelkussa Team C:n TS4 proto toimi yllättävän hyvin ottaen huomioon, että se oli käytännössä ekaa kertaa ulkoradalla ja messukisojen jälkeen olin vaihtanut vain renkaat. Ylimääräistä mekkausaikaa ei akkujen vaihdon ja pakollisen korjausten lisäksi juuri ollut, että olisi kerennyt mitään isompia muutoksia tekemäänkään, niin päätin keskittyä ajamiseen.
Eräharjoituksessa oli vähän hakemista tuupin jälkeen, kun täytyi yrittää pitää kaasusormi kurissa. Tupla meni puolikaasulla pitkäksi, kun Assolla sai antaa hanaa ihan reippaasti. Ensimmäinen alkuerä meni ihan ok ja taisin olla jopa koko eräkierroksen ykkönen. Tiedä sitten, mitä Turun pojat siellä kuumassa hiitissä tötöili. Toka alkuerä menikin sitten koheltaessa ja kolmannessa touhu jatkui ja katkasin iskarin varren radan reunaan. No ensimmäisen kierroksen onnistumisen johdosta pääsin starttaamaan finaaleissa kolmannesta ruudusta.
Nelkkujen finaaleista eka meni ok, vaikkakin tyhmiä ajovirheitä tuli tehtyä taas reippaasti. Vissiin viidentenä kerkesin ruutulipulle. Tokassa finaalissa irtosi iskarin alakiinnitysruuvi. Oli siinä aiemmassa varren katkeamisessa korkannut kierteet tukivarresta, eikä tullut varmistettua kiinnitystä kunnolla. Kolmannessa finaalissa petti jossain kohti etudiffi, mutta kitkuttelin vajaalla voimansiirrolla erän loppuun. Onneksi auton myyntiversioon on tullut kunnon nelirattaiset diffit. Takakontissa olis ollut osat valmiina, mutta eipä ollut aikaa enää korjailla, niin vikan finaalin otin sitten leppoisasti nostovuorossa.
Skabat tiivistettynä: Ei yhtään edes lähelle puhdasta vitosta. Hieman teknistä ongelmaa kummankin auton kanssa. Loppusijoitukset 2. ja 6. Kai se on oltava tyytyväinen. Mä taisin olla näitä 2/4 laskutavan hyötyjiä tällä kertaa.
Nyt jos saisi käskettyä kuskia kaatamaan vähemmän ja ajamaan enemmän, niin Tammisaaressa voisi yrittää haastaa tuota Losi-rintamaakin.