Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka T

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 01.07.14 - klo: 15.47 »
Käy

32
Ratakasi säännöissä 2014 on mainittu aikataulu, tosin sinne on uinut painovirhepaholainen mukaan:

Kilpasarjan radat
Kaudella 2013 (pitää olla 2014) ajettavat kilpailut ja radat ovat seuraavat:
 24.5. Kypak / Kouvola
 7.6. HyUA / Hyvinkää
 19.7. PKSRCA / Tattarisuo
 23.8. Kypak / Kuusankoski

Jotta ei topikin otsikko unohtuisi niin totean omana mielipiteenäni että tässä sarjassa sääntöjen kirjoittaminen on onnistunut hyvin. Ja siihen kun lisätään rento ote myös "katsastuksessa", ovat edellytykset kisoissa viihtymiselle taattu luokan puolesta. Ei ole tavatonta että pienoisautoilussa sorrutaan siihen, että kaikki on säännöissä saneltu millin tarkasti lähtien kilpailunron fontista aina kymmenesosamillin tarkkuuteen auton korkeudessa. Crossipuolella kasvihuoneen näköiset Corrit ovat kasvaneet suosiossa huimasti lyhyessä ajassa ja väitän että paljolti saman asenteen johdosta -ei ole niin millin päälle. Toivotaan että ratapuolella Ratakasille käy samoin, kaikki edellykset menestymiseen ovat, onhan ajaminen(kin) näillä aivan älyttömän hienoa eikä edes erityisen vaikeaa jos malttaa vain olla liikaa yrittämättä  :afro:

34
Henkka jo kehotti olemaan koskematta auton säätöihin ja antamaan sen sijaan hanaa. Nyt kun olen saanut aavistuksen siitä miten näillä mennään, niin kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti. Aika tavalla opettelemista kaasun käytössä mutkissa, mutta eiköhän tämä tästä vähitellen etene.

2litraa poltettu, toistaiseksi kaikki kamppeet ehjinä. Kouvolassa homma jatkuu.

Jukka, piti oikein googlata mikä toi gurney lip on... mutta mulla on se takalisäsiipi aika matalalla jo nyt. Voisin kyllä kokeilla ilmankin kunhan ehdin.

35
Pitää taltioda tää vielä ku kaikki on ehjää...


36
Kiitokset aktiivisille herroille, kun jaksatta kirjoittaa sääntöjä, hehkuttaa ja nähdä vaivaa luokan eteen. Reilun yhden litran ja muutaman sisäänajon jälkeisen tankillisen ratakasihistorialla voin todeta että on tää aika mageeta. Foreca lupaa +20 astetta Kouvolaan, joten ei huonolta näytä :cool: -vain vauhti enää puuttuu.

Autossa oli lievää aliohjautuvuutta havaittavissa reippaista liikeradoista huolimatta. Millaisia camber kulmia näissä ruukataan pitää?

37
Moro,

Mulle nro #69# jos on vapaa.

Tuukka

38
No sitähän minäkin mielessäni arvelin, että 12 kilon vääntö on tarpeeksi kumpaan tahansa. Mutta jatketaan hetki servoista. Sävoxit ovat ainakin sähkövehkeissä osoittautuneet hyviksi ja luotettaviksi. Henkka mainitsi havainneensa että Futabat käytännössä ovat hyvin taloudellisia ts. vastarinakku kestää todella pitkään. Sävoxit puolestaan olisivat jokseenkin tuhlailevia. Mulla on crossi-kasissa Futaba BLS451 ohjauksessa ja S9452 kaasussa ja kymmenen taalan Turnigyn NanoTech 1450 mAh LiFe-akku tuntuu olevan enemmän kuin riittävä keston puolesta.

Siis, millaisia kokemuksia / suosituksia mestareilla on näistä? Pikkasen houkuttelisi hommata toinenkin 1258TG, joka maksaa maailmalla puolet siitä mitä futte.

T

39
Moro,
Ensi kesän kalustoa varten servot hankinnassa. Standardi taitaa C8 luokkaan olla Futaban BLS351 ohjaukseen ja BLS451/BLS351 kaasuun.

Mutta pakista löytyy perushyvä Sävox SC-1258TG jonka arvot ovat vertailukelpoisia 451sen kanssa. Kai se kaasuun kelpaa, vai mitä sanovat mestarit?

Tuukka

40
Mulle voi lisätä listaan merkin; Serpent 977.

Ja muutetaan äänestystä siten että rengas vapaa ja 20min finaali.

41
Taitaa yleinen mielipide kuitenkin kallistua siihen suuntaan että ajetaan vain yhtä luokkaa ja yhdellä säännöllä. Jokainen sitten valitsee itselleen sopivat laitteet ja ajaa niillä. Kuten myöskin jo aiemmin sanottuna, tähänkin asti kisoja on voitettu ja hävitty kaikenhintaisilla koneilla.

-A-


Olen tismalleen samaa mieltä, tosin metriäkään en ole vielä ajanut joten puheiden painoarvo on samaa luokkaa.

Henkan menneen kesän Serpent tuli uuteen kotiin ja seuraavana on edessä sähköjen ja pannun ym muiden tarpeiden hankinta. Kevät koittaa pian.

42
Pekka, laita nimi listaan  :afro:

Täällä tuntuu olevan hyvä pössis ensi kesää silmällä pitäen. Henkka kävi pari päivää sitten SerPentti kainalossa iltateellä. Asetin itselleni tavoitteeksi että talven mittaan hankin kamat pikkuhiljaa ja käännän starttiboxin kumipyörän eri asentoon jotta toukokuussa pääsee radalle. Olis pitänyt tehdä tämä kaikki jo viime kesää varten.

43
Aion ajaa Ratakasia kesällä 2014:
Tuukka Tiainen

Mielipiteeni Spekkirengasasiaan (Spekki vs vapaa):
Tuukka Tiainen - se ja sama

Mielestäni sopiva finaalin pituus on xx min:
Tuukka Tiainen - se ja sama

****


44
Tulokset / Vs: TEEMU LEINO TP~10 MM kisat 2012
« : 16.11.12 - klo: 23.47 »
Toivottavasti dilles ei keijota heti alussa Teemua huitin tuuttiin.
  :grin:

45
Kiti jumissa jo toista päivää niin kysyn että mihin päivään mennessä tähän skabaan tulee ilmoittautua?

46
Tuukka Tiainen
Pksrca ry
SC2-10
2,4g
Kössö
4947025
#88


47
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 19.02.12 - klo: 09.04 »
Joo tiivisteiden vaihto on helppo homma. Liemet pysyy paremmin mutta ei täydellisesti sisällä, herkkyys parani aivan toiselle tasolle. Ainakin teoriassa niistä siis tuli paljon paremmat.

48
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 23.01.12 - klo: 14.46 »
Ebay:stä tilailin itselleni velvetit ja loppuhinta kierrokselle toimituskuluineen oli 72e

Hep, tuo vaikuttaa jo kohtuulliselta hinnalta! Itsekin niitä selailin silloin kun olin autoa ostamassa eikä sattunut silmiini tuohon hintaan. Mutta sen se vaatiikin että pitää jaksaa väijyä tovi ennen kuin natsaa.

49
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 23.01.12 - klo: 10.08 »
Tilaa velvet coatit eteen ja taakse niin osuu kerralla eikä tarvii mittailla...

Kössön iskarit on luonnollisesti se loogisin valinta mutta hinta on suolainen. Kierros iskareita maksaa saman kuin koko RTR-paketti (!). Millaisia muun merkkisiä virityksiä porukka on kokeillut??

Itte vaihdoin muovikeppeihin Kössön paremmat tiivisterenkaat (mallia x, vai mikäsenytoli) ja herkkyys nousi aivan toiselle tasolle. Edelleen snadisti vuotaa mutta ei haitaksi asti. En koe tarvetta päivittää niin kauan kuin vain sisällä ajan.

50
Hienot kisat. Luokan hengen mukaisesti easy meno, erityisen iloinen olin siitä eräkierrosten välissä olleesta pienestä "vapaasta harjoituksesta". FTT- tosiuskovaisten kisoja muutaman vuoden kiertäneenä tää jokkisautoilu on niin niin hyvää terapiaa että oksat pois.

Turkuun sitten seuraavaksi, odottavan aika on pitkä.

Tuukka #88#

51
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 29.12.11 - klo: 23.27 »
Hyvä Mike! Nyt on mahis verrata vauhtia C:n ja Kössön välillä valita niistä se paremmin käteen sopiva :afro:

Ja samaan malliin tiukkaa kisaa jatkossakin!


Tuukka

52
RC-kerhot ja -radat / Vs: Äänekoski - Spektrin sisärata
« : 27.12.11 - klo: 14.16 »
Haudi,

Onko rata auki uudenvuoden aattona 31.12.11 ? Olisin mahdollisesti niillä leveysasteilla liikenteessä 7v sukulaispojan kanssa jonka syntymäpäivälahja Annsman odottaisi tulikastetta.

53
Ikävästi osuu FTT samalle viikonlopulle.
Aika vähän on noita touring kuskeja ollut SC-kisoissa...
Minä, Artsi, Hattunen, Halonen, Jäntti ja pari muuta tulee näin pikasella heitolla mieleen pelkästään meidän suunnalta.

No mutta hei, nää kapinat lauantaina, Kuusan kisat sunnuntaina. Meikä ainakin tuuttaa molemmat!

54
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 15.12.11 - klo: 21.37 »
Mikä näissä HW säätimissä on erona mustan xerun 120a ja sinisen xerun 120a välillä? Kun puhutaan v2.1 mallista, kuvissa kauppojen mainoksissa on usein sininen jossa on tarra V2.0 vaikka teksti väittää kyseessä olevan V2.1 mallin  :shocked: Mustissa lukee V2.1.

55
Olen luvannut itselleni etten ota osaa tähän keskusteluun pitoaineista mutta otan sittenkin.

Nyt yhden päivän treenanneena ja yhden kisan ajaneena tuoreena SC-kuskina sanoisin että ainakin tämän SC-jokkisluokan hengen mukaista olisi kieltää mahdollisimman vähän mitään ja pitää kustannukset matalana. Jos pitoaine maksaa kympin koko kaudeksi ja sillä saa 20 euron rengaskierroksen toimimaan, niin miksi ei? Ei sitä ole pakko käyttää tai sitä voi opetalla sipaisemaan vain sen verran kuin tarttee oikeasti jolloin ei "tappopitoa" synny.

Huh, pitihän sanoa mielipide. Nyt lupaan olla hiljaa.  :afro: Peace.

56
Hyvä meininki Sc2 luokassa! Sorry ekan finaalin kolaukset, ei vielä päivän totuttelun jälkeen osaa ajaa bussilla lähietäisyydellä ilman että saattaa vähän osua... Mutta puolet toivon mukaan meni Hoken piikkiin  :wink: , ennen kuin se seuraavaan finaaliin laittoi ruksin kattoon ettei kukaan sekoittais Kössöä ja kössöä...

Nastaa touhua, mutta vielä pitää opetella hypyt ja sladit niin vot.

T Nro 9, Tuukka

57
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 01.12.11 - klo: 00.03 »
No niin. Kössö tilattu, nivelvetarit tilattu, x-tiivisteet muovikeppeihin tilattu, 8.5T kone tilattu. 11.12. on kisat, tiukoille menee.

Kuva esittää ilmeisesti muovikepin tiivistystä?

58
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 30.11.11 - klo: 16.46 »
Onko Kit:ssä koppa vai ei? Jos lukee manuaalia, siitä saa käsityksen että vain kumit puuttuu??

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/buggy/pdf/30850_ULTIMA_SC_R_m.pdf

59
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 30.11.11 - klo: 16.04 »
Eli eroa ärrän ja RTR:n välillä on

- diffi
- iskarit
- vetarit

Muovit on samat, tukivarsien kiinnikkeen muovia (??) jne. Jos näin niin ärrän hinnalle on vaikea löytää katetta, varsinkin kun vakiokumitkin ovat kivilattioilla toimiviksi havaittu ja maksavat kuitenkin 40€ kierros ja korikin tulee kaupan päälle.

60
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 30.11.11 - klo: 14.30 »
Ärrää löytyy rapakon takaa 235 taalalla posteineen. Mutta silti sen kanssa on niin ja näin, kun koppa ja nakit puuttuu ja alvit pitää maksaa. Toi 149 on vissiin päivän sana ja ajellaan sitten muovikepit loppuun sisällä kaikessa rauhassa. Vetarit näyttää olevan reilut 50 taalaa posteineen.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7