Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka T

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 30.11.11 - klo: 10.22 »
Jos Scandinaviasta vielä saa sitä perus Ärrää niin siihen kannattaa iskeä kiinni, sen hinta kuitenkin pyörii jossain RTR:n paikkeilla, eipähän tule pakkopulla sähköjä ja kopan ja renkaat saa valita vapaasti


...ja eiköhän ne ärrän perus velvetcoat iskarit "riitä" tuuppiin.

Onko heittää vinkkejä kaupoista, mistä kannattaa ettiä? Itte en ole löytänyt sitä enää mistään.

62
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 30.11.11 - klo: 09.42 »
Mulla on semmonen ujo kutina että tiksin radalle ilmestyy yksi rtr kössö jo tällä viikolla.
Pari muuta ilmaantunee myös lähiviikkoina  :wink:

Jotain tällaisia pieniä huhuja ja kuulopuheita on pyörinyt  :tongue:

Jännityksellä odottamaan pitääkö tämä paikkaansa, ja varsinkin jännittää että jos nämä huhut pitävät paikkaansa niin keillä näitä autoja rupeaa näkymään.

Et kai ole sattumoisin Hoke itse sellaista hommaamassa... ??? Itte ei osaa päättää että minkä tilais? No Sp-mallia ei sentään takuulla.

63
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 29.11.11 - klo: 16.14 »
Onko RTR-mallissa muovit samaa tavaraa kuin R (SP) mallissa? Kössin mainosvideossa niiden mainostettiin olevan "graphite" tms. Entä vaativatko ne keittelemistä niin kuin olen kuullut esim kössin M8-pelien muovien vaativan, jotta kestävät riittävästi.

Mitä raati sanoo RTR-mallin iskareista, tekeekö niillä m i t ä ä n? Pärjääkö esim sisällä ja kuinka paksua pitää öljyn olla että se pysyy niissä sisällä?

64
Team C / Vs: Team C TS2
« : 28.11.11 - klo: 11.55 »
Käykö team C:n niveltakavetarit Kössin Ultima SC:hen? Onko kellään kokemusta??

65
Jos viittaatte SC Winter Cup:iin, niin säännöt on mainittu sarjan viestiketjussa ja niihin on viitattu kisakutsuissa. Säännöt ovat yksinkertaiset ja kahden kilpailun jälkeen sanoisin, että mitään ylilyöntejä ei ole ollut.
\ Jeppe

Säännöt ovat kertakaikkisen hyvät noin. Tää on kasvava luokka ja väittäisin että juuri sen takia, että kaikenmoinen nihilismi on kitketty veke. Hyvä jätkät, keitä sitten olettekin "sääntöjen" takana!

66
Itse tähän luokkaan tuloillaan olevana olen vastaan yksityyppirengasta. Olen seurannut keskustelua renkaista eri radoilla, katsellut autojen menoa paikan päällä ja videoilla enkä nää mitään järkisyytä tämmöiselle säännölle. Sisällä näyttää pärjäävän monenkirjavilla renkailla ilman litkuja. Erot ajoissa syntyy pääsääntöisesti ihan jostain muualta  :tongue:.

Jokainen joka osaa lukea, saa ne hyvät rinkulat selville netistä hetkessä ja ilokseen voi todeta että useimpiin autoihin kuuluu vakiona joku niistä.

Säännöillä spedeily lähtee niin helposti lapasesta että kuuppa kylmänä vaan nyt. VTR on hyvä esimerkki siitä mille tasolla se pahimmillaan menee.


67
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 19.11.11 - klo: 21.43 »
Kiitos! Eli toinen satsi asson kumeja taakse niin vot. Tai kössit joka nurkkaan. Entä osaako joku täällä Asson topicissa perustella miksi kannattaisi valita Asso team C:n sijaan? Team C:n puolesta puhuu pk-seudulla erinomainen jälleenmyyjä ja hyvä varaosahuolto.

68
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 19.11.11 - klo: 19.42 »
Miten on, tuleeko Team Factory SC10:ssa renkaat vanteet irrallaan ts liimaamattomina? Entä miten se sekarengastus toimii kivilattialla kuten tikkurilassa, onko kellään kokemusta?

Entä millä spurrin ja pinjonin yhdistelmällä voi ajella 8.5t koneella ilman lämpöongelmia? Ylipäätään miten näissä traktoreissa tavataan laskea välitykset; etenemän tmv:n avulla? Entä missä haarukoissa mennään milläkin käämityksellä?

terv nim epätietoinen joka arpoo tuskissaan team C:n ja Asson välillä....

69
Yokomo / Vs: Yokomo BD5 keskustelu
« : 06.10.11 - klo: 15.01 »
Las Vegasissa on radalla Yokomon uusin viritys BD5:sta. Kantaa nimeä BD5WXi. Oisko muuta uutta kuin Yokomon omat nivelvetarit?

70
+1 anttilalle

71
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 27.09.11 - klo: 12.10 »
Sinäkin Pekka! Missä meinaat treenata?

72
Kuinka paljon vitonen tulee maksamaan ja onko lokakuussa valmistuva erä jo kokonaaan myyty?

73

Tää ei ollu vaikee

3) on varma, suht ok  paikka harrastaa, vaikka sijainti ei olekaan kaikille optimaalinen

74
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 417
« : 19.09.11 - klo: 12.19 »


Uutta pukkaa

75
Varsovan skaboja varten on nyt lentoliput ostettu. Ou jee. Finskiltä alle puolitoista sataa.

//////edittiä


Kivoja uutisia... Mukavat puolan pojat ovat siirtäneet kisat veke Varsovasta! Hyvä että ostin jo liput.

76
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 10.09.11 - klo: 10.13 »
Kiitos!

t Tuukka

77
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 09.09.11 - klo: 16.25 »
Voisiko joku mitata T3:sen pohjlevystä niiden reikien etäisyyden toisistaan, joihin kuvan servovarret (vai mitä lienevät nimeltään, kiinnitetään. Kiitos jo etukäteen!


78
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 10.06.11 - klo: 10.18 »
Tattis Hoke!

79
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 10.06.11 - klo: 09.08 »
Sedät,
minkä kokoinen (milleissä tai senteissä) vastarinakku on sopiva 2010 speckiin. Nyt jos koskaan pitää niitä tilata että ehtii ennen lumia baanalle, mutta ei ole autoa lähellä mistä mitata. Manuskassa jonka reiskan sivuilta kaivoin, ei ollut millejä.

Tai antakaa vinkki, mitä life-pötköä olette käyttäneet ja joka varmuudella sinne mahtuu.

Kiitos ja anteeksi.

80
Tulokset / Vs: Indoor EC 2011, Tsekki
« : 26.02.11 - klo: 13.25 »
3/5

1    VOELKER Ronald       DEU   YOKOMO   0    24 5:04.650 (0)    24 5:06.226 (0)    24 5:03.958 (0)    - (-)    - (-)
2    PRUEMPER Yannick       DEU   YOKOMO   4    24 5:06.337 (2)    24 5:07.256 (2)    11 2:27.157 (55)    - (-)    - (-)
3    HAGBERG Alexander       SWE   XRAY           7    24 5:07.348 (4)    24 5:12.567 (13)    24 5:04.863 (3)    - (-)    - (-)
4    LEINO Teemu       FIN   XRAY           7    24 5:07.172 (3)    24 5:09.112 (5)    24 5:05.075 (4)    - (-)    - (-)
5    SUEDHOFF Frederik       DEU   H B       8    24 5:07.517 (5)    24 5:08.638 (3)    24 5:08.787 (8)    - (-)    - (-)
6    BERNTSEN Adrian       NOR   XRAY          10    24 5:10.226 (9)    24 5:09.819 (8)    24 5:04.407 (2)    - (-)    - (-)
7    HUDY Martin               SVK   XRAY       12    24 5:09.273 (7)    24 5:09.409 (7)    24 5:08.394 (5)    - (-)    - (-)
8    FLEISCHMANN Dominik   DEU   H B          12    24 5:08.314 (6)    24 5:09.363 (6)    24 5:08.455 (6)    - (-)    - (-)
9    KUNAK Zdenko               CZE   XRAY      13    23 5:03.284 (20)    24 5:08.984 (4)    24 5:09.472 (9)    - (-)    - (-)
10    KUTVONEN Viljami   FIN   YOKOMO   17    24 5:10.527 (10)    24 5:10.957 (10)    24 5:08.634 (7)    - (-)    - (-)
11    HAMAK Zdenek               CZE   XRAY           17    24  5:09.794 (8)    24 5:10.198 (9)    24 5:10.455 (12)    - (-)    - (-)
12    N'DIAYE Cyril       FRA   YOKOMO      23    23 5:00.328 (12)    24 5:11.654 (11)    24 5:11.127 (13)    - (-)    - (-)
13    DANKEL Eric       DEU   XRAY                   25    24 5:12.565 (11)    24 5:12.697 (14)    24 5:11.759 (16)    - (-)    - (-)
14    HARPER Elliott       GBR   TAMIYA           25    23 5:00.532 (13)    24 5:12.028 (12)    24 5:12.737 (21)    - (-)    - (-)
15    JASMIN Loic       FRA   YOKOMO           26    23 5:05.466 (22)    24 5:12.764 (15)    24 5:10.425 (11)    - (-)    - (-)
16 LEVÄNEN Juho   FIN   ASSOCIATED   27    23 5:02.307 (17)    14 3:09.683 (55)    24 5:09.963 (10)    - (-)    - (-)

81
Tulokset / Vs: FTT II, Lopputulokset, sunnuntai 20.2.2011
« : 21.02.11 - klo: 08.04 »
Tää on huippu!


82
Sähköautot / Vs: Stokki vs viri nopari stokkiluokassa
« : 14.02.11 - klo: 22.09 »
eikö niissä pitäisi olla tismalleen sama 0 softa? Mutta voidaan vertailla tätä seuraavalla kerralla kun satutaan samaan aikaan ajamaan, mulla on nyt kiinni juuri se stock speck v2. En ole uutuutta vielä ehtinyt testata.

Tuukka

83
Mielestäni 2 touring-luokkaa riittäisi hyvin. Lähes kaikki taitavat olla sitä mieltä että stanun vauhti on tällä hetkellä hyvää, joten siihen ei varmaan kannata kajota.

Vaikka en aja kiilaa, kuulin Kuusan varikolla useasta suusta että viri- ja stanukiilojen ajattaminen sekaisin ei ole kivaa. Että mitäpä jos stanut luokittain olisivat yhtenä päivänä ja virit toisena?

Järjestelykustannuksia voisi pienentää jättämällä iso osa pytyistä hankkimatta. Junnuille pokaaleja, mutta virissä esimerkiksi vain kolmen kärjelle.


84
Antero ehti ensin... :roll: joo niin löytyy vain keskinopeudet. Just ihmettelin poron ja virin pientä eroa ennen kuin tajusin. Mutta muuten hyvin mielenkiintoista dataa.

85
Kun noista huippunopeuksista nyt puhutaan niin sattuuko niitä olemaan ylhäällä.
Mielenkiinnosta olis kiva tietää missä nopeudessa itse menin.

tsekkaa Hoke ao osoitteesta, sieltä löytyy vertailupohjaa myös menneisiin vuosiin
 http://www.mylaps.com/results/showevents.jsp?st=3&org=39648

tuukka

86
Jo taas oli mukavat kilpailut. Alkuerät pujottelukeppinä nopeimmille mutta onneksi sitten päivän päätteeksi setien finaalissa oikein mukavaa kilvanajoa.

Hitto ku oppis olosuhteista päättelemään jotain että saisi auton säädettyä halutuksi melko pian kisan alussa, eikä vasta viimeisessä finaalissa!

Ensi kerralla sitten varsin erilaiset olosuhteet ja rata Myyrissä, ei malttais ventata.

KyPakille hattua nostaen, Tuukka

ps. Olisin utelias kuulemaan millaisilla setupeilla porukka ruuttasi menemään Kuusalla? Niistä niin harvoin tällä palstalla keskustellaan. Mitkä on ne taiat mitä pitää tehdä että autoa saa vietyä hallitusti pikku sladissa? Siihen ei myyrissä opi. Omassa Yokomossa ajo alkoi maistua, kun herkistin (kuula)diffin niin hyväksi kuin mahdollista (tämä tietenkin pitää tehdä aina), eteen pistin spoolin ratasdiffi&500000cst -yhdistelmän tilalle, Yokomon omat jouset kehiin (pinkki eteen, sininen taakse) ja öljyiksi iskareihin LRPn 35wt vakiomännillä (3*1mm), Maanvara taakse 5mm, eteen 4,8mm, camberit 1,5 asteeseen joka nurkkaan.

87
Aloittelija voi tulla SM-kisoihin. Ei se oikeasti vaadi kuin sen lisenssin ja hyväksytyn pillin. Aloittelijoille tiedoksi, että nämä palstan kärkevät kirjoittelijat on ihan vässyjä radalla tai jopa ystävällisiä. Kunhan uhoavat emmännan valvonnan pettäessä.

Huh miten paljon vääntöä. Tällä foorumilla on kyllä aivan liian matala kynnys julkaistuun tekstiin. Mun mielestä kaima tossa yllä kiteyttää sopivan ironiseen sävyyn kaiken oleellisen. Eli mukaan vaan ja pulinat pois. SM on "se" sarja jossa ajetaan mestaruudesta, radoilla ympäri suomea voi treenata pienissä porukoissa ja kisailla näitä neljää koitosta varten. Mun mielestä pitää olla sen verran pinnaa että jaksaa opetella ajamaan, jotta pääsee finaaliin.

Lisäksi veikkaan, että tämmöiset viestiketjut ovat omiaan torppaamaan monen aloittelijan halut osallistua kisoihin. Näistä välittyy kuva, että luokkaan osallistuvalla possella pipo kiristää ja pahasti. Onneksi sentään on niin että, oikeasti se mitä yllä on lainattu, pitää paikkansa. :wink:

Itte osallistuin viime kesän vikaan kisaan Tammisaaressa, joka oli elämäni eka lajissaan. Auto oli RTR johon oli ostettu käytetty EFRA-pilli ja 25 euron ohjausservo. Auto pysyi suurin piirtein läjässä ja Hauskaa oli, vaikka menestyksestä ei ollut tietenkään tietoakaan. Mä en ole junnu mutta oman kokemukseni pohjalta voin suositella kaikille osallistumista ilman sen kummenpaa analyysia.

88
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 15.50 »
Kuvien perusteella ratasdiffi oli noissa kapinoissa hyvin suosittu. Omat (vähäiset) kokemukset kuitenkin viittaa siihen että liukkaalla matolla kuuladiffi olisi parempi. Mitä Suomen porukka kisoissa käytti ja miksi? Onko ratasdiffi opittu nyt "voitelemaan" niin että se toimii sisälläkin hyvin myös silloin kun peräpidon puute tahtoo olla ongelma?? Eri foorumeita kun lueskelee niin totuuksia tuntuu olevan yhtä monta kuin kirjoittajiakin.

Miten Lasse se etudiffi, toimiko se noissa olosuhteissa?

t tuukka

89
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 13.33 »
Mukavaa rapsaa Pekalta ja Axelilta, kiitos. Tässä on ketuttanut koko viikonlopun ettei tullu lähettyä mukaan. No ens kerralla sitten.

Komppaan Axelia -vaikkakin hieman offtopickina- että liikaa luokkia täällä pohjolan perukoilla. Porosta voisi luopua.

90
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 09.01.11 - klo: 18.03 »
Lainaus
Oranssi anttennipilli...
Hmmm ...
Aake sä puhuit liikaa ... ;)
Silläkin uhalla että saan "selkääni" niin diffissä oli sisällä LitiumRasvaa.

Eli kaikki joukolla bitemaan ostoksille ja taas kymmenykset ropisee kierrosajoissa...


Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7