Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juhana

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11
1
Sähköautot / Purkulaite
« : 25.09.05 - klo: 01.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Judenza"
juge2: Täydessä 3300 akussa on nimensä mukaisesti 3300mA eli 3.3A, 1000mA = 1A  :wink:


Teoriassa se on noin, mutta todellisuudessa 3300mAh akut saattavat parhaimmillaan imeä virtaa 3300-3800mAh väliltä  :wink:

2
Vapaa keskustelu / Maastopyörä keskustelua.
« : 18.09.05 - klo: 12.14 »
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
Lainaus käyttäjältä: "Juhana"
Tolla 500€ ei riitä alkuunkaan. noi kunnon täpärit (täysjousto) maksaa käytettynäkin yli 1000€

Mikä olisi halvin pyörä, mikä itten toimisi kunnolla?


Kannattaa kattoa Ridefeen foorumilta

3
Vapaa keskustelu / Maastopyörä keskustelua.
« : 18.09.05 - klo: 01.59 »
Tolla 500€ ei riitä alkuunkaan. noi kunnon täpärit (täysjousto) maksaa käytettynäkin yli 1000€

4
Vapaa keskustelu / Maastopyörä keskustelua.
« : 15.09.05 - klo: 23.23 »
krisu: Paljoko tos x-factorissa on tinkimisvaraa?

Lisää mut meseen?

5
Vapaa keskustelu / Maastopyörä keskustelua.
« : 15.09.05 - klo: 09.39 »
Upataas tää huippu topic.

Itse olen kattelees tollasta jäykkistä.
Kiikarissa on B1 stonebumble, X-factor DJ710 tai Azonicin steelhead.
hinta sais olla max 1300€
saa tarjota myös käytettyä hyväkuntosta

Pääasiassa kiinnostaa toi B1

6
Yleinen keskustelu / Juggenaut 1
« : 12.09.05 - klo: 11.35 »
käsittääkseni tarvitset näitä osia:
Tamiya (#93020) - Tamiya Juggernet Upgraded Diff Parts

Hinta on Etamiya.com nettikaupassa $21.99

7
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
mikä olis sellanen nopari missä ei ole lanka rajotusta??


Hyviä pienilankarajoitteisia nopareita on:
-LRP Quantum 1 ja 2 (5kierr.)
-Nosram Dominator evolution (5kierr. sama säädin kuin Quantum 2)
-Novak GT7 (ei moottorirajoitusta)
-Novak GTX (5kierr)
-LRP Sphere (5.5kierr. harjattomille ja 7kierr. hiilellisille)
-Nosram Matrix (sama kuin Sphere)
-LRP Ipc V7.1 (ei moottorirajoitusta)
-GM V12 (6kierr.)
- KO-Propo VFS-1 (ei moottorirajoitusta)
-LRP F1 Pro Reverse Digital (7kierr.)
-LRP Quantum Pro Sport (7kierr.)
-GM V8 (8kierr.)

Itselläni on ollut 2x LRP:n IPC 7.1 nopari ja nyt on Quantum 1 nopari
Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kyseisiin säätimiin

8
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.08.05 - klo: 19.50 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
On ne varmasti :wink: .


Ei muuten ole.

Jos nyt oikeen tarkkoja ollaan ni ainakin T3/B3 malleista starter ja basic kitit ovat liukulaakeroituja.

B4/B4/TC3/4/L4 ja kaikki muut uuudet mallit ovat tietääkseni suoraa kuulalaakeroituja. RC18 en tiedä.

9
Sähköautot / Vahingoittuuko kone?
« : 26.08.05 - klo: 18.04 »
Brutales on aivan oikeassa.

Ainoa haittapuoli akussa joka ei potki on se että siitä se parhain ajonautinto menee kun auto ei lähdekkään niin äkäseen liikkeelle  :lol:

10
Sähköautot / Vastari sökönä?
« : 06.08.05 - klo: 01.57 »
Ennenkuin rupeat uutta noparia hankkimaan tarkista vielä, että noparisi vastarille menevässä johdossa ei varmasti ole kosketushäiriötä/ole mistään kohtaa poikki/irti juurestaan... Itselläni on joskus ollut sama ongelma. Syynä oli vastarille menevän johdon + johto oli keskeltä poikki eikä vastari saanut virtaa...

Voit koittaa toimiiko servo jos laitat vastarinakun kiinni vastaanottimeen ja koitat kääntää renkaita.. (HUOM! irrota nopeudensäädin vastaanottimesta kokeilun ajaksi koska nopeudensäädin saattaa saada ylivirtaa jos johdotus noparin ja vastarin välillä onkin kunnossa!!!)

11
Sähköautot / DigiServo
« : 06.08.05 - klo: 01.52 »
Digi- ja analogiservolla on se ero, että digiservo palautuu täysin samaan asentoon liikkeen jälkeen missä se oli lähdettäessä... Analogiservot taas saattavat heittää keskityksessä hieman. Näinollen digiservoilla saadaan auto tottelemaan hiuksenverran nätimmin ja tarkemmin.

Myös nopeutta ja vääntöä digiservoissa on enemmän kuin analogisissa.
Useimmissa analogisissa servoissa joutuu tinkimään joko nopeudesta tai väännöstä halutessaan enemmän toista niistä.
Jos tourinkiin meinaat servoa vaihtaa, niin kannattaa hommata väh. 0.15s nopeudella oleva vähintään 3kg vääntävä servo. Mitä pienempi nopeus ja suurempi vääntö sen parempi. (omassa touringissa käytän Futaban S9451 servoa (0.10/8kg) jonka varmasti monet huippukuskitkin on hyväksi havainneet)

Tuli jonkin verran asiaa.  :wink:  Toivottavasti siitä on jotain hyötyä :lol:

12
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 18.07.05 - klo: 12.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Stilo"
Lainaus käyttäjältä: "racer"
vuoden ollu nokia 7610..ei vikoja ja muutenki loistava kone..


Täytyy yhtyä tuohon kommentiin, yksinkertaisesti paras puhelin mitä minulla on tähän mennessä ollut.


itselläni on myös toi puhelin eikä vikoja ole ollut.  :wink:

13
Vapaa keskustelu / AIRSOFT
« : 06.07.05 - klo: 11.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Pahalainen"
Blow Back on kaasutoimisissa kuulapyssyissä se  rekyyli (aseen potkaisu) ja se merkitsee sitä että luistikin liikkuu kyseisissä aseissa.


Eikös se lataa sen samalla uutta kutia varten niinkuin oikeissa aseissa?

14
Sähköautot / Team Losi talk
« : 17.06.05 - klo: 18.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Jrx"
Eikös Sabe ole Losin edustaja? Luulisi sieltä saavan tilattua osia XX-4, joita ostin 2 äsköttäin. Hyviä autoja ovat.


RC-Sabe tosiaankin myy losin autoja ja osia suomessa.
Todella nopea ja ystävällinen palvelu.

15
Vapaa keskustelu / Need For Speed: Underground 2
« : 11.06.05 - klo: 10.27 »
Olen kyseistä peliä pelannut x-boxilla...
37% on vedetty ja kisoja ei ole. Uusia kauppojakaan en ole enään löytäny, vaikka niitä kuinka tarkkaan etsin. Outrunit on kanssa vedetty kaikki.
Voisiko joku ottaa screenshotin kartasta jossa näkyy kaikki shopit yms. ni vois tsekata jos jtn. puuttuu  :wink:

16
[vitsi] Atala palkitsee parhaan kyöstikuskin lumikolalla, niin ne auton palat on helpompi kerätä pois baanalta kun kyosho leviää [/vitsi]  :lol:

17
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Tuli taas mutkia matkaan... :(
Lisenssi on viivästyny kahella viikolla, tiedä sitten miks, eli lisenssi ei ehi noihi kisoihi.  :cry:
Täytyypi yrittää saada ianakin jotian numeroa selville...


Tietääkseni useimmille kilpailujärjestäjille kelpaa todisteeksi kuitti maksetusta lisenssistä?
Omalla kohdallani on aina kisoissa käynyt kuitti, kun oikea lisenssi ei ole vielä saapunut  :wink:
Korjatkaa jos olen väärässä

18
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 08.05.05 - klo: 20.20 »
Juu, itselläni on Mazda 323 1.5 LX -89 tuossa pihassa odottamassa ajokortti ikää.
Muutama kymmenen litraa on sillä tultu jo ajettua mökkiteillä  :wink:

19
Vapaa keskustelu / Skeittipalsta
« : 01.05.05 - klo: 19.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Jaksaako joku viellä kertoa mulle, onko nettiin tullu jo jotain skedekauppoja?


Tässä on muutama hyvä suomalainen kauppa:

Nolla.net
Boardstock

20
Vapaa keskustelu / Vappua!!!
« : 30.04.05 - klo: 20.17 »
Glada vappen för alla...
Hyvät vaput!!
Juhlikaa hillitysti  :lol:

21
Sähköautot / Schottky diodi
« : 30.04.05 - klo: 16.44 »
IPC 7.1 säätimessä on sisäinen kondensaattori... Schottky diodia kannattaa ehdottomasti käyttää koska se suojaa jarrufettejä ja pidentää näinollen niiden elinkikää

22
Polttisautot / Re: juu
« : 23.04.05 - klo: 13.49 »
Lainaus


Eikös bannissa lukita ip-osoite, eikä näin ollen nimimerkillä ole mitään merkitystä?


Siitä en ole varma lukitaanko se, mutta sen pystyy vaihtamaan tarvittaessa... Asiaan enemmän perehtyvät voivat korjata jos olen väärässä...  :mrgreen:

23
Sähköautot / pureten alphaan 17t moottori
« : 07.04.05 - klo: 15.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Cubic-"
Sain tuossa kaverilta ilmatteeksi pta ykkösen, jossa kyöstin alkup. elektroninen nopari ja joku "viri"-moottori.

Kysymys: Miten selvitän mitkä käämit tuossa on? Puhdas veikkaus lievällä sähköauto kokemuksella olisi ~23T.

Ja tähän jatkona: Mistä edullisemmat kuulikset kuin Kyoshon _todella_ kalliista valikoimasta?

Eli siis moottorista on lähtenyt tarra irti, joten en sen perusteella voi tarkistaa esim kuuklettamalla  :roll:


Älä ihmeessäkään mee ostamaan kyoshon laakereita autoosi jos et saa niitä halvalla... Ota laakereiden koot ylös ja marssi paikkakuntasi laakeriliikkeeseen kyselemään hintoja.
Siellä niiden pitäisi olla halvempia kuin kyoshomyyjillä...  :wink:

24
Sähköautot / HPI RS4 Rally Isoratasvika
« : 05.04.05 - klo: 14.09 »
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"
tiedättekö niistä mitään?


Jos pinjonissa on sama piikkivälys (Yleisimmin 48dp) kuin päärattaassa, niin sen pitäisi sopia päärattaan kanssa yhteen...

25
Sähköautot / Hiilet kuluvat nopeasti, mikä vikana?
« : 04.04.05 - klo: 18.33 »
Lainaus käyttäjältä: "grit"


Koska koneen pääty oli ennen kiinni metalliklipseillä, niin ennakkosäätöasteikkoa ei koneessa ole. Koitan tulkita käyttämäni ennakon linkissä olevien ohjeiden perusteella.


0 ennakon koneeseen saa laittamalla päädyssä olevan ruuvin samaan tasoon kannussa olevien kiinnitysruuvinreikien kanssa... (Ruuvinreijät kannun etuosassa...) Jos et tajunnut mitä tarkoitin niin voin koittaa selvittää kuvan kanssa  :wink:

26
Sähköautot / Re: HPI RS4 Rally
« : 03.04.05 - klo: 00.10 »
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"
niin mikä on ruuvilukite?


Ainetta joka lukittaa ruuvin eikä päästä sitä löystymään. Hätätapauksessa voi käyttää pikaliimaa, mutta liitos ei ole hirveän kestävä.

27
Sähköautot / Re: HPI RS4 Rally Isoratasvika
« : 03.04.05 - klo: 00.04 »
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"
Joo mulla on toi HPI:n RS4 Rally jase vähän häikkii. Asia on niin, että laitan pinionin todella kireälle mutta ajon aikana se lähtee irti, mikä johtaa siihen, että se heiluu ja lopulta tuhoaa isorattaan. Luulen, että irtoaminen johtuu siitä kun tämä moottorista tuleva liuska on niin onkohan se jotenkin vääränlainen? Olen kyllästynyt ostamaan niitä isorattaita! :x




Onko ideoita?


Se moottorista tuleva liuska on moottorin akseli.  :wink:  Akselissa pitäisi olla viiste johon pinjoni ruuvataan kiinni. Jos moottorin akselissa tällaista viistettä ei ole, niin kannattaa sellainen tehdä siihen että pinjoni pysyy kiinni.

28
Vapaa keskustelu / Klassikko techno biisit
« : 31.03.05 - klo: 18.09 »
Onko joku kuullut?
Neo Cortex - Elements (Vocal radio mix)

Ihan hyvä omasta mielestäni  :wink:

29
Sähköautot / Re: Nikkojen virittäjät?
« : 28.03.05 - klo: 01.29 »
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"
Herää tilanne jossa saadaan perä kiinni ja akku autoon ohjaimeen virrat ja Krr.. Mitäs ihmettä painaa kaasua niin auto peruuttaa ja kun painaa pakkia/ peruutusta auto kaasuttaa ja vaikka käyttää kunnon 3300mAH akkua, jonka (olen jo aiemmin autoon virittänyt tehojen lisäämiseksi), ei auto annakaan yhtään kaasutusta eikä juurikaan liku?


Koitappa vaihtaa moottorin johdot toisin päin... eli + johto moottorin - napaan ja - moottorin + napaan. Sillon moottorin pyörimissuunta vaihtuu ja auto kulkee kaasua painamalla eteenpäin ja pakittaa pakkia painamalla
  :mrgreen:

30
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 23.03.05 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Hymypoika"
Tyhmä kysymys.

Ohjeista mulle ei selvinnyt minne laitan Futaba Megatech 2PL Computer 40AM ohjaimen mukana tulleen patterikotelon. Siinä taitaa olla paikas neljälle AA-paristolle. Myöskään auton ohjeissa ei siitä ole maininta.

Auton runkoon tulleessa ON OFF kytkimestä lähti kaksi piuhaa ja tuli yksi. Lähtevistä toinen on vapaa ja liittin sopisi tuohon patterikoteloon.

Pikaisella testillä kaikki toimii myös ilman tuota lisäpatteri härpäkettä.

Kait sillä jokin tarkoitus on?

Autona on siis Tamiya Twin Detonator.


Sinulla kaiketi on siinä elektroninen nopeudensäädin?
Tuon patterikotelon työnä on hoitaa polttisautossa vastaanotimen akun virkaa.
Elektronisissa nopeudensäätimissä ja joissain mekaanisissa on BEC (battery eliminator circuit), joka antaa virtaa vastaanottimelle ja näin paristokoteloa ei tarvita.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 11