Kirjoittaja Aihe: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli  (Luettu 1407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuge

  • Jäsen
    • Profiili
Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« : 31.07.09 - klo: 20.27 »
Auto: Cen Racing matrix tr arena, corsa merkkisellä koneella.

Kysymys: Voiko konetta käyttää ilman tuota vetokäynnistimen akselia jos tukkii sen akselin reiän? Akselille ei ole käyttöä kun on boksi ja akseli on kulunut niin väljäksi että heiluu ja vuotaa. Se akselihan vastaa kampiakseliin mutta tukeeko se myös kiertokankea?
-Cen Racing Matrix TR Arena
-Team Magic M1B

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« Vastaus #1 : 01.08.09 - klo: 21.07 »
Eikös niihin myydä sellaista päätylevyä.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HoBao-Hobao-Hyper-885ST-osat/53089-HoBao-Mach-28-paatylevy-101702 tuossa on Hobaon Mach .28 koneelle. Alat vain metsästämään netistä sinun koneellesi sopivaa palasta.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« Vastaus #2 : 01.08.09 - klo: 21.18 »
Auto: Cen Racing matrix tr arena, corsa merkkisellä koneella.

Kysymys: Voiko konetta käyttää ilman tuota vetokäynnistimen akselia jos tukkii sen akselin reiän? Akselille ei ole käyttöä kun on boksi ja akseli on kulunut niin väljäksi että heiluu ja vuotaa. Se akselihan vastaa kampiakseliin mutta tukeeko se myös kiertokankea?

Ei se tue kiertokankea. Mä oon joistaki koneista poistanu vetokäynnistimen. Pelkkä reiän tukkiminen ei riitä. Polttoaine seosten kulku kampikammiossa saattaa häiriintyä pahastikin. Ensimmäisessä koneessa pelkästään poistin sen vetokäynnistimen akselin ja tukin reiän. Eka ajo oli aika hauskaa: autolla pystyi ajaan autokatoksesta ulos ja peruuttaan takaisin kun koneen käyntisuunta vaihtui 10sekunnin välein :grin:
Sen vetokäynntistimen tilalle ostaa valmiin kiinteän päädyn tai niinku minä, sorvaa siihen sopivan jos markkinoilta ei kyseiseen koneeseen löydy valmista umpipäätyä.
Kampuran päässä oleva tappi pitää hioa pois, se ottaa muuten kiinni päätylevyyn.
(hiomisen aikana kampiakseli ei saa lämmetä, jotta karkaisut ei mene pilalle)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Tuge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« Vastaus #3 : 01.08.09 - klo: 23.33 »
Auto: Cen Racing matrix tr arena, corsa merkkisellä koneella.

Kysymys: Voiko konetta käyttää ilman tuota vetokäynnistimen akselia jos tukkii sen akselin reiän? Akselille ei ole käyttöä kun on boksi ja akseli on kulunut niin väljäksi että heiluu ja vuotaa. Se akselihan vastaa kampiakseliin mutta tukeeko se myös kiertokankea?

Ei se tue kiertokankea. Mä oon joistaki koneista poistanu vetokäynnistimen. Pelkkä reiän tukkiminen ei riitä. Polttoaine seosten kulku kampikammiossa saattaa häiriintyä pahastikin. Ensimmäisessä koneessa pelkästään poistin sen vetokäynnistimen akselin ja tukin reiän. Eka ajo oli aika hauskaa: autolla pystyi ajaan autokatoksesta ulos ja peruuttaan takaisin kun koneen käyntisuunta vaihtui 10sekunnin välein :grin:
Sen vetokäynntistimen tilalle ostaa valmiin kiinteän päädyn tai niinku minä, sorvaa siihen sopivan jos markkinoilta ei kyseiseen koneeseen löydy valmista umpipäätyä.
Kampuran päässä oleva tappi pitää hioa pois, se ottaa muuten kiinni päätylevyyn.
(hiomisen aikana kampiakseli ei saa lämmetä, jotta karkaisut ei mene pilalle)


Jos laitan siihen päätylevyyn uuden sen messinki holkin niin että se akseli ei ole väljä enää, niin eikö sen akselin voi katkaista siitä ulos tulon kohdalta? Siihen sitten päälle alumiini lätkä joka tulee vetostartin ruuveilla kiinni, ja tiivistepaperia väliin liiman kanssa.
-Cen Racing Matrix TR Arena
-Team Magic M1B

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Racing, vetokäynnistimen akseli
« Vastaus #4 : 02.08.09 - klo: 16.58 »
Voithan sitä kokeilla, sittehän sen näkee miten toimii.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec