Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 4wdkanootti

Sivuja: 1 ... 51 52 53 [54] 55 56
1591
jos muutama kenno tirisee ja muut on hiljaa / ei lämpene niin paljon... tulee mieleen kysyä että millos oot viimeeksi tasauspurkanu ton akun?
niin etta jännitteet on prikuulleen samat

1592
Siis teillä on
T-luu vetarit jotka mahtuu ulos paikaltaan kupissa, joko diffin päässä tai pyörän päässä.
Mulla ei ole omana just samaa autoa,  mutta maruin ja kyoshon autoissa on käsketty pienentää päittäisklappia MOLEMMISTA päistä, niin että vetari jää liikevaransa keskelle.

Marui toimitti pienet o-renkaat tosin liian vähän kun joka  vetari tarttis min 2

Kyosho ehdotti jotain vaahtokumia.  Siinä sen toteutin ylijäämä-servon kiinnityspisteiden
kumityynyjen paloilla.

1593
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.04.07 - klo: 21.45 »
Ei tee moabilla mitään hiekassa.....  :mrgreen:






Nyt ON MOABIENMKÄYTTÄJÄN VALITTAVA AJOTYYLI: JOKO PIRUSTI TEHOA JA VAUHTIA PYSYÄKSEEN LIIKKEESSÄ = ERI AUTOTYYPPI  , --- TAI  SUDINTA LIKI POIS JA KIEMURTELULLA KASATA SE HIEKKA ALLEEN . TAI NIILLÄ VAIHTOEHDOILLA MÄ TOTA KUVAN MÄKEÄ KIIPEISIN! JÄLKIMMÄISEEN SAA TOSIN VARATA AIKAA JA AKKUA, MUTTA EIHÄN RYÖMIJILLÄ / JEEPEILLÄ OLE KIIRE.
NYT ON MUN EDELLISEN TOMMOSEN MÄEN JÄLJILTÄ TOSIN "VILU ISKENY" JOTEN UUDESTAAN KUN KUSKI ON TERVE TAI TUULI LÄMMENNYT

1594
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 11.01.07 - klo: 22.07 »
Vastari toimii pussitettuna, vaikka laitoin jo sprayrasvat senkin piirikortin molemmin puolin varoiksi jälkikosteutta vastaan.

Servo pitää tietysti rasvata tms

Noparissa kortsu saa melkein lathellakin lämmöt nousemaan ,ainakin mulla clodissa kun on 2 lathea.
Harjattoman noparin valoin elektroniikkaliikkeen myymään kotelointi-epoxiin
jättäen siilin pintaan. Sopinee normaaleihinkin..
Se saa siiliinsä samanlaista puhallinta kuin ennenkin  (tosin vedessä se pimenee, mutta saahan se silloin vesijäähyä). Eestaas pumppaaminen kuumalla jää ongelmaksi...ellei löydy puhallintakin joka toimii mutavellissä ;)
--heikkoi kuvia aiheesta:
kanootti.gfoto.com

1595
Sähköautot / Yhdet versiot talvisuojauksista
« : 07.01.07 - klo: 00.32 »
Vastarin olen kevyeen roiskeajoon pannut pussiin, raskaammassa kosteudessa ajoon laitoin rasvaspraytä molemmille puolille sen piirikorttia.


Nopeudensäätimen kevyt suojaus saadaan panemalla se kahvinsuodinpussiin ja teipillä kiinni. Se saa hengitettyä ja roikeet jää paperiin mutt silti se voi säteilylämmöllään kuivattaa paperinsa. Ihan loskassa tämä tapa ei riitä , mutta luistinradalla parin auton "testit" koko viimetalven ajoissa ?10kpl? oli okei.

Noparin raskaan suojauksen tein niin vähän aikaa sitten etten voi olla varma kestävyydestä vielä. Partcosta sai sitä epoxia mihin mm. Bebekin valmisosat on valettu. Se tuli kerta-annospussissa ja sillä valaa 3 noparia. Tai 4 pientä.
Ripa sai jäädä esiin , että puhallin voi sen jäähdytellä. Ilman puhallinta en uskalla edes koittaa.

1596
Sähköautot / 5mm pinionit
« : 02.01.07 - klo: 21.22 »
Huomioithan sitten hammastiheyden!
Esim. 48dp , 32dp, mod1

1597
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä.
« : 26.11.06 - klo: 12.34 »
Mun  maxamps 8a paketin yksi 4a kenno teki ton, eikä siit saanu kaluu ku uusimalla kennon.
Se oli saanu ulkoista kipeetä ja sen rinnan-oleva oli tyhjä ni tää sai kaiken latauksen 2C
Ei se ehtiny räjähtää, mut liki oli!
ÄLÄ RISKEERAA

1598
Sähköautot / Perfex-säädin ei toimi
« : 22.11.06 - klo: 22.13 »
jos konkka on ehjä ni en vaihtas.
pääteötökät irti ja virrat kiinni: jos ledit näyttää järkeviä ni kannattaa jatkaa
jos savu tulee tai muuta ni irtikolvaamnen ei ollu kovin kallista.

IRL 3803 ötököitä ja tinataan kii joko hopeapitosella tinalla tai hopea/kupari -seosteisella. Jälkimmäinen tarttee kuuman ,tehokkaan kolvin.

vaihtamalla kaikki ,kestää saman koneen käytössä hyvin. eikä maksa esim partcon ((http://www.partco.fi/ ))
sivuilla ku: 2,95 plus alv kipale .
kukin vertaa sitte "tinaajan laskua" koko noparin uusintaan.

niitä rikkoo piikit ku hiilet kipunoi ja lämpö !
teoriassa 20 asteisena pidetyt ötökät kestää 140 amppeeria kipale
eli 280... eteenpäi ja 140 jarru/pakki-suuntaan
puhallin saa ne kestämään jo paremmin.
(40mm kuulalaakeroitu samas kaupas 8,20 + alv)(tietty toimituskului päälle)
 
sopivan verran pienemmällä pinionilla (zaboonin vakio oli 25 panin 23)
ja puhallin noparin päälle, ni kesti ajaa 17single, 17*2 , 17*3 lankasil koneil.

15 lankasel kuumeni taukoa vaativaksi vaikka oli 22 pinion ja viilattu ruuviuriin yms tilaa...kesti silti

tourin kokosil kumeil viel 32 piikkinen pinioni meni pienemmässä readysetissä kun oli täysin kuulalaakeroitu ja sopivassa öljyssä laakerit

vertailuksi: samassa ajossa LRP-AI, se kesympi jossa 17 lankarajoitus - ei kestäny.

jos saisit akkus antamaan sen mitä ötökät kestää 20 asteisena ja vaikka enää 6 volttii ni vielä tulis koneelle (joka on 200/300 wattinen) tarjolle yli 1600w ... kyl se on se lämpö.... ja watit pysyy sähkönä vain teoriassa muullon hävikit kuumentaa ;(

1599
Sähköautot / Perfex-säädin ei toimi
« : 20.11.06 - klo: 19.06 »
mulla on perfex-readysetin mukana tullut malli hajonnu useesti kosteuteen
pisara pitää esim jarrua päällä ku kuski pyytää eteen ---pox
vikana ennen hajoomista neutralpoint hukku/vaelteli.. myöhästä jo sillon

3 onnistunutta ötökänvaihtoa olen tehny (2 zaboohon 1 pienempään 4 vetoseen)
siinä piirikortis oli paikat laittaa 1 rivi ylimääräsiäkin mutten koettanut jaksaako se ohjata useampaa..

kokeiltu: aina kannattaa vaihtaa kaikki et ne toimii samallalailla
kuumentuneen sisäinen vastus muuttuu

vikas on saman muotoset samoinkytkettävät mut isompitehoset ollu kokeex on ne kestäneet, mut:
niill tarttee puhaltimen ! Tosin sitte voi ajaa 10*2 koneella.

1600
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä.
« : 13.11.06 - klo: 22.07 »
Mitäs herrat täällä ovat mieltä MaxAmpsin 8000 7.4v   (tai samaa jatkaen , 12000ah 7.4v) akuista. Lupausten lunastaja vai muuta? Muut mitat vakioakkujen lähellä paitsi paksumpia. Kennojen valmistaja?

Noita 8a akkuija mulla on 3 ja toistaiseksi ajoajat ovat pitäneet.

Ja mitähän tapahtuu pitkän päälle , jos nyt sitten tulee useestikin säilytettyä lipoakkua täyteen ladattuna eikä ½väliin?

1601
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 05.11.06 - klo: 22.32 »
Lisää combotaitoisiin: mitkä noista osaa myös pakin?

1602
Yleinen keskustelu / Diffit....
« : 05.11.06 - klo: 22.05 »
Tää saattas siis olla se sivu jossa diffeistä todella tiedetään...
Onko olemasa nyrkkisääntöä tai vertailutaulua siitä, miten paljon diffirasvan numeroa muutetaan siirtyessä 4 planeettaisesta perusdiffistä spideriin?

Kysymys torsenista: Kestääkö se yhtä hyvin kuin spider, hullulla jolla on ylitehokas kone vaan ei taitoa säätää?
Ja jos semmosia on 1 kannattasko se panna keskelle/ eteen/ vai taa ?
Pehmeä rantahiekka karkeat kumit....paljon mäkiä joissa kova yläosa

käyttökohdekaan  ei ole minkään kilpa-standardin mukanen ;)

pliis tietoa eikä haukkuja...

1603
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 05.11.06 - klo: 17.44 »
Kuka osais laittaa listaa nopareista jotka nykyään osaa molemmat konetyypit, harjalliset ja harjattomat?
Ettei jäis valinta vanhempiin Sphere-tuotteisiin!
Vai osaako se competition yhä?
Vielä parempi jos löytys anturiton -molempia osaava!

1604
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 31.10.06 - klo: 18.47 »
kertoisitko lisää tosta suojalakasta!
Lähinnä kiinnostaa estää toi slidside:n saama kosteusvaurio
piirikortin ja siilin välissä!
Eli miten sitä sinne kunnolla saa niin ettei takuut raukea?
Onko sitä (mistä) saatavana nesteenä jossa voisi uittaa koko kortin?
Mikään spray ei tonne keskelle, siilin alle asti, peittävänä mee..

1605
Sähköautot / KOSTEUSSUOJA
« : 30.10.06 - klo: 20.59 »
Onko kukaan koittanut valaa koko elektroniikkalevyä tyystin tiiviiksi
ja jäähdyttää saamaansa limppiä?
Esim hartsilla?  Tai miten ne orcrc.com:in videoiden täysuitetut mönkijät on saatu kestämään ...  :o

1606
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.10.06 - klo: 22.11 »
re:
Siilin alta liimaukset sulaneet...

kuvassa siilin alta... fettien jalkojen väleissä osassa näkyy kuin jotain valkoista tai "metallivaahtosta" kytkis niitä yhteen! Se on kovin samannäköistä kuin LRP-hiilellisen noparissa mulla oli taannoin. Sen kun lähetti takuuseen, ni palasi takasin ku bumerangi Syynä se vaalee töhnä, jonka ne väitti olevan pitkällisen kosteuden syytä. Itte tiesin ettei kosteelle, sumusellakaan säällä oltu ajettu.

Tossa on kovin saman näköstä...

1607
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.10.06 - klo: 22.10 »
Siilin alta liimaukset sulaneet.
[/quote]

kuvassa siilin alta... fettien jalkojen väleissä osassa näkyy kuin jotain valkoista tai "metallivaahtosta" kytkis niitä yhteen! Se on kovin samannäköistä kuin LRP-hiilellisen noparissa mulla oli taannoin. Sen kun lähetti takuuseen, ni palasi takasin ku bumerangi Syynä se vaalee töhnä, jonka ne väitti olevan pitkällisen kosteuden syytä. Itte tiesin ettei kosteelle, sumusellakaan säällä oltu ajettu.

Tossa on kovin saman näköstä...

1608
Vahinkoilmoitukseen: "Latailin rc-auton akkuja kotona itse tekemälläni virtalähteellä, ja nyt pitäisi saada uusi parketti, kun vanha syttyi palamaan."  :wink:[/quote]

Temppuilemalla ja sääntöjen ynnäilyllä siis saatiin:
1.PC-maxitorni virtalähteineen jossa on kaikki piuhat originaalikunnossta.
2. minitehoinen,ja-kokoinen emolevy integroiduilla osilla kopan yläkulmaan -ei käytetä, mutta tekee laillsen käyttöympäristön.
3. saatiin palosuojakoppa lipojen lataamiselle ;)
ja tilaa on ulkoiselle sovittemiselle, -esim latain mahtuu CD-asemakelkkaan
jabalanceri kovelevyjen kelkaan.
Vielä mahtuu vaikka pussillinen hiekkaa palon rajoittamiseen virtalähteen ja pohjan lähellä olevan ladattavan akun väliin. Siis niin, ettäpalonalku polttaisi pussin puhkki ja hiekat rauhoittaisivat akun lämpöä -ja liekin leviämistä.

Vahinkovaatimuksessa vain kuva ulkoapäin maxitornista....
ja tietokoneeseen alunperin kuuluneet osat lueteltuna.
Aika monet usbi, tai virtapiuhaliitäntäiset lelut pc-maailmassa on lähes yhtä karmeita turvallisuuden kannalta..

ETTÄ ollanko pilkun perässä ;)

1609
Sähköautot / Mikä laturiksi, lipo akuille?
« : 26.10.06 - klo: 19.56 »
mullakin on hyviä kokemuksia tä'hän asti icen käytöstä 8000mAh lipoihin.
ja pari latausta nimh/ nicd ympäristössäkin ookoo

ps sen virtalähteen pystyy tekemään tiettiksen virtalähteestäkin....
re:
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/sahkot/sahko.html#virtalahde

tosin kuvaan on löydetty selkeän tyhjän olonen yksilö johon sai helposti mahtumaan vastukset, liittimet jne. mun tekemissä ne on kaikki jääneet ulkopuolelle ettei laite muutu vaan tekijä vastaa yhä....

1610
Polttisautot / ohjaus ja seiveri
« : 23.10.06 - klo: 22.12 »
kun mulla on ollut zaboon ja on sähkö-PureTen, niin onko teillä polttisversiossa samanlainen ohjausvivusto?
Siis kaikki palat säätymättömiä ja seiverinä muovinen C , messinkiakseleissa liukumassa. Mulla vastaavat kiertymällä hinnas vastaan ettei servo (645MG) meinannu jaksaa kääntää voideltunakaan. korvasin em.  lähikauppiaan YOKOMO-seiverillä. kuululaakerein siitä tuli mulle tarpeeksi nopea kääntymään.
Kuvia voin panna spostilla halukkaille!

1611
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 22.10.06 - klo: 22.48 »
Ai kun sais ajotilannekuvii tai videoo !  :)
riittääkö muuten 1 kanava,1servo  kaikkien vaihdeasioiden etäkäyttöön?

1612
Sähköautot / Re: Kysymys LiPolaturista/-akuista
« : 09.10.06 - klo: 21.26 »
Lainaus käyttäjältä: "JPI"
Tuli vain mieleen tuosta Graupnerin Lipochargerista kun sillä pystyy ladata neljää kennoa samaan aikaan. Mulla on kaksi noita LiPoakkuja, niin voinko tehdä laturiin haaroittimen että pystyn lataamaan kahta kaksi kennoista LiPoa samaan aikaan? Onko mahdollista?


Mulla ICE osaa myös ja mä tein ton sarjalatauspiuhaston.
balanceri ku osaa myös 4, ni se saa töitä tuplasti !
Piti vaan hetki miettiä ettei meen balancerin piuhat ja latauspiuhat ristiin

1613
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 08.10.06 - klo: 21.28 »
Mä haen koko runkomallia vai saadakseni pykälää vahvemman rungon  ja voimansiirron, ku 1/10 truck on.  Tyydytän kasailuviettiä.
En siis ole ratakisailija missään ryhmässä koskaan ollutkaan.
Twinejä on ollut jo muutama, ihan hyviä alallaan mutta nyt haen nopeammin kiihtyvää, alemmalla painopisteellä, maastokelpoisuutta... pari muutakin toivetta on.
 Vielä isommat ei mahdu sisä-säilytykseen vaan ruostuu talvet.
Siinä pari rajaa pikkubudjetin runkoon. Toi oli tutuilla heti.
 En osaa nimetä valmismallia joka täysin vastaisi toiveitani, joten se on aina jostain kasattu!
Ja pikkuhiljaa koostamalla saan harkinta-aikaa enemmän kuin tilatessa suoraan jonkun mallin.
Moniko kauppa osaa nimetä valmiina tilaunumeron täysteräksiselle, 1/8 kokoselle, truck-renkaiselle maasto-sähkärille,3:n lipon telineillä, 60-luvun mustangin korilla ja ledeillä, tehona jotain mitä ei tuu foorumeilla vastaan, mutta kestää?
Kuka sen viitsii kasata jos ei miettimistä ole enää?
Sittehän vois jo tilata samalla videon miten se kulkisi...!
tai vaikka vain sen videon..

1614
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 08.10.06 - klo: 18.49 »
mutta ku vuosimalli ei paina mitään pihasudittelijalle joka ei aja polttisradalla varmaan koskaan... enkä tosiaan halua leveitä keinuja, vaan pitoa
pehmeällä, ilman että putoo maahakantoon sutastessaan.
Äkänen potkasu isolla painolla kapeilla kumeilla on sitä nyt tehnyt parissa paikassa. Jenkkien vahvennettu trukki muuten voisi toimia paitsi keinujen leveys -se ei käy mulle!

tuntus että varsinaisissa kisamalleissa kaikki on kevennetty viimeseen mikä polttis-koneella kestää vähintään ton kisan ajan
ja mekkarit hoitaa sen kuntoon ennen seuraavaa koitosta...

Mulla pitää olla kaiken i*ioottiVARMAA, koska käyttö on sitä varmasti.
Paksua terästä kaikki jos saisi... koko auton :@

1615
ohjekirjassa on erikseen etu ja taka kotelon kasaus...
ja netistä saa sen pdf:änä jos ei oo

1616
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 04.10.06 - klo: 21.34 »
ja kiitti kuvien välityspalvelusta tänne  :D

auton osien päivitys laadukkanpiin on parin kalliin opettelun takia siirtyillyt..

Oletuksena se tulee saamaan spiderit 2 kpl ja jäykemmät jouset
Kallistuksevakaaja - kova tai jos on 3/4 kovuus taa. Eteen? e.o.s.
Lisäpaino tuo mieleen paksumpitilavuuksiset iskarit . Onko semmosia?

En tiedä muita parannuksia mainita, joten saa ehdottaa..
mm toi sutiessa kovin syvällä maassa kulkeminen näyttää oudolta ja varmaan osaltaan popsii luotettavuutta/ominaisuuksia. Siitä renkakaiden
 kosketuspinnan leventämisajatus.
Sladit on in - niitä pitää saada hallita vaikka huippunopeudesta tinkien jollei muuten; ajo on siis leikkimistä eikä kilpailua.
Pää-ajopaikkana hiekkamonttu/ kallioympäristö. Pikakokeilut osin asfalttia  ja nurmea sisältävillä pihoilla.

1617
Sähköautot / Hellfire brushless...
« : 03.10.06 - klo: 21.05 »
twinikokeilussa ,yhdellä koneella, saatiin twinin vakiokoneiden pukki taipumaan pohjaruuviensa jälkeen ylös-kierteisesti ja välys spurriin oli sillä mennyttä. samoin hampaat spurrista, tietty ;(  koneita kun ruuvas 2 takasin, niin niiden suunta oli sen jälkeen keskenään eri...
samalla saatiin idea selville että mix vakiokoneiden alla oli ollu se muovipala kauemmassa päässä - tukena siis. Ja ko testi tehty 4 akkuisena, 2s2r nimh*6 ruokinassa . Siitä mielipide.

1618
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 03.10.06 - klo: 20.35 »
- Kiihtyvyys-käyrän säätö
riippuu noparisi merkistä -mallista.
 Jarru kokonaan pois:
 BK nopareista 1- jumpperi pois ja setuppi ilman jarrua/pakkia
"Full-forward only = leave stick at full-forward until you hear double ‘beep’." ja jumpperi ajoa varten takas (jumpperimuutokset ilman sähköjä).
JA:
Jos nyt laitan tuon digiservon samaan kanavaan ohjaimen kanssa,....
ja Y-haarotat käskyn... ei näkynyt ongelmia,
kunhan servolinjan VIRRAN saanti ei lopu jarruservon vaatimuksiin.
  näkyi mietityn..
 
3-kanavaisten ja EPA-säädöllisten asiat tuntemattomia mulle toist.

mutta polttiskokosten tilat reilun 22 voltin akkuseteillä on musta pienet.

1619
Sähköautot / Kysymys LiPolaturista/-akuista
« : 03.10.06 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
4wdkanootti:
Lipoakuille on määritetty maksimilatausvirta, joka on 1C, eli 8000mah akulla 8A. Fiksut laturit ei anna laittaa isompaa virtaa, jos on määritetty akun kapsiteetti, halpiksista en tiedä, mutta aina 1C ellei toisin mainita akun spekseissä.

En näe itse mitään syytä miksei lipoa voisi ladata pienemmällä virralla kuin 1C.

Kyselin aikanaan samaa.  8A akut on antaneet täyden olosesti , vaikka lataan niitä vain max 2A antavalla lataimella

1620
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 02.10.06 - klo: 21.59 »
mut mite sitte paat akut jos siellä on lisää jarruservo ja vivut?

Sivuja: 1 ... 51 52 53 [54] 55 56