Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 4wdkanootti

Sivuja: 1 ... 52 53 54 [55] 56
1621
Sähköautot / Ajoaika
« : 02.10.06 - klo: 21.28 »
Oliskohan painolla isokin osuus ?
BK 12020 & warrior 20L8kone
1* 3300 LRP matched
autona täyskuulalaakerein Kyoshon RS
pitkälle yli 20 min koko ajan liikkuen /sladeja loivasti korkeitaan

sama konepaketti (ennenkuin poxautin sen koneen)
infernossa 2*3300 LRP matched -rinnan 6+6
ja ajoaikaa selvästi alle 10 min (ja kyykkäys näkyi koko ajan)

Verrantona nopeuksista vierellä ajanut auto oli silmällä saman verran nopeampi kumpaakin hiekalla.

1622
Sähköautot / Twinin ittensä konepukki polttisrungossa
« : 02.10.06 - klo: 21.16 »
Mielipide: 2-koneisena voisi toimia, 1-koneisena heikko!
Perustelut:
Twinin moottoripukki kestää sen oma tehoset koneet, pari-kolme sataa wattia kipale, mutta sillä ei toi hellfire taida Twiniä itteään kummemmin  liikkua.
(toki juosituksen erot tuo erilaisen käytöksen)
Muodon siitä voi osittain ottaa malliksi kyllä. Tein infernoon 3mm peruslaatuisesta  alumiinista "suoraan ylös 1- kone"-mallisen ite, ja tuin sen keskidiffin takalaakeripukkiin X-palan kohdalta. Siis sähkömoottorin yläpuolelta. Se on nyt 2- diffirattaan tuhon verran hakenut lopullista muotoaan. Vääntyy siis ! Ruuvien lukitteet oli pysyneet..
Twinin konepukki on Mikinkorvat-muotoa, paksuus korkeintaan samaa.
Lisäksi  siinä ei samana materiaalina ole mistä tukea spur-akseliin päin esim koneen yläpuolelta. 2-konekäytössähän koneet työntävät spurria toisilleen eikä kumpikaan onnistu, ellei alumiini veny y-haaraansa auki, ja sitä tukee pohjalevy.

1623
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 28.09.06 - klo: 10.22 »
KIILTÄÄ ! Kraa , mulle kans...
Laita sitten videoo kulkutavoista ! Korkeen olonen takajousitus varmaan laskee akkujen ja koneen/noparimetallin painosta normaalin näköseksi!?
Ehtineekö toi keulintarauta tasottaa menoa ennenku menee yli? Saattasin laittaa alemmas, jos on säätöjä. Kattoo ku näkee paino päällä!
Tuli sitten vaihteellinen loota. Laitatko vaihteet toimimaan?

1624
Sähköautot / sopii ku pannaan sopimaan..
« : 25.09.06 - klo: 17.52 »
Testattu on!
20LX 07 kone mahtuu Kyoshon ready-set 4-vetoseen. Ja vielä pystyyn käännetty vastari ennen ohjausservoakin, jos kääntelee koneen 3 johtoa pystympään.
hullusti tehoa tahtova voi vielä tota kasvanutta painoa kompensoida ruuvaamalla akun paikallaanpitäjä-levyn pois, että saa sinne 2 akkua sarjaan. tosin akutt on syytä laittaa McGyver-teipillä runkoon pysymään.
Eikä kukaan kysele että riittääkö teho driftinkiin  :twisted:

( Kiinni se kyllä tulee tohon infernoon testin jälkeen!)

1625
Sähköautot / mistä hiilettömissä tunnistaa..
« : 25.09.06 - klo: 17.46 »
nonii. koneen uusiminen riitti ja nopari on ehjä.
Sitte pitäs nähdä tekosensa, eli purkaa toi edelinen kone.
akselista työntämällä ei aukee! (akseli vain työntyy toisesta päästä ulos)
Seuraava kykymys onkin:
Miten BK:n Wanderer 20+L08 avataan?

1626
Yokomo / hiilikuorma ja drifting
« : 24.09.06 - klo: 14.25 »
En ole driftin renkailla akullista kokonaan ajanut, mutta talvikelin jäärata pitkine sivuluisuineen on lähes verrannollinen. Ja siellä hopeahhilet jatkuvilla kierroksilla pitkissä sladeissa kului kyllä ihan eri kertoimiolla kuin sisähallissa matolla leikiessä. Teki mieli jo palata ruuvikiinnitteisiin hiilenjohtoihin, että voisi paikanpäällä vaihtaa...
tarkka syytä en sano, mutta matolla kone ei saanut kierroksia kuin kiinteää vetoa vasten, kun taas sutiessa kipinää piisas kuin olis konkat vajaatehoset ja kierrokset kovasta kuormastakin huolimatta yläpäässä.
Ja lisämaininnaksi: hiilenjousien vaihto tiukempiin ei ainakaan auttanut.

testiautossa rengaskoko oli crossi ensin, ja sitten vaihtui truck kokoon.
Sutimisen hoiti 17 single tai 17*2 ( monta konetta). samoilla hiilillä, ylipitkillä välityksillä, saatiin huonoimmillaan 4:nnen akun kohdalla syyt lähteä sorvaamaan/ eli vaihtaa kone.
Sitten siirryttiin 4 kertaa kalliinpiin hiiliin. Se auttoi. Hiilettömällä kokeilu odottaa vielä :(

1627
Sähköautot / mistä hiilettömissä tunnistaa..
« : 21.09.06 - klo: 19.26 »
enkö voikkin ilmassa vapaasti pyörivänä testata noparin myös sellasella koneella jossa olisi anturipiuhat? (sphere)
ei se virtaa varmaa ime sillon kaameesti...

1628
Sähköautot / mistä hiilettömissä tunnistaa..
« : 21.09.06 - klo: 19.23 »
paljonko yleensä "warrior 20L8"-koneen
 langoissa kuuluisi olla resistanssi?
mulla näyttää kylmänä 0,4 ohmia

1629
Sähköautot / mistä hiilettömissä tunnistaa..
« : 20.09.06 - klo: 22.14 »
mistä tunnistaa, kummassa on vika, kone suli vai nopari menoillaan?
pitäen autoa ilmassa pyörittää konetta,  pitämättä kierroksia kun 5-10 sekkaa, sitten alkaa kuulostaa siltä kun virta ei riittäs (24amppeeria kiinni ,384A piikkisieto lipokasalla), eli keskikaasu katoaa ja on vain "täyskaasu"kiihdytys ja pätkäsy..vaikka kaasua yrittäs pitää vajaana

sitten voiman saanti katkeaa ja pyörät jää hiljalleen rullaamaan alas pysähdyksiin asti.
kolme johtoa koneelle kuumenee niin että liittimien sukat sulaa
kone myös. nopari tulee hivenen perässä kuumaksi. senkin sukka vetäytyy hiljalleen. ohjelmointi ei auttanut.
Ja tekee samaa irrotettuna autosta

BK12020 & warrior 20 L 8 kone
ja molemmilla puhaltimet.
ohjausvirta kokeiltu irtoakuilla/irto-becillä/sisäisellä becillä

Vika alkoi kun etudiffi poxahti jumiin täyskaasukiihdytyksessä 22,2 voltilla kokeilu-ajossa (silloin akut oli sarjassa ja sai siis 128 amp piikkii/96 jatkuvaa) Kn diffi oli roiskinut hampaat seinille ja voimansiirto oli (2-vetonen) vapaa ajoon taas auto ei jaksanut mennä. muuttelin piuhaniput rinnankytkentään muttei auttanut..

1630
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 13.09.06 - klo: 19.51 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Lainaus käyttäjältä: "Jetman"
Puzzle: mimmoset ajoajat tuolla yhdistelmällä löytyy?


Kyllä sillä puolisen tuntia ajelee, toi säätimen lämpeeminen on vain ongelmana. Eli 6-10min ajon jälkeen on 15min tauko.
Moottori ei juurikaan kerkee lämmetä kun säädin napsauttaa virrat poikki, eli toi väli akun liitimistä-->moottoriin käy kuumana. Välitykset ei aiheuta tuota lämpeemistä...
Tuossa 120/20 säätimessä on johdot 2 moottorille ja akulle. Liitin kyllä kaikki 4 akulle, mutta vain toiset 3 moottorille. (eli toiset on tulpattu)
Voi johtua siitäkin?


VARMAAN TOISET JOHDOT PUOLITTAA PER-ÖTIÄINEN LÄPI MENEVÄN TEHON
ja siis hukkatehon tuoman lämmön.. mutta millä jäähdytät noparia ja millä konetta?
Tietääkseni molemmet tarvitsevat puhaltimen jo 14 voltin käytössä, Ainakin mulla on!

1631
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 13.09.06 - klo: 19.44 »
Tutun näköstä!
 Mutta nyt ku 4-vetosuus on mielessä, niin saattas toi enempi kiihtyä ja olla ohjattavissa etupyörät maassa.
Ja sen taitaa saada vain voimaa takaa vuotavalla keskidiffillä ( pienemmällä teholla?).-- tosin maltilla ettei eturenkaat veny piloille niinku mulla  :mrgreen:

Kuinka pitkään vauhti kiihtyy tosta, eli oliko toi lähtöjen opettelua vai koko "vauhtiskaala"?
Meidän kokeiluissa sutiminen jatkui kunnes kenttä loppui ja auto läx käsistä
22,2 voltilla

1632
Sähköautot / Auto pätkii, tökkii ja rääkyy
« : 12.09.06 - klo: 22.35 »
Täällä kans voima meni sutimisee pääosin ennen, ja kun lukot tuli - kaupanpäälle tuli nippu säätelyä johtoihin :(

mekaanisen vian mhdollisuuskin on:
Twini mulla on ollu käytössä itelläkin ja se naksui kun diffien lautasrattaan ja kardaanin pikkurattaan hampaat pomppi yli. Ostin polttisautojen säätörikasarjan ja pienensi välyksen. Vanhempi banjo tartti läpipultit diffikohdan puristamiseen ku muovikierteet petti
Toi: pyörii vapaana, mut paino päällä tehot hukkuu -- kun mulla oli sekaantunut ratasparit ,ni teki sulaa kuparia hiilellisien kollektoreista
(hobao-spiderin rattat erilaiset ku kyoshon vaikka saa pyörimään).

ja takas sähköihin.
Taidan minäkin ottaa vihjeestä kii ja isontaa pääjohtojen konkkia - korista löytyy toiset mokomat sen kun tinaa kii.

1633
Sähköautot / Auto pätkii, tökkii ja rääkyy
« : 09.09.06 - klo: 21.32 »
Olikohan että halppis NiMh akut antaa 40 amppeeria kipale; sun nopari taas mankui 120 amppeeria täyskaasuunsa..
Ennen ku uskoin koitin ajaa 2-akkusen mutta akut rinnan eli yhä 7,2 volttii, ja kesti heti paremmin. (Sitten tuli velka ja lipot)

Jos uskot varmasti akkujesi ruokkivan tota nopari/kone pakettia,
 ni konkka lisukkeeksi koneen saamaan päävirtaan.
 Mulla suht vastaava paketti alkoi kestää melko hyvin kaasunpainalluksia,
 ku pani rinnan 2 kpl 4700mikrofaradin  konkkia päävirtajohtoihin.  

Radioiden sähkön voi myös antaa kokonaan eri virtalähteestä niinkuin polttiksissakin on.
Täällä on myös kirjoitettu BK:n ite neuvoneen,että on mahdollista laittaa myös pikkukonka tasaamaan radiolinjan piikkejä.
 Toinen tapa tähän radiolaitesähkön takaamiseen on ulkoinen bec piiri, se ku ei ole yhtä arka pienentämään servojenruokintaa ajettaessa yli 14- alle 40 volteilla...jos nyt sitte jollain nopari kestää niin korkeita jännitteitä.

1634
Sähköautot / Auto pätkii, tökkii ja rääkyy
« : 09.09.06 - klo: 21.20 »
Toi kuulostaa ihan siltä, että jännite on liian alhainen akuissa.
Millon viimeeksi olet tasauspurkanut ne?
Toinen saman oireen antava on radiolaitteiden saaman (bec-piirin antaman)
jännitteen laatu. BK noparilla kysytään heti että mikä on kennomäärä tai akkujen jännite? Sen oma bec ku ei lupaa toimia ku alle 14.4 voltin jännitteillä - eikä silloinkaan ruoki ku muistaakseni ! amppeerin verran
servoja (ja siis omaakaan ohjausjännitettään) .
 ! Jos se jännite tippuu just silloin polvilleen ku haluaisit ottaa kovasti virtaa akuista "kaameeseen kiihdytykseen" ni tökintä on varmaa, teki sen akkujen kuormitusvaran puute, tai becin antama ohjausjännite

1635
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 09.09.06 - klo: 00.04 »
keskidiffin huoli: kun täällä pantiin laina-infernoon hiiletön, ni kiihdyttäessä etukumit suti niin tolkuttomasti että ne ehti revetä keskeltä venymisensä vuoksi. Keskidiffi antoi tuplapyörinnän eteen ja rengas oli "lautasen kokonen" keskeltä ja ihan kapea. Pantiin kotoa heti löytynyttä 50 000 diffitöhnää. Auttoi muttei poistanu ongelmaa. Jarrutusongelman ennakoin, mutta tämä oli uusi.
 
PS Mitä muut käyttää pinionin lukitteena, kun tippaliima ja kynsilakka ei pidä?

1636
Sähköautot / hihnashumin osia
« : 06.09.06 - klo: 23.06 »
Hesan puhelinluettelossa oli pari vuotta sitten ainakin vielä printterien vetohihnoja tekevä firma joka tekee tilauksesta tolla hammastuksella mutta tilausmäärän on oltava "paljon, 50 tms"). Sillä noita pitkiä vois olla, mulla oli takahihnapuute..

Multa löyty melko samanlaiselta vaikuttavia osia:
Takahihnapyörä nelivetoselle diffeineen(2 kuulaa puuttu).takavetosen- hihna ja -spurriakselipyörä.
Etunavat Schumacher-BossCat:iin (käy sulle mutta eri näköiset), etu-yläkeinut (sama txt) ja jokunen shumin pallonivelten "kaulallinen-pallo".


Edelleen käytössä mulla on saman aikakauden takavetoja. mulla on vetarien pyörän päät (laakerien-läpi-osat&urosvetariputket)  ja ristit jo ihan loppu. onko kellään myydä niitä?       4 autoa ilman just niitä!

(suunnittelin jopa tehä alumiinista laakeriläpiviennit ja modaa revon akseleita sopiviksi.. eos onnaisko)

1637
Sähköautot / keskidiffi
« : 06.09.06 - klo: 22.40 »
Olen miettinyt saman tapaista projektia varten asiaa. oma ideani tohon on laittaa 500 000 tai miljoonaista diffirasvaa. Ei tee täyttä keskilukkoa mutta jotain jarruista kertyy eteenkin. Pyörähdysarkuus jarrutuksissa tosin varmaan jossainmäärin jää...
Mutta akut ja nopari tarttee tilaa!

1638
Sähköautot / Kysymys LiPolaturista/-akuista
« : 03.09.06 - klo: 13.17 »
Kyllä hiiletön sitten on ronkeli virralle! Tuntui jo toimivan kun sain tarpeeksi konkkia ja rinnan 2:lla 3300NiMh akulla ajelin.
 Sitten toi 8ampperin lipo tuli, ja taas opetellaan kaasunhallintaa :)
 . Keuliessa menee koko ajan katolleen, vaikka  on lippa taakse. Sain 3:nnen kerran vaihtaa antenninjohdon. Tuntuu ettei vanha opi tarpeeksi nopeasti.
"Liika pito heikentää radiolaitteiden toimintaa trukkereissa"
pitäskö pienentää opin ajaksi kumien halkaisijaa vai ostaa parempi ohjain jossa voi rajoittaa max tai nopeutta jolla max saadaan..ja minkämerkkisiä edes on saatavana

1639
Sähköautot / zaboon harjatonta kestämään
« : 03.09.06 - klo: 12.52 »
mulla on keinut kestäneet autossa kiinni, kun vaihdoin pehmeät vakiopinnit  teräksisiin, ja 4mm pitempiin (tarjouskaupan ruuvarin metalli). Näin  menevät kiinnityskelkastaan läpi asti molemmista päistä. Lisäksi  sain (ehkä maruin alunperin?) alumiiniset navat etuakseliin.
Ristinivel-askelit on sietäneet, mutta parista vetokupista on lähteny kierteet.

Äkki-kärrynpyörät ja kulmalla takapyörälle alas hypystä tulemiset, vie mulla luvattoman usein takapyörän navan rikki.  Ideoita?

1640
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 02.09.06 - klo: 12.22 »
paljonko on ton sun diffin akselin halkaisija? siis vetarin pään sisähalkasija.
eikö siinä olekin muoviset vetarit joissa on pitkipäinen liukuri!
Aattelin, kun shumiin ei enää saa, tehä noista shumi club10 vetarit
pätkät 8mm alumiinitankoa ulostuloon ja pyörännapoihin että saa shumin vanteet yhä kiinni
Kuka noita pääkaupunkiseudulla myy? siis risteineen!

1641
Sähköautot / Kysymys LiPolaturista/-akuista
« : 30.08.06 - klo: 19.42 »
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
4wdkanootti:

Ja kai näilläkin eka kerta on vaisumpi sekä lataantumaan, että tehonsaanti."

Tämä kohta ei menny mulla ihan ymmärrykseen...


Eli syynä se , kun eka lipo huoli virtaa ladattaessa vain 2½ tuntia tolla 2:lla amppeerilla, eli sai max 5 amppeeria sisäänsä. Tätä varten oletin ettei se ekalla kerralla tullut täyteen heräämis-vaikeuden vuoksi. Mulla noi edelliset lipot, kokamin 2amppeeriset, tuli samalla lataimella täyteen / antoi täyden voiman ulos ,vasta kolmannella latauksellaan. NORMAALIA?

1642
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 30.08.06 - klo: 19.18 »
Sainpas tullille tarpeeksi documentteja :)
Sitte eiku lataamaan.
onko olemassa mitään latauksen minimiä ?
Latailen 2A laturila nyt,
ja siis jos lataan 24 appeeria yhteensä voinen odottaa valmista n. 12h kuluttua. Siis ellei jää saamatta täyteen. Sikisi kysyn.

Ja kai näilläkin eka kerta on vaisumpi sekä lataantumaan, että tehonsaanti.

1643
mun vapaa arvaus olis 100 mikrofaradii.... ja kuumenemis-kuolemaa vois ehkä puoltaa kuvassa alapuolen vihreelle tuleva kuin lehahduksen jälki.
Toinen, ehkä kuumentunut osa, saattais olla kuvassa oikealla reunassa oleva osa:  ?? 4702 ??, sekä samanlainen 1pylälä oikeaan&1pykälä-ylös. Siinä myös vihreelle tulee joku jälki kuin kuumennut, tai sitten se onvain heijastumaa alaspäin tulevan folion reunasta..

Yhä miettisin yhteyttä myyjään, että ottasko ne ton "upgrade-vaihtarina" osahinnasta 12020 -nopariin. Siten saisit noparin joka ruokkii tota konettas pahemmassa kuormassa toistamatta savumerkkiä.

1644
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 29.08.06 - klo: 21.56 »
ehtivät sitte sulle perille nopeemmi8n ku mulle. mulla jäi tulliin ku ei ollu näyttää kauppalaskua..
miten sen saa ku maksoi visalla ja tilitä ei o menny vielä?
riittääkö se mitä tuli tilausvahvistuksena sähköpostiin?

1645
mä kyl panisin nyt auki keskustelut myyjän kans
takuun kattavuudesta tai myöhemin edes kohtuullistamisesta niinku toi BK upgrade 70 to 99  tai 99 to 120 mut , sovittuun hintaan

1646
se teippien irrotus- vieköhän takuun

1647
tärinä rikkoo jollei suojata siinä ku kuumeneminenkin
Testaa ny varoix ympäristö eli se ettei vika ole vain radiolaitteen kaasulinjassa, vaikka servolla tai vaihtamalla linjat testiksi ristiin
muuten nopari kauppiaalle..

1648
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 28.08.06 - klo: 17.07 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Nyt kysyn ihan varmuuden vuoksi, että kasvaako A määrä rinnankytkennässä, eli onko purkuvirran määrä suurempi? Kokeiltiin rinnan ja sarjaankytkentää, rinnankytkennässä auto pätki, mutta sarjassa se pätkiminen oli huomattavasti vähemmällä. Mistä tämä voi johtua?


sekä käyttöäaika amppeeritunnit, että piikkikuormitusvara amppeerit kasvavat, mutt jos kuorma on yhä iso esim välitys-syistä niin sulla voi jännite silti alentua pätkintärajalle
silloin sarjakytkennässä pätkintää ei ole mutta kiihtyvyyskään ei ole tuplan tuntusta...
onko siinä jo konkka virtajohdoissa? jollei ,lisää!
on mahdollista laittaa myös pikkunen konkka tasaamaan ohjauspuolta eli vastarin lisävirtaliittimiin bec-käytössä , samoin kuin ulkoisella servoparistoilla ajaen BK säätimillä. myös ohjausjännitteen notkunta tekee tota....
Itte en saanut bec-piirillä ruokittua kahta servoa ja noparia ilman lisäruokaa.
oli samat oireet. tosin eipä mun akutkaan antaneet tarpeeksi ämpäreitä tolle 12020:lle eli akkuja odotan ajellen pienillä 1-servosilla ja "hiljaa"

1649
Yleinen keskustelu / ultima RB
« : 27.08.06 - klo: 19.59 »
Jos muistan nimikkeet oikein, niin ultimat on 1/10  -kokosia
takatuuppareita. Saman mallin ST on truck ja vanteet tarttee eteen napasovittimen vanteen lisäksi. takana menee sellasenaan
lasikuidusta levy iskarin paikkoihin lisää reikiä tekemään.
Jos rahaa on niin ristinivelet vetarivalintaan.
tietty jos vaihtaa kaikki keinuvarret myös ST kokon niin vetarit vaihtuu taas.

1650
Sähköautot / twiniin lipot
« : 27.08.06 - klo: 10.29 »
mulla on täällä bk 12020 ja warrior 20l07 paketti.
Erona 7.2 volttiin3,3 Ah nimh akuilla ja lipoilla 7.4v/6 amp täällä ,tuli
se, että vajaakasu esim. mäkeä vedätettäessä varoen sutimista
helpottui. Kun on takana amppeereja, ja jännite ei notku. Isommat jännitteet joutuu odottamaan isojen lipojen saapumista.
Konkka (panin 2* 4700/33volt) auttoi ylämäkilähtöön myös, molemmilla akustoilla, eli vieläkään ei nopari saa täyttä amppeerimäärää puhtaana.

Sivuja: 1 ... 52 53 54 [55] 56