Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - suristin

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« : 14.11.23 - klo: 11.25 »
Tässä oman asiakaskeissini aikajana.

- 8.10.2023   Tilaus ja maksu sisään. Verkkosivuston mukaan kaikkia tilattavia tuotteita on varastossa, joten odotuksenani on nopea toimitus.
- 10.10.2023  Vastaussähköposti "tilauksesi on käsittelyssä".
- 19.10.2023  Havahdun ihmettelemään, ettei tilaukseen liittyen ole tullut pakettikoodia tai mitään muutakaan uutta infoa. Lisään tilaukseen tiedustelun tilanteesta. Tutkin mitä infoa rcjkl:sta löytyy netistä ja karut merkit asiakaspalvelun ongelmista alkavat selvitä. Päädyn perumaan tilauksen ja laitan tiedon peruutuksesta sekä pyynnön Paytrail maksunpalautuksesta useamman eri kanavan kautta: tilauksen lisätietona, WhatsApp viestillä kaupan ilmoittamaan numeroon ja sähköpostilla myynnin osoitteeseen.
- 20.10.2023  Mitään vastausta viesteihin tilauksen peruutuksesta ei ole tullut, joten yritän ottaa kauppaan yhteyttä puhelimitse. Tilausvahvistuksessa oleva "tukipalvelun" puhelinnumero ei ole käytössä. Yritystiedoista löytyvä numero (sama kuin WhatsApp) menee vastaajaan, johon jätän viestin.
- 31.10.2023  Ensimmäinen elonmerkki myyjästä. "Varastolla käynyt moka", "olisi ehdottomasti pitänyt lähteä ennen syyslomaa eteenpäin", "vieläkö tarvitset tuotteet". Vastaan välittömästi, että tilauksen peruutus pysyy ja odotan maksunpalautusta viiveettä, koska 14 päivän aikaraja sille on juuri tulossa vastaan. Myyjä kuittaa "Tehdään näin"
- 3.11.2023   Olen yhteydessä Paytrailiin tiedustellen onko myyjä käynnistänyt maksunpalautuksen.
- 8.11.2023   Paytrail vastaa, ettei maksunpalautusta ole vielä käynnistetty ja lupaavat lähettää myyjälle selvityspyyntöä.
- 9.11.2023   Lähetän myyjälle reklamaation myöhässä olevasta maksunpalautuksesta (tilauksen tietoihin ja lisäksi WhatsApp:lla ja sähköpostilla sekä verkkokaupan yhteystietoihin, että yrittäjän henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen/numeroon). Kerron vieväni asian kuluttaja-asiamiehelle ja tekeväni rikosilmoituksen, jos käsittely edelleen viivästyy.
- 10.11.2023  Myyjän vastaus, "Pahoittelumme, että maksu ei ole edelleenkään palautunut. Olemme tätä yrittäneet kahteen otteeseen, mutta paytrailin uusi systeemi ei nyt syystä tai toisesta toimi oikein. Ilmoittaisitko tilinumerosi niin palautamme summan manuaalisesti." (Lisäksi määrittelemättömät virheviestit päiväyksillä 31.10. ja 6.11., ilmeisesti kuvaamaan Paytrail palautusten epäonnistumista.) Ilmoitan tilinumeron suoraa maksunpalautusta varten.
- 13.11.2023  Tililleni tulee maksunpalautus Paytraililta. Olen vielä yhteydessä Paytrailiin, heidän mukaansa "Tarkastimme järjestelmästämme, että palausjärjestelmä toimii niin kuin se on suunniteltu.". Kuittaan maksunpalautuksen vastaanotetuksi rcjkl tilauksen lisätietoihin.

Opit verkkokaupan asiakkaalle:
- Vaikka olisi miten kiire, niin tarkista kaupan taustat ennen tilausta ja käytä aina luottokorttimaksua, niin rahojen takaisinsaanti on ainakin turvattu vaikka kauppa päätyisi esimerkiksi konkurssiin. (Yleensä olen tässä hyvin tarkka, mutta tällä kertaa lipsahti.)
- Selvitä lakisääteiset oikeutesi ja pidä niistä kiinni. Reklamoi asiallisesti, mutta tiukasti. Älä epäröi viedä asiaa tarvittaessa eteenpäin - vaikka oma taloudellinen intressi/menetys ei olisi iso, niin silti, edes periaatteesta.

Opit verkkokaupan myyjälle:
- Yhteystiedot, aukioloajat yms. tiedot ajan tasalle kaikkiin mahdollisiin paikkoihin (Google tiedot, verkkosivu, tilausvahvistus jne.)
- Ostaja odottaa viiveettömiä reaktioita (viimeistään päivän tai parin sisällä), oli kyse sitten tilauksen käsittelystä, yhteydenottoon vastaamisesta, maksunpalautuksesta tai mistä tahansa muustakin asiasta. Jos olet estynyt (loma, sairaus tms.), niin anna se tiedoksi asiakkaalle _etukäteen_, eli käytä sähköpostin automaattista vastausta, puhelinvastaajaviestiä, verkkosivuston näkyviä bannereita jne. joista ilmenee milloin viivästynyt vastaus on tulossa.
- Jos asiat eivät suju suunnitellusti (esim. maksunpalautus ei jostain syystä toimi), niin kerro siitä asiakkaalle viiveettä ja oma-aloitteisesti.
- Hoida reklamaatiot ja peruutukset nopeasti ja huolella. Jos ylitsepääsemättömistä syistä et pystyisi noudattamaan lakisääteisiä aikarajoja, niin jälleen kerran: ole itse aktiivisesti yhteydessä asiakkaaseen. Useimmilta asiakkailta varmasti löytyy ymmärrystä, jos vain myyjä on vilpittömästi liikkeellä ja osoittaa itse aktiivisuutta asian hoitoon.

Silloinkin kun asiat menevät pieleen, pystyy yrittäjä suoralla ja oma-aloitteisella kommunikoinnilla paikkaamaan tilanteen. Esimerkiksi aikoinaan eräs autokorjaamo rikkoi autoni moottorin jakohihnanvaihdon yhteydessä. He kuitenkin hoitivat oman mokansa niin esimerkillisen hienosti, että olen sen jälkeen ollut kyseisen korjaamon vakioasiakas. Sen sijaan kokemus rcjkl verkkokaupasta oli nyt hyvin päinvastainen, asiakkaana jäi jatkuva epätietoisuus siitä mitä tapahtuu tai tapahtuuko mitään. Eli tässä tapauksessa minulle riittää kolme asiointikertaani: ensimmäinen, viimeinen ja ainoa.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 24.03.15 - klo: 15.01 »
Hieman aiemmin linkittämästäni https://traxxas.com/sites/default/files/6507-6508-6509-TQi-Manual-120130.pdf löytyy Traxxas TQi ohjaimen säädöt, sen mukaisesti voi asettaa channel2 pakille/jarrulle end-pointin, tai asettaa "Multi function knob":lle "Braking %" säädön.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 06.03.15 - klo: 22.49 »
Olisipa vaan kiva tietää kuinka moni oikeasti tajuaa tuota autostaan tarkistaa, varsinkaan aloittelija. Mukana tulevassa ohjeistuksessakaan ei ole aiheesta halaistua sanaa. Ainakin minä ajattelin, että RTR tosiaan olisi RTR tältä osin. Tai jollei ole, niin siitä olisi syytä mainita :)

Mutta menköön tuo oman tietämättömyyden piikkiin. Oleellisempana pointtinani siis kuitenkin on, että tämän kyseisen mallin tapauksessa asiasta ei näytä edes selviävän pelkällä säädöllä. Tai no, jos säädöksi lasketaan servon liikeradan end pointtien rajoittaminen ohjaimen puolelta, niin sitten. Mutta pelkällä ohjauslinkistön säätämisellä homma ei ratkea. Itse ratkaisin asian tosiaankin alkuperäisosia muokkaamalla...

5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 06.03.15 - klo: 15.11 »
Täällä myös yksi tuore Spedeläinen ilmoittautuu. Kuten moni muukin, ostin 4x4 VXL:n (LiPo) isän ja pojan yhteiseksi leluksi.

Mukava lukea muiden tekemistä päivityksistä, alkaa itsellekin toivelistaa kertymään :)

Omassa autossa hajosi melko tuoreeltaan (1kk:n takuuaikana) servo. Alkoi vaan pätkimään ja pian pimeni tyystin. Ei mitään fyysistä vikaa havaittavissa, sähköpuolelta antautui. Kun sitten asentelin uutta servoa paikoilleen, niin huomasin mielenkiintoisen seikan - servon varsi otti pakostakin kiinni auton runkoon/pohjaan ääriasennossaan. Jos sen olisi saanut asennettua aivan tarkalleen keskiasentoon, niin olisi ehkä mahtunut liikkumaan, mutta servon akselin hammastuksesta johtuen se tuli pakostikin aavistuksen vinoon jompaan kumpaan suuntaan ja osui auton runkoon siltä puolen. Taatusti kuormittaa servoa, kun ei pääse vapaasti kääntymään. RTR:n alkuperäistä asennusta en tullut epäilleeksi/tarkastaneeksi, joten voi olla että oli ottanut kiinni uutenakin, olisiko ollut syynä servon hajoamiseenkin... Tarkastakaapa omanne. Ratkaisin asian nyrhäämällä pienen palan muovia pois kardaaniakselin vierestä. Toinen mahdollisuus olisi ollut ohjelmoida servon liikerata pienemmäksi.

Kun sitten sain servon varsineen liikkumaan vapaasti ääriasennosta toiseen, niin huomasin, että sen säädettävän linkin toisessa päässäkin on toleranssit todella vähissä. Ottaa kiinni joko kardaaniakseliin tai toiselta puolen runkoon. Nähdäkseni väistämätöntä tämäkin, ainakin jos pyörät säätää suoraan trimmin ollessa nollilla. Vähäisellä muovin viilauksella ja säätämällä trimmi aavistuksen verran nollasta sivuun sai tämänkin viimein toimimaan ilman kinnaamista. Mutta ei sinne kyllä juuri välystä jää. Hermo meinasi mennä säätäessä.

Muistelen nähneeni foorumilla aiemmin jonkun asentaneen kardaanin ympärille jonkin putken "kardaanitunneliksi". Kokemukseni perusteella uskallan väittää, että ainakaan siinä tapauksessa ohjausta ei pysty säätämään koko servon liikerataa hyödyntäväksi, vaan on pakko ohjelmoida servon ääriasennot pienemmiksi.

Sivuja: [1]