Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - snorre

Sivuja: [1] 2
1
Noita koneita on kyllä kertynyt ajan mittaan...

Ykköskoneena tällä hetkellä:
Emo: MSI KT4AV
Prossu: AMD Athlon XP 3000+
Muistia: 1,5Gt DDR400
Näyttis: Club3D Radeon 9800Pro
Näytöt: Sony 21" putki, Nokia 15" LCD ja 15" tv
Asemat: LG CD-RW ja HP DVD+RW
Levyt: 2x 160Gt ja 2x 120Gt
Äänikortti: Creative Audigy LS, missä kiinni Creativen 5.1-sarja
Sitten on Digi-tv -viritintä, RAID-korttia, toinen näytönohjain, toinen verkkokortti, FW-kortti.
Koppana on Chieftecin BX, missä sisällä kaikki UV-reakoivaa johdoista, liittimistä ja tuulettimista lähtien (2 UV katodia). Neljä sinistä katodia ja kontrolleri tuulettimille ja katodeille. Hiiren virkaa toimittaa Microsoftin Bluetooth Explorer vikisijä ja näppiksenä Logitechin LX501.

Kakkoskoneena Tuplaprosu P3 800MHz / 512Mt / 75Gt+30Gt / polttavalla ja lukevalla asemilla / Radeon 8500.

Testimasiinana 350MHz / 192Mt / 30Gt.

Serverinä 500Mhz / 256Mt / 40Gt.

Multimeediokoneena XP 2200+ / 1,5Gt / 120Gt / GeForce 4 Tv-outilla / tulossa siihenkin Digi-TV.

Sitten lukematon määrä kaikkee muuta roinaa, esim. langattomia näppiksiä / hiiriä, 4:n laitteen KVM, pari romukannettavaa ja monia erilaisia tallennusmedioita, kuten nauha-asemaa ja zip-asemaa. Verkkokamaa ja muita koneiden komponetteja ainakin pariin koneeseen.

Ja vielä perheen muiden jäsenien koneina olevat kannettavat (3kpl) joiden teho väliltä 500MHz-1,6GHz, jotka ovat WLAN:in päässä.

2
Yleinen keskustelu / Pieni vinkki tiivistykseen
« : 12.08.04 - klo: 15.09 »
Tänään kävin juuri katselemassa tuota ainetta Tampereen CO:ssa (Clas Ohlson). Hintaa taisi olla nestemäisellä n. 15,50e ja spray 17e. Jos tänne Tampereelle nyt porukkaa tulee lauantaina, niin voi käydä ostamassa varastot tyhjiksi. ;)

Tuosta samasta aineesta löytyy hyvä artikkeli MetkuMods:in sivuilta, eli täältä.

3
Polttisautot / kaasun jumiminen ja ohjauksen häviäminen
« : 25.07.04 - klo: 13.53 »
Lainaus käyttäjältä: "topias"
testin jälkeen mittari näytti vähän päälle 5V ja akkuja on neljä kpl eli eikös jännitteen pitäs olla täytenä kuusi volttia
Akkujen jännite 1,2V/akku, joten neljällä akulla se on 4,8V. Pattereilla jännite on 1,5V/patteri, ja sillä tulee se 6V. Tuo 5V kuullostaa kohtuulliselta, koska yleensä jännite täytenä on hieman korkeampi kuin annettu. Mutta silti nuo akut eivät ole parhaassa latauksessaan.

4
Vapaa keskustelu / DIGI KAMERAT
« : 25.07.04 - klo: 13.32 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Nyt en muista mutta onko tuohon S1 isään mahdollisuus laittaa kiinni lisä salama?
Varustekenkää ei ole, mutta orjasalaman saa tietysti. Oma salamakin on kohtuu hyvä.

5
Sähköautot / Ultima RB ongelma.
« : 25.07.04 - klo: 13.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Tarkoitat varmaan häiriönpoistodiodia.
Tämä osa pitäisi kolvata kiinne, jos vain liimat sen, niin se ei toimi.
Taitaa kyseessä olla nyt ultiman mekaanisen noparin vastus....

En usko että liimaammalla vastus lähtisi toimimaan täydellisesti, joten uusi olisi hyvä. Varmaankin kyosholtakin saa varaosana, mutta taitaa olla aikas kallis. Voihan siihen tietysti laittaa minkä tahansa vastaavan vastuksen, mutta se onkin sitten jo vaikeampaa.

Ja se kaikista helpoin/paras vaihtoehto, mikä on kumminkin joskus edessä, on hankkia suoraan elektroninen nopeudensäädin. Siitä vakio mekaanisesta ei ole mihinkään...

6
Vapaa keskustelu / DIGI KAMERAT
« : 25.07.04 - klo: 13.08 »
Tuohon jerzin kuvaukseen sopii täydellisesti Canonin Powershot S1 IS. Megapikseleitä on 3, 10x optinen zoom, optinen kuvanvakaaja, kääntyvä näyttö, todella hyvä rajottamaton video(640x480px/30fps). Eli tämä: http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=ModelDetailAct&fcategoryid=144&modelid=9824

Meillä on tuo kamera gigan-CF:llä ja kuvaan suhteellisen paljon, ja sitä ei voi muuta kuin kehua. Eli kamera on todella hyvä ominaisuuksiltaa, ja sopii keskivertopokkaria paremmin käteen. Eli suosittelen tätä kokemuksien perusteella.

Hinta pyörii siinä 600e paikkeilla.


EDIT: Ohops, Hellgren ehtikin jo ensin...  :wink:

7
Polttisautot / Thunder Tiger Uno
« : 24.07.04 - klo: 14.31 »
Tämän auton "diffi-vajauksen" voi korjata ostamalla optiona saatavan kuuladiffin. Sen avulla auto voisi kulkea vähän paremmin.

8
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 16.07.04 - klo: 15.24 »
Onkohan muita autokäytöön olevia... Sitten yksi hyvä vaihtoehto, jos suomesta pitää olla, niin tilaa Hobbylinnan kautta Towerista. Periaatteessa ostat sen hobbylinnasta, mutta tavara vaan tulee muualta, eli saa eksoottisempaa tavaraa helposti "suomesta". ;)

9
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 16.07.04 - klo: 15.07 »
Tuo Rc Piste tulikin jo tuossa aikaisemmin esille, eli http://www.rcpiste.pp.fi/moottorit.html

11
Sähköautot / Brushless CD-ROM motti autoon
« : 14.07.04 - klo: 14.51 »
Dodi, nyt sitten ollaan vähän viisaampi noiden lennokkisäätimien kanssa. Noita moottorin muokkausohjeita olenkin lueskellut, ja kyllä vähän näyttää työläältä, muttei mahdottomalta (haasteet ovat aina mukavia)

Mutta juu tosiaan, tuota vastausta osasinkin odottaa, sillä tuo oli semmonen hetken älynvälays, mistä ei voi olla koskaan varma, ellei ole tarpeeksi tietoa (onneksi joku muu tietää sentään :) ). Mutta jos olisi toiminut niin ei olisi hullumpi homma. Turha on edes siis lähteä koittaan...ainakaan vielä. ;)

12
Polttisautot / HPI MT 2 RTR
« : 14.07.04 - klo: 14.41 »
Katos vaan niinpäs onkin. :P Jotenkin tuo Epic koneen kyljessä pisti aivot liitämään nuo pukit siihen. :D

13
Polttisautot / HPI MT 2 RTR
« : 14.07.04 - klo: 14.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Halvempikin pukki käy jotain $5 towerissa, kts.
http://www.snrt.net/SN/EPIC_new_pull.jpg
Ohops, tosiaan. Muisti taitaa pätkiä, sillä nimittäin unohdin sanoa että itse odottelen towerista näitä. Noiden pitäisi käydä, mutta jos ei käy, on sen verran halvat ettei hirveesti tunnu. :wink:

14
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 14.07.04 - klo: 14.29 »
2 x Picco .26, varmaan löytyy vähän vääntöä. :wink:

Näyttäisi siellä olevan myös harjaton savage...

15
Polttisautot / HPI MT 2 RTR
« : 14.07.04 - klo: 14.18 »
Ainakin HPI:n omalla foorumilla neuvotaan vaihtamaan nämä:
A856 HEAVY-DUTY 38 TOOTH FINAL GEAR (P1x38T)
A857 HEAVY-DUTY 13 TOOTH FINAL GEAR (P1x13T)
...eli metalliset rattaat. Mutta eivät ole ihan pakolliset. Joku vain suosittelee.

Nythän MT2:sessa ei ole moottoripukkia, ja joku muistuttaa ostamaan myös sen. Eli 86045 ENGINE MOUNT 20mm (PURPLE). Mutta voi olla että siinä on sama kiinnitys kuin T-15, eli ehkä ei tarvitsekkaan. Jos muun valmistajan moottoria on laittamassa, niin sitten pitää hankkia.

Rotostartin sopivuudesta muistaisin lukeneeni jostain että kävisi, vaikkakin NS 18SS tulee vetostartilla. Myös T-15:ssakin erikseen ostettuna on vetostartti.

Edit: Ainakin T-15 vetostartti käy 18SS:ään, joten kai rotokin.

16
Sähköautot / Brushless CD-ROM motti autoon
« : 14.07.04 - klo: 13.56 »
Kun tuolla lennokkipuolella näyttäisi nuo wanhoista cd-asemista otetut harjattomat koneet aika suosituilta, niin tuli mieleen että pystyykö samaa soveltamaan autoon. Eli riittäisikö tehot / vääntö autokäyttöön, ja löytyisikö jostain kohtuu halpaa säädintä, mikä sopisi tuollaiseen? Jos nyt toimisi, niin kokonsa puolesta olisi johonkin microon aika sopiva, sillä en usko että ne jaksaisivat vääntää esim. 1/10 autoja (tai ei sitä tiedä).

Towerista tälläinen (lennokki?)nopari löytyi, mitä netissä cd-aseman koneisiin suositellaan... Mutta mitäs eroa niissä lennokkisäätimissä sitten on verrattuna autosäätimiin? Virrankesto ainakin, mutta mitä muuta? Entäs tuo JR-Hobbyn säädin?

Kai saisi kiinni autoon, mutta eri asia toimiiko... Onko esim jossain kiihdytyksissä ongelma tjsp? Jarru(tuossa lennokkisäätimessä puhuttiin jotain jarrusta, mutta vastaako auton jarrua?)?


Eli lyhyesti: toimiiko?

17
Mulla kyllä pysähtyy neljällä kennolla, muttei vedä lukkoon.  :|  Joten en sitten tiedä miten käyttäytyisi enemmällä. Pitää joskus koittaa...

18
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 09.07.04 - klo: 14.08 »
Karvan alle 17

19
Täältä löytyy tuommoinen HPI NMT2, ja oon ollu todella tyytyväinen autoon. Autossa on kaikki mietitty loppuun, joten auto on helppo käynnistää/ajaa/huoltaa ja laatu on todella hyvää. Vielä en ole saanut yhtään osaa autosta rikki, joten auto ainakin tuntuu aika kestävältä :wink:. Mutta jos jotain menee, varaosat on ainakin kohtuullisen hintasia verrattuna kyoshoon.

Auto kulkee hyvin ja IMO tarpeeksi lujaa, joten vauhtiakin riittää. Vaikka auto on nopea, siinä on myös hyvät maasto-ominaisuudet. Hiekalla ja soralla auto on kuin kotonaan, mutta myös haastavampi maasto ei tuota ongelmia, jopa pienimuotoinen triali onnistuu. Ja neliveto tekee autosta hyvin ohjattavan ja sujuvasti menevän joka paikassa.

Ainoa jonka kanssa on ollut ongelmia on jarru. Se ei tahdo neljällä kennolla jarruttaa tarpeeksi että pyörät menisivät lukkoon. Mutta kyllä se pysähtyy, mikä on pääasia.

Loistava auto, jota suosittelen todella lämpimästi. Et varmaankaan pettyisi ostokseesi! :D

20
Vapaa keskustelu / vesiraketti
« : 08.07.04 - klo: 12.46 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Lentääkö tuollainen 0,5l pullo puitten latvojen korkeudesta ylös päin :?:
Meillä mennyt 0,5l reippaasti latvojen ylitsekkin monta kertaa, ja vain 3-3,5bar paineilla (joka on aika vähän).

21
Vapaa keskustelu / vesiraketti
« : 08.07.04 - klo: 12.35 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Noissa videoissa mulla ei näy kuva mutta ääni kuluu.
Jos mun videoita tarkoitat, niin ne on pakattu mpeg-formattiin (yleinen) ja vaatii omat codekit. Kokeile jollain toisella soittimella jos toimisi.

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Lentääkö 0,5 litran pullot paremmin kuin 1,5 litran pullot?
0,5l lähtee ärhäkämmin, mutta 1,5 lentää paremmin ja korkeammalle.

22
Vapaa keskustelu / vesiraketti
« : 08.07.04 - klo: 10.11 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Snorre, tee ennemmin tuo pikaliitin muovista = kevyempi = lentää korkeammalle.
Suunnitelmissa oli tehdä muovisista liittimistä, mutta ei löytynyt kuin naarasliittimiä, joten se ei onnistunut. Metalliset löytyivät, joten tehtiin sitten niistä.

Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Ja toiseksi tee sille puusta vaikka... ...sitten kun sitä narua vetää itseensä päin niin se vetää sitä pikaliitintä alaspäin ja raketti lähtee.
Mikäs tämä sitten on? :wink:

Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Tosin painetta pitäisi saada enemmän.. Tuo pikaliittimen reikä on sopivan kokoinen ettei heti tule kaikki ulos.
Näissä metallisissa reikä taisi olla vähän piempi kuin muovisissa. Laukaistaessa vesi tuli pidempään pois työntäen, mutta ei niin kovalla paineella, johtuen siittä että paine pääsi vähän karkaamaan huonosti tiivistetystä korkista.

Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Mutta tuo metalliliitin pois... Painaa ihan liikaa :|
Niinhän se heivattiinkin :wink:, ja tilalle tehtiin yksinkertaisempi ja helpompi systeemi, nimittäin tämä. Katso noita (huonoja) kuvia edellisessä viestissä niin pitäisi asiat selventyä, vaikka ne olivatkin sekavasti selitetty :wink:.

23
Vapaa keskustelu / vesiraketti
« : 07.07.04 - klo: 23.49 »
Hyvä vesirakettipäiväkirja:
Tänään tuli taas lähelteltyä paljon raketteja, vaihtelevin tuloksin. Tuli tehtyä myös lähtöjärjestelmä v2.0, joka oli niin hieno ettei toiminut täydellisesti. :wink: Joten palasimme hieman kehiteltyyn 1.2 versioon. Lähdöt onnistuivat loistavasti (painetta ei vain vielä saada tarpeeksi, vain 3,5-4,5bar) , mutta tarkkuus on vähän hakusessa, jota tarvittaisiin lähetyspaikan ahtauden takia, eli pullot aina kolisivat puiden latvoissa tai järvessä.

Mutta lähtöjärjestelmä v2.0:llaan:
Siinä oli ensimmäisestä versiosta (putken päällä teippiä paksunnuksena) poiketen metalliset letkujen pikaliittimet (pullon korkissa[pystyi pistämään kaikkiin normi pulloihin] ja letkussa) sekä laukaisunaru (1.0 itsestäänlaukeava).  Myös tiivistyksiä oli parannettu ja ulkonäkö viilattu huippuunsa. Mutta täydellistä toivottua tehoo, saatikka kovia paineita (pari huonon kohdan takia) ei saavutettu.

Lähtöjärjestelmä 1.2 (parempi/yksinkertaisempi/helpompi):
Tässä parhaassa ja helpoimmassa versiossa homma on toteutettu yksinkertaisesti Jaripitk:sen vinkkejä hyödyntäen. (siittä kiitos) Eli letku on laitettu korkin läpi. Tässä meidän versiossa on vielä puutarhaletkua matkalla, jotta letkun kiinnitys olisi helpompi. Toimii ja lähtee kun on lähteäkseen. Harmi vaan että korkki oli alkuperäisenä liian iso joten sorvasin sitä "porakonesorvilla",  ja tietenkin vedin liikaa ja siittä tuli liian löysä. joten paksuutta nostettiin vetämällä teippiä päälle. Helppo lisätä tehoa pelkällä teipillä. :D

Ja sitten kuvia ja videoita (aika huonoja, johtuen kiireestä  :( )
Näitä ei myöskään ole pienennetty/pakattu, joten lataaminen saattaa kestää hetken...
Koko homma 2.0
Pumppu
lähtöalusta 2.0
Pikaliitin letkussa
Pikaliitin pullon korkissa
Pullo yhdistettynä
Joku kaverin viritelmäraketti
Lähtoalusta 1.2
Lähtöalusta 1.2 vähän eri kulmasta
Video pullon lähdöstä läheltä (4,14MB)
Video 2 (24,3MB) (Tumma jotta pullo näkyisi taivastakin vasten, mutta eipä tullut kuvaan)
Video 3 (20,6MB) (Korkea laukaus, muttei tietenkään näy)

Tarkempiakin ohjeita ja vinkkejä voin antaa noiden systeemeiden rakentamiseen (ja muutenkin), mutta kyllä noista kuvista pitäisi saada jotain irti. Vielä on kehittämistä, koska ei ole menny se 100m rikki. :wink:

Lainaus käyttäjältä: "noob"
venttiili lähti pullon suusta sinkoamalla irti... Siis kuuluuko sen lähteä ilmaan paineletkun irrotessa???
Eihän se pullo mihinkään lähde jos se kädessä on ja letku vain roikkuu perässä. Letku johonkin kiinni, vaikka maahan ja kivi päälle, mutta kunhan letku ei liiku eteen- tai taaksepäin, eikä pulloon kosketa (kun lähtee kunnolla ja käsi on edessä, ei siittä paljoa jää jäljelle). Mutta painetta pitäisi olla aika paljon että lähtee kunnolla (jos sitä on, vesi tulee pullosta todella lujaa eikä vain räkäise). Katso noita videoita ja kuvia.

24
Voin hyvillä mielin tuota HPI:n MT2:sta suositella! Loistava ja hauska ajettava auto, joka kulkee myös siellä minne krossilla ei pääse, mutta ei niin hyvin kuin monsu. :wink: Kone on riittävän tehokas ja helppo säätää. Myös varaosat ovat kyoshon kiskurihintoja halvemmat. Onnistunut paketti muutenkin!

25
Vapaa keskustelu / vesiraketti
« : 06.07.04 - klo: 23.07 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Tehkää ihmeessä jos jaksatte 3:lla 1,5l pullolla kolmitasoraketti.. Eli kolme pulloa kolmiomuotoon ja jokaiselle oma paineputki jne..


Siis tarkalleen miten "kolmiomuotoon"? Niinkuin kolmikulmainen kolmio vai kolme päällekäin? Jos kolme päällekkäin, niin mistä se sitten purkautuu, jos jokainen on suljettu?

26
Vapaa keskustelu / vesiraketti
« : 06.07.04 - klo: 22.55 »
Huu, hauskaa touhua. Tuli tehtyä tommonen yksinkertainen systeemi millä pullot lentää aika siististi ihan mukaviakin matkoja. Piti tehdä korkki tulppa, mutta ainoo viinipullon korkki mikä löytyi, oli valmiiksi kunnon säröillä ja sanoi itsensä porausvaiheessa irti  :|. Piti sitten tehdä letkun ympärille pätkä letkua paksunnukseksi, tiivistykset teipillä ja kuumaliimalla(jota on tarpeeksi joka paikassa  :wink: ) Laukaisualustana on laudan pätkä missä puupalan päällä letku ruuvattu sellaisella -U- -muotoisella raudalla kiinni. Toimii hyvin, vaikka onkin yksinkertainen. Pumppuna on joku wanha pyöräjalkapumppu, missä hyvänä lisänä painemittari. Sitä joutu kyllä vähän vahventamaan, ettei leviäisi jalan alle... Pulloina tuli käytettyä erilaisia 1,5l ja 0,5l puteleita.

Mutta itse testituloksiin: Ensimmäisellä kerralla pullo oli huonosti kiinni ja lensi jotain 10m eteenpäin paineen ollessa 3bar. Toisella sitten kaikki olikin kunnossa ja tästä eteenpäin kaikki onnistui täydellisesti ja lensi luokkaa 15-25m ylös / 10-40m pituutta, riippuen tietenkin laukaisun kulmasta. Yleensä 1,5l pullot lähtivät 3,5-5bar ja 0,5l varottamatta n. 3,5bar paineella. Pullon suut myös hieman vuotivat tiivistyksen epäonnistumisen takia, mutta lähdössä pullon juuresta nousi vesihöyryä kuin sytystyslangasta savua. Pullon laskeutuessa se oli aivan valkoinen sisälle tiivistyneestä vesihöyrystä.

Tämä on yksi niistä helpoista ja hauskoista asioista, mitä voi tehdä nopeasti ja halvasti. Suosittelen kokeilemista, mutta kannataa pysyä poissa tulilinjalta! Lähtee nimittäin sen verran lujaa...

Huomenna luvassa olisi isomman pullon teko siivekkeineen ja uusi tulppa korkista. Myös parempien pumppujen hintoja voisi käydä katsomassa ja videotakin voisi kuvata...

27
Sähköautot / Moottorin ennakosta
« : 02.04.04 - klo: 12.21 »
Mulla on tämmönen GM Purple tigerin moottori, mutta puutteellisen ohjeistuksen ansiosta en tiedä miten päin ennakko menee. Välillä kun sitä on säätänyt ääriasennosta toiseen, on jotain eroa huomannut, mutta ei silti osaa sanoa että kummalla on ennakko täysillä ja kummalla nollilla. Joten vähän apua tarvittaisiin.

Moottorin pääty/asteikko, tossa kuva, joten kummalla puolella on ennakko täysillä ja kummalla nollilla? Ja onko tuo viiva melkein keskellä, mihin ennakko on nytkin säädetty, se "suositus"?

28
Sähköautot / Nastarenkaat
« : 26.02.04 - klo: 11.16 »
Nyt hiihtolomalla sitä aikaa löyty ja nastat laitettu uudestaan. Ilmastointiteipit on revitty irti (jäi rumat jäljet, mutta lähtee pian pois) ja takasin ei tuu. Nyt on tehty kerroksittain ja on muuten hyvät.  ;)

Heti renkaan jälkeen on aika paksu viipale jotakin solumuovia tai jotain mitä käytetään esim. makuualustoissa, mutta kuitenkin semmosta suhteellisen kovaa ainetta. Siittä ja renkaasta on laitettu naulat läpi, saaden niistä ylipitkistä lyhyemmät (eli järkevän kokoiset) ja todella ryhdikkäät. Ei muuten taitu yhtään. Sitten naulojen jälkeen niiden isoo kantaa tukemassa  on toinen kerros sitä solumuovia. Sitten koko homma vanteelle, ja rengas on kivikova ja naulat seisoo siinä kuin hakattuna.

Testiajot on jo suoritettu luistelukentällä, eli peilijäällä, ja kulkee kuin unelma. Välillä sutasee kerran tai pari, mutta kun heittää liinat kiinni niin jää jäähän hienot vauhtiraidat ;) Upeeta menoo. Ja hyvin kiipee jyrkkiä lumikasojakin ylös. Kyllä noista iloo riittää pitkäksi aikaa...ainakin kesään asti.

Tässä vielä pari selventävää kuvaa:
Auto
Auto 2
Lähikuva renkaasta
Selventävä kuva renkaan rakenteesta
Renkaisiin käytettyjä nauloja
"Inserttisolumuovia"

Kuvia tuli sitten pakattua vähän liikaa. :?

29
Sähköautot / Nastarenkaat
« : 13.02.04 - klo: 17.15 »
Nuo naulat on sen verran lujaa kamaa ettei saa edes helposti poikki. Mutta ne vähän joustavat renkaaseen nähden, teipin antaessa periksi.

Tuli tehtyä nopeet testiajot tyhjällä akulla, ja kyllähän se kulki. Ehkä vähän ryömien, mutta pitoo löyty vaikka muille jakaa. Lumella piikit on omiaan, kiipee vaikka millasen lumikasan päälle eikä edes sudi yhtään. Eikä yhtään naulaa lähteny irti tai edes kääntynyt pysyvästi hepposesta toteutuksesta riippumatta.

Jos joskus jaksaa/ehtii, vois laittaa ne renkaasta läpi ja vähän pistää ryhdikkyyttä ja lyhentää. Mutta se joskus...[/quote]

30
Sähköautot / Nastarenkaat
« : 09.02.04 - klo: 23.40 »
Juu tuli ehkä vähän liian pitkät, syynä varmaan asenne "kyllä niitä voi sitten lyhentää" nauloja ostamassa. Mutta on kyllä aika isot, ja on niin vahvaa ettei noita erkkikään ala lyhentään, kun on noin paljon ja kovaa kamaa.

Noi on tommosia isokantaisia huopanauloja, joten on aika tukevat ja ei pitäis helpolla lähtee. Kyllä vaan vähän mietityttää jaksaako 17-lankainen Purple Tigeri vääntää noi kunnolla liikkeelle. Ainakin pienten sisätestejen (onneksi älysin koittaa matolla enkä parketilla ;) ) kulki aika hyvin. Järven rannassa odottaakin jo n. 70m pitkä jäärata.

Ja tosiaan piti eka laittaa renkaasta läpi, mutta oli liimattu aika hyvin kiinni vanteisiin. Revin toisen puolen irti (ja renkaat vähän kärsi) ja ängin vanhan sukan insertiks. Tuo vähän ryhdikkyyttä. Katotaan nyt pitääkö toi jeesusteippi-viritys niitä paikoillaan.

Huomenna ekat testiajot, sitten vois kirjotella vähän tuloksia tänne.

Sivuja: [1] 2