On kyllä todella hienoja kuvia. Napen "jatke" oli ihan aiheellinen näihin kisoihin kyllä, vaikka siitä paljon hupia varikolla noin muuten riittikin.
Omista kisoista sen verran, että perjantain treeneissä kaikki meni aika kivasti. Homma tuntui toimivan ihan suhteellisen hyvin ja olin päivän saldoon tyytyväinen. Lauantaina kuitenkin sitten alkoi ongelmat, joiden seurauksena olin jo melko valmis jättämään koko leikin kesken. Ensimmäisessä alkuerässä tuli omalta tiimiltä vähän takkiin radalla ja sen seurauksena keskeytys oli tosiasia. Toinen alkuerä tuli dumpattua ja kolmas taas keskeytettyä kolarointien takia. Neljäs ja viides alkuerä tuli ajettua ilman kolarointeja, mutta dumppaus molemmissa lähdöissä takasi paikan B-finaalissa. Tuloksia vertaillessa tosin kyllä totesin, että A-finaaliin pääseminen olisi ollut todella vaikeaa vaikka akut olisivatkin kestäneet. B-finaalin lähtöruuduksi tuli 5.
Finaaleihin valmistelin sitten uuden koneen ja mätsäsin kaikki akut illalla, jotta löytäisin ne joista saisi parhaat sekunnit radalla. Tämä auttoi ja finaaleissa oli vauhtia enemmän, sekä myös ajoaikaa kevyesti loppuun saakka. Ensimmäisessä finaalissa kaikki meni kohdilleen ja voitto tuloksena, joten kaikki näytti taas valoisammalta. Kovimman vastuksen vauhdin puolesta radalla antoi Ruotsin Maxx Rosen, joka lähti paalulta ja näin ollen välissä oli jokunen auto jonka ohi piti päästä ennen kuin häntä pääsi jahtaamaan. Toisessa lähdössä olin tieni selvittänyt toiselle paikalle ja edellä mainittu kanssakilpailija oli tähtäimessä, mutta Norjan torpedo piti huolen siitä että autoni rikkoontui ja kilkuttelin varovaisesti kolmantena maaliin rikkinäisellä autolla. Jarno Siltanen ajoi toiseksi. Maxx Rosen voitti tämän finaalin. Pisteet olivat hänen kanssaan tasan, koska hän ajoi ensimmäisessä lähdössä kolmanneksi.
Viimeisessä finaalissa lähtö meni ihan OK ja olin noussut kolmannelle vaiko toiselle sijalle. Kuitenkin eräässä shikaanissa oli melkoinen suma autoja odottamassa, johon sitten osuin kun tulin paikalle ja autoni rikkoontui. Jätin finaalin kesken ja toivoin ruotsalaisen voittoa tästä finaalista, jotta toinen sija varmistuisi itselleni, koska Jarnolla ja Ari Lapilla oli molemmilla kakkossijat pohjalla. Maxx hoiti homman kotiin ja kiittilin häntä hyvästä ajosta. :mrgreen:
Kilpailuista muuten niin järjestelyt olivat varsin hyvät. Ainut asia joka jäi mieleen oli harjoituserien uudelleenjärjestely, jonka kriteereitä muutettiin kesken kisan vain muutama hetki ennen ohjattujen harjoituksien alkua. Tämä sen takia että ajanotto-ohjelmisto ei mahdollistanut valittua uudelleenjärjestelytapaa ja järjestely olisi pitänyt tehdä käsin pienellä vaivalla. Tämä ei kuitenkaan aiheuttanut mitään suurempia ongelmia, joskin oli hieman epäselvää usealle henkilölle vielä erän alussa kuinka tulos lasketaan (7 vai 6 minuuttia ja onko se heti alusta vaiko nopeimmasta kohdasta erää).
Kiitokset Future RC:n porukoille ja V-Dezignille tuesta kisoissa!