En usko että muovi on erilaista, rtr-Ultima SC:issä on vaikuttanut olevan melko kovat osat jo vakiona, lukuunottamatta koritolppia ja puskureita ym. joiden ei kuulukaan olla kovia..
Optio-osina saa "carbon composite" osia (t-pala yms.), jotka eivät paljon vakiota kestävämpiä ole, mutta vaikuttanevat ajettavuuteen. Kisamalleissakaan (RB5) ei niitä vakiona ole.
RTR-mallin vakioiskareissa öljyn pysyvyyteen ei vaikuta jäykkyys, samalla lailla, ellei helpomminkin tulee jäykkä öljy ulos, koska iskuissa paine iskarin sisällä on suurempi, kuin ohuella öljyllä. Sinälläänhän iskarit ovat tiiviit, ainoastaan kovat iskut saavat öljyn tulemaan tiivisteiden välistä ulos.
Hieman paremmiksi alkuperäiset saa vaihtamalla x-malliset o-renkaat (org03xr) alkuperäisten tilalle. Iskareiden purkaminen on vain hieman haastavaa, koska tiivisteet on asennettu eräänlaisen tähtialuslevyn avulla sisältäpäin, mutta tehtävissä kuitenkin.
Big bore-iskareiden tarpeellisuudesta sisäradoille voidaan olla montaa mieltä, itse en koe tarpeelliseksi, kun silobaanoilla ajetaan, normaalin kokoiset Velvet coat triple capit saa kelvata. Hintakaan ei tuntunut olevan kiveen kirjoitettu kun niitä toissa talvena hankin.
Hinnallekin on perusteensa, en vertaisi mihinkään hpi:n tms. keppeihin.