Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Sauli Lumikko

Sivuja: [1]
1
Kaks juttua: mulla ei taidot riitä ajamisen ja lentämisen opetteluun samaan aikaan, ja ajajakorokkeen tasaisempi puoli näyttää kivalta tekemiseltä.

Mutta: mulla ei ole aikaa harjoitella niin paljoa, että saisin ajettua täysiverisellä turistilla tai 1:12 kilpurilla mielekkäästi.

Kuvitelma ratkaisuksi: joku maltillisen nopeuden on-road-luokka. Mutta mikä?

Tamiya-rekoista kuulee paljon ja niitä näkee radalla, mutta harjallinen kone hiertää. Ajettavuuskin spartalainen, vaikka on kaikille sama. .
M-chassis vaikuttaa kiinnostavalta, ja niiden moottorien ja välitysten kanssa nopeudet ei karkaa käsistä. Classic vai Comp? M07 vaikuttaa etevältä autolta, mutta ei kelpaa Classiciin. Jos tyytyy M05:n, ajaako sellaisella ilokseen myös yksin? Vai onko se enempi tasoa ”kaikilla kisoissa yhtä huono”?

Varmaan eniten tulisi ajettua Hakkilassa matolla silloin kun sattuu pääsemään, mutta ei olisi haitaksi joskus kisaillakin. Onko joku näistä luokista selvästi muita elävämpi? Onko jonkun luokan ajaminen lopetettu kokonaan?

Kuulin kans jostain etuvetoisista stock-turisteista, jotka olisi Euroopassa iso juttu. Mitä merkkejä ja malleja on vaihtoehtona tähän luokkaan? 500–700 euron rakennussarjat on kisa-autoksi OK, mutta vähän edullisemmat värkit voisi palvella tätä tarkoitusta.

2
Tein tuossa laakerihuoltoa B74.2D:lleni, kun huomasin etuakselien sisempien laakerien rahisevan ja indeksoivan ihan huolella. Otin laakerit ulos, putsasin ja öljysin kokeilun vuoksi, ja niistä tuli hyvän tuntuiset. Asensin takaisin: rahina oli tiessään, mutta laakerit indeksoi edelleen. Ja irrottamisen jälkeen oli taas kunnossa.

Uusilla laakereilla sama homma.
Ja uusilla steering blockeilla (92171, sama osa koko B74-sarjassa) sekä laakereilla edelleen sama homma.

Tönäri esiin: se laakeria varten tehty upotus onkin ovaali! Pikkuhalkaisija 9.94 mm ja iso halkaisija 10.1 mm. Pitihän tässä autossa tukivarret viimeistellä 3.5-millisellä kalvaimella, mutta nyt pitäisi 10-millinenkin vielä hankkia.

En kyllä muista näin pahoja valuvikoja kalliissa kilpa-autoissa ennen olleen. Pientä viimeistelyä sai usein tehdä parasta mahdollista herkkyyttä tavoitellessa, mutta laakerit sentään pyöri normaalisti ilman kikkailua.

Sivuja: [1]