RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 18.12.03 - klo: 12.05
-
KILPAILUKUTSU
FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
Kuusankoski
KYMEN PIENOISAUTOKERHO RY kutsuu RO-touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan FINTRACK TOUR 2004 ensimmäiseen osakilpailuun sekä C-12 SM kilpailuun Kuusankoskelle 17.-18.1.2004. Kilpailu on samalla AKK:n alue 6:n mestaruusosakilpailu.
LUOKAT
Lauantai 17.1.2004: TJ-10, TS-10
Sunnuntai 18.1.2004: C-12, TSF-10, ProStock.
KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: Sauli Ylösmäki
Valvoja: Heikki Helin
Katsastuspäällikkö: Pentti Järvimäki
Kilpailutuomaristo: Kari Kinnunen, Olli Andersson
Tuloslaskenta: AMB
ILMOITTAUTUMINEN
9.1.2004 klo 16.00 mennessä kirjallisesti ilmoittautumislomakkeella osoitteeseen:
Simo Lehto
Urpasentie 24
45700 KUUSANKOSKI
(Tiedustelut puh: 040 728 6533 Kalle Lehto)
Tai sähköpostilla: kypak@luukku.com
ILMOITA:
nimi, seura, luokka, ikä ( yli/alle 16v. muista! alle 16 -vuotiailta holhoojan allekirjoitus!) ja vähintään neljä 27 MHz- tai 40 MHz -radiotaajuutta, halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti).
Kilpailumaksu on SM-luokat 25,- € (TS-10 ja C-12), TJ-10 20 € sekä kansalliset 15€ (TSF, ProStock). Maksetaan kilpailupaikalla.
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2004
SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2004 + FT 2004 -ohjeisto (http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2003-12-16T12-08-1612.pdf) (pdf)
TSF-10 (solukumiluokka):
Säännöt kuten TS-10. Poikkeukset: Ainoastaan solukumirenkaat sallittu. Renkaan maksimi leveys 26/30mm (etu/taka). Vuoden 2003 sääntökirjan mukaiset korit sallittu.
ProStock:
Säännöt kuten TS-10. Poikkeukset: Moottorin käämikierroksia pitää olla vähintään 17. Ajoaika 6 min. Vuoden 2003 sääntökirjan mukaiset korit sallittu.
TSF-10 ja ProStock –luokissa on mahdollista ajaa FT-sarjan henkilökohtaisilla kilpailunumeroilla.
C-12 SM numerot jaetaan kilpailupaikalla.
Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.
AIKATAULU
Ohjattu harjoitus + ilm. klo 8.00 – 9:45
Harjoitusaikalista löytyy RC Maailman keskustelufoorumista viimeistään torstai-iltana 15.1.2004 http://www.kolumbus.fi/heuli/
Kilpailuaikataulu on riippuvainen kilpailijamäärästä ja se on nähtävillä kilpailupaikalla.
RATA
(http://www.hut.fi/~ktlehto/Rata%202003%20pieni.jpg)
Neulehuopamatto.
Pituus: 133m (keskilinja)
Leveys: 2,5 - 3 m
Kiertosuunta vastapäivään
VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
KILPAILUPAIKKA
Kuusankosken Urheilutalo, Uimahallintie 3. (Urheilupuisto, RC-radan läheisyydessä)
MUUTA
Kilpailupaikalla varikkopöydät ja –tuolit. Sähkö varattu. Varaa mukaan oma jatkojohto. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita. Retkeilymaja samassa talossa, jossa edullisia huoneita,
puh. 05-2804 462
Tervetuloa!
* * *
Vauhdissa mukana:
NCC Roads Oy (http://www.nccroads.fi/)
Karjalan Murske Oy (http://www.karjalanmurske.fi/)
Siito-Vuori Oy (http://www.yritysverkko.com/t2a15.html)
-
HUOM! Uusia sääntöjä kaudelle 2004
TS-10 ja TJ-10
Vain EFRA luokitellut korít sallittuja.
Lista sallituista koreista (http://www.efra.se/el_tc_bodies.pdf) (pdf)
Vain EFRAn hyväksymät akkukennot sallittuja
Lista sallituista kennotyypeistä. (http://www.efra.se/news/download/2003_1_EFRABatteryList.PDF) (pdf)
TJ:ssä sallitaan myös vanhemmat kennot.
Ilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava vähintään neljä taajuutta (ehdoton).
-
Ilmoittautuneet (9.1. klo 16:00)
TS-10
1 Simo Ahoniemi HyUA
2 Juho Levänen RiiUA
3 Sakke Ahoniemi HyUA
5 Jouko Termonen SRC
6 Pekka Koivula TamUA
7 Vesa Yli OUA
8 Ismo Vuorinen KyPak
9 Kalle Lehto KyPak
10 Veini Mäkinen JärvSRK
11 Jussi Luopajärvi VUA
13 Mika Mänty OUA
14 Carl-Magnus Fager VAU
15 Simo Tammela OUA
18 Joseph Quagraine VAU
19 Henri Tenhunen LMM
21 Christer Andersson MMR
22 Teppo Kauppinen VAU
23 Pauli Helin TamUA
24 Pekka Reittilä JärvSRK
28 Jani Seppälä OUA
29 Matti Eskelinen JyvSRK
31 Joni Mielonen LMM
32 Marko Salminen RiiUA
33 Ari Salminen RiiUA
37 Juho Koskivuo VAU
41 Petri Ström LMM
55 Jarno Siltanen JyvSRK
59 Reima Mäkinen TUA
61 Timo Rinne TamUA
73 Ari-Pekka Kyykkä SeiSRK
79 Harri Ojajärvi OUA
90 Harri Nyman LMM
98 Teemu Karvanen RuKart
100 Aki Joentakanen VAU
110 Tom Kalves TamUA
112 Teemu Saarinen HyUA
119 Kari Sinisaari HyUA
125 Jyri Konoila VAU
128 Tony Raikas KyPak
130 Tero Kupari LohUA
132 Jomi Pulli KyPak
133 Janne Valtanen OUA
148 Ari Lappi VAU
158 Niko Putkonen TamUA
yht. 44 kilpailijaa
TJ-10
20 Risto Bloigu OUA
25 Viljami Kutvonen VAU
34 Petri Laitala HyvSRK
35 Panu Vehniäinen ÄkiUA
38 Joni Minkkinen LMM
39 Sebastian Trzaska JyvSRK
40 Tuukka Meriläinen SRC
42 Miko Teponoja TamUA
43 Matias Vikstedt VAU
44 Teemu Rytsy ÄkiUA
46 Matias Saunamäki SeiSRK
49 Iina Mäkelin KyPak
50 Teemu Pölkki LMM
54 Juhana Tuomisto VUA
56 Henrik Tyvi VUA
63 Jaakko Säilä VAU
74 Jarno Mattila HyvSRK
78 Teemu Sorjonen MMR
82 Joni Siitonen KyPak
85 Jussi Neirola SeiSRK
88 Tomi Laaksonen MMR
92 Kim Haapaharju SeiSRK
94 Arto Viitalähde OUA
105 Santtu Lempinen LahUA
106 Jaakko Huhmarsalo VUA
108 Antti Pollari OUA
114 Visa Helmijoki TamUA
115 Tommi Himanen MikUA
116 Markus Honkala LahUA
117 Jesse Kallio RuKart
120 Vesa Koskivuo VAU
146 Jari Kaplas RuKart
147 Teemu Lempinen TamUA
149 Jouko Näätänen VihUA
151 Marko Huvila JyvSRK
153 Matti Hölttä VAU
154 Jukka Penttinen LahUA
155 Jukka-Pekka Huhtala EPUA
156 Niko Vuorenmaa RiiUA
157 Tatu Rintamäki SeiSRK
159 Harri Lukkari MMR
160 Teemu Juska LahUA
161 Henri Ahola KyPak
162 Vertti Aito VAU
169 Jarkko Mustonen HMR
yht. 45 kilpailijaa
C-12
Jukka Penttinen LahUA
Tuure Auranen LMM
Joni Mielonen LMM
Mika Mänty OUA
Simo Ahoniemi HyUA
Teemu Saarinen HyUA
Jarno Siltanen JyvSRK
Sakke Ahoniemi HyUA
Antti Vesikari TamUA
Risto Bloigu OUA
Carl-Magnus Fager VAU
Matti Aaltonen SRC
Jesse Tuominen HMR
Tuomas Riikonen LMM
Matti Eskelinen JyvSRK
Antti Ollinmäki JärvSRK
Olli Löflund JärvSRK
yht. 17 kilpailijaa
TSF-10
7 Vesa Yli OUA
8 Ismo Vuorinen KyPak
9 Kalle Lehto KyPak
21 Christer Andersson MMR
135 Antti Ollinmäki JärvSRK
137 Olli Löflund JärvSRK
yht. 6 kilpailijaa
ProStock
15 Simo Tammela OUA
23 Pauli Helin TamUA
25 Viljami Kutvonen VAU
28 Jani Seppälä OUA
30 Peter Winqvist VAU
37 Juho Koskivuo VAU
44 Teemu Rytsy ÄkiUA
70 Pasi Tarvainen VAU
90 Harri Nyman LMM
94 Arto Viitalähde OUA
100 Aki Joentakanen VAU
108 Antti Pollari OUA
116 Markus Honkala LahUA
120 Vesa Koskivuo VAU
128 Tony Raikas KyPak
yht. 15 kilpailijaa
-
Kuvia kilpailuradasta:
Kuva 1 (http://www.hut.fi/~ktlehto/Kuusankoski%20indoor%20track%20a%20pieni.JPG)
Kuva 2 (http://www.hut.fi/~ktlehto/Kuusankoski%20indoor%20track%20b%20pieni.JPG)
Kanttarit (http://www.hut.fi/~ktlehto/Kuusankoski%20oikaisuesteet%20pieni.JPG)
Kuvat: T.Raikas
-
Hmm, onko mahdollisuutta perjantaina vapaaseen harjoitteluun?
-
Valitettavasti perjantaina harjoittelu ei ole mahdollista. Pääsemme rakentamaan puitteita vasta illalla ja tilat pitää olla ajoissa tyhjät. Emme pystyisi lupaamaan, että harjoitteluun jäisi aikaa. Ja tällä tavoin ei kenenkään tarvitse tulla jo perjantaina "turhaan".
-
Täällä (http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4711&start=60&postdays=0&postorder=asc&highlight=) olevasta keskustelusta huolimatta, itselleni on nyt tämän kilpailukutsun perusteella epäselvää, voinko ajaa TJ-10 luokassa Protoformin Stratus 2.0 korilla vai en?
Ja jos en, niin mainiota. Ostettu joitakin päiviä ennen ilmoitusta tästä asiasta. :lol:
-
Stratus 2.0 kori ei ole sallittu TJ-10 luokassa.
Jos saa kysyä, niin mikä kohta kutsussa aiheutti epäselvyyden? Korjataan jos tarvetta.
-
Ei kutsussa mikään, tuolla toisessa keskustelussa sen sijaan on käsitelty niin epämääräisesti sekaisin kori&akku -aihetta ettei ollut täyttä varmuutta.
Mutta OK, tämä selvensi, uutta koria tilaukseen...
-
Terve.
Sääntöjä kun täällä näemmäs setvittiin niin millä säännöillä ajetaan C-12 kilpailu. Hyvä inffota täällä nii ei tuu ihmettelyä sitten paikanpäällä.
Olis noita speed8 koreja tyrkyllä mut jos ei saa niillä ajaa nii pitää joku vanha kuppanen mersu kaivaa mukaan tuolta hyllynperältä :)
----
EDIT: poistin omat versioni säännöistä ihmisiä hämäämästä kun tumppi tuohon alle pisti ne millä ajetaan. Eli mersua kaapista penkomaan ja pakkeloimaan...
-
tossa copy-paste-edit....
3.5. SÄHKÖMOOTTORIAUTOT 1/12
SM-luokat:
C-12 mattoradalla, EFRA viritetty moottori, takapyöräveto, taka-akselin erillisjousitus kielletty
NM-luokat:
Cj-12 ROAR vakiomoottori, takapyöräveto, taka-akselin erillisjousitus kielletty
Teknisissä säännöissä noudatetaan kulloinkin voimassaolevia EFRA:n mitta- ja paino- sääntöjä, paitsi mikäli erikseen on mainittu poikkeus luokan säännöissä.
3.5.2. KORI
C-12: EFRA luokiteltu. Umpinainen kaksipaikkaisen FIA C -ryhmä, GT1&2 tai IMSA/GTP.
Sallittuja korin aukkoja ovat aukot antennia, siiven- ja korin kiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Korin on peitettävä renkaat ja rakenneosat suoraan ylhäältä katsottaessa.
EFRA luokitellut korit: Andys Sauber Mercedes; Bolink Nissan NPT90, Ferrari WSC; Buds Nissan NPT90; Corally #78100 – Nissan GTP (Long), #78105 – Nissan GTP (Short), #78110 - Ferrari WSC (Hot), #78115 - Nissan GTP (Hot); Hot Bodies #12202 - Ferrari WSC, #12201 - Nissan GTP; Parma /PSE Nissan NPT90; Protoform Courage C-41 WSC, #1603 - Nissan P-35.
EFRA luokitus päivitetään vuosittain 1.4. C-12 luokassa uusi luokitus tulee voimaan 1.5.
3.5.3. AUTON MITAT
C-12
- pituus max. 450 mm
- leveys max. 172 mm
- akseliväli 184-222 mm
- korkeus (pl. antenni) max. 140 mm
- koko auton korkeus max. 350 mm
- maavara lähdössä min. 3 mm
- siipijänteen pituus max. 52 mm
- siiven leveys max. 172 mm
- siiven sivulevyn koko max. 26 x 52 mm
- siiven maksimikulma 45°
- minimipaino 4-kennon akulla 840 g
- minimipaino 6-kennon akulla 950 g
3.5.4. MOOTTORI
C-12
EFRA luokiteltu 05 -viritetty sähkömoottori. Samarium-koboltti, neodyymi tms. harvinaiset maametallimagneetit on kielletty. Moottorin laakerointi, ennakko ja päätykappaleen kiinnitys ovat vapaat.
C-12: Käämikierroksien lukumäärä vapaa.
C-12 6-kennon akulla: ROAR vakiomoottorin 27 kierroksen ankkuri.
ROAR-XX luokiteltu 05 -vakiosähkömoottori (XX=hyväksymisvuosi), jossa koneellinen käämitys vähintään 27 kierrosta/napa (toleranssi -1 kierros yhdessä navassa), langan paksuus maksimi 22 AWG = 0,645 mm (toleranssi 5 %). Moottorin akselin kuulalaakerointi kielletty. Kiinteä enintään 24 asteeen ajoitus, ajoitetut hiilet on kielletty. Moottorin päätykappale saa olla ruuvikiinnitteinen. Häiriönpoistokondensaattorit saa asentaa.
3.5.5. AJOAKUT
Sallittuja ovat vain EFRA luokitellut 'Sub-C' kokoisista akkukennoista kootut akut. Kennon halkaisija n. 23 mm, pituus n. 43 mm ja nimellisjannite 1,2 V.
Akkukennojen maksimimäärä on kuusi kappaletta, paitsi C-12 luokassa (840g auton paino ja viritetty moottori) 4 kennoa. Ajoakkua ei erän kuluessa saa vaihtaa tai ladata auton ulkopuolisella laitteella, paitsi ns. kestävyyskilpailuissa. Erillinen vastaanotinakku on sallittu.
EFRA luokiteltuja akkukennoja ovat: Gold Peak GP330SCHR, Powers International R3300, Sanyo RC3300HV, Yokomo Z3300HVR, Gold Peak GP300SCHR, Panasonic HHR300SCU, Sanyo RC3000HV, Panasonic HHR300SCP, Panasonic HHR300SCZ, Powers Max 3000, Powers GT-3000 R, Sanyo RC2000 NiCd, Sanyo RC2400 NiCd, Sanyo RC3000
EFRA luokitus päivitetään vuosittain 1.4. C-12 luokassa uusi luokitus tulee voimaan 1.5.
-
Sellainen hieman off topic kysymys: Onko lisenssinumero sama joka vuosi, vai muuttuuko se aina?
-
Joo, eli ei tarvi ajaa C-12 kisaa korienkaan vuoksi. Hyvin fiksua...
Toivottavasti järjestäjä saa tarvittavat 15 kuskia SM-arvon pitämiseksi.
-
Teemu 12
Lisenssinumero pysynee samana, kun on samalla myös ns. henkilönumerosi, pistä ilmoittautumista menemään tämänvuotisella numerolla.
-
Joo, eli ei tarvi ajaa C-12 kisaa korienkaan vuoksi. Hyvin fiksua...
Toivottavasti järjestäjä saa tarvittavat 15 kuskia SM-arvon pitämiseksi.
Vesa, passaako mun mattoautokori AKE:lle? Vai joutuuko tässä itekin jäädä kotiin.
-
Kyl sulla passaa, Andy ja Ferrari jonka vasta ostit
-
C-12 kuskit saa varmaan treenata lauantai-iltana?!
Kiva ajaa mattoo "pulkka" korilla :mrgreen:
-
Lauantai-iltana vapaaharjoittelu on mahdollista jos (ja kun) aikataulu sen sallii. Vapaaharjoituksen ajankohta ja pituus selviää, kun kilpailijamäärä on selvillä ja aikataulut tehty.
-
DHI Cuppiin matkaavat muistavat sitten ilmoittautua ennen kisareissua. Ilmoittautuminen loppuu perjantaina 9.1.
-
Pari kovaa kysymystä. Onko kanttarit samoja/samanlaisia kuin viime vuonna vai onko viistettä muutettu? Ja tuodaanko Oulusta tuliaisina kisoihin valkoista teippiä että näkis radankin kunnolla?
-
Yksi kysymys joka ratkaisee sen että ajanko pelkän stanun vai stanun ja ProStockin.
Monelta ensimmäinen päivä suunnilleen loppuu??
Kai sen nyt kilpailunjohto tietää 3 tunnin tarkkuudella?
Eli loppuuko kuten A8 eli klo 15.00 aikoihin, vai pari tuntia myöhemmin?
Pientä uudenvuoden purtavaa... :mrgreen:
-
Osa kanttareista on viimevuotisia ja osa uusia. Kaikki kuitenkin samalla periaatteella tehtyjä. Kanttareissa on reilu viiste kaikilla sivuilla. Viimevuonna joidenkin kanttareiden päiden viisteet olivat ehkä turhan jyrkkiä ja niitä on loivennettu. Näiden kanttareiden funktio on kuitekin toimia lähinnä oikaisuesteinä, eikä niiden yli ole tarkoituksenmukaista ajaa jatkuvasti.
Kiitokset teippitarjouksesta, mutta keltamustat teipit kilpailua varten on jo hankittu. Nämä reunateipit sekä isot keltaiset kanttarit tekevät radasta kyllä mielestämme erittäin hyvin hahmotettavan. Lisäksi keltamustan teipin liima on osoittautunut tarpeeksi vahvaksi emmekä viitsi/uskalla riskeerata uuden teipin kokeilua "kylmiltään" kilpailuun. Mutta tuokaa ihmeessä vaikka yksi rulla näytteeksi, niin voidaan kokeilla soveltuvuutta seuraavia kilpailuita ajatellen.
-
Mitä nyt olen parina viime sunnuntaina Kuusankoskella käynyt ajamassa niin hyvin on rata näkynyt. Jos on molliin osunu niin ainoa mitä syyttää on kuski :D
-
Monelta ensimmäinen päivä suunnilleen loppuu??
Kai sen nyt kilpailunjohto tietää 3 tunnin tarkkuudella?
Eli loppuuko kuten A8 eli klo 15.00 aikoihin, vai pari tuntia myöhemmin?
FinTrack Tour 2004 säännöistä (http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2003-12-16T12-08-1612.pdf) sivulta 11 löytyy esimerkki/malliaikataulu. Sen voi sanoa suoraa, että klo 15 mennessä ei lauantain kisa ole vielä ajettu. Karkea arvio on, että palkintojen jako lauantaina on klo 18-20 välillä. Tarkempi aikataulu selviää kuitenkin vasta sitten, kun kilpailijamäärä on tiedossa.
Sunnuntain kisa loppuu varmasti aiemmin - ainakin jos C-12 kisa jää kansalliseksi.
-
Ilmoittautumisaikaa viikko jäljellä.
kypak@luukku.com
-
Hetkinen.. Mun numero taitaa olla 147, ei 148, ainakin tuolla fintrack tour säännöissä lukee että "Teemu Lempinen 147" ja Ari lappi olis sitten 148....Eli siis kumpi se on :wink:
-
Joo, näppivirhe.
Oikea numerosi on siis 147.
-
Kyllä, Kiitos!
-
VAU:laiset huoomio!
Onko mahdollista ottaa yksi liftari mukaan Kuusankoskelle? Tartteisin vaan menosuuntalipun -> Kuusankoskelle.
Yksi kassi, mekkauspakki, reppu, auto, "traikku" vetokärry ja minä! Sekä auto.
ottakaapas yhteyttä YV:llä...
-
Voi tulla hieman ongelmia finaalijärjestelyjen kanssa jos iso osa jengistä ajaa 40 mhz taajuuksilla..
Viestintäviraston myöstämä taajuuskaista on 40,660-40,790 MHz johon mahtuu 14 kpl nollaan päättyvää ja 13 kpl viiteen (yleisempi) päättyvää taajuutta. Käytännössä kumpiakin on sekaisin ja kun pidetään kiinni sääntöjen 10khz taajuusvälistä kymmenen auton finaalia ei todennäköisesti voida ajaa kymmenellä 40 mhz autolla koska taajuuksia ei ole tarpeeksi (vaikka kiteita olisikin, mikä sekin on epätodennäköistä).. :roll:
-
Miten on Kypak, käykö teille taas jälleen kerran se kuitti jossa näkyy että lisenssimaksu vuodelle -04 on maksettu, jos sitä oikeaa ei ole kerennyt vielä tulla?
Muistin meinaan just äsken että tarvii sen lisenssin jos meinaan tulla cruisailemaan sinne :wink:
-
Kuitti käy.
-
Kiitti ja kuitti, tiedosta :wink:
-
Tuhma-Teppo, eläkeläinen, et stanua ajatellut, comeback-luokaksi... :wink:
-
Tuhma-Teppo, eläkeläinen, et stanua ajatellut, comeback-luokaksi... :wink:
Badboy-tour 2004(c) starttaa kuusankoskelta.. luvassa pitkiä luistoja ja vilkuttelua katsojille Vatas tyyliin. (Stanulla luistot eivät olisi niin näyttäviä..)
Kiertuepaitoja ja muita f(i)a(t)ni tuotteita saatavilla.. älä unohda legendaarista stoppari veikkausta, voittajalle luvassa yllätyspalkinto :roll:
-
Teppo treenaa muuten torpassa näyttäviä päälleajoja...:-)
-
Onkos Teppo saanut vastaavaa suoritusta aikaiseksi, kuin Tuukka "monitori" Meriläinen teki VAU:n kerhokisoissa?
Lainaus jälkilöylyistä:
"+ Tuukan hieno lento, joka pimensi monitorin " :wink:
-
Eikö Sebastian Trzaska, nro 39, ilmoittautuminen saapunut vielä perille :shock: ? Lähetetty jo pari päivää sitten...
-
Eikö Sebastian Trzaska, nro 39, ilmoittautuminen saapunut vielä perille :shock: ? Lähetetty jo pari päivää sitten...
Ei ole ilmoittautumistasi näkynyt. Pistäppä uudestaan.
-
Ilmoittautumisaikaa jäljellä 2 tuntia. C-12:sta puuttuu 2 osanottajaa SM-arvoon.
Jos joku lainaa kahta autoa, käymme juniorin kanssa ajamassa vaadittavat kierrosmäärät.
Parasta tietenkin on, jos nämä 2 kisaajaa löytyvät oikeiden mattisharrastajien joukosta.
-
Yhtä puuttuu c-12 puolella enää.
-
Eikö Sebastian Trzaska, nro 39, ilmoittautuminen saapunut vielä perille :shock: ? Lähetetty jo pari päivää sitten...
Tiedoksi kaikille!
Jos et ole saanut kuittausta sähköposti-ilmoittautumiseen ja nimeäsi ei löydy 1. sivun listasta, niin ilmoittautumisesi ei ole saapunut perille.
-> Lähetä uudelleen.
-
Ilmoittautuminen lähti just uudestaan...
-
Mikä määrä kuskeja kaikissa luokissa ja C-12 SM arvo saadaan jälleen kerran!
Liekkö jo yhteensä 100 kuskia. Lähellä on ainakin! Näyttää paremmalta taas lajin tulevaisuus.
Ettei viesti olisi ihan turha niin kysytään Kypakilta vaikka, että mikä on ruokailupolitiikka kisoissa ? Onko pizzaa saatavilla tai onko buffettia tai muuta. Että tietää varustautua sopivilla eväksillä.
-
Kilpailupaikalla on puffetti. Tarkempaa tietoa antimista ensiviikolla.
Lauantaille tosissaan yli 80 kilpailijaa, joten kannattaa varmasti omaakin evästä ottaa mukaan.
-
Kuinka monta kuskia on tulossa arvion mukaan TJ-10 Kärkifinaaleihin? Vissiin 5 finaalia ajetaan TJ-10?
-
TJ-finaalit ajetaan FinTrack Tour 2004 sääntöjen mukaisesti.
A - 10
B - 10
C - 10
D - 8
E - 7
* * * *
:!: Kiitokset ilmoittautuneille :!:
Erälistat ja aikataulut tulevat nettiin viikonlopun kuluessa. Lauantain osalta kannattaa itse kunkin varautua pitkään päivään. Ja ikävä kyllä lauantai-illan vapaaharjoitus jää ajamatta.
-
Uskomaton osanotto kilpailuun, ja varsinkin TJ-10:ssä! Loistavaa!
Mukana on paljon ihan ekakertalaisia, ja paljon myös niitä, jotka ovat ensimmäistä kertaa kisareissulla kotikulmien ulkopuolella. Hatunnosto ja onnittelut heistä jokaiselle uskalluksesta lähteä mukaan!
Vihjeeksi koordinaatteja etsiville, että kisapaikka, Urheilutalo löytyy kartasta http://www.kuusankoski.fi/kartta/ruudut/c4.html
Uimahallintielle ajetaan helpoiten Kuusaantieltä, joka löytyy ylläolevan kartan oikealla puolella olevasta karttaruudusta.
Jos joku haluaa etukäteen tutkailla tai muistella, mitä käytäntöjä kisoissa on, tiedoksi, että monen muokkausvaiheen jälkeen olen saanut valmiiksi kisaoppaan vasta-alkajille. Se on tulossa ihan lähiaikoina nähtäväksi, kunhan Rc-netin Make saa sen työstettyä html-muotoon. Ja ellei se heti onnistuisi, lähetän sen sähköpostitse pdf-fileenä kaikille halukkaille. Mutta odotetaan ensin Maken ponnistuksia.
Kaikki, jotka jo aiemmin olette pyytäneet ja saaneet "Kisakäsikirjoituksen" työversion, tiedoksi, että se on nyt oleellisesti uudistunut.
Tervetuloa hauskan kisaamisen pariin, kaikki uudet ja vanhemmat ekakertalaiset!
-
Kylläpä on pirusti kuskeja. Todella loistavat kisat varmasti tulossa.
Varsinkin kaikille stanu kuskeille jotka ovat ekaa kertaa kisaamassa HATUN NOSTO!! Näin sitä pitää ja kaikki kisamaan vain..
-
Kyllä! Stanu kuskien määrä on varsin positiivinen. Virikuskien määrä on vielä vähän alle sen mitä odotin mutta onhan tuossakin...
-
Tuli mieleen tuommoinen että miten teillä riittää mekkaustila lauantaina? Ollut ahdasta joskus ennenkin niin mites nyt...
-
Oli muuten majapaikatkin kortilla eilen kun soitin ja tiedustelin huonetta :shock:
-
Mietiskelin samaa kuin Yippo, paikkoja lainkaan tosin tuntematta.. Riittääkö pöydät vai olisiko hyvä idea varmuuden välttämiseksi raahata se oma pöytä mukana ettei tulis turhan ahdasta, kun semmonenkin nyt kuitenkin on tullut hankittua?
-
Tällä tietoa vastaavia pöytiä kuin viime vuosina on nyt käytössä n. 50kpl, joten ne luultavasti riittävät. Lisävarikkotilaa tehdään yläkerran aulaan. Älkää vielä olko huolissanne...
-
Pian on kolme vuotta tullut FT-kisoja seurattua, ja tämä on ensimmäinen näkemäni kerta kun TJ-luokassa on enemmän osanottajia kuin TS:ssä. Se on hyvä juttu, ja niinhän suhteen pitäisi ollakin: TJ on vakioluokka, josta halutessaan voi siirtyä ns. kilpakuljettajaluokkaan.
Meillä vain sitkeästi profiloidaan TJ sisääntulo- ja junioriluokaksi. Taidamme olla ainoa kansakunta tässä ajattelutavassa, muuallahan vastaava luokka on nimenomaan avoin vakioluokka.
Mutta mutta, etsimälläkään en löydä osanottajalistalta Turun suunnan edustajia, Reimaa lukuunottamatta. Missä ovat kaikki muut? Missä ovat kaikki lupaavat A8-kisaajat?
-
Onkos Teppo saanut vastaavaa suoritusta aikaiseksi, kuin Tuukka "monitori" Meriläinen teki VAU:n kerhokisoissa?
Lainaus jälkilöylyistä:
"+ Tuukan hieno lento, joka pimensi monitorin " :wink:
no huh :D
-
Etukäteen voi jo onnitella KyPak:ia siitä, miten tehdään oikeat asiat oikein!
Miten palvellaan kilpailijoita etukäteen!
Kuinka markkinointi hoidetaan vähäeleisesti, mutta määrätietoisesti!
Kuinka saadaan esim. C-12 luokka täytettyä, ei väkisin, mutta "väsyttämällä"!
Eteen tulleet "pikkuongelmat", ratkottiin sitämukaa kun niitä ilmeni!
(järjestäjästä riippumattomia)
Voi jo nyt kuvitella, kilpailujen onnistuvan hyvin!
Aina on pidettävä mielessä, kun tekniikan kanssa ollaan tekemisissä, kaikki on mahdollista!
Voin kuvitella, että KyPak:ssa on siihenkin, tuplavarmistuksen tuplavarmistus! Ilmeisesti "Hra. Myrphyn" saapuessa etuovesta, Hänet kylmän rauhallisesti ohjataan takaovesta ulos..... 8)
Mikä merkitys onkaan, kauden ensimmäisellä kilpailulla, seuraavia kilpailuja ajatellen!
Onnittelen jo etukäteen järjestäjiä!
Tuolla kilpailijamäärällä, toivon kilpailijoilta "pitkää pinnaa", kaikki näyttää olevan tehty, niin hyvin kuin mahdollista!
KyPak, Teille tämä tietysti on "rutiinia", mutta Onnittelut joka tapauksessa!
-
Aikana, jolloin olen kuvioita seuraillut, on Kuusankoski aina ollut kisaajien suuressa suosiossa, hyvin hoidettujen järjestelyidensä ja hyvien ratojensa ansiosta.
Tällä kertaa uutena ilmiönä on ennätysmäinen osanottajamäärä, mikä antaa oman mausteensa järjestelyille ja aikataululle. Kun käytössä on myös ensimmäistä kertaa uusi ajanotto-ohjelma, on Mr Calen turha odottaa kovin rauhallisia yöunia loppuviikosta :wink:
Toivon mukaan kaikki sujuu hyvin, ja ellei sujuisi, ollaan ymmärtäväisiä.
Tosi hyvä, että monien uusien kisaajien tulo osuu juuri Kuusankoskelle. Olosuhteet ovat hyvät, rata on kiva ja nopea ajettava, pito on hyvä, eivätkä kanttareet rankaise. Rata on suorastaan helppo, mutta ihan varmasti seuloo silti tekijämiehet poikasista.
Tekijämiehistä ja poikasista puheenollen, laitoimme juniorin kanssa paljon peliin: huonommin sijoittunut joutuu tarjoamaan vapaavalintaisen hampurilaisen kaikilla lisukkeilla. Hänelle olen kaavaillut C:n 5. paikkaa, itse ajattelin olla C:n 3. Eri luokissa tosin.
-
..
Tosi hyvä, että monien uusien kisaajien tulo osuu juuri Kuusankoskelle. Olosuhteet ovat hyvät, rata on kiva ja nopea ajettava, pito on hyvä, eivätkä kanttareet rankaise. Rata on suorastaan helppo, mutta ihan varmasti seuloo silti tekijämiehet poikasista...
Mitähän tuo "helppous" tarkoittaa ?
Sitäkö, että on helppo voittaa muut vai sitä, että rata on "helppo" ajaa läpi, ilman virheitä ?
Ole huoletta VesaK, kyllä muut kilpailijat tekevät parhaansa, että rata ei tuntuisi sinustakaan "helpolta" ;)
-
Mitähän tuo "helppous" tarkoittaa ?
Todennäköisesti tuota keltamustaa teippausta, vanhemmatkin Herrasmiehet erottavat sen, missä rata kulkee! :mrgreen:
Kuvissa ei näkynyt, mutta Kuusankoskelaisten perusteellisuudella, teipit tai "viitoitus" on varmaankin järjestetty varikolta ajajakorokkeelle, ja takaisin !
Älkää kysykö minulta, miksi molempiin suuntiin?!!
-
Ensinnäkin kiitos kiitoksista kerhoni puolesta. :)
... on Mr Calen turha odottaa kovin rauhallisia yöunia loppuviikosta :wink:
Jotta kellekkään ei nyt tulisi väärää käsitystä asioista, niin eihän näitä kisoja yksi henkilö järjestä. Rajallinen järjestelyhenkilöstömme on jaettu eri tehtäviin ja jokaisella on omat vastuualueensa. Itse olen hoitanut kilpailullisen puolen esivalmistelut (mm. täällä tiedottamisen) sekä erälistojen ja aikataulujen tekemisen kierroslaskentapäällikön kanssa yhteistyössä. Tämän lisäksi olen "ratatoimikunnan" vetäjä. Varikkopuolen suunnittelun ja toteutuksen on hoitanut oma porukkansa ja samoin mm. Puffetin.
Kilpailun aikana homman toimiminen on taas hyvin pitkälle kilpailun johtajan sekä kilpailijoiden käsissä. Koska tauot kilpailupäivänä on minimoitu, on erityisen tärkeää, että kilpailijat ovat ajoissa valmiina lähtöihinsä. Sillä aikaa odottelemisiin ei juurikaan ole.
Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin, ja saadaan uusi sarja avattua hyvällä kilpailulla ja hyvässä hengessä.
-
Kysymys koskien Henk. koht. transponderia:
Jos esim. minulla olisi henk. koht ponderi, niin saako sillä esim. treeneissä kierrosajat omalle lapulle? tms? Millä muulla tavalle se eroaa tavallisesta?
Siinä ei tietenkään tule ponderin räpläämistä ennen erää.
-
Jos joku haluaa etukäteen tutkailla tai muistella, mitä käytäntöjä kisoissa on, tiedoksi, että monen muokkausvaiheen jälkeen olen saanut valmiiksi kisaoppaan vasta-alkajille. Se on tulossa ihan lähiaikoina nähtäväksi, kunhan Rc-netin Make saa sen työstettyä html-muotoon. Ja ellei se heti onnistuisi, lähetän sen sähköpostitse pdf-fileenä kaikille halukkaille. Mutta odotetaan ensin Maken ponnistuksia.
Jos joku on odottamassa "kisäkässäriä", niin väliaikatietoa: sain eräältä ystävälliseltä rc-hepulta (kiitos hoj!) loistavaa apua kässärin muotoiluun, ja pysäytin siksi Maken editointityön. On parempi, että kässäri on jo ensimmäisenä versiona sellainen, että ei tarvitse heti aloittaa päivityksiä.
Jos kaikki menee putkeen, kässäri tulee näkyville vielä ennen Kuusankosken avauskisaa.
Kiireisimmille voin kyllä lähettää mailina jo vanhentuneen version.
-
Joo ihan mukavasti noita Tj kuskeja on tulee varmaan hienot ja jännittävät kisat :D
-
Kysymys koskien Henk. koht. transponderia:
Jos esim. minulla olisi henk. koht ponderi, niin saako sillä esim. treeneissä kierrosajat omalle lapulle? tms? Millä muulla tavalle se eroaa tavallisesta?
Siinä ei tietenkään tule ponderin räpläämistä ennen erää.
Ainakaan alkuvaiheessa henkilökohtaisen ponderin käyttö ei vaikuta kilpailijan kannalta mihinkään muuhun kuin siihen, että ei tarvi "sählätä" tavallisten pondereiden hakemisten, palauttamisten, unohtamisten ja putoamisten kanssa.
-
Mutta mutta, etsimälläkään en löydä osanottajalistalta Turun suunnan edustajia, Reimaa lukuunottamatta. Missä ovat kaikki muut? Missä ovat kaikki lupaavat A8-kisaajat?
Omalta osaltani toi TJ-10 eräpituuden muutos on suurin tekiä poissaolooni. Vanhoilla 2400 akuilla 4 minuuttia on aika maksimi.
No, Turun osakilpailuun osallistun ja myös seuraaviin olisi tarkoitus.
-
2400mah akuilla ei kyllä valitettavasti 5 minuuttia selviä :( , ainakaan niiin etteivät ne pahasti hyydy.
Ajeltiin stanuilla treeniä lauantaina kisaa varten 3300 akuilla, niin ei ainakaan turhaa jäänyt virtaa akkuihin.
Tietenkin riippuu moottorista, vanhoilla stanukoneilla ajaa vaikka toisen erän putkeen :wink:
-
Kyllä suomen stanukisoissa pitäis päästä maaliin 2400 akuilla. Ei ne moottorit oo muutunu niin paljoa. Sitäpaitsi esim Jukka S. ajoi vielä pari vuotta sitten crossia 2400 akuilla vaikka 3000 olvat jo tulleet käyttöön.
-
On aivan turhaa vuodatusta, että 2400 mAh akuilla ei pääse viittä minuuttia. Aikanaan pari vuotta sitten varmaankin JQ, Leppäsen Aki ja monet muut sen aikaiset stanukuskit ajelivat 2000 mAh akuilla sen viisi minuuttia. Korjatkaa, jos olen väärässä?
Kyllä 2400 mAh akuilla pitäisi stanun A-finaaliin päästä, jos vain on ajolinjat kunnossa ja auto säädöissä. Vaikuttaa taas siltä, että nyt aletaan purnata siitä, että stanussa pitäisi olla vähintään 3000 mAh akut, jotta viitsisi lähteä edes kisaamaan. Taas aivan turhaa purnaamista akuista samoiten kuin se, että CS-27 ei pidä stanulla ajettaessa.
-
Jos samaa rataa jatketaan, niin Turun matoistakin on ihan turha sitten valittaa...
-
Tällä kertaa uutena ilmiönä on ennätysmäinen osanottajamäärä, mikä antaa oman mausteensa järjestelyille ja aikataululle.
...
Tosi hyvä, että monien uusien kisaajien tulo osuu juuri Kuusankoskelle. Olosuhteet ovat hyvät, rata on kiva ja nopea ajettava, pito on hyvä, eivätkä kanttareet rankaise.
Jottei kaikki olisi ruusuilla tanssimista, niin hieman kritiiäkkin.
Itse jätän kisat väliin, syinä välimatkat ja AKE:n sääntömuutokset.
-
Aikanaan pari vuotta sitten varmaankin JQ, Leppäsen Aki ja monet muut sen aikaiset stanukuskit ajelivat 2000 mAh akuilla sen viisi minuuttia. Korjatkaa, jos olen väärässä?
Pari -vuotta- sitten?? Pari vuotta sitten olleilla koneilla ei Stanu-luokassa tänä päivänä tee yhtään mitään, jos haluaa taistella kärkisijoista. Stanukoneiden kehitys on viime aikoina ollut valtavaa. Edes viime talvikauden koneilla ei kärkisijoille ole enää asiaa.
Nimim. Ostin viime kaudella ProStockin, ja ajattelin sillä ajaa pitempääkin. Viime kaudella se olikin yksi parhaista koneista, ei enää.
-
Tottahan se on, että vakiokoneet ovat kehittyneet nopeasti, mutta kyseessähän oli että pääseekö 2400 mAh akulla viisi minuuttia ja toiseksi on aivan eri asia mihinkä sen riman sijoittaa, aikooko ajaa kolmen kärjessä vai B-finaalissa. Lopetetaanko tämä keskustelu ettei uudet stanukuskit pelästy ja pakene takaisin koloihinsa :D . Mä en ainakaan halua ajaa kilpaa, jos stanukuskeja on saman verran kuin kesällä 2002 :) .
-
Uusille stanukuskeille sen verran että vaikka ne laitteet ei aivan huiput olisikaan, niin ne laitteet merkkaa jotain ainoastaan siellä kuumimmassa kärjessä.
Suurimmat erot tulevat siitä radion ja ajajakorokkeen välistä.
Veikkaisin että itselläni sähkölaitteet varmaan riittäisivät A-finaaliin hyvin, mutta silti Lohjalla pörrättiin hymyssä suin D-finaalissa :-)
-
Onko aamun harjoittelun aikana kierroslaskenta käytössä vai käytetäänkö omia vekottimia?
Mikäli pitää käyttää esim. Orionin läpperiä niin olisi hyvä tietää mitä pondereita on käytössä ettei tule päällekkäisyyksiä.
Erässä 9 nro 16 varattu.
-
Lueskelin sarjan sääntöjä niin siellä luki että toisessa harjoituksessa pakko käyttää pondereita ja ensimmäisessä suositeltavaa. Toisessa käytetään siksi että eräharjoituksen pois jäätyä, harjoitusten nopeimpien kierrosten perusteella lähdetään ensimmäiseen erään...
-
Olen lukenut samat säännöt. Kyselinkin lähinnä ensimmäisten harjoitusten kierroslaskennasta.
Kierroslaskennan väellä tulee olemaan pitkä päivä jos työt alkaa jo kahdeksalta eikä taukoja ehdi paljoa pitämään.
-
Olen lukenut samat säännöt. Kyselinkin lähinnä ensimmäisten harjoitusten kierroslaskennasta.
Kierroslaskennan väellä tulee olemaan pitkä päivä jos työt alkaa jo kahdeksalta eikä taukoja ehdi paljoa pitämään.
Kierroksia ja aikoja lasketaan alusta asti molemmissa harjoituksissa. Omia laitteita radalle ei saa viedä.
-
Kilpailijoilta on tullut viestejä, joissa pyydetään muistuttamaan seuraavasta radioita koskevasta säännöstä.
"3.3.3. Muut määräykset
Ajajan nimi on merkittävä lähettimeen..."
On kuulemma ollut viimeaikoina kilpailuissa ongelmia sen kanssa, että kilpailijat ovat ottaneet vääriä radioita radiosäilöstä ja sotkeneet toisen radion säätöjä ihmetellessään miksei oma auto tottele.
Radiosäilössä tulee olemaan korit jokaista erää varten erikseen, mutta katsokaa silti aina tarkkaan, että otatte säilöstä oman radion.
-
Kierroksia ja aikoja lasketaan alusta asti molemmissa harjoituksissa. Omia laitteita radalle ei saa viedä.
Tuo käytäntö pitäisi olla kaikissa kilpailuissa.
-
Mrcale: Saisiko sinne "ohjaajakorokkeelle" korokkeen pieniä kuskeja varten.
Mielellään niin leveä, että se mahdollistaa niin kutsutun "Teppo" ajoasennon 8)
-
KyPak:
Joko ruokailuhommeleista on tietoa?? Mielellään jotain oikeaa lämmintä ruokaa, joka antaa voimia jaksaa koko pitkän kisapäivän.
-
Mielellään niin leveä, että se mahdollistaa niin kutsutun "Teppo" ajoasennon 8)
Tarkoitat Tuhma-Teppoa?
-
KyPak:
Joko ruokailuhommeleista on tietoa?? Mielellään jotain oikeaa lämmintä ruokaa, joka antaa voimia jaksaa koko pitkän kisapäivän.
8.00-21.30 päivä vaatisi oikestaan 2 lämmintä ruokaa...
-
KyPak:
Joko ruokailuhommeleista on tietoa?? Mielellään jotain oikeaa lämmintä ruokaa, joka antaa voimia jaksaa koko pitkän kisapäivän.
Kahviossa on tavanomaisten kahvi-pulla-munkki-sämpylä jne. -linjan lisäksi tarjolla oikeaa keittoruokaa (jauhelihasta tehtyä) Annoksen hintaan kuuluu lisäksi leipä ja ruokajuoma.
Kahviossa myyntiä "niin kauan kuin tavaraa riittää" eli pyritään pitämään kahviota auki niin pitkään kun on asiakkaita.
-
KyPak
Hierojaahan Tekään ette sentään ole osanneet järjestää paikalle?!
Siis perinteistä, muttei sitä kaikkein perinteisintä!
Vai ootteko, ei kai, ette kai nyt sentään!
No ensivuonna sitten ainakin! :wink:
-
olisi vielä tohon akku keskusteluun
Kaverini ajoi 2400mah gm:mmän mätsäämällä akulla oulun ekassa kerhokisassa viriä ja virtaa riitti loppuun asti, että kyllä stanussa pitää 2400 akuilla pystyä ajamaan.
-
Varmasti pystyykin.
Komentoin asiaa ylempänä, ainoastaan omien vanhojen akkujen osalta. Ne puutuivat lohjan alue-8 kisassakin huolestuttavasti ja ajoaika oli 4 minuuttia.
Kyllä se ohjaaja on se, joka ratkaisee joka kisan viimekädessä.
Sen verran vielä, että ei puput ole minnekkään loikkineet :lol:
Loput talvikisat vedän suurella todennäköisyydellä läpi akuilla kuin akuilla!
-
Kun testailen omia akkujani säännöllisesti ja joskus kavereidenkin, niin olen huomannut, että jossakin elämänsä vaiheessa akkujen puhti alkaa dramaattisesti heikkenemään. Voltit laskevat ja kapasiteetti (mAh) myös.
Vähän kokemattomampi ajaja, jolla ei ole uudempia akkuja vertailukohtana, ei ehkä itse huomaakaan, miten akuista on henki lähtenyt.
Akku saattaa olla menettänyt kapasiteetistaan lähes puolet. 2400-akusta on voinut tulla "1500-akku", mikä on täysin mahdollista. Jos niin on käynyt, ei TJ-moottorilla selviä 5 minuutin erää. Normaalikuntoisella 2400-akulla kyllä selviää.
Itse ajan 2000mAh-akulla, tosin rauhallisella pappatyylillä, 5 minuuttia. Mutta niissä akuissa olenkin mitannut olevan todellista kapasiteettia vielä 1960mAh.
-
olisi vielä tohon akku keskusteluun
Kaverini ajoi 2400mah gm:mmän mätsäämällä akulla oulun ekassa kerhokisassa viriä ja virtaa riitti loppuun asti, että kyllä stanussa pitää 2400 akuilla pystyä ajamaan.
Onhan sitä toki ajettu 2400:lla ja 10-kiekkasilla koneilla (joskus aikoinaan 1200:lla kennoilla 16-17-kiekkasilla, mutta se onkin sitten eri tarina se) .
Kyse onkin siitä, kulkeeko auto vai ei ;)