Kirjoittaja Aihe: Sähkö vai polttis?  (Luettu 1918 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sähkö vai polttis?
« : 07.06.06 - klo: 04.40 »
Niin eli oon alkamassa uudestaan RC harrastuksen 10 vuoden tauon jälkeen  :D  Tuli vaan buumi ku kattelin liikkeen ikkunassa autoja ja helikoptereita yms...Helikopteri kiehtois, toisaalta autolla ajaminenkin oli tosi mukavaa, omistin schumacher cougarin, 4 konetta siihen ja 6 akkua + virityspalikoita. Mutta en ole koskaan ajanut tai rakentanut polttista? Oliskohan järkevämpää? Missä Helsingissä olis polttisrata?

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #1 : 07.06.06 - klo: 07.16 »
Kyllä se polttis on aina veikeempi, mutta on siinnä kanssa oma työnsä, eikä pääse talvella ajelemahan. Itse ottaisin, kyllä mieluummin se polttiksen, koska ei ole rataa varmaan 200km Siis ei sisä, eikä ulko-rataa
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #2 : 07.06.06 - klo: 07.21 »
Pääsee sitä talvellakin ajelemaan. Vaatii vaan hivenen enempi valmistelua ja moottorin lämmittämisen ennen käynnistystä. Tietenkin kovimmat pakkaset kannattaa jättää väliin :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #3 : 07.06.06 - klo: 08.06 »
Niin lähinnä tourinkia tarkoitin.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
-SS-
« Vastaus #4 : 07.06.06 - klo: 09.13 »
Sähkössä on omat hyvät ja huonot puolensa kuten polttiksissakin.
 Et ole sitten Bensaa ajatelut hankkia?

 Itse olen ajanut joka talvi pihalla sähköillä ja polttiksilla voi ajaa yhtä hyvin
 mutta sanoisin kuitenkin, että jos haluat ajaa myös talvella suht.
 vaivattomasti niin osta sähkö, mutta jos haluat uutta ja ihmeellistä ja
 jaksat vaivautua tekemään kaikki putsaukset kokoamiset ja säädöt
 niin osta ehdottomasti polttis, mutta Bensakin olis aika kova.

 Yksi vaihtoehdoista ehkä parhain olisi että hommaat Harjattomat sydeemit ja
 kunnon sähkön johon ne laitat siten pääset ajamaan aika lailla vuoden ympäri kokonaan.

 Mutta jokainenhan voi olla mitä mieltä haluaa, mutta itse ajelen mieluiten
 sähköillä ja harjattomalla..  8)

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #5 : 07.06.06 - klo: 21.03 »
Tosimiehet ajaa molemmilla... :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #6 : 07.06.06 - klo: 22.33 »
Niinkin kai voi sanoa... Bensaa minä en käytä kuin mikroautossa ja moottorikelkassa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #7 : 07.06.06 - klo: 22.58 »
brutales on selvästi polkupyörämiehiä :D

Polttis mulla oli ekana autona ja hyvin on pärjätty. Jälkeen päin tullu sähköä ja polttista ostettua ja tällähetllä löytyy 1 kumpaakin :wink:

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #8 : 07.06.06 - klo: 23.09 »
Kuin myös. Jos tekee mieli montulla bashata nii Savagella liikkeelle, mutta jos vaan ajan kuluks pihalla haluu ajaa nii helpompaa se o laittaa Stampedee akut ja alkaa vaa rällätä :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #9 : 07.06.06 - klo: 23.10 »
Autoni on diesel...

No, alkaa karata aiheesta liian kauas, siihen syyllistyin itsekin. Minulla on sähköautosta ja polttiksista kokemusta.

Rata-autoksi päätyisin edelleenkin harjattomaan turistiin, eli sähkö. Toki, jos sopiva rata on lähellä, niin miksei 1/8-ratapolttiskin olisi kiva, tai jopa iso bensa rata-auto... Mutta, olen ollut tyytyväinen tuohon harjattomalla varustettuun Assooni. Jätti muuten viime viikolla 1/8 rata-auton (polttis) tulemaan niin kiihtyvyydessä kuin huipuissakin, enkä ajanut kuin n. 60 - 70% tehoilla...

Jos taas haluat auton asfaltin ulkopuolelle, niin sinne itse valitsisin polttiksen, mieluusti M8-crossari jos vain rata on lähellä...

Itse olen ajanut talvella sekä sähköllä että metanolilla, ei ongelmia. Eli, sen suhteen ei kannata kantaa huolta. Huoltoa normaali sähköauto vaatii vähintään yhtä paljon kuin polttiskin, harjaton LiPoilla on melko vähätöinen.

Mutta, Helsingissä kun asut, niin voit valita asfaltin ( 1:10 ja 1:8 ) ja crossin (M8) väliltä. Käy radalla ja haistele ilmapiiriä, kumpi tuntuu enemmän omalta, minä hommasin molemmat...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Sähkö vai polttis?
« Vastaus #10 : 08.06.06 - klo: 16.15 »
En ole jaksanut luke yhtäkään kirjotusta ensimmäisen jälkeen, joten voi tulla samaa asiaa. Oma mielipide on että osta bensa-auto. Hehkut sun muut kalliit myrkkypolttoaineet jää pois kuvioista. Bensa-auto menee vähintäänkin yhtä hyivn kun polttikset, vaikka useimmat ovatkin 2wd.

Helikoptereita en ole testannu enkä aiokaan, koska tullu jo traumoja polttiksen karkaamisesta. En halua edes kuvitella mikä sotku tulis helikopterin karkaamisesta. Se on vielä tuhannesti vaarallisempi kun auto.