Kirjoittaja Aihe: CEN Matrix ja Arena  (Luettu 135137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #480 : 18.06.08 - klo: 15.31 »
Mikko ja Marko ovat CEN racing tiimin jäseniä Tampereella niinku minä ja Artsi täällä Helsingin päässä.

Hyvä lähtökohta Matrixin diffeihin on 5-5-3 tai 5-5-5 edestä taakse.

Taidan pistää 5-5-5 niin ei tarvii ostaa tota kolmosta ku vitosta löytyy  :grin:
Kokeillaan sillä :)
EDIT: Jos pistää ton kolmosen tonne taakse niin puskeeko takapää enemmän? Vai miten se meni : :tongue:

En tiennytkään, että ihan siinä racing tiimissä olette.. no sitten kyllä neuvot tulee oikeesta suusta  :azn:

Terv. Ana
« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo: 15.38 kirjoittanut Konna56 »

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #481 : 18.06.08 - klo: 17.08 »
mun mielestä se (siis 3 tai 5K)pitää perän kontrollissa tuossa autossa paremmin, etenkin lyhyellä akselivälillä, ja auttaa kääntymään paremmin verrattuna ohuempaan. mut makuasia ja kandee kokeilla mikä sopii itselle.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #482 : 18.06.08 - klo: 17.22 »
EDIT: Jos pistää ton kolmosen tonne taakse niin puskeeko takapää enemmän? Vai miten se meni
ei...jos takapää nyt yleensäkään puskee. Mitä jäykempää taakse niin sitä helpommin perä pyrkii sivulle. eli juurikin yliohjaa.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #483 : 18.06.08 - klo: 17.26 »
Moro
Tuolla Lahdesjärvellä kun tuppaa oleen aika kova pito niin siellä hyväksi on todettu näinkin tiukat diffit 7-30-4. Mutta sisuskalut voi poiketa hieman RTR diffeistä.
Iskarit 3 mäntä eteen 50 öljyllä, 2 mäntä taakse 40 öljyllä.

Katsotaan sitten tarkemmin kun kelit sallii radalle menon.
Ilmoittelen siitä radalle menostani vaikka YYVEEnä.
 
« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo: 23.00 kirjoittanut mmrc »
Multi surfase on hanurista

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #484 : 21.06.08 - klo: 11.18 »
Tällasella autolla Saloon ensi viikonloppuna




Poissa Tompuuki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #485 : 21.06.08 - klo: 11.36 »
Auton vaihto edessä normaali matrix vaihtuu matrix arenaan mitä osia kannattaa vaihtaa heti uutena? miten iskaritornit? vai kannattaako se kitti versio suoraan? Ja jos ostaa kitin niin mitä moottoria kannattaa harkita?

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #486 : 21.06.08 - klo: 11.44 »
Arenan factory kitissä on hyödyllisiä osia, joita perusversiossa ei ole, siis jos kisaamaan aikoo. Joku kisa .21 lienee hyvä, esim. O.S. Minusta nuo lisäsäiliöt toimi hyvin Arenassa, muuta se nyt ei periaatteessa tarvitse eikä nekään pakolliset.

Poissa Tompuuki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #487 : 21.06.08 - klo: 12.02 »
kiitoksia Mika kommenteista

Poissa Tompuuki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #488 : 21.06.08 - klo: 12.04 »
Mutta jos tyytyy rtr pakettiin niin mitkä ovat lisäsäiliöiden lisäksi ne osat mitkä kannattaa päivittää halutessaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #489 : 21.06.08 - klo: 14.22 »
Mutta jos tyytyy rtr pakettiin niin mitkä ovat lisäsäiliöiden lisäksi ne osat mitkä kannattaa päivittää halutessaan.

Sähköt, etuiskaritorni (CNC mallinen kestää törmäyksetkin tosi hyvin), renkaiden hubit (sinieloksoidut ovat jonkin verran kevyemmät).. eipä paljon muuta välttämättä sillä RTRkin on ihan todella pätevä auto

e: sitten voi lisäksi laittaa 17mm hexit ajan kanssa, on helmpompi löytää vanteita ja renkaita kuin 23mm:siin, ovat myös kevyemmät. netistä löytyy ohjeita siihen
« Viimeksi muokattu: 21.06.08 - klo: 14.32 kirjoittanut Mika R »

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #490 : 21.06.08 - klo: 16.26 »
http://i221.photobucket.com/albums/dd225/patoconcha/RC%202008/CEN/20080608%20Truggy%20Rebuild/20080609019Medium.jpg mikä ihme on toi keltane pilli mikä lähtee tosta tankin luolta.  onko se joku paineen tausaus juttu :huh: .
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #491 : 21.06.08 - klo: 16.34 »
no ei tod :)
se on on tankin kannen vedin

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #492 : 22.06.08 - klo: 20.18 »
Onko tämä cen matrix aren truggy kestävä jos vertaa hong norin truggyyn, tässä olisin truggyä ehkä hankkimassa ja mietin et miltä merkiltä.

Sais hyvän käytetyn niin ois aika hyvä...

miksalo ainaskin sanoo honkkareita hyväksi, ja sen ainaskin uskaltaisin ostaa kestävyyden puolesta, miten on matrixin laita?
|HN X2|Slash|

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #493 : 22.06.08 - klo: 20.31 »
en lähde vertailee, Arena on makee ja hyvin kestävä sekä osien kuluvuuden että konstruktion suhteen
jos truggya haikailee niin ei tuo varmastikaan tuota pettymystä

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #494 : 22.06.08 - klo: 21.03 »
Kiitos tiedosta.
|HN X2|Slash|

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #495 : 29.06.08 - klo: 01.24 »
Tällasella autolla Saloon ensi viikonloppuna





Moro!

Millä sää oot mika saanu ton korin leikattua, tai pikemminkin millä oot kiinnittäny on etuosan tohon runkoon niin et se pysyy tossa? :)

Mikäs kori tohon menee, hobao hyper 7/8, kyosho inferno 7.5 / 777, muu kuin tuo omansa :D

Kiitoksia, katsellaan  :wink:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #496 : 29.06.08 - klo: 10.12 »
Pieni reikä ja nippusiteellä etutorniin, kesti kilvanajonkin, sen puolipäivää mitä sai ajaa mukana. Samoin auto muutenkin kytkinlaakeria lukuunottamatta. Mugenin kori sopii myös.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #497 : 30.06.08 - klo: 20.23 »
80% valmistatuminen on 50% suoritus sanotaan, tai ainakin muistaakseni Tami Tamminen tuppaa sanomaan jotain sinnepäin aina lätkäkisojen yhteydessä.

Niin se oli omaltakin osalta Salon kisojen kanssa, kiireinen kesäkuu näkyi ja heikko suoritus jätti kisojen jälkeen paljon parantamisen varaa, ei ehkä niinkään ajamisen mutta erityisesti moottoriosaston suhteen. Ei vain löytynyt sitä varmuutta moottorimerkin vaihdon jälkeen jota lajissa menestyminen vaatii.

Siitä sitten sisuuntuneena (no ei nyt ehkä kuitenkaan aivan, sillä onhan radalla käynti aina hauskaa muutenkin) pakkasin sunnuntaina kamat ja suuntasin Turun radalle hakemaan säätöjä lomakin kun kerta vihdoin alkoi. Aikaa tuli vietettyä pari tuntia ja suunta hyvä mutta toivomisen varaa edelleen jäi.

Sunnuntai iltana Naantalin auringossa purin koko moottoriosaston, vaihdoin kytkimen osat sekä pakoputkiston tiivisteet, kokosin ja pulttasin pakoputkiston sillä tavalla autoon kiinni että koko paketti tuntui tukevalta.

Kisoissahan tuo yrityksestä huolimatta jätti toivomisen varaa eli pakoputkisto heilui ja päästi nesteitä yhtymäkohdista ulos, joista ei se ei suinkaan kuuluisi. Vaikka Orionin paketti laadukas onkin, noissa liitoksissa on mittojen suhteen hieman parannettavaa eli sitä ei saa kunnolla riittävän tiukaksi paketiksi mukana tulevien tiivisteiden ja jousien kanssa. Samaa sanoi kisojen toinen CRF kuski, joka tosin oli tehnyt hommansa paremmin ja tuloksena kauniisti toimiva moottori jota katselin hieman kateellisin silmin ;-)

No enihau, tuo homma tuli tehtyä ja tänään maanantaina suuntasin Turun radalle uudelleen Saben kautta, josta hain kourallisen tulppia samalla ikäänkuin varmuudeksi. Radalla korkkasin uuden 5L kannun JP-nitron uutta PSR polttoainetta (jep, uusitulla reseptillä) ja jatkoin säätöhommaa. Nyt olikin käsillä aivan eri meininki. Moottori vastasi säätöihin erinomaisesti ja pikkuhiljaa löytyi sellainen yhdistelmä, että ajaminen tuntui erinomaiselta. Nyt myös auto pysyi konepellin alta puhtaana ilman roiskeita ja jäämiä.

Olin jo lopettelemassa mutta näihin aikoihin paikalle sattui ystävällisesti myös paikallinen Aapeli, joka 5eur maksua vastaan avasi luukut ja pääsin hyödyntämään koko rataa korokkeeltakin. Nyt oli moottorissa tosiaan aivan eri meininki kuin lauantaina ja tästä onkin hyvä jatkaa. Tulos oli osiensa summa, mutta mainittakoon että tuo polttoaine myös tuntui jotenkin aiempaa reseptiä paremmalta vaikka enpä missää nimessä väittäisi tätä edellistäkään huonoksi.

Lopettakoon tyytyväinen hymistely, jotta alamäki ei taas välittömästi ala. Jos tästä joku saa oppia & ymmärrystä samalla niin hyvä, opetuksena olkoon että jos pakoputkistossa on vuotoja niin tiivistämällä se toimii varmasti paremmin - yllätys ;-)

Sen verran tosta voi vielä mainita että lämmöt pyöri jossain 100-110C ja pienimmällä kuristimella löytyi paukkua sen verran, että taka suoran "pöydän" pystyi kokolailla klaaraamaan yhdellä loikalla eli ihan kohtuullisesti.
« Viimeksi muokattu: 30.06.08 - klo: 20.26 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #498 : 01.07.08 - klo: 21.39 »
hyvin rullas paikallisellakin radalla aamusta kollegan kanssa vaikka vähän tiputtelikin
rata on muuten todella hyvä nyt, sekä pinta että profiili, pisteet tekijöille! :angel:

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #499 : 06.07.08 - klo: 01.57 »
Moro!

Nyt tuli sitten tänään ajeltua aivan vit*****, siis todella paljon  :lol:
Tossa hätäseen laskettuna meni varmaan 10 tankillista!
Kone on aikalailla säädöissä nyt. (ihan btw mitä ootte mieltä noista rossin .21 ku ajattelin vaihtaa semmoseen)
Ajelin Tampereen Rantatien ruoholäntillä, ja sit siinä aivan vieressä olevalla bmx-radalla.
Säätelin sitten jarruja ja vaikka mitä. Jarrut pistin täydet eteen, otin vauhtia ja jarrut pohjaan auton katon kautta ympäri ja renkaille (ruoholla).. kyllä siinä kohtaa alko naurattaan :grin: (kyllä crimefightereissä on pitoa)

Säätelin  noita cambereita sun muita ja pistin Andrewin treenisäätöihin auton. Missä kolosessa ootte pitäny sitä siipee, kun mulla se on nyt ylhääältäpäin toinen reikä. EDIT: Buggy malli

Tällä hetkellä autossa on vaan paristot 4kpl 2800mAh akkuja sisällä. Minkälainen akkusetti sinne kannattaa vaihtaa, että mahtuu kansi kiinni, ja minkälainen laturi? (kääntyvyys on nyt aika kuraa)

Näihin tunnelmiin  :wink:
T. Antti




« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 02.02 kirjoittanut Konna56 »

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #500 : 06.07.08 - klo: 21.20 »
Hyvä Antti. Perus 1400-1600mAh vastarin akku on hyvä. Jos rtr malli niin harkitse servojen vaihtoa parempiin. Muuta ei tarvii.

Poissa Miikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #501 : 17.07.08 - klo: 13.41 »
Elikkäs jos palataan vielä Salon kisatunnelmiin, niin Orioni oli tosiaankin siellä ensimmäistä kertaa kunnolla testissä ja hienosti pelasi. Ja jos Orionin moottorista pari sanaa lisää niin tehoa on varmasti ainakin tarpeeksi ja sen saa myös kohtalaisen helposti säädettyäkin. Ja Mika oli myös huomannut saman asian että pakoputki on tarkka laittaa täsmälleen oikeaan kulmaan ettei se vuoda ja että ainakin alkup. tiiviste on hieman väljä. Pienikin vuoto tuppaa vaikuttamaan aika paljon säätöihin. Itse ratkaisin ongelman laittamalla tiivisteeseen ihan vähän silikonimassaa (huden pakista) ja ei ole vuotanut sen jälkeen tippaakaan. Toinen vaihtoehto olisi tietysti hieman paksumpi tiiviste mutta sellaisia nyt ei löydy pakista..
l / \/ [ ] (` l_l [ ]
l \  l  [ ] _) l l [ ]

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #502 : 27.07.08 - klo: 01.08 »
Tällasella autolla Saloon ensi viikonloppuna





Tilasin nyt ittekkin tommoset lisäsäiliö iskarit. Ovat vaan pirun pitkät. Niitä pitää tosi paljon esijännittää että ne menee kiinni, ja joustovaraa ei jää sinne melkeen ollenkaan (muutama milli). Sisällä on alaosassa valkoinen kumitappi joka estää varmaankin toppausta pohjaan, mutta jos sen ottaa pois (en tiedä onko mahdollista) niin sitten joustovaraa on.

Mites sulla Mika, miten oot noi jouset tohon saanu  :huh:
Voin laittaa vaikka kuvaa siitä jousen alaosasta jos et(te) tajunnu  :wink:

Tänään Lahdesjärvellä kulki kyllä mukavasti, tosin vanhoilla alkuperäisillä iskareilla. Laitoin just 12 paria crime fightereitä tilaukseen, en tiedä sitten olisko parempia kumeja.. mutta mää oon nähny ne parhaiten toimiviksi.
Eikä autosta hajonnu tällä kertaa mitään, vaikka ilmalennot oli suorastaan pelottavia auton kannalta. Kannattanee varmaan harjotella vielä tota ilmahallintaa  :lol:

Antti

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #503 : 27.07.08 - klo: 01.34 »
Onko ne iskarit tarkoitettu johonkin monsteriin tai truggyyn..? Ymmärsin että joutuu työntämään iskarin varren niin syvälle ettei joustoa juuri jää..eli iskarin runko liian pitkä. Saa olla se mahdollisesti pois otettava kumi tappi melko pitkä että joustoa tulee riittävästi, jos nyt on siis muutama milli.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #504 : 27.07.08 - klo: 11.24 »
hmm.. erikoista

buggyssa ja truggyssa on samat iskarit ja samat lisäsäiliöt, ei ongelmaa. lyhyt iskarin runko eteen ja pidempi taakse.

iskarin runko kierretään pohjaan asti lisäsäiliöön, joka on siis iskarin hattu ja korvaa alkuperäisen normi korkin



Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #505 : 27.07.08 - klo: 13.08 »
Moro!

Joo siis käsitykseni mukaan ne on tarkoitettu Cen Genesis/Nemesis autoon.
Tarkoitatko Mika sitä, että vaihdan vain iskareiden yläpään (lisäsäiliömalli) vanhoihin iskareihin?
Ja tosiaan kun nää on tarkotettu siihen monsteriin niin jokainen iskari on yhtä pitkät joten tuottaa vähän propleemaa edessä. Ja kummat on paremmat jouset siniset vai valkoset?

Antti
PS. Kokeilen sitä pelkän säiliö/yläosan irroitusta iskarista nyt pikimmiten, mutta jos ei onnistu niin sit on pahempi homma... voin pistää vaikka kuvaa jos ei onnistu :undecided:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #506 : 27.07.08 - klo: 14.07 »
Jep. Pelkkä hattu vanhaan runkoon. Käytä matrixin sinistä jousta

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #507 : 27.07.08 - klo: 22.16 »
Tässä Matrix FRE setuppini eilisestä Lavangon kisasta: http://korvenmaa.net/scratch/CEN_Lavanko.pdf

Poissa Konna56

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #508 : 27.07.08 - klo: 23.27 »
Tässä Matrix FRE setuppini eilisestä Lavangon kisasta: http://korvenmaa.net/scratch/CEN_Lavanko.pdf

Tuliko otettua kisasta kuvia?  :wink:

Antti

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #509 : 28.07.08 - klo: 01.18 »
En itse ottanut, mutta moni muu on kyllä napsinut. Kisaketjussa on linkkejä kisakuviin: http://rc10.fi/index.php?topic=28992.0

Tässä pari valittua napsua omasta autostani: