RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: MarGox - 15.07.04 - klo: 20.35

Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: MarGox - 15.07.04 - klo: 20.35
Kuinka se vaihe vaiheelta tapahtuu, oikein?
Jos vielä saisi tietää mitä tapahtumasarjan aikana eri paikoissa tapahtuu, niin olisin kiitollinen.
Rautalanka ohjeita kiitos. (virrat ohjaimeen- autoon......>?>)
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Lasbe - 15.07.04 - klo: 20.45
No öh.. Eihän siinä muuta tarvita ku suu ja keuhkot. :)
Puhallat siis pilliin, jollonka fuili menee bensajohdossa kohti moottoria.
Otsikko: tarkkuutta pyytelin
Kirjoitti: MarGox - 15.07.04 - klo: 20.55
Virrat päällä, kaasari auki (hana pohjassa)? Vai ihan tuosta vaan, ja vetooooo...? Minkämoinen pitää puhalluksen olla. Pitkä, lyhyt? Kuinka heleposti saa liikaa ainetta?
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: fiesta6 - 15.07.04 - klo: 21.02
:shock: Letkusta monesti näkee miten se aine kulkee letkussa kun puhaltelet. Hyvä harjotella sitä puhallusta jollakin nukella.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: miksu- - 15.07.04 - klo: 21.05
Terveellisempi tapa on tukkia putki sormella ja pyöräyttää konetta ilman hehkua vetostartilla tms. Alipaine imee tankista polttoainetta koneeseen.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Mika R - 15.07.04 - klo: 21.07
Lainaus käyttäjältä: "Lasbe"
No öh.. Eihän siinä muuta tarvita ku suu ja keuhkot. :)
Puhallat siis pilliin, jollonka fuili menee bensajohdossa kohti moottoria.


Puhalletaan paineletkuun (siis otetaan irti pillistä ekaks) eikä pakoaukkoon
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: kukkalapio - 16.07.04 - klo: 09.22
Niin, jos kaasu on pohjassa, eli kurkku täysin auki, ei sinne tarvitse puhaltaa, ku joku puolisen sekuntia, eikä mitenkää täysiä. Ja tosiaan ainaki mulla näkyy polttoaineletkusta miten se sinne menee. Ja jos esim. yksitielaakeri on huonossa kunnossa, on helpompi puhaltaa kuin laittaa sormi pakariin ja vedellä. :wink:
Mutta. Puhaltaessa paineletkun kautta tankkiin täytyy olla todella varovainen, ettei polttoainetta joudu tippaakaan suuhun! Tippakin tekee jo suurta tuhoa...
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Niki - 16.07.04 - klo: 09.32
Minä painotan ja tuota edellistä, eli siis 1mg tuota polttoainetta suun kautta, niin seuraukset voivat olla ikimuistoiset! Mutta, järki käteen, kun rupeaa puhaltelemaan... Mä iten nostan auton keulasta ilmaan kaasu pohjassa, ja katson kun nitro menee komeasti letkua pitkin kaasuttimeen, sitten lasken 3:een ja ei muutaku käyntiin... ( Voikun lähtiskin ygösellä viellä ) :wink:
Otsikko: Vielä tarkennusta:
Kirjoitti: MarGox - 16.07.04 - klo: 09.58
Siis: puhallanko pakoputken pakoaukkoon, eli en? -en kyllä ala kiskomaan aina letkuja (+koria) irti.
Siksi tätä utelen kun tuo peukkukäsivetoryypytys ei oikeen handlaa ja olen kehittelemässä "puhallusmekaanista värkkiä".
- Muistan polttoaineen myrkyllisyyden -
Alkuperäiseen palatakseni: "Kuinka se vaihe vaiheelta tapahtuu, oikein?
Jos vielä saisi tietää mitä tapahtumasarjan aikana eri paikoissa tapahtuu, niin olisin kiitollinen.
Rautalanka ohjeita kiitos. (virrat ohjaimeen- autoon......>?>) "
- tulee vielä aika sähköstartin -
Otsikko: Re: Vielä tarkennusta:
Kirjoitti: jeejee - 16.07.04 - klo: 10.04
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Siis: puhallanko pakoputken pakoaukkoon, eli en? -en kyllä ala kiskomaan aina letkuja (+koria) irti.
Siksi tätä utelen kun tuo peukkukäsivetoryypytys ei oikeen handlaa ja olen kehittelemässä "puhallusmekaanista värkkiä".
- Muistan polttoaineen myrkyllisyyden -
Alkuperäiseen palatakseni: "Kuinka se vaihe vaiheelta tapahtuu, oikein?
Jos vielä saisi tietää mitä tapahtumasarjan aikana eri paikoissa tapahtuu, niin olisin kiitollinen.
Rautalanka ohjeita kiitos. (virrat ohjaimeen- autoon......>?>) "
- tulee vielä aika sähköstartin -


Niin sun pitää ottaa pakoputkesta paine letku  pois joka menee tankkiin ja puhaltaa sinne niin paine menee tankkiin joka työntää polttoainetta moottorille.   :mrgreen:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jartsa - 16.07.04 - klo: 10.08
Minä ryypytän niin että otan ensin sähköt pois päältä. Vetäsin servon ääri asentoon. Eli kaasu auki. ja painan startteria(tai jos on vetokäynnistin niin "veto, veto")
Sitten painan startteria ja pidän sormea pakoaukon kohdalla. Sitten muutaman sekunnin kuluttua vaan sähkö tpäälle ja menoksi  :mrgreen:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: kukkalapio - 16.07.04 - klo: 11.16
No all right!

Otat auton salaisesta salakätköstäsi esiin. Ihailet ensin puhtautta vähän aikaan, kunnes kumminkin päätät sen liata tälläKIN kerralla. Viet auton ulos ohjaimineen ja hehkuineen kaikkineen. Laitat autoon ja ohjaimeen virrat päälle. Otat paineletkun pakoputkesta irti. Puhallat siihen varovasti, ettei mee polttoainetta suuhun ehkä n. puoli sekuntia samalla katsoen polttoaineen kulkua polttoaineletkusta. Jos vaikka katsot niin, että polttoainetta menee ensin kaasariin asti ja sitten vielä puhallat vähän, ni sit voi olla aika sopivasti polttoainetta koneessa. Sitten laitat suht ripeästi korin päälle (jos voi käynnistää kori päällä) ja asetat hehkun paikalleen, nyit käyntiin (vai oliko vetostartilla). Jos et ole vielä laittanut koria päälle, kaasuttelet vähän, tai käyt pyörähtämässä ihan pienen lenkin, jotta kone rupeaa käymään kunnolla ja laitat sitten korin päälle.
Jos käy niin hassusti, että kone sammuu ennen polttoaineen loppua, vaikka juuri katollaan olon takia, jolloin kone ei saa polttoainetta, joudut joko vähän aikaan nykimään tai ottamaan korin pois ja puhaltamaan paineletkuun saadaksesi polttoaineen taas koneeseen asti.

Auttoko yhtään? :P
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: jarkkom - 16.07.04 - klo: 11.59
Voi hyvää päivää taas. Mistä nää ideat oikein sikiää?

Moniko tosissaan harrasteleva tai kisakuski puhaltelee polttoaineletkuihinsa?
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: MarGox - 16.07.04 - klo: 11.59
No johan alkaa eläkeläinenkin ymmärtämään. Kiitos. Siis taijjan pysyä peukkuryypytyksessä. Senverran enemmän tekee mieli ajopaikalla Ajella, kuin harjoitella korin/letkujen irroitusta. No voi eij.
Hyvin kerrottu:"Otat auton salaisesta salakätköstäsi esiin." -ei miun autotalli NIIN salainen ole :)
"Otat paineletkun pakoputkesta irti. Puhallat siihen varovasti, ettei mee polttoainetta suuhun ehkä n. puoli sekuntia samalla katsoen polttoaineen kulkua polttoaineletkusta. Jos vaikka katsot niin, että polttoainetta menee ensin kaasariin asti ja sitten vielä puhallat vähän, ni sit voi olla aika sopivasti polttoainetta koneessa. .." -tuohon pitää alkaa keksimään haaroitinta takaiskuventtiilillä..hmm..

-MUUTEN: Onko tavallista jotta lämpimänä lähtee huonommin käyntiin kuin kylmänä?
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jartsa - 16.07.04 - klo: 12.14
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
-MUUTEN: Onko tavallista jotta lämpimänä lähtee huonommin käyntiin kuin kylmänä?

Minäkin tahdon tietää tuon :D saakutti miun Hyper 21 on niin syvältä niin syvältä että.. Vaikka ei liitykkään aiheeseen..

Mutta mistä tuo johtuu joo :D
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: C-Art - 16.07.04 - klo: 12.17
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
-MUUTEN: Onko tavallista jotta lämpimänä lähtee huonommin käyntiin kuin kylmänä?

Minäkin tahdon tietää tuon :D saakutti miun Hyper 21 on niin syvältä niin syvältä että.. Vaikka ei liitykkään aiheeseen..

Mutta mistä tuo johtuu joo :D
Mulla ainakin kaasarissa löpö alkaa kiehua ja painaa löpöä pois kaasarista -> tankkiin.
Otsikko: Puhallusryypyn helppous.
Kirjoitti: MarGox - 17.07.04 - klo: 17.42
Tuli tuossa kehiteltyä puhallusryypytykseen sopiva apuväline ja sormitulpaksvetoveto ryypytys jäi historiaan. Pakoputken pakoaukkoon sopivaksi modattu iso injektioruisku (60ml) ja tyhjälle letkustolle senverran ilmaa rauhallisesti jotta putkistot "korisee", siis täyttyy. Käynnistysryypytyksessä 10-20ml ilmaa tehokkaasti sisään. Kaasarin "tyhjäkäyntirako" -riittää aineen kaasariin saattamiseksi hienosti. Hommaa voi tehostaa avaamalla kurkkua hiukka lisää (sähkösesti tai mekaanisesti), jos siltä tuntuu. Jääpä nuo turhahkot ryyppynykäykset pois, kun en niihin ikinäni tottunut -enkä oppinut oikeaa määrää. Homma toimii hienosti; kori ja virrat päällä kokoajan. Ei mene aikaa hukkaan ;) -eikä ole vaaraksi terveydelle.
Samalla se lämminkäynnistys ongelma tais poistua. Ilmeisesti en vain osannut ryypyttää vetovetovetosysteemillä oikein.
- :) - saa hymyillä - :) -
..tää nyt oli taas tällane..
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: drillmaster - 18.07.04 - klo: 10.32
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Minä ryypytän niin että otan ensin sähköt pois päältä. Vetäsin servon ääri asentoon. Eli kaasu auki. ja painan startteria(tai jos on vetokäynnistin niin "veto, veto")
Sitten painan startteria ja pidän sormea pakoaukon kohdalla. Sitten muutaman sekunnin kuluttua vaan sähkö tpäälle ja menoksi  :mrgreen:


Tuollalailla minäkin homman hoidan, ja TT lähtee ekalla nykäsyllä käyntiin :P
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: R/C hirmu - 15.02.05 - klo: 20.25
Älkää hyvät miehet tunkeko niitä letkuja suuhun!!!  :evil:
Hommatkaa jokin iso lääkeruisku (50-100ml) ja siihen pätkä letkua ja suodatin/letkuadapteri päähän. Sillä voi täyttää tankin ja puhaltaa ilmaa tankin paineniletkusta ilman että näkö lähtee metanolin vaikutuksesta!
En suosittele vaan käsken!
Haitta-arvoja: 10ml metanolia --> ainakin näkö lähtee ja elimet voivat vaurioitua, 25ml ja löydät läheisesi kukka- ja arkkukaupasta... :shock:

21hyper on laatu motti! Älkää solvatko väärää puuta.

Tanu
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jöördis - 16.02.05 - klo: 15.39
Yhden yön sairaala reissun jälkeen voin sanoa että älkää leikkikö metanolin kanssa!! Itse vähän räpelsin polttoaineen kanssa...
Sairaalassa kerrottiin että 4ml metanolia nieltynä on jo aiheuttanut sokeutumisen suomessa.
Metanoli on helvetinmoinen myrkky.
Pilli tukkoon,pyörittäkää konetta,siitä saa riittävän ryypyn. Puhaltaminen letkuun on sulaa hulluutta.
70ml juotuna tappaa....
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: JQ - 16.02.05 - klo: 20.37
SIIS HALOO MIKÄ TOPICCI TAAS! Muistan m.m. Miten moottori sammuu? aiheen jne.

Uskomattomia juttuja.

Kaksi tapaa:

1. (paras) Starttaat autoa normaalisti ja tukit tarvittaessa sormella pakoaukon.  TAI,

2. Irroita paineletku pillistä, ruiskata lääkeruiskulla ilmaa letkuun. Ota silmä käteen ja katso miten fuili menee fuililetkun kautta mjoottoriin ja se on siinä.

Nyt voisitte vaikka mennä lukemaan muutaman Pienoismalli lehden....
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: R/C hirmu - 16.02.05 - klo: 21.15
Tästä taas iso miinus JQ:lle!  :evil:
Uskokaa nyt jo te "vanhemmat jäsenet": kaikki eivät osaa eikä heillä ole kenties muita mahdollisuuksia saada asioita selville kuin tämä foorumi!
Olen 100varma että joku ei tiedä miten se moottorin sammutetaan muuten kuin irroittamalla polttoaineletku, jo nyt sitäkään keksii.
Ja puhumattakaan käynnistyksestä... On kaikkein helpointa että siinä tilanteessa kysyy täältä ja toivoo että joku YMMÄRTÄVÄINEN ja ystävällinen henkilö OSAA SUHTAUTUA ASIAA OIKEIN ja vastaa kiltisti. Eikä rupea vinettään otsa rypyssä, savun noustessa korvista!  :evil:
Gräyh!

Eiköhän tässä nyt saaranausta kerakseen...

Jos tulee tästä jotain kritiikkiä niin laittakaa YV
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Sami L - 16.02.05 - klo: 21.30
Kumma juttu... JQ usein tekee tämmösiä iskuja. Aluksi itse tulkitsin ne huonoksi suhtautumiseksi, kuitenkin olen huomannut sen olevan tapa lopettaa väittely. JQ has spoken - we can rest this case. JQ:lla ei ole tuota uskottavuus ongelmaa - vuosien kokemuksen sanaa voi uskoa. Hyvä vaan että loppuu lässytys.  :)
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Nike - 16.02.05 - klo: 21.37
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kumma juttu... JQ usein tekee tämmösiä iskuja. Aluksi itse tulkitsin ne huonoksi suhtautumiseksi, kuitenkin olen huomannut sen olevan tapa lopettaa väittely. JQ has spoken - we can rest this case. JQ:lla ei ole tuota uskottavuus ongelmaa - vuosien kokemuksen sanaa voi uskoa. Hyvä vaan että loppuu lässytys.  :)


Loppuu lässytys, mutta loppuu varmasti aloittelijoilta innostuskin kun ei yksinkertaiseen kysymykseen saa vastata. En minäkään aluksi tiennyt esim. miten keskipakokytkin tai sähkömoottori toimii, ihan vaan muutamia mainitakseni.
Joka paikasta saa aina lukea, että: "jos jokin asia askarruttaa, niin tule ihmeessä kysymään kokeneemmilta neuvoa". Mikäs paikka tämä sitten on? Kysyy yksinkertaista asiaa, niin vastauksena tulee vain vi*tuilua..  :|

e: sori tää offtopic
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Matias V - 16.02.05 - klo: 21.40
Kaikki muut on pieniä lässyttäjiä.

Sit alkaa pieni kina jostain esim. "miten sammutat moottorisi?"

Hirvee tappelu ja sota ja jokaisella on omat tapansa.

Sit tulee JQ.
JQ antaa sellaisen about 3 rivin tyhjentävän vastauksen, johon kukaan ei uskalla sanoa mitään.
Jokainen ottaa siitä mallia, ja kaikki on tyytyväisiä.
JQ on pomo.  :wink:

Eikös se näin ole aina mennyt?
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Sakkeri91 - 16.02.05 - klo: 21.42
Ei sittenkään mitään. :oops:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Mika R - 16.02.05 - klo: 22.07
JQ taitaa olla jonkun idoli, se on ainakin tullut selväksi  :mrgreen:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: tux10 - 16.02.05 - klo: 22.12
Tietty voi se olla et joku ei tiedä miten moottori sammutetaan!
Minusta tälläiset asiat pitäisi ostovaiheessa jokaisen selvittää!!!
Kyosholla taidetaan oiken ohjeissakin neuvota moottorin sammutus ja kaikki ryypytys jutut.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Mika R - 16.02.05 - klo: 22.15
Tosimies ei lue manuaaleja.. (eikä kyllä kysykään keneltäkään). Vakavasti, eiköhän nuo ohjeet löydy lähes kaikilta valmistajilta, poikkeus tietty jos on ostanut käytetyn eikä saanut ohjeita mukaan. Tai sitten ei vaan osaaa englantia (kaikissa ei ole suomeksi), mutta luulis kuvista ymmärtävän.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Matias V - 16.02.05 - klo: 22.20
Mika, en nyt sanoisi niinkään. Mutta lähinnä esimerkkinä tässä tapauksessa.

JQ tulee ja sanoo miten asiat on ja sillä selvä.

Katsot kaikki juttuja mitä JQ on kirjoittanut, niin lähes kaikissa JQ on päättänyt keskustelun siihen paikkaan.

Siis tämä on vain yleisen mielipiteen tiivistelmä...
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jartsa - 16.02.05 - klo: 22.21
No, onko se mitä JQ sanoa aina viimeinen mielipide tai aina oikea vahtoehto?
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Mika R - 16.02.05 - klo: 22.22
No joo, sorry Matias, näinhän se taitaa olla. Mutta mua ei haittaa vaikka välillä vähän hassuja kyseltäisiinkin. Parempi se kuin että ollaan kaikki hiljaa eikä uskalleta sanoa/kirjoittaa yhtikäs mitään. OT

edit: KENENKÄÄN mielipide EI OLE AINOA vaihtoehto, tässä lajissa ei ole niitä

edit #2: Tietty jos kyseessä on nitron kanssa läträäminen (puhallusryypytys) niin sitten meidän kaikkien on oltava suositusten ja neuvojen kanssa erityisen tarkkana. Mielellään jätetään silloin se ohjeiden antaminen ammattilaisille kuten esim JQ tai muuten vaan kokeneille
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Matias V - 16.02.05 - klo: 22.33
Jartsa, no tuota... Kenelläkään muulla aktiivisella polttisalue/foorumia selaavalle ei taida olla noin pitkää "uraa" polttisrosseista... Tosin poikkeuksiakin on...

Mika, Veit sanat suustani. Piti äsken sanoa tuo, mutta en osannut pukea sitä sanoiksi.
 :mrgreen:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: jeejee - 17.02.05 - klo: 06.46
Jos ei oo tankissa ryyppyy niin ostaa vaikka  TOLLASEN (http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=6/30&searchlink=yes&search=SUODATIN&page=1) , ite en ainakaan uskaltais mennä letkuun puhaltelemaan. Sehän on ehkä vähän siinä sotkussa ite letkukin kun on pakoputkessa.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: JQ - 17.02.05 - klo: 09.08
Mun piti lopettaa keskustelu mut sehän vaan ajautui pois raiteilta ja meni vielä hurjemmaks 8)

En halua loukata ketään, kaikki kysymykset ovat tervetulleita (melkein, joskus vois käyttää aivosoluja)

Tämä kysymys oli kuitenkin ihan hyvä. Muistan että mietin itsekin tätä kun aloitin harrastuksen.

SE tässä ottaa päähän kun tähän kysymykseen on 2 hyvää vastausta mutta jengi alkaa antaa "asiantuntevasti" neuvoja jotka ovat päin hanuria. Ajattelin vaan kertoa miten asiat on. Joku ehti jo ennen minua mutta sitä ei kuunneltu.....
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jöördis - 17.02.05 - klo: 11.10
Joku joskus sanoi...   se joka kysyy,on hetken tyhmä mutta se joka jättää kysymättä,on tyhmä lopun ikäänsä..
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Niko - 17.02.05 - klo: 11.36
Puhaltaminen tankin letkuihin suulla on silti aika hölmöläisten touhua   :|
Otsikko: Re: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: HelpDesk - 03.07.05 - klo: 19.28
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Kuinka se vaihe vaiheelta tapahtuu, oikein?
Jos vielä saisi tietää mitä tapahtumasarjan aikana eri paikoissa tapahtuu, niin olisin kiitollinen.
Rautalanka ohjeita kiitos. (virrat ohjaimeen- autoon......>?>)


Kerran minulle tapahtui näin. Irrotin pakoputkesta paine putken joka menee tankkiin, Puhalsin putkeen koska tämä on yksi tapa ryypätä autoa. Niin puhalsin oikein kunnolla ja sitten tuli suraan suuhun paaljon bensaa.. :mrgreen:  Eikun sylkemään ja purskuttelemaan. Köh  köh
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: hannu_s - 03.07.05 - klo: 19.40
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Puhaltaminen tankin letkuihin suulla on silti aika hölmöläisten touhua   :|


Ja erittäin hengenvaarallista...
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: fizle - 03.07.05 - klo: 19.45
Eiköhän se ryypytys-nappin-rämpytysTM tai sitten helpompi tapa sormi-pakarin-suulle-ja-vetoTM riitä jatkossakin.
Otsikko: Re: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: tapsa92 - 03.07.05 - klo: 20.57
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Kuinka se vaihe vaiheelta tapahtuu, oikein?
Jos vielä saisi tietää mitä tapahtumasarjan aikana eri paikoissa tapahtuu, niin olisin kiitollinen.
Rautalanka ohjeita kiitos. (virrat ohjaimeen- autoon......>?>)


Kerran minulle tapahtui näin. Irrotin pakoputkesta paine putken joka menee tankkiin, Puhalsin putkeen koska tämä on yksi tapa ryypätä autoa. Niin puhalsin oikein kunnolla ja sitten tuli suraan suuhun paaljon bensaa.. :mrgreen:  Eikun sylkemään ja purskuttelemaan. Köh  köh


Ihmettelen miksei sulta ole lähteny vielä henkeä, jos sitä fuilii on kerran menny suuhun paljon, nimittäin toi myrkky imeytyy todella nopeesti verenkiertoon... Käyttäkää vaikka niitä apteekista saatavii lääke-ruiskuja puhaltamisen sijaan, jos henki on kallis :?
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jose.92 - 03.07.05 - klo: 22.16
Mulla onkin sen varalle aina kossu-pullo mukana jos menee fuilia suuhun.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: *HOKE* - 03.07.05 - klo: 22.53
Jep... senhän kaikki uskookin.  8)
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jose.92 - 03.07.05 - klo: 22.58
On. on. Pullon pohjalla tosin vain kaksi senttilitraa
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jose.92 - 03.07.05 - klo: 23.00
On. on. Pullon pohjalla tosin vain kaksi senttilitraa
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Jartsa - 03.07.05 - klo: 23.47
Njoo, Hokella onkin samppanjaa!  8)
Otsikko: Re: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: HelpDesk - 03.07.05 - klo: 23.57
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Kuinka se vaihe vaiheelta tapahtuu, oikein?
Jos vielä saisi tietää mitä tapahtumasarjan aikana eri paikoissa tapahtuu, niin olisin kiitollinen.
Rautalanka ohjeita kiitos. (virrat ohjaimeen- autoon......>?>)


Kerran minulle tapahtui näin. Irrotin pakoputkesta paine putken joka menee tankkiin, Puhalsin putkeen koska tämä on yksi tapa ryypätä autoa. Niin puhalsin oikein kunnolla ja sitten tuli suraan suuhun paaljon bensaa.. :mrgreen:  Eikun sylkemään ja purskuttelemaan. Köh  köh


Ihmettelen miksei sulta ole lähteny vielä henkeä, jos sitä fuilii on kerran menny suuhun paljon, nimittäin toi myrkky imeytyy todella nopeesti verenkiertoon... Käyttäkää vaikka niitä apteekista saatavii lääke-ruiskuja puhaltamisen sijaan, jos henki on kallis :?


Pelästyin aika laila mutta ehkä sitten en niellyt sitä niin paljon..

Vatsa alkoi kuitenkin aika laila kurisee ja marisee  :mrgreen:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: *HOKE* - 04.07.05 - klo: 00.17
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Njoo, Hokella onkin samppanjaa!  8)


 :lol: Joo piti kisan jälkeen huuhdella metanolit sisä ja ulkopuolelta. :lol:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: ahma - 04.07.05 - klo: 09.24
Tosta metanolin myrkyllisyydestä, mites helposti se imeytyy esim. käsistä ihon läpi. Tuhatessa ja tankkaillessa sitä kun on aina välillä näpeillä..
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: jarkkom - 04.07.05 - klo: 09.58
Lainaus
Jo 15 ml:n annos 40-prosenttista metanolia suun kautta on aiheuttanut kuoleman, mutta tavallinen tappava annos on 80 - 150 ml. Metanoli aiheuttaa ensin tajunnan tason laskua ja sitten useiden tuntien kuluttua (12 - 24 tuntia) pahoinvointia, oksentelua, ohimenevää tai pysyvää sokeutta, aineenvaihdunnallista asidoosia sekä maksa- ja munuaisvaurioita. Sokeus on aiheutunut 4 ml metanoliannoksen nielemisestä.


kannattaa pitää jotain vesipulloa lähettyvillä aina lutratessa tämän aineen kanssa.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: TeroK - 04.07.05 - klo: 12.40
Itse ryypytän suosiolla sormi pakoaukkoon + vetoja. Joskus käytin injektioruisku hommaa, mutta tuo vetoryypytys on paljon helpompi ja nopeampi. Mutta ikinä ei tulisi mieleenikään LAITTAA PAINELETKUA SUUHUNI :shock: !!!
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Hotti - 04.07.05 - klo: 12.43
jos pierasis paineletkuun? :mrgreen: eipä ois letku suussa :mrgreen:
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: MarkusH - 04.07.05 - klo: 12.48
Pitkä paineletku pikaliittimellä peräsuolen päähän.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Yippo - 04.07.05 - klo: 21.41
Imeytyy se sitäkin kautta ja vieläpä tehokkaammin eli voisi luulla että pienempi annos on vaarallisempi...
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Juuzmo - 05.07.05 - klo: 00.10
niin tai jos nyt vaan käytetään sitä tankkaus pulloa? ottaa paineletkun irti pillista ja pistää tankkaus pullon päähän kiinni *PURISTUS* ja löpöä on koneessa  8)  mites muuten kun tässä joku päivä ryypytin autoa pistämällä sormen pilliin niin mitään ei tapahtunut  :?  eikä letkut edes vuoda...
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: *HOKE* - 05.07.05 - klo: 06.59
Et varmaan hirveesti painanu kaasua.
Kaasu auki kun ryypytetään pillistä.
Otsikko: Puhallusryypytys.
Kirjoitti: Juuzmo - 05.07.05 - klo: 17.29
niin joo :D