151
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 28.12.12 - klo: 17.53 »
Onkohan rata huomenna auki ihan normaalisti klo. 12 lähtien?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Noi on oikosessa! Koita tinaimurilla ottaa pois jos taidat, mutta noppa voi olla jo mennyttä oikosulun vuoksi!
Onko vastarin johdot kiinni varmasti?
On kiinni.Koitin tuolla Asson Hobbywingin noparilla ja sillä toimi moottori ihan ok.Täytyy katsoa,jos saisi vaikka sisältä laitettua kuvia.
Alkoi pitämään diffi jotain ihme ääniä ja luulin,että siellä oli jotain vikaa.Mutta ei toiminut senkään jälkeen,kun oli jo diffi purettu.
Onko vastarin johdot kiinni varmasti?
ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.
Pienemmällä c-luvulla olevalla akulla ajaa siis vähemmän aikaa? Vai mitä tarkoitat kovemmalla virrankulutuksella?
Ajoaika tulee niistä mAh:sta ja tuo C on purkuvirta.Mitä isompi tuo C-arvo on niin sitä enemmän se antaa virtaa.
Eli 5000mAh/25C antaa 125A ja esim. 4000mAh/25C antaa 100A.
25C*5000mAh/1000=125A
Ok, alkaa hieman seljetä kun oikein rautalangasta vääntää. Osaatko sanoa kauanko tuollaisella 5000mAh akulla ajaa?
ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.
Pienemmällä c-luvulla olevalla akulla ajaa siis vähemmän aikaa? Vai mitä tarkoitat kovemmalla virrankulutuksella?
Voiko tuollaisella http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21369___ZIPPY_Compact_5000mAh_2S_25C_Lipo_Pack.html akulla ajaa Hpi:n E-firestorm Fluxia?
Ulvilan baanalla taipuu 1/10 krossari hienosti, hypyt on "hiinä ja hiinä" tuuppikrossarille, pituuden puolesta nimittäin. Nelivetokrossarilla pääsee varmasti tosi komeesti, ehkä jopa nitro/patterikaseja lujempaa ;)
Sekaan vain!
Jyrki Lehto
ATAK/UA;UlvilanFK
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)
Tiedän kyllä tämän,mutta sepäs siinä onkin kun se lämän tiskiin laittaminen ei tarpeeksi auta siihen perän laskemiseen.
Edellinen trukki reagoi tähän asiaan huomattavasti paremmin ja oli myös 2wd ja takaveto.
Trukissa on ainakin puolet enemmän massaa renkaissa, ja siksi reagoi kaasun liikkeisin ilmassa paremmin.
Tuo 22t pinioni(kin) vaikuttaa liian pieneltä b4:seen, ainakin olettaen että moottori on kutakuinkin 8,5t ja vakiospurrilla ajetaan.
Liian lyhyet välitykset johtavat siihen, että auton vauhti hyppyrin nokalla ei ole enää juurikaan kiihtyvä, jolloin usein käy niin että auto menee nokilleen lennossa. Ja koska välitys on lyhyt, ei myöskään ilmalennon aikana ole mahdollista korjata auton asentoa, kun ei ole reservissä kierroksia.
Itselläni oli asso/x6 -aikana aina vähintaan 26t pinioni kiinni. Moottorina toimi aina yleensä joku Sp-johdannainen 8,5t...
Hyppääminen sinänsä on taitolaji, johon kyllä kehittyy tuntuma ajokilometrien myötä. Ja sitten on myös niin päin ahteria tehtyjä hyndiä, joista ei voi hypätä oikein edes tuurilla
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)
Tuli pojalle ostettua tuo sc malli.
5 min tuossa hiekalla koitin autoa ja takaa lähti diffi pois pelistä.
Ei näytä hirveästi olevan varaosia pelkästään tuohon sc malliin suomessa vai käykä esim. diffiin muiden mallien osat myös?
Vielä en autoa availlut,että en tiedä sitten mitä mahtaa olla rikki.
Eiköhän siihen käy ihan tuo: http://www.hobbylinna.com/complete-differential-p-23173.html
Näyttää Hobbylinnassa ainakin olevan varastossa. Tietysti kannattaa ensin avata diffi ja katsoa että mikä siellä on vikana, ettei välttämättä tarvi koko settiä ostaa.
käännä ohjaimesta kaasu ja vaihda kahden moottorin johdon paikkaa keskenään, mikäli ne on vielä liittimillä.
toinen tapa on kääntää ohjaimesta kaasu ja tehdä kalibrointi uudestaan, ei välttämättä tosin auta.