Akut kestää paljon kauemmin kun lataa pienemmällä virralla, lataan aina akkuja 1 c .
Onkos sulla Falconi tosta Bantam E-Station BC8DX Dual output laturista mitään tietoa tai kokemuksia ?
Toi laturi on varmaan ihan hyvä vai mitä ?
Ei ole siitä laturista kokemusta. Itse latailen iCharger 206B:llä ja turnigyn 400W laturilla.
Mulla on kyllä hyvin kestäneet akut vaikka oon 5C:llä tuutannut täyteen. Uskon vahvasti, että jos haluaa pitää akkujen elinkaarta pidempänä niin noudattaa "80% sääntöä" niin varmasti on parempi vaikutus kuin latausvirralla. Tai ei aja kennoja alle 3.7 volttiin.
("80% sääntö" tarkoittaa, että ajaa lipon kapasiteesta vain 80% näin lipot pysyy paremmassa kunnossa. IMO)
Itse olen kopterin akuissa näin tehnyt ja vahimmissa turnigyn akuissa on syklejä takana 45 eikä vielä ainakaan uudelle häpeä vaikka on ladattu 5C:llä ja tosiaan aina jättänyt sen 20% kapasiteetista akkuun.
Autojen kohdalla en ole niin tarkka ollut akkujen kanssa kun eivät vaadi akuilta niin paljoa. Eikä haittaa vaikka meno hyytyisi kesken kaiken kun ei ole vaaraa et se tippuisi sen takia taivaalta alas ja menis rikki :)
Autoissa oon pitänyt lipocutin 3.3v ja silloin kun ajon jälkeen akut ovat tasaantuneet ja tökännyt laturiin niin noin 3.5-3.6 volttia per kenno on ollut jännitettä.
Mutta jokainen tietty tyylillään kurvailee, kerroin vain omia kokemuksia ja miten juuri minä toimin.