Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ÄrCee

Sivuja: [1] 2
1
Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"
Voinemme siis päätellä, että ärcee ei ole ajanut 1/6 FG:llä.

Sitten suorempi kysymys: Oletko ärcee nähnyt todellisuudessa (eli luonnossa) FG:n 1/6 autoa?

Näiden selventävien kysymysten jälkeen voimme miettiä, miten tosissamme otamme ärceen vouhkaamisen. Ajatus on kaunis 1/6 kokoisesta nelivedosta, ja varmasti kaikki sitä odottavat mielenkiinnolla. Ja siitähän tässä aiheessa oli alkujaan kysymyskin.

Ymmärrän hyvin tuon näkemyksen nelivedon välttämättömyydestä, jos ei ole ikinä ajanut (eikä ilmeisesti edes nähnyt?) oikeasti yhtä isoimmista markkinoilla olevista radio-ohjattavista autoista. Tämmöisellä isolla autolla kun kaikki sen liikkeet ovat ennakoitavissa, hallittavissa ja mikä tärkeintä, myös nähtävissä, vaikka auto olisi kauempanakin. Eli jos se perä meinaa lähteä sivulle liikaa, niin kaasunnosto riittää, pieni korjaus ohjauksella ja taas on auto hallinnassa. Pienemmällä takavetoisella ylitehoisella autolla tilanne on yleensä sivuluisun alkaessa menetetty.

Itse olen nähnyt taitavan ja kokeneen kuskin yrittävän ajella tehokkaalla takavetoisella nitrometanoli käyttöisellä polttomoottoriautolla. Autolle ei voinut antaa kaasua juuri ollenkaan, ja viimeistään kakkosen kytkeytyessä autoa ei voinut enää hallita. Jos luulee, että FG:llä (eli lehtipuhaltimella) ajo on tuommoista, niin taas on helpompi ymmärtää, miksi jotkut vouhkaavat nelivedon välttämättömyydestä.

Pyydän anteeksi loukkaavaa ilmaisuani: "nitrovingutin". Vältän sen käyttöä tulevaisuudessa. Väittäisin oppivani sellaista käyttämään, taikka säätämään, mutta en voi sietää pienen kovilla kierroksilla käyvän moottorin ääntä kovin pitkiä aikoja.



Mikä helvetin tarve sulla on päteä ja olla ylimielinen kusipää?

Sanotaan nyt vielä kerran, "nelivedolla pääsee".piste.
Luuletko sinä nyt s*atana että maailman kaikki 1:1 nelivetoautot on rakennettu vain siksi että "se nyt vaan on niin kivaa ku kaikki pyörät vetää ja pask* lentää joka pyörästä"?

Prutkuttele sinä kaksivetoisen kanssa ja tulet sitten vuotta vanhempana  rummuttamaan että "voi v.ittu ku tää neliveto onkin äijien peli, voi per*ele että en heti älynny.."

2
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
Mikä on teillä rc-autoissa heikoin lenkki, siis se joka kuluu tai rikkoontuu useimmiten, vaikka top 5 ja mainitkaa mittasuhde ja auto, ja mikä mielestänne olisi ratkaisu tuon korjaamiseksi rakennepuolella?

Tälläsestä aiheesta taitaa olla topikki tai pari jo!
Eti ne äläkä vaihda aihetta keskenkaiken.


Älä jauha enää tätä p****a!, vaihdan puheenaihetta jos muutkin niin tekee, täällä jotkut kakarat lätisee jostain nitrosta että "miten sitä nyt pitäis sanoa onko se nitroa vai lehtipuhallin vai terveensuristin vai mikä vi**u lie..." tai auton kori että mitä skaalaa on hummeri tai savage tai kuplan kori,, voi tsiisus, kato ympärilles ja valita jokaiselle.

Alkuperäinen aihe on jäänyt johonkin kauas jo ajat sitten ja lopetin ton p*skanjauhamisenkin 1:6 nelivedosta kun täällä ei asiasta kukaan osaa sanoa oikein mitään paitsi muutamat on kunnostautuneet pätemään ja olettamaan olevansa maailman autoguruja vain siksi että palstalla on roikuttu pari vuotta vittuilemassa niille jotka ovat tietoa vailla.

Jos sovitaan niin, että järkevää ratkaisua kyseiseen ei ole vielä markkinoilla, eikä kukaan tiedä tuleeko, ja jos tulee niin voimme olla varmoja että se on taas muovinen p*skaläjä täynnä kompromisseja ja upgreidattavia osia.
Ja kannattaakin selata jotain vuoden vanhaa historiaa rikkoontuneista osista kun puhumme nykyautoista, kaivele sinä tietoja autojen vioista jostain vanhoista automalleista kun ajellaan vuoden 2006 malleja, ihan helavetin kehittävää..

3
Minusta 4wd on maastoautossa itsestäänselvyys helpottaa se sitten ajoa tai ei, mutta tämä on oma mielipiteeni.

Mikä on teillä rc-autoissa heikoin lenkki, siis se joka kuluu tai rikkoontuu useimmiten, vaikka top 5 ja mainitkaa mittasuhde ja auto, ja mikä mielestänne olisi ratkaisu tuon korjaamiseksi rakennepuolella?

4
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Minä olisin tuon vaihtoehto no.2 puolella. Ainakin ekan jättäisin väliin, ei oikein toimiva näin suuressa autossa. Tuosta kakkosesta minulla on vain hyviä kokeumuksia Losin auton osalta. Erittäin jäykkä ja kuitenkin yksinkertainen toteuttaa.



Eniten minua houkuttaa vaihtoehto 3, vaikkakin CrMo:n voisi korvata alumiiniputkella joka taas painaa noin puolet vähemmän, ja on luulltavimmin paino/kestävyyssuhteeltaan parempi kuin teräs.
1:6 autoon putkea uppoaisi ehkä noin 2-4m. Hyvä puoli on se että tuosta saadaan turvakaari tehtyä samassa kaikelle mekaniikalle sekä melko yksinkertaisilla keinoilla alusta kaikille muille osille. On lisäksi halpa ratkaisu mutta työläs valmistaa.. vaihtoehto 2 on päinvastoin.

No entäs jousitus? esim TRX:n revossa on käytetty "formula" tyyppisiä linkullisia vaakajousia kun muissa on normaalit jousitolpat armeissa.
Mitkä vois olla edut ja haitat molemmissa?

kolmas asia on painopiste.  Missä olisi paras kohta, keskikohdan etu vai takapuolella? vai peräti 50/50 ???

5
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Minua houkuttaa myös isot RC-autot, mutta puutun vasta sitten 1/6 tai vastaavaan kokoluokkaan, kun niiden osien laatu ja materiaalit on parantuneet. Liikaa muovia minun makuuni (Hiilikuitu, titaani, alumiini ja muovi oikeissa paikoissa on minun mieleeni).


Jos lähettäis hahmottamaan sitä 1:6 "oikeaa menopeliä" niin vaikka rungosta...siis minkälainen runko?

1.  alumiinilevyrunko ja alumiinista koneistetut armit? (melkein kaikki FG:t tehty näin,paitsi muoviarmeilla, samoin mcd)

2.  koneistetut alumiinirunkopalkit ja alumiiniset sidostapit levyjen välissä, vrt FG comp. formulan runkorakenne...

3.  10mm CrMo teräsputkirunko(häkki)? matsku painaa 170g metri...ja      samasta putkesta tehdyt armit...?

4. Joku muu, mikä?

6
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Etkö löydä tuota "muokkaa" -nappia viestis yläkulmasta kun pitää kolme perättäistä viestiä kirjottaa? :roll:
Edit: Jätkä pistää kokoajan paremmaksi... Neljännen ehti naputtaa...

Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
"Yhyy Yhyy, mamma tule apuun", siis vanhako olet slingslide? ruikutat foorumin pitäjälle kuin pahainen kakara kun joku vei lelun kädestä. voi ei!


Säännöt jääny lukematta ärseellä?

Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Foorumissa ei saa esittää valheellista tietoa tai vihjausta, joka voisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa loukatulle. Myöskin tietoisesti valheellisen tiedon levittäminen on kiellettyä vaikka se ei ketään loukkaisikaan.

Foorumissa ei saa esittää toisen käyttäjän yksityiselämästä sellaista tietoa, vihjausta tai kuvaa, joka saattaisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa.

Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.


Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
Mielenkiintoista....onko kukaan Suomessa tehnyt omia rc-autoja? tarkemmin off-road vehkeitä... jos on niin kuka?

Ensimmäisenä tulee mieleen "Aatu". Hakua käyttämällä löydät topicin Aatun 1/6 monsteriprojektista. Monia muitakin Suomalaisia asian harrastajia löytyy. Suomi on pullollaan metallialan verstaita, sorvaamoja ja koneistamoja joten miksi et suunnittelisi itse autoa ja teettäisi osia? Myöskin ulkomailta löytyy lähes ääretön määrä ihmisiä jotka metallia osaavat muokata kunhan tarpeeksi rahaa lyödään kouraan.


Ensiksikin:
Säännöt on tulkinnanvaraisia asioita, jokainen viesti voidaan tulkita loukkaavaksi, jopa juuri äsken lähettämäsi viestin tämä kohta, se voisi ärsyttää...  "Säännöt jääny lukematta ärseellä?" mutta se ei sitä tee..

Sananvapaudessa on se huono puoli että kukaan ei tiedä mikä toista voi  ärsyttää ja millä tavalla. Asiat voi nähdä huumorilla jos haluaa nähdä, tai ottaa kaiken henkilökohtaisena loukkauksena, netissä tapahtuva näennäinen egon kolahdus on pientä..
Mutta jos joku nyt on syvästi loukkaantunut niin voin henkilökohtaisesti omalta osaltani tässä foorumissa pyytää anteeksi ko. henkilöiltä sitä halutessa.

Toinen juttu on viestien määrä, RC-10:n serveri tuskin menee tukkeeseen viestien määrän takia, joten huoli on turha. Lisäksi tuon Quote-pelleilyn takia on helpompi tehdä uusia viestejä kuin sovitella quote-tekstejä sinne tänne.

Mutta asiaan.... Pitänee perehtyä omiin projekteihin, aika mielenkiintoisia löytyikin muttei juuri sellaista mitä itse etsin...silti, ostetun auton modaaminen on helpoin tapa "suunnitella" uusi kuin lähteä alusta asti kehittelemään ideoita, ei silti etteikö niitäkin olisi...

7
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
So what?, jos joku haluaa auton joka on hyvä niin kyllä se saa maksaa
Mikset sitten teetä itselles autoa isolla rahalla vaan kitiset täällä kun ei ole markkinoilla autoja miljonääreille?



Mielenkiintoista....onko kukaan Suomessa tehnyt omia rc-autoja? tarkemmin off-road vehkeitä... jos on niin kuka?

8
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"

Ärcee ollu foorumilla vain vähän aikaa ja kuvittelee tietävänsä kaiken. Turhaan heuli minusta huolehdit, keskitä katsees muualle. Tiedetäänhän se että kellä kieli on ruskee se pienimmät nuhteet saa.


"Yhyy Yhyy, mamma tule apuun", siis vanhako olet slingslide? ruikutat foorumin pitäjälle kuin pahainen kakara kun joku vei lelun kädestä. voi ei!

Joo-o, karvaset rc-äijät ne täällä vaan mittailee tietotasoaan sillä, kenellä on foorumin vanhimmat tunnukset, hehheee... "Hei jätkät!, oon nyt notkunut RC-10 foorumilla jo pari vuotta, oon rc-guru ja tiedän kaiken..."

Ei liittynyt topicciin, pahoittelen...

9
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
SlidSlide: Turhaan huolehdit minusta, bannit saat varmasti kun alat taas  loukata toisia henkilökohtaisesti. Racer saa rauhoittua myös...


Onks nää slingslide ja racer RC10:n häirikkökaksikko? Aina sama juttu että joku täällä haluaa päteä.
No ei mitään henk koht pojat, pitäkää mopon keula vaan kurissa. :wink:

10
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Tosiasia on että Ärcee ei tiä p****akaan FG-autoista väitöstensä perusteella. Painuis muualle pilaa tätä foorumia. Tää foorumi ei ole mikään väitösten vapaaotteluareena. Missäköhän se heuli nytten kuhnaa kun 3vk sitten jakeli niin mieluusti jäähyjä. Mulle riittää että itse tiedän olevani oikeassa väitösteni kanssa, mulla sentään on ollut FG-auto yli vuoden.


Noh slingslide!, älä nyt vedä melonia nenään pienen jutustelun takia..
Pitää oikein pyydellä isoisoherraa avuksi laittamaan oikein banniin, kyllä on RC-äijät herkkää porukkaa..
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"

Ja Ärceelle vielä että 1/6 4wd autoja on, FG:n valmistamista saa maksaa 2 auton verran.


Ai on vai, tuo edellä mainittu mcd:kö? jossa ei ole jousitolpissa edes iskunvaimennusta ja muovia on taas siellä missä sitä viimeiseksi odottaa olevan, puhumattakaan pölysuojauksesta?, mitä tulee FG:hen niin eipä ole siltä mitään olemassa 4WD:nä, tai tarkoitatko näitä remmirämpylöitä joita ruuvaillaan jälkikäteen?

11
Ohoh, äijäthän alko heittää läppää oikein tavan takaa, kun ampiaispesään sohaisee niin alkaa juttukin kulkemaan, hyvä pojat !

Lainaus käyttäjältä: "racer"

Missäs FG:ssä on vetarit muovia :shock: Kerroppa se kun ilmoille laukasit,puhutaan totta eikä parjata suotta.


Kuka on väittänyt että just FG:ssä on muovivetarit? en minä ainakaan...

Lainaus käyttäjältä: "racer"
Ja mitäpä luulet,vaikka koko auton tekeminen pajalle ei maksaisi kuin vaikka esim 100€ enemmän kuin perus version jossa in muovia,niin tuskin ne sitä myy pelkästään hinnalla joka peittää kulut Shocked Ei ikinä..Näin ollen jos perusversio maksaisi 1000€ niin uskon että tämä läjä alumiinia maksaa sen 1500€.


So what?, jos joku haluaa auton joka on hyvä niin kyllä se saa maksaa, tosin kun kaikki eivät vain yksinkertaisesti tajua mitä eroa on muovilla ja metallilla niin hinnannousua voi olla vaikea selittää kaupantekohetkellä "en maksa kun ton saa halvemmalla".

Enkä tajua tätä jänkkäämmistä "alumiinikasasta"??  alumiinihan on seostettuna kova materiaali ja tietyissä paikoissa haurasta... Oikeissa paikoissa alumiini on taas huomattavasti parempi kuin muovi, unohtamatta teräksen käyttöä ja sen ominaisuuksia. Oma lukunsa on bling bling tuotteet, jotka on tehty ulkonäön takia, joka taas on naurettavaa pelleilyä!, mut syynsä on jokaisella harrastuksiinsa..

12
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Kiihkeetä touhua...

Mikä niissä materiaaleissa nyt niin ihmeen kallista on? Minulla on kaksi 1/8 mittakaavan autoa, eikä kummankaan voimansiirrossa oli muovisia osia, miksi siis pitäisi 1/6 kokoluokan autossa olla? Jos siellä jotain kuttaperkkaa on, niin kierrän kaukaa... Eikä painoero 1/8 autoon nyt välttämättä niin suuri ole. Toinen omistani painaa nykyään n. 8kg ajokunnossa, on nelivetoinen ja kuitenkin kestää, miksei sii ulkomitoiltaan pienempi, vain hitusen kevyempi 1/6 autokin kestäisi, jos sen vain joku valmistaja vaivautuisi suunnittelemaan kunnolla ja tekemään kunnollisista materiaaleista.

Muuten, siihen "tosi äijien" kuopan tekoon, johon pienemmän jää kiinni ja isot mänöö, on aika pitkä matka vielä. Tähän asti asia on ollut käytännössä toisinpäin :mrgreen:



Kato perk*le, löytyy joku ketä kirjoittaa jotain materiaaleista... :o

Onhan se selvä että muovi on hyvä materiaali ja voi käyttää monissa kohteissa mutta että rattaat ja vaihteistojen kuoret ja diffikotelot ja vetarit on muovia, ei h*lvetti !.. kohta varmaan moottoritkin on muovia.. :mrgreen:

Jos nyt tehtäisiin ensiksi noi voimansiirron osat metallista, teräksestä ja voimansiirron tukiosat(vaihteistokuoret, diffikuoret, rataspukit) alumiinista niin oltaisiin aika pitkällä.
Hintaa tulisi lisää kymmeniä euroja, en tajua miten tuollainen summa voisi ratkaista ostopäätöksessä muutenkuin niin että asiakas ei tiedä hölkäsen pöläystä tekniikasta saati minkälainen osa kestää ja mikä on heikko ratkaisu, vaan ostetaan sitä mitä hyllyssä on ja on halvinta ja mietitään sitten sormi suussa kun ensimmäisessä rynkytyksessä pettää vetari ja ruuvit pyörii tyhjää muovissa tai muoviarmit napsuu pakkasessa...

..niinkuin aina ostaja määrää mitä myydään,  niinkuin miespuolinen ostaja autokaupassa, "paljoks siin o tehoo, makee väri, tuleeks patterit mukana...", voi tätä ihmispoloa...

Lainaus käyttäjältä: "brutales"

Muuten, siihen "tosi äijien" kuopan tekoon, johon pienemmän jää kiinni ja isot mänöö, on aika pitkä matka vielä. Tähän asti asia on ollut käytännössä toisinpäin :mrgreen:


Jep, katos kun 1:6 autoja ei ole vielä tehty 4WD:nä mut ootas kun tulevat...

13
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Ilman muuta ärceellä on 1/6 auto vai kiukkuileeko se täällä kateudesta. Kuten ilmoitin en jatka typerää väittelyä. racer puhut asiaa. ärcee voisi tyytä TRXäänsä kun se kerran on niin hyvä.


Taisi Slingslideenkin niinsanotusti osua ja upota, höh, harmi että kommentit osuvat niin hyvin kohdalleen ja kaverit putoaa kertaosumasta.
no sitten onkin hyvä painua racerin kainaloon hakemaan sympatiaa.:lol:  tui tui, keksi seuraavaksi vaikka uusi parempi valhe, TRX muka hyvä :oops:

Kade?, mistä? siitä että ajelette muovikatiskoilla?, köyhää elämää on näköjään pidelly...

Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Ja mitä muuten auton 4wd ---> 2wd tulee, monasti pitää rattaistojenkin välityksiä muuttaa. Jos yksi auto sattuu toimimaan pelkkien vetarien poistolla, se ei tarkota et kaikki toimii.


Ai jahas, nyt jo toimii 4WD 2WD:nä, huh huh, tuo vaatii miestä.... :!:

14
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Ihme kiihkoilua.....Menis tää kyseinen henkilö jo kauppaan ja hankkis auton eikä kiihkoais täällä autojen huonoudesta tai paremmuudesta.Aika paljon p****a oot saanu aikaseks kirjotettua,kun käytännössä kaikki sama tieto ois löytyny netistä pienellä vaivalla.

Biatch.


Tällaisia racerin kaltaisia kommentteja saa kato ettiä netistäkin tosi pitkään... :mrgreen:
silti vaikka p****a on tullut niinpaal kauhiast kirjoitettua niin aina se vaan jotain se pask*nkin lukeminenkin kiinnostaa, ihme hommaa..

15
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"


Nyt puhutaan 1:6 autoista, joiden hinnat on ihan eri tasoo 4wd autojen kanssa. Tottakai 4wd tuo lisää hintaa, jos on tekniikka edessä ja takana. Diffin saisi edestä heti uusia ja suorituskyvyn noustua maastot vaikenevat, osat hajoavat paljon helpommin, kun monasti jarru jätetään viime tippaan (kokemuksen rintaääni kumisee). Ja naurettavaa edes verrata 4wd 1/10 sähköcrossia 1/6 FG.hen joiden painoero on pyöreät 10kg. Jos yhtään osaat laskea fysiikkaa niin laskeppa osille kohdistuva painolasti 70km/h vauhdissa pomppusella tiellä ja laske vaikka kolari siitä vauhdista. Ja mitä 1/8 autoihin tulee, niiden painot on about 4kg. Siinäkin ehtii tulaa moninkertainen ero.

Typerää väittää että 4wdstä saisin helposti toimivan 2wd. Jos auto on suunniteltu 4wd, niin et mitenkään saa siitä täysin toimivaa 2wd autoa  :D . Nyt puhun ilmeisesti amatöörille, joka ei paljoa autoista tiedä. Kokemusta on 4wd 1/8 polttarista, josta lähti veto toisesta päästä. Tehot laski huimasti ja koko suorituskyky huononi. Tosin FG:ssä se muutos voi onnistua mikäli auto on suunniteltu muutokseen soveltuvalla tavalla.

Koko keskustelusta muistuu mieleen välitettava kohtaus erään pellen kanssa, joten en jaksa vääntää tästä sen kummemmin.



Voi tätä yksinkertaista kansaa jolle vähänkin on paljon...

Miten kummassa kukaan voisi rakentaa autoa joka kestäisi mitä tahansa? Luuletko että käyttäjälle ei ole mitään vastuuta ajokkinsa kunnosta? Aja vaikka 70kmh seinään ja katso montako osaa saat kaivettua esille ehjänä, onkohan sulla lainkaan järki mukana ajaessa? jospa opettelisit ajamaan ajokkia sillä tasolla mitä se kykenee kestämään, vai kumiseeko rintaääni muttei oma pää kuuntele?

Hehe,  4wd:n ja 2wd:n ero??? yksi pari vetareita ja keski(?)-ja etudiffi,  sepäs tekee autolle sitten niin kummallista että onpas ihan mahdoton ajettava, huihui, ja painokin kasvoi ihan mielettömästi, ehkä peräti 5%!!!!. Taitaa vaan ajotaidossa olla amatöörin vikaa kun mukulatkin ajelee TRX:n autoja nelivedolla tai ilman nelivetoa miten lystää. Sillä ole p*skankaan merkitystä kun bashaat röykyissä että onko auto hienosti suunniteltu 4WD:lle tai 2WD:lle. Tai onhan sillä, tottakai, jos hienostellaan sillä miten imago ratkaisee enemmän autojen suunnittelussa kuin se miten ne oikeasti toimii."Mä en voi ajaa tätä mitenkään 2WD:nä kun on kerran 4WD suunnittelua" :mrgreen:

Vai hävisi oikein tehot ja suorituskyky kun etuveto hävisi, hehe, kumma juttu, ihmeellistä mitä neliveto voikaan saada aikaiseksi, ja varsinkin kun sitä ei ole...

Kyllä näitä videoclippejä on nähty missä 1:6 FG hyppii 10m hyppyjä flätille ja eikun meno jatkuu, ehjänä, et se siitä kestävyysepäilystä.
Tohon kun lisätään vielä pikkasen enemmän yritystä osasuunnitteluun ja materiaaleihin niin 1:10 pikkukinnerit jää siihen kuoppaan mistä tosiäijät vasta painaa kaasua.

16
Lainaus käyttäjältä: "at"
Siinäpä se ongelma onkin, samat materiaalit jotka kestävät ja toimivat 1/8, 1/10 jne. autoissa eivät meinaa noissa isommissa 1/5 & 1/6 autoissa kestää.

Toki varmaan saisi tehtyä ns. "pomminvarman" 1/5 tai 1/6 off road-auton, mutta menekin pienuus saattaa nostaa sitten hinnan pilviin...  :roll:


Niin jos miettii mitä materiaaleja on käytetty, niin sana on muovi, vaihteistot, diffikotelot, vetarit, runko, armit, osa rattaista jne.

Korvataan kovimmalle joutuvat osat metallisilla ja ollaankin jo toisella tasolla. Saahan 1:8 autoihinkin toki metallisia v-siirron osia mutta samalla rahalla ostaisi jo uuden auton.

Mitä sitten muovin korvaaminen maksaisi lisää niin kyse on kumminkin ehkä kymmenistä euroista valmistajan näkövinkkelistä katsottuna, mitä sitten saisi nähdä lopputuotteen hinnassa lisää jotta kauppa vielä kävisi niin en osaa sanoa, ehkä 20% jos sillä saa kestävän auton.

17
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"



Kuten sanottu, kustannukset nousisivat huimasti mikäli autoihin saataisiin 4wd. Miettikääs pikkukiviä etudiffiin ja koko auton puolittavaan tekniikkaan. Suojat tuskin auttaa kovinkaan paljoa. Itse kaipaisin EHKÄ 4wd, koska mun ajomaastot on vaativia 2WD:lle, mutta toisaalta 2WD:ssa on se hieno juttu että taito ratkasee eikä mikään pyörivä akseli.



Siis mitä te nyt kirjoitatte, ihan kuin 4WD olisi joku uusi keksintö?!?!?!?
Johan tänäpäivänä 1:8 ja 1:10 ja pienemmät autot on lähes kaikki 4WD ja hyvin ne toimii vaikka onkin tehty muovista!!!!
Miten se 4WD tekee autosta herkemmän irtosoralle tai pikkukiville ja miten sinne juuri etudiffiin pääsisi pikkukiviä?!?!?!?

Aikaisemmin kirjoitin jo että miksei autoista tehdä sellaisia että ne eivät pölystä tai muusta p*skasta ota nokkiinsa? näitä on mm. suojatut rattaistot, vetarien päät, laakerit jne. jne. Nykyään moni asia on sillä varalla että varaosat on halpoja, että "kyllä niitä kelpaa kuluttaa ja ajaa p*skaks". Mitä jos tehtäisiin sellaisia autoja jotka ei ota nokkiinsa joka pölyhiukkasesta?

JA onko ne TRX:n tai HPI:n autot sitten niin kalliita vaikka ovatkin 4WD???? eli mihin oikein perustuu sitten "hintojen moninkertaistuminen 4WD:ssä"

Vaikka olenkin liputtanut mcd:tä niin ei tuokaan tekniikka ole mitenkään hienoa tai täydellistä mutta annana arvoa sille että ovat tehneet ensimmäisenä aidon 1:6 4WD:n.

Ja niille epäileville Tuomaille: 4WD:stä saa tehtyä helpolla 2WD:n ja ajaa sitten sitä peräsladia niin pirusti.

18
Lainaus käyttäjältä: "Mr.MR"
Olispa se MCD ees turkkulaisten tekemä, mutta kun on mokoma turkkilaisten tekemä.  :mrgreen:

Mikähän siinä on, kun kuitenkin luottaa enemmän Kiinalaiseenkin, kuin turkkilaiseen tuotteeseen.

Nyt vaan joku jälleenmyyjä Suomesta ottamaan yhteyttä karvakäsiin ja siinä varma tuote myyntiin. "Ärcee" ainakin ostaa.  :wink:


Älkkä ny viittikö poja, kyl turkkuses osata tehrä muutaki ku va pahasuissi mukuloi.
Kyl sitä o saatu kiinalaisest soosist semmonenki p*skataut et oksa pois, mut turkkilaisest kebabist en ol saanu kerttaka. Kiinalaisse määki luattasis vähemmä ku kärettömään maalivahtii.

19
Taitaapi kunnollinen 1:6 4WD tulla loppuhinnallisesti liian kalliiksi valmistaa-->markkinoida-->myydä suurille massoille, että voipi olla että joulupukki ilmaantuu ihan oikeasti sitä ennen...

20
Lainaus käyttäjältä: "aikaisemmin joku "
Niimpä niin ..

Se remmi vetonen maksaa sitten kamitriolla 375..alle 400..Ja mcd autot maksaa muistaakseni alkaen 1500€.


Piti vielä lisätä se että ko konversio on 375egeä mut pitää tilata vielä lisäosat FG:ltä mm etudiffi, armit, rattaita yms. hintaa tulee lisää 150egeä eli yhteishintaa 525egeä.

21
Lainaus käyttäjältä: "racer"
hys hys... :mrgreen:


Arvasin.

22
Lainaus käyttäjältä: "racer"


..on eräältä muulta merkiltä tulossa 4wd auto :wink: Sillä on jopa maahantuonti suomessa :wink: mutta ehkä vasta loppuvuodesta.


Jäi vähän kaivelemaan tuo racerin kommentti... et muuten vastannut että onko kyseessä FG...

Jos tuo pitää paikkansa niin se pitää ensin katsastaa että onko siitä mihinkään ennenkuin voi harkita ämceedeetä...

23
Lainaus käyttäjältä: "at"

1. Halpa ei ole aina paras, mutta ei myöskään kallis
2. Maailma ei pysähdy mutta omat ajot pysähtyvät  :wink:
3. Köyhälle kaikki on kallista, mutta toisaalta köyhän ei kannata käyttää vähiä rahojaan kalliiseen mutta huonoon...

Mutta tosiaan, jos oletetaan että varaosat tulevat 2 viikkoa, niin 4 osaa rikki kesässä ja hups, auto on sivussa rapeat 8 viikkoa...

Toisaalta MCD:stä ei ole kokemuksia, ei todellakaan voi sanoa onko se hintansa arvoinen tai mikä sen kestävyys on ja mitkä ovat esim. sen sulakeosia eli hajoavat vähän väliä. FG:n hyvänä puolena on kohtuullisen laaja kokemus harrastajien keskuudessa joten heikot osat ovat tiedossa ja ne voi ostaa vaikka kaikki kerralla varaosiksi pakkiin.


Olen ihan samaa mieltä.
Halpa ei ole paras mutta kalliskin voi olla huono tai onko edes hintansa väärti. Siksipurnaan muoviosista, ovat kyllä halpoja, mutta kumpaa kannattaa käyttää, helposti hajoavia ja halpoja muoviosia tai kalliita aluosia jotka vahvoja?
Sama autoissa, maksaako kestävästä enemmän vai ostatko halvan ja korjaan kalliilla?

Eihän varaosia kannata ostaa yksittäiskappaleina vaan pitää aina koko setti varastossa ja sulakkeita useampia. tai kaahailla kakkosautolla...

Mdc:stä ei taida kukaan tietää mitään, mitä kuvista voi päätellä jotain laadusta niin abaut FG:n oloinen.... :?:

24
Lainaus käyttäjältä: "at"

Ja tuohon FG:n tarjoamaan potkuun nähden minä en ainakaan kaipaa nelivetohärpättimiä, syystä jotta niiden kestävyys on hyvinkin kyseenalainen.


Mihin tällainen tieto perustuu?? 1:8 ja 1:10 autot järjestään on nelivetoisia.  Ei nelivetoisuus tee autosta sen heikompaa vaan se miten laite on suunniteltu ja onko osat riittävän vahvoja. Ihmetellä täytyy kun nämä muovista väännetyt nelivetohärpättimet kestävät näinkin hyvin.
Isomman skaalan autot vaatii vaan järeämpää tekniikkaa niinkuin aiemmissa maileissa sanoin, painokin kasvaa vain suhteessa kokoon.

25
Lainaus käyttäjältä: "racer"

Niin tälle ärceellee vai mikä puucee olikaan :mrgreen: Niin..eikun alat laskea hintaa sille mcd paketille koneineen kaikkineen :wink: Edelleenkään en kiistä etteikö se olisi hyvä peli,mutta itse en ostaisi vain sen vuoksi,että suomesta ei saa siihen varaosia.


Kyllä se on ihan "ÄrCee" niinkun tossa lukee?!?! mut voit sanoa vaikka p*skahuusiks :mrgreen:
Mutta mitäs sitten?!?! Pitäiskö ostaa halpaa vain siksi että halvin on kyllin hyvää ja varaosia saa R-kioskilta? Jos varaosia saa niin se riittää. Ja voi hellalettas sentään jos varaosien saanti kestää pariviikkoa, niin maailma varmaan pysähtyykin sitten siihen..

Ihmiset ruikuttaa kun ei oo varaa, mitä ihmettä, harrastushan tämä on vai penninvenytyskerho?. Jos laite on hyvä niin maksakoot vaikka pari tonnia. Niinhän se menee että köyhälle kaikki on kallista, mutta köyhällä ei oo varaa ku parhaimpaan... :!:
Pahoittelen ärsyttävää kirjoitussävyä jo etukäteen.

26
1200egeä on halvin mcd mitä löysin. Suomessa halvin FG noin 850egeä??? tosin Raco:lla alkaen FG:t 600egeä.
Saa sen sittenkin konversiolla(kin) pari satkua edullisemmin, mutta saat sitten sen remmivedon...

27
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Mitä tossa 4WD setis tulee mukana? Jos joskus ostan FG:n, niin tollanen on pakko hommata ( hommaan FG:n ehkä jo parin vuoden päästä) 8)


Jos tota remmivetohärveliä tarkotat niin siinä em. linkissä on kaikki osat esillä.

Oma mielipiteeni on että jos toi remmiräpätin maksaa 500egeä niin MDC kardaanivetovehkeen saa valmiina halvemmalla... unohda konversiot...

28
Lainaus käyttäjältä: "racer"
harvemmassa räjäytys kuvassa olen nähnyt diffissä öljyt :mrgreen:


Kato, ei sitä öljyä voi olla siinä exp.kuvassa kun sitä ei ole siinä vekottimessakaan, justhan mä niin kirjoitin...

29
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"

Eiköhä nuo diffit ole kuitenkin täysin koteloitu noissa MCD:n autoissa, jos vähääkään viitsit noita kuvia tutkia.


MDC:n autojen keskidiffi on räjäytyskuvan mukaan täysin suojaamaton / öljytön.

30
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Eipä ole 2WD FG:ssäkään mitään diffinlaatikoita. Itellä FG:ssä yksi ratas muovia. toimii hyvin sulakerattaana kun on helpolla paikalla vaihtaa ja halpa. Tosin ei ole vielä hajonnut :wink:


AAARRRGGH!!! Kamitronin setissä on hihnaveto!!! aika järkyttävä kyhäelmä! :oops:

Noi diffit on mitä on FG:ssäkin, pitäisi olla ring-ja pinioniratas-välitys ja siellä diffi niinkuin 1:1 autossakin, FG:ssä on tuo käsittämätön ratasperä  :cry:
Mdc on lähellä oikeaa mutta siinä tuo perävälitys on avoimena :( joten se on täynnä hiekkaa 5minsan ajon jälkeen, rattaille terveellistä  :wink:

Sivuja: [1] 2