...
Mullakin on tossa jenkissä laturi mikä antaa maks. 90A.
Taas täällä pitkästä aikaa :)
Onhan noita henk. autoissa vaikka kuinka isoja latureita. Itselläkin ihan perus -96 mallin 1.6i koneessa 110A max. laturi. Riippunee hyvin paljon on elektroniikkaa vakiona ja paljonko annetaan varaa sitä lisätä.
Ei mitään tietoa RC-LiPoista, mutta läppärin LiPo-kakkosakku Sanyon kennoilla on nyt vuoden ja 170 lataussykliä vanha. Tässä vaiheessa kapasiteetista on jäljellä vain 57%. Eli ei kovin kestävältä tunnu.
Akkua ei ole koskaan säilytetty koneesta irralla, joten liian tyhjäksi ei ole ikinä päässyt.
Itse siinä käsityksessä, että koneessa akun "säilytys" tuhoaa akut kannettavista äkkiä. Isoin osa varmaankin johtunee jo Hermannin valaisemasta tilanteesta. Verkkovirrassa käytettynä kannettavassa ei pitäisi pitää akkuja kiinni koneessa, koska kone "käyttää" itseään silloin joka tapauksessa "akun" avulla. Tapahtuu vaan akun purkautuminen esim. 95% kapasiteetista ja taas virtalähde lataa akun. Johtunee esim. siitä että kannettava pysyy täysin vakaana vaikka lennosta vetelee virtalähteen johtoa irti se vaan lopettaa latauksen ja kone alkaa toimimaan akulla pelkästään.
Näin oli ainakin ennen läppäreissä, en tiedä onko asialle pystytty elektroniikan kehittymisen avulla tekemään jotain. Aina itsellä akku irti, kun verkkovirrasta kotona käytössä läppäri. Periaatteessa vaan automatkoilla GPS:n takia tuo akku kiinni, kun starteissa inventteri ei anna virtaa koneelle.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itsellä tällä hetkellä eka lipo pöydällä odottamassa testausta, kun tuo Bantamin laturi saapuu. Kyseessä Team Orionin 3200mha pakka, jossa siis Kokam:n kennot sisällä.
Odotukset on korkeella ja jos vaan virranantoa piisaa ja luotettavuutta niin ei pettymyksiä varmaankaan tule :)