Ratakasiluokka on kyllä kehittynyt huimasti viimeisten kahden vuoden aikana. Kasvua kuitenkin tarvitaan lisää, että päästään sinne yli 20 osallistujan lukemiin.
Nyt kasvu on tapahtunut pääosin ”huippukuljettajien” toimesta. Itse koen luokan sopivan myös keskivertokuskeille ja toivottavasti näitä tulee ensi kaudelle lisää. Niin saadaan kunnon vääntöä alempiin finaaleihin. Tällä kaudellahan jo”B-finaalissa” on ollut pientä kisan tynkää.
Voisin olla varma, että kaikki sähköturistissa kilpailleet aina TSS-10 –luokasta alkaen pääsevät aika nopeasti sinuiksi Ratakasin ja TP-10 –autojen kanssa.
Kisoihin valmistautumiseen ja kisan jälkeisiin huoltotoimenpiteisiin kyllä menee enemmän aikaa kuin sähköautojen kanssa, mutta toisaalta ajoaikaa tulee sitten enemmän. Kisat ovat myös enemmän ”tiimikisoja” ja ainakin meille tämä on tuonut lisämielenkiintoa.
Ajamme sekä TP-10 että Ratakasiluokkaa ja päivät ovat välillä aika hektisiä, mutta tätä voi helpottaa kunnollisella valmistautumisella (tätä pitää vielä parantaa). Tämä malli sopii kuitenkin hyvin ”isä-poika –tiimille”. Samaa mallia voi myös hyvin soveltaa kaverin kanssa, toinen valitsee TP-10:n ja toinen Ratakasin, niin hoituu mekkariongelma.
Tässähän voisi kohta jo perustaa uuden ketjun 2016 kaudesta…
Omassa päässä on pyörinyt myös tällainen villi ajatus… Mitäs jos yhdistetään TP-10, Ratakasi, TSM-10 ja GT-8 samaan viikonloppuun ?
Esim. vain 3 kisaviikonloppua, mutta kaikki luokat olisivat kaksipäiväisiä. Tällöin tulisi huomattavasti lisää kuskeja, jotka ajaisivat kahta luokkaa (vaikka TP-10 ja TSM-10)… Saataisiin myös TSM-10 –luokalle kisoja kesällä (tämä on varmasti monen toive).
GT-8 –sääntöihin renkaaksi esim. Sweep, niin ei tule sitä pelättyä rengaspurua.
USA:ssa järjestään kisoja jo vastaavalla formaatilla:
http://www.rctech.net/forum/attachments/nitro-road/1260742d1420572665-7th-annual-timezone-grand-prix-july-16th-19th-2015-flyer2015-final.jpgTätä voisi mielestäni pohtia enemmän…