Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1027590 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1920 : 21.07.11 - klo: 08.34 »
Edellyttäen että auto on semmonen jonka saa boksilla käyntiin.
pöö

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1921 : 21.07.11 - klo: 10.32 »
Osaisko juku valaista diffiöljyn käytöstä, inferno neossa, tuppaa etupää pyörimään niin, että renkaat "palloontuu". Mihin sitä laitetaan, ja mihin laitetaan mitäkin kovuutta? jos joku jaksaisi neuvoa "kädestä" pitäen. :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1922 : 21.07.11 - klo: 10.43 »

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1923 : 22.07.11 - klo: 20.24 »
aika yleisiä varmaan:

Etu        Keski          Taka
5000     7000           3000
5000      5000           3000

Itse ajan tällä hetkellä
5000 5000 2000
Omasta mielestä helppo ajaa
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1924 : 22.07.11 - klo: 22.08 »
öljythän riippuu aivan täysin autosta. 5/5/2 ei ollut lähelläkään toimivaa esim Hyper8 tai moni muukaan auto.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1925 : 24.07.11 - klo: 12.34 »
Niin. Ne on vain testattava itse. Joku voi sanoa 5-5-5 ja se ei sovi itselleen yhtään vaikka auto on sama.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1926 : 25.07.11 - klo: 11.29 »
aika yleisiä varmaan:

Etu        Keski          Taka
5000     7000           3000
5000      5000           3000

Itse ajan tällä hetkellä
5000 5000 2000
Omasta mielestä helppo ajaa
Lainaus käyttäjältä: Neo Rs
Ajattelin vähän omaa kysymystä tarkentaa: Öljyjen kovuus ei tässä vaiheessa kerro hirveesti... sen tiedän et eteen jäykempää ja taakse pehmeämpää, mistä sen keskidiffiöljyn paksuuden tietää vai pitääkö osua esim. etu, ja taka öljyjen ksekivaiheille? :cool:
Meinasin lähinnä et millä saa esim. 50-50 suhteen, tai 40-60? (pää-asiassa haluan estää renkaiden "palloutumisen" edessä)
« Viimeksi muokattu: 25.07.11 - klo: 11.55 kirjoittanut Neo RS »

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1927 : 25.07.11 - klo: 11.42 »
Jouduin vaihtamaan ohjausservon rattaat, ja nyt ohjaus n. 29% pielessä, olen kompensoinut sen ohjaimesta. kummasta kohdasta kannattaa lähteä säätämään? Että saa mahd. lähelle 0 % (alun perin tuo ohjaimen säätö oli 8%) VAI PITÄÄKÖ SERVO AVATA UUDESTAAN???
Kohta 1
Kohta 2

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1928 : 26.07.11 - klo: 21.22 »
Kertokaas joku fiksumpi, et mikä hajoittaa tulpat niin et lähtee "hirveellä" nykimisille läyntiin , mutta kun ottaa hehkulaitteen pois niin auto sammuu, tänään 1 tulppa kesti 15 min ajoa, ja sit alko mainitut ongelmat uusi tulppa auttoi asiaan. Tulppana Fire power F6 (ei viittis kalliita tulppia montaa päivässä tuhlata) väärä tulppa? Toinen kysymys: 2 vko vanha auto, ja tais leikkaa toisen kerran jo kiinni. En oo viel konetta avannu. ajoin samoilla säädöillä ku eilen (ulkoilman lämpötila sama). Putkesta tuli reilusti pakokaasua kiihdyttäessä, alkaa ahistaa et mistä ihmeesta johtuu, kuinka rikkaalla autoa täytyy käyttää. Niin että "röpöttää vastaan, vai? Autona siis inferno neo race spec. Nyt ois kaikki apu tarpeen, ei viitsis tehä kerran viikossa koneremonttia...  :evil:
ps. kiinnileikatessa ei ollut edes paljon kierroksia (moottorijarrutus) 5 min kaahailun jälkeen  :police:
Niin ja yks tulppa kesti varmaan 8-10 h ajoa, onko 70% tulpista maanantai kappaleita  :shocked:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1929 : 26.07.11 - klo: 23.32 »
Jouduin vaihtamaan ohjausservon rattaat, ja nyt ohjaus n. 29% pielessä, olen kompensoinut sen ohjaimesta. kummasta kohdasta kannattaa lähteä säätämään? Että saa mahd. lähelle 0 % (alun perin tuo ohjaimen säätö oli 8%) VAI PITÄÄKÖ SERVO AVATA UUDESTAAN???
Kohta 1
Kohta 2

Et avaa servoa.

Olet vain jättänyt keskityksen tekemättä.
Eli...
Servovarsi irti.
Virrat päälle ja trimmit nolliin.
Servovarsi paikoilleen suorassa asennossa... eli siten että tietysti ne renkaat osottaa suoraan.
Virrat pois... servovarren ruuvi kiinni.


Mitä tulee tuohon tulppa ongelmaan niin vaikuttais näkemättä siltä että kone on rikkaalla.
Rikkaalla käyvä kone vioittaa tulppaa monesti kuvailemallasi tavalla.
Kone tuskin on kertaakaan leikannut kiinni.
Se on lähes mahdotonta näissä koneissa, tai jos kone leikkaa niin sillon kone on kyllä yleensä kokonaisuudessaan roskis tavaraa...
Mäntä menee palasiks... kiertokanki osina jne.
Ja tietysti ne irtosilput menevät takalaakeriin joka onkin sitten jo lähes mahdotonta puhdistaa siten ettei koneeseen jää mitään murua sisään.

Jos kone jää jumiin niin se on yleensä nestelukko.
Eli koneessa on liikaa polttoainetta.
Tulppa auki ja starttaus...
Tulppa takas ja käynnistys.

Mikäli tulppa palaa laihalla olevan koneen takia niin silloin se lähes poikkeuksetta pimenee kokonaan langan katkeamisen takia.
Ja taas laihalla oleva kone ei savuta paksusti.
Tosin jos kaasari on kahdella neulalla, eli ylä ja alaneula... Alaneula reilusti rikkaalla ja yläneula taas reilusti laihalla.
Silloin kone voi savuttaa paksusti kiihdyttäessä, mutta kiertää kaasu pohjassa vimmatusti.
Tähän en usko sinun tapauksessasi, koska silloin kone olisi kyllä erittäin vaikea saada käyntiin ja käynnissä pysyminen todella tuskallista.
Suosittelen hommaamaan IR lämpömittarin.
Kertoo moottorin säädöistä hyvin paljon kun pystyy katsomaan missä lämmöissä mennään.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1930 : 27.07.11 - klo: 01.13 »
Jouduin vaihtamaan ohjausservon rattaat, ja nyt ohjaus n. 29% pielessä, olen kompensoinut sen ohjaimesta. kummasta kohdasta kannattaa lähteä säätämään? Että saa mahd. lähelle 0 % (alun perin tuo ohjaimen säätö oli 8%) VAI PITÄÄKÖ SERVO AVATA UUDESTAAN???
Kohta 1
Kohta 2

Et avaa servoa.

Olet vain jättänyt keskityksen tekemättä.
Eli...
Servovarsi irti.
Virrat päälle ja trimmit nolliin.
Servovarsi paikoilleen suorassa asennossa... eli siten että tietysti ne renkaat osottaa suoraan.
Virrat pois... servovarren ruuvi kiinni.


Mitä tulee tuohon tulppa ongelmaan niin vaikuttais näkemättä siltä että kone on rikkaalla.
Rikkaalla käyvä kone vioittaa tulppaa monesti kuvailemallasi tavalla.
Kone tuskin on kertaakaan leikannut kiinni.
Se on lähes mahdotonta näissä koneissa, tai jos kone leikkaa niin sillon kone on kyllä yleensä kokonaisuudessaan roskis tavaraa...
Mäntä menee palasiks... kiertokanki osina jne.
Ja tietysti ne irtosilput menevät takalaakeriin joka onkin sitten jo lähes mahdotonta puhdistaa siten ettei koneeseen jää mitään murua sisään.

Jos kone jää jumiin niin se on yleensä nestelukko.
Eli koneessa on liikaa polttoainetta.
Tulppa auki ja starttaus...
Tulppa takas ja käynnistys.

Mikäli tulppa palaa laihalla olevan koneen takia niin silloin se lähes poikkeuksetta pimenee kokonaan langan katkeamisen takia.
Ja taas laihalla oleva kone ei savuta paksusti.
Tosin jos kaasari on kahdella neulalla, eli ylä ja alaneula... Alaneula reilusti rikkaalla ja yläneula taas reilusti laihalla.
Silloin kone voi savuttaa paksusti kiihdyttäessä, mutta kiertää kaasu pohjassa vimmatusti.
Tähän en usko sinun tapauksessasi, koska silloin kone olisi kyllä erittäin vaikea saada käyntiin ja käynnissä pysyminen todella tuskallista.
Suosittelen hommaamaan IR lämpömittarin.
Kertoo moottorin säädöistä hyvin paljon kun pystyy katsomaan missä lämmöissä mennään.

Suuret KIITOKSET :) vastauksista, mulla siis on 2 kertaa menny kiertokanki murtunut alapäästä, männästä lohjennut pala  :tongue: voiko olla mahdollista? nytkin ajoin hiekkakentällä, ja kytkinkellon takana, on se pyörä, mikä pyörii kampiakselin mukana, siellä välissä oli kivi. voiko siis olla, että kun kivi sinne joutuu, niin pysäyttää koneen niin, että kiertokanki murtuu??? edellisen kerran kun ajoin hiekka kentällä, niin silloin meni aivan samat osat. mäntä, kiertokanki, ja sylinteriputki on molemmilla kerroilla ollut erittäin liukkaat, et ei ainakaan voitelusta pitäisi kiinni olla. Jos siitä johtuu niin kysymys herää, miksi se on avoin pohjalevystä, niinkuin päärataskin. kannattaako se peittää jollain, ettei kiviä sinne mene ainakaan alakautta????  :cry:
Ps. alaneula on säädetty mukana tulevan ohjeen mukaan, kun syötön katkaisee kone sammuu n. 3 sek.

Lainaus käyttäjältä: Neo Rs
jos hommaan tuon lämpömittarin, niin missä koneen lämmöt pitäisi about olla, ja mistä kohtaa mitataan?
« Viimeksi muokattu: 27.07.11 - klo: 10.47 kirjoittanut Neo RS »

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1931 : 27.07.11 - klo: 16.35 »
vauhtipyörän kohta on avoin siksi että starttiboksin käyttö on mahdollista ja että kivet putoais pois kyydistä.

Jos sinne kiviä jää niin suurenna sitä aukkoa.

Päärattaan kohdalla on aukko samasta syystä eli kivet ei jäisi sinne pyörimään ja jumittamaan menoa sekä myös tuhoamaan ratasta.
pöö

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1932 : 28.07.11 - klo: 00.23 »
aika yleisiä varmaan:

Etu        Keski          Taka
5000     7000           3000
5000      5000           3000

Itse ajan tällä hetkellä
5000 5000 2000
Omasta mielestä helppo ajaa
laitoin 5-5-2, autosta tuli hieman takavetoinen, josta olen tyytyväinen  :wink: Osaatko kerto mitä vaikuttaa jos laittaa
oiken jäykät öljyt, esim hidastuuko liikaa / sutiminen loppuu? Ja mitä saavutetaan jos keskellä on oikein löysät/jäykät öljyt?
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo: 00.26 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1933 : 28.07.11 - klo: 09.03 »
Etu ja takadiffeissä jäykemmät öljyt vaikuttaa siten, että se heikentää tasauspyörästön toimintaa, eli auto kääntyy heikommin,
mutta taas sutii vähemmän kiihdytettäessä. Jäykempi keskidiffin kama tasaa etu ja taka akselien vetosuhdetta. Auton käyttäytymiseen
en osaa suoraan sanoa, miten vaikuttaa, kun omissa autoissa ei ole keskidiffiä yhdessäkään...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1934 : 28.07.11 - klo: 09.43 »
Ei heikennä, jäykistää tasauspyörästöä.

Löysä öljy etu tai takadiffissä siis määrittää kuinka "lukossa" tasauspyörästö on. Löysällä öljyllä sutii aina se rengas jolle on vähemmin painoa (sisäkurvi) ja näinollen auto ei lähde luistoon niin herkästi, mutta ei myöskään kiihdy niin hyvin voiman karkaamisen yhden pyörän kautta. Etu ja takadiffin jäykkyys eroilla saa vähän säädeltyä kuinka helposti perä lähtee alta, tähän vaikuttaa myös keskidiffi.

Tälläisellä tasauspyörästöllä et saa keskelle kiinteää välityssuhdetta esim 40-60, käytännössä menee niin että öljyn jäykkyydellä säädetään sitä kuinka paljon perään menee vetoa johtuen painonsiirrosta kiihdytettäessä. Löysällä öljyllä etupää vetää reilusti enemmän, jäykällä taas pääsee lähemmäs 50-50 vetosuhdetta, jolloin auto myös keulii turhan herkästi  Jos taas haluat takapään vetävän enemmän pitää vaihtaa lautasratas tai pioniratas diffiltä. Tätä harvoin tavoitellaan koska auto on silloin "mahdoton" hallita.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1935 : 28.07.11 - klo: 10.41 »
Vaikuttaako keskellä oleva 5000 öljy niin että osa voimansiirrosta pyörille menee hukkaan, vai?
tuon etu-ja takapään kyllä huomasin miten toimii käytännössä. kääntyy heikommin, ja tuli hieman takavetoinen.
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo: 10.49 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1936 : 28.07.11 - klo: 10.51 »
Ei lainata edellistä viestiä turhaan... (on mainittu jopa foorumin säännöissä)

Ja ihan yleisen selkeyden vuoksi jos ei tekisi niistä omista vastauksista myöskään lainauksia itsestä... Hyvin sekavaa.


Ei meinaa että 5000 öljyllä osa voimasta menisi hukkaan.
Kaikki riippuu painonsiirtymisestä ja ylipäätään pidosta.

Mitä löysempi öljy, sitä paremmin auto pitää kaikki neljä rengasta maassa... koska auton keuliessa tai keulan keventyessä ja renkaiden lyödessä tyhjää, diffi tosiaan vähentää takapyörille menevää tehoa... Jolloin auto ei keuli... eikä kevennä keulaa vielä enemmän.
Ja jos keskidiffissä on sopiva jäykkyys niin silloin takapyörille menee maksimaalinen teho millä auto saadaan kiihtymään eteenpäin... Keulimalla ei kilpuria saada kiihtymään, eikä jokainen pyörä villisti tyhjää sutien myöskään.

Eli... jos keskidiffi on sillä alueella että takarenkaatkin hieman sutivat kiihdyttäessä niin silloin nimenomaan ei menetetä tehoja mihinkään, vaan silloin saadaan tiehen se maksimaalinen teho suhteessa pitoon... jolloin kiihtyvyys on maksimaalista.
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo: 10.57 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1937 : 28.07.11 - klo: 12.38 »
Ei heikennä, jäykistää tasauspyörästöä.
Jep, tuli vähän heikosti ilmaistua itseäni...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa sosua

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1938 : 29.07.11 - klo: 11.59 »
mitä tehdä ,kun vetää veto narusta mutta moottori ei pyörähä kunnolla  :sad:
hobao hyper mini st

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1939 : 29.07.11 - klo: 14.12 »
 Yksisuuntaislaakeri varmaan luistaa. Tarkista yksisuuntaislaakeri eli avaa vetostartti moottorin takaa. Avaa todella varovasti, sillä jousi sieltä sisältä leviää erittäin helposti...

Suosittelen samantein hankkimaan starttiboksin. Ei paljoa käytettynä maksa, 10-30e saa tuolta Myydään rc-tarvikkeita osiolta. Uudet maksaa n. 50-100e. Sitten ei tarvi enää vetostarttien kanssa leikkiä, kun boksi hoitaa käynnistyksen suoraan vauhtipyörästä

Vielä voisit kertoa mikä auto ja moottori on kyseessä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa sosua

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1940 : 29.07.11 - klo: 20.50 »
moottori on hobao 12hyper turbo ja auto on Hobao Hyper 12 Mini ST Truggy RTR
hobao hyper mini st

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1941 : 29.07.11 - klo: 22.18 »
Maailmalta löytyy pienikokoisia starttipokseja, jotka on aika soppeleita Minihypereille ja vastaaville. Hobao Finlandilta jäi käteen itselleni moinen ja isoa plussaa siitä, että on merkittävästi mukavampi kuskailla kuin isomman auton boksia. Tosin, sillä ei sitten lähde isommat käyntiin, kun taas isommalla boksilla saa nuo pienetkin tulille.

Tässä vastaava: http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/8205/

Lisää harrastuksen mielekkyyttä :)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sosua

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1942 : 30.07.11 - klo: 21.09 »
ok ja kiitos avusta  :laugh:
hobao hyper mini st

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1943 : 03.08.11 - klo: 21.16 »
Osaisko joku noeuvo minkä paksuista "diffiöljyä" kannattaa Big Bore iskareihin laittaa, jos haluaa hyppiä isosti, ja ettei pohja ota maahan kiinni alastulossa. ajettavuus sais säilyä hyvänä?  :shocked: Ja jos joku jaksaa niin vois laittaa vaik linkkiä mistä sitten sitä halvalla saa.
Ja kannattaako ostaa jäykemmät jouset?  :cool:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1944 : 04.08.11 - klo: 09.13 »
Jos kyseessä on krossari niin auton kuuluukin pohjata isossa hypyssä.

Et voi laittaa iskareihin paksua öljyä ja kuvitella että ajo-ominaisuudet olisivat vielä hyvät.

Muutenkin.
Bigbore ei tarkoita vielä muuta kuin että iskarit ovat kookkaat.
Sillä on suuri merkitys öljyihin minkä valmistajan iskarit ovat... montako reikää männässä on ja minkä kokoisia reikiä.
Ja muutenkin merkitystä on vielä silläkin että minkähän kokoiset bigboret nyt ovatkaan kyseessä.
Eri valmistajilla kun tuppaa olemaan hyvinkin eri kokoiset iskarit halkaisijaltaan + vielä joillain valmistajilla on olemassa paritkin eri bigboret.
Ensin tuli bigboret ja sen jälkeen muoti ilmiönä tarvitsi tehdä vielä isommat bigboret.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1945 : 04.08.11 - klo: 10.28 »
Jos kyseessä on krossari niin auton kuuluukin pohjata isossa hypyssä.

Et voi laittaa iskareihin paksua öljyä ja kuvitella että ajo-ominaisuudet olisivat vielä hyvät.

Muutenkin.
Bigbore ei tarkoita vielä muuta kuin että iskarit ovat kookkaat.
Sillä on suuri merkitys öljyihin minkä valmistajan iskarit ovat... montako reikää männässä on ja minkä kokoisia reikiä.
Ja muutenkin merkitystä on vielä silläkin että minkähän kokoiset bigboret nyt ovatkaan kyseessä.
Eri valmistajilla kun tuppaa olemaan hyvinkin eri kokoiset iskarit halkaisijaltaan + vielä joillain valmistajilla on olemassa paritkin eri bigboret.
Ensin tuli bigboret ja sen jälkeen muoti ilmiönä tarvitsi tehdä vielä isommat bigboret.

Kyoshon valmistamat, on kyseessä. sis.halkasija 15mm, putken pituus 55mm. koko iskarin pituus 135mm.
Tietäs vaan et mitä tosiaan uskaltaa laittaa, ettei liian jäykäksi mene? Vai onko ihan sama mitä laittaa kunhan vain tavaraa sisällä on, ja mites toi jäykempien jousien vaihto??
pari kuvaa...
http://img14.imageshack.us/img14/8564/04082011311.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/7546/04082011312.jpg

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1946 : 04.08.11 - klo: 11.03 »
Kohtuu pienet iskarit vielä kuitenkin...
Kuudella reiällä näköjään... Onko tietoa reikien koosta?
Sekään ei kyllä käynyt ilmi että minkähän lainen auto on kyseessä... kasi krossaria veikkaan mut...

Jokatapauksessa.
Väittäisin että jo 60 öljy tekee iskarista jo jäykän, enkä menis sen yli.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1947 : 04.08.11 - klo: 11.05 »
Inferno MP75 Neo Race Spec (nicistä päätellen)

Sanoisin että joku 25-50wt vois olla hyvä alkuun kokeilla (noin about 300-500 kyosho cps mitoituksella karkeasti). Eli samaa mieltä Hoken kanssa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1948 : 04.08.11 - klo: 11.21 »
Kohtuu pienet iskarit vielä kuitenkin...
Kuudella reiällä näköjään... Onko tietoa reikien koosta?
Sekään ei kyllä käynyt ilmi että minkähän lainen auto on kyseessä... kasi krossaria veikkaan mut...

Jokatapauksessa.
Väittäisin että jo 60 öljy tekee iskarista jo jäykän, enkä menis sen yli.

Auto on tämä: http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=106867
Tiedätkö meneekö iskari pilalle jo sinne laittaa muuta kuin silikoniöljyä, olis 75-90 vaihteisto-öljyä (oikea auto) takakontissa...  :grin: kokeilemallahan se tietysti selviää  :wink: mutta riittääkö jäykkyys.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1949 : 04.08.11 - klo: 11.26 »
Inferno MP75 Neo Race Spec (nicistä päätellen)

Sanoisin että joku 25-50wt vois olla hyvä alkuun kokeilla (noin about 300-500 kyosho cps mitoituksella karkeasti). Eli samaa mieltä Hoken kanssa.

Ei sulla jotain linkkiä mistä sais edullisesti, mut ei kyoshon omaa merkkiä, maksaa 11e pullo (eli joku vaihtoehtoinen merkki)  :laugh: