Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1027577 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2010 : 11.08.11 - klo: 19.48 »
Tai tilata nykyään netistä www.kyosho.fi.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2011 : 11.08.11 - klo: 22.14 »
Tai tilata nykyään netistä www.kyosho.fi.
Ompas kätevää kun voi Kyoshon sivuilta nykyään tilata. En kyllä enää omistä Kyoshon autoja, mutta millon toi mahdollisuus on tullu?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2012 : 12.08.11 - klo: 20.25 »
http://rc10.fi/index.php?topic=57280.0#new

edit: Mun toinen auto on vaan hävinnyt mallilistoilta, joten ilmeisesti ei saa edes varaosia siihen enää...  :shocked:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2013 : 12.08.11 - klo: 22.08 »
Kyllä saa varmasti varaosia sun toiseen autoon, vaikka ei olekkaan nettikaupan valikoimissa. Kyoshohan itse mainostaa varaosien saannin kestävän todella pitkään. Ja liikkeisiin voi soittaa ja kysyä. Jos ei ole vanhempien autojen varaosia hyllyssä, niin ne kyllä tilaavat liikkeeseen ja lähettävät sulle. Mullakin oli joskus kyoshon auto, jota ei enää valmistettu ja hyvin sai varaosia.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa gti-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2014 : 14.08.11 - klo: 19.22 »
Nyt on hankittu uusi tulppa ja hyvin pysyy käynnissä. Mitäs mä säädän, kun painaa kaasun eka 1/2 asentoon ja kulkee ihan normisti, mutta kun sen laittaa pohjaan, tuntuu kun rajoitin ottaisi vastaan ja se röpöttää eteenpäin n35 km/h. Yläneula on auki n. 2,1/4-2,5 kierrosta.
« Viimeksi muokattu: 14.08.11 - klo: 19.26 kirjoittanut gti- »

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2015 : 14.08.11 - klo: 19.35 »
Mikäs vois olla ku tuntuu siltä että moottorista ois paineet kadonnu?
Kertokaas te jotka viisaampia olette.
Kyseessä Kyoshon GX21 motti.

Juuso...
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2016 : 14.08.11 - klo: 19.50 »
Saattaa olla mäntä ja sylinteri väljä. Kannattaa tilata uusi mäntä ja sylinteri: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=241&nav=500200382&q=y
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2017 : 14.08.11 - klo: 21.42 »
Kiitos vastauksesta. Onko mitään muuta mahdollista syytä, kaikki ideat ja ajatukset tänne vaan.
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2018 : 14.08.11 - klo: 21.47 »
Mikäli männän ja sylinterin meinaa vaihtaa niin samalla on pakko vaihtaa kiertokanki myös.
Se on niin kulunut että turha laittaa uusia muitakaan osia.
Samalla kannattaa myös vaihtaa moottorin etulaakeri.

Mikäli näitä ei tee niin uusien mäntä/sylinteri sarjojen asentaminen on vain hetkellistä paikkailua.

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2019 : 14.08.11 - klo: 22.03 »
Ok, eli vaihtaa ns. sisuskalut moottorissa. Onkos etulaakeri se joka on heti vauhtipyörän takana? Ja se joka näkyy siellä kiertokangen takana on takalaakeri?
En haluais heti lähteä ostamaan kallista pakettia, eli jos voi olla joku toinen syy ongelmaan, niin kertokaa etten turhaan osta.
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2020 : 14.08.11 - klo: 22.07 »
Kyllä... etulaakeri on nimenomaan vauhtipyörän takana.

Mikäli moottorin puristukset ovat heikot niin ei ole muuta syytä kuin väljät sisäkalut.
Oletettavasti kuitenkin kannen ruuvit on tarkistettu ja ja moottorissa on tulppa paikoillaan.

Poissa JuusoH

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2021 : 14.08.11 - klo: 22.19 »
Joo, kaikki ruuvit kireällä ja tulppa paikalla. Ei muuta kun paketti tilaukseen.

Kiitos vastauksista.

Juuso...
Kyosho Mad Force GX21/\/\Traxxas Jato 3.3 2.4Ghz

Poissa nitro84

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2022 : 15.08.11 - klo: 11.48 »
terve,hommasin tommosen:
http://find.rcdriver.com/kyosho-fazer-gp-mclaren-ft-gtr-ready-set
viime syksy meni sisään ajoja ja säätöjä etsien ja se toimikin,mitänyt etu vetareita katko aika useasti,mutta nyt taas pitkän seiosonnan jälkeen kokeilin autoa ja nätisti lähti käyntiin,mutta huomasin jo ennen käynnistämistä,että joku takkuaa vastaan kun ei pyörät meinannu vapaasti pyöriä ja välillä eivät ollenkaan oli sitten auto käynnissä tai ei.no lopulta sain pyörät jonkseenkin vapaasti pyörimään(välillä pyöri kepeesti ilman vastusta ja välillä töksähteli)no käyttelin lämpimäksi ja rupesin pikku hiljaa antamaan kierroksia ja ajelin varmaan 10min ja yks kaks rupes meno hyytymään kierrosten vain nousten,eli kierroksia otti hyvin,mutta auto ei enää liikkunut.
kardaanin keskellä oleva spurri ratas oli sileä,mistä uusi ja mikä tuon särki?laskinkohan 40hammasta ja halkaisija n.39mm

Oisko kone liikahtanut -> ensin jumittanut spurria, sitten siirtynyt niin kauas et syöny ton rattaan... tarkista kytkinkellon ja spurrin välys, itsellä ohjeessa et leikkaa paperinpala, löysää kone -> paperi rattaitten väliin ->  konetta työnnä niin että paperi välissä, on kiinni rattaitten välissä -> ruuvaa kone kiinni, ja paperiin pitäs jäädä "hampaan" jäljet. Ja sitten liikutat kytkikellosta niin pitäs heilua vähän = välys oikea. liian tiukka niin ei rullaa, ja liian löysä syö rattaan.


purkaessa huomasin myös,että se spurrin pikku ruuvi pyörinyt miltein kokonaan auki.no se johtunee tärinästä?mutta suurin murhehan on nyt,että mistä tuo uusi spurri tuohon?niin pääsis sitten testaamaan välykset ym..

kyoshon jäälleen myyjä tarjosi ainoastaan teräksistäs purri ratasta joka oli ihan erinäköinen kuin omani joka on jotain muoviseosta ja hintaa teräksisellä  oli 67€! eikö mistään saa halvemmalla?

Poissa TK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2023 : 15.08.11 - klo: 17.21 »
Katoppa siitä manuaalista spurrin osanumero ja iske googleen. Onko tämmöinen? http://www.mcmracing.com/catalog/kyofa013-39-couronne-39-dts-fazer-kyosho-mcm-product_info-cPath--products_id-468999.html
- Näitä ne on kehunut -

Poissa gti-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2024 : 15.08.11 - klo: 17.49 »
Kysyn nyt uudelleen tämän kysymyksen, kun ei vastausta aikaisempaan tullut : Nyt on hankittu uusi tulppa ja hyvin pysyy käynnissä. Mitäs mä säädän, kun painaa kaasun eka 1/2 asentoon ja kulkee ihan normisti, mutta kun sen laittaa pohjaan, tuntuu kun rajoitin ottaisi vastaan ja se röpöttää eteenpäin n35 km/h. Yläneula on auki n. 2,1/4-2,5 kierrosta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2025 : 15.08.11 - klo: 18.08 »
Avaa yläneulaa 5min. Jos paranee niin avaa lisää jotta alkaa kulkemaan niinkuin pitää. Jos taas yläpään avauksella menee huonommaksi niin sitten toiseen suuntaan sitä yläpäätä eli kiinni sen 5 min+5 min ja sitte kuulostelee mitä kone tuumaa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa nitro84

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2026 : 15.08.11 - klo: 21.27 »
Katoppa siitä manuaalista spurrin osanumero ja iske googleen. Onko tämmöinen? http://www.mcmracing.com/catalog/kyofa013-39-couronne-39-dts-fazer-kyosho-mcm-product_info-cPath--products_id-468999.html

juuri tuon näköinen on  ainakin toiselta puolen,kiitos suuresti :azn:

Poissa Pikkuveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2027 : 18.08.11 - klo: 22.55 »
Nonii tuli sitten taas aloitettua tämä harrastus muutamanvuoden tauon jälkeen kävin eilen omaa 1/8 crossaria ulkoiluttamassa vastaanottimesta irtoi jokin komponentti piirilevystä ajon aikana ja kaasu hirtti ja auto täysillä päin seinää etupään ripustukset poikki ja auto gs racing storm no tänään sitten naapuri pyysi apua uuden (käytetyn) auton käynnistämiseen no kun tutkailen autoa niin huomaan ettei kone pyöri ja otan koneen irti ja kurkkaan siitä takalevystä kiertokanki poikki  :grin: mistäköhän tohon koneeseen saa osia werks tl 28 b1 pro ja hong norin trukissa kone. Varmaan laakerit ja kiertokanki ainakin vaihtokunnos muusta en vielä tiedä.
Hobbylinna,RC Sabe,Atala RC,Iso-Hepa,JP-Nitro Racing

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2028 : 19.08.11 - klo: 14.40 »
Miten vaikuttaa kytkimen toimintaan,  jos kytkinpalat kääntää toisinpäin??  Auto ja kone tossa alla
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2029 : 19.08.11 - klo: 15.01 »
kytkimestä tulee erittäin haukkaava, eli ei pysty lähtemään mutkista nätisti.
Kytkin on siis hyvin on/off tyylinen mikäli ne laittaa väärinpäin.
Kone ei myöskään välttämättä suostu kunnolla toimimaan matalassa nopeudessa koska kytkin ei luista niinkuin kuuluisi.

Poissa nitro84

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2030 : 19.08.11 - klo: 15.41 »
Katoppa siitä manuaalista spurrin osanumero ja iske googleen. Onko tämmöinen? http://www.mcmracing.com/catalog/kyofa013-39-couronne-39-dts-fazer-kyosho-mcm-product_info-cPath--products_id-468999.html

juuri tuon näköinen on  ainakin toiselta puolen,kiitos suuresti :azn:

suomesta löyty(RCJKL.FI) hintaan 11e+postit 2e ja tänään posti poika kiikutti spurrin postilaatikkoon,tänään illasta pääsee kokoamaan ton vehkeen ja ehkä jo testamaan :smiley:

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2031 : 19.08.11 - klo: 21.17 »
kytkimestä tulee erittäin haukkaava, eli ei pysty lähtemään mutkista nätisti.
Kytkin on siis hyvin on/off tyylinen mikäli ne laittaa väärinpäin.
Kone ei myöskään välttämättä suostu kunnolla toimimaan matalassa nopeudessa koska kytkin ei luista niinkuin kuuluisi.

Okei, oli vaan probleemi, kun piti saada pitkittäinen klappi pois kytkinkellosta. Ja uudessa vauhtipyörässä oli taas oma mutterinsa, jonka takia klappi syntyi. Ja ossin oma mutteri ei enää sopinut, kun meni kytkinkello jo yli akselista.
Koitin laittaa vanhaan vauhtipyörään uudet palat, mutta eivät kunnolla sopineet edes väärinpäin, koska tapit olivat leveämmällä.

Löysin kuitenkin jonkunlaisen prikan, mutta se saattaa heilua kampiakselissa ja "epätasapainottaa" sitä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2032 : 19.08.11 - klo: 23.14 »
Olisko näistä apua? Myös vauhtipyörää voi shimmata. Mulla on molempia kampiakseli täynnä  :wink:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2033 : 20.08.11 - klo: 11.35 »
Hei,

Minkälaiset servot pitää olla M8 autossa. Riittääkö ohjaukseen tämmöinen http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1311 ja kaasuun tämmöinen http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1670

-Riku
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2034 : 20.08.11 - klo: 11.37 »
Riittää.

Poissa MikoL

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2035 : 20.08.11 - klo: 20.11 »
Terveppä kaikille!

Nyt iski semmonen ongelma että, auto kun on ilmassa niin moottori vastaa kaasuun ihan hyvin ja renkaat pyörii normaalisti. Auton kun laskee maahan niin auto ei jaksa liikkua. Mikäs osa mahto mennä? Spurri on ehjä, ja se on vaihdettu just uuteen. Autohan on HPI Nitro MT2.

Poissa vinokone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2036 : 21.08.11 - klo: 01.18 »
Terve. Missä vika, kun ajaa hetken kevyellä kaasulla, niin kone ensin röpöttää ja sitten sammuu. kiihtyy kyllä nopeesti ja muuten pelittää, kun ajaa on/off kaasulla. traxxasin 3.3 ja 25% nitrot polttoaineena
Traxxas Slayer Pro
,Traxxas slash 4x4, Robitronic Mantis

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2037 : 21.08.11 - klo: 09.01 »
Terveppä kaikille!

Nyt iski semmonen ongelma että, auto kun on ilmassa niin moottori vastaa kaasuun ihan hyvin ja renkaat pyörii normaalisti. Auton kun laskee maahan niin auto ei jaksa liikkua. Mikäs osa mahto mennä? Spurri on ehjä, ja se on vaihdettu just uuteen. Autohan on HPI Nitro MT2.

Auto ei jaksa liikkua eli sammuuko? Ottaisko kytkin liian alhaalta kiinni, jos vaikka kytkinjousi on poikki?
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2038 : 21.08.11 - klo: 11.06 »
Moro, Miten kauan vastaanotin akku kestää ajoa? tuommoinen siis Orion, hump, NiMh 6.0V/1600mAh? Ajattelin että kannattako niitä tilata sitten pari. Tämmöinen laturi varmaan riittä näille akuille http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-nimh-nicd-laturit/hw-twintx-rx-laturi-200ma-600ma-mchw828
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa MikoL

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2039 : 21.08.11 - klo: 11.29 »
Terveppä kaikille!

Nyt iski semmonen ongelma että, auto kun on ilmassa niin moottori vastaa kaasuun ihan hyvin ja renkaat pyörii normaalisti. Auton kun laskee maahan niin auto ei jaksa liikkua. Mikäs osa mahto mennä? Spurri on ehjä, ja se on vaihdettu just uuteen. Autohan on HPI Nitro MT2.

Auto ei jaksa liikkua eli sammuuko? Ottaisko kytkin liian alhaalta kiinni, jos vaikka kytkinjousi on poikki?

Auto ei sammu, ottaa kyllä paikallaan kierroksia mutta ei liiku mihinkään.