Välityssuhde 4,3:1 tarkoittaa sitä, että kampiakseli pyörii 4,3 kertaa siinä ajassa kun vetoakseli(t) pyörähtää yhden kierroksen. Tuo kokonaisvälityssuhde tulee sekä pinjonin (kampiakseliin kiinnitettävän rataan) ja isorattaan sekä perän välityssuhteinen summana. Eli suhdetta voi muuttaa vaihtamalla pinjonin, spurrin ta perän välityksiä, helpoin ja yleisin tapa on muuttaa pinjonin hammaslukua. Mitä pienempi pinjoni, sitä nopeampi kiihtyvyys ja pienempi huippunopeus ja taas päinvastoin. Lopullinen välitys löytyy kokeilemalla ja radan/ajopaikan mukaan, mitään yleispätevää vastausta ei ole.
Keskidiffi ei krossareissa ole (pääsääntöisesti) vaihteellinen, vaan ainoastaan tasauspyörästä etu- ja takapään välillä. Rata-autoissa käytetään usein vaihdetta, mutta silloin laatikko ei toimi diffinä.