Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1027554 kertaa)

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa asko1991

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2550 : 10.04.12 - klo: 21.43 »
Missäköhän mahtaa olla vika kun melkein puol tankkia oon ajellu jossees sitä ja sitten saattaa sammua eikä lähe käymään hetkeen, lähtee vasta joskus 1min päästä :S Kuumeneekohan kone liikaa vai mikä on vikana? Tätä samaa vikaa saattaa tehdä noin 3kertaa tankillisen aikana

koneisto on siis traxxas slayer

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2551 : 11.04.12 - klo: 08.21 »
No kokeile laittaa vähän rikkaammalle nii sillä voit kokeilla.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa RcJack

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2552 : 11.04.12 - klo: 12.32 »
Pitääkö ilmanputsariin hommata joku aine/öljy?
|HPI Savage X 4.6 2.4GHz| |Kyosho PureTen Alpha EP 3| |Kyosho Mini-Z Subaru|

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2553 : 11.04.12 - klo: 12.51 »
Pitääkö ilmanputsariin hommata joku aine/öljy?

Pitää
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2554 : 11.04.12 - klo: 13.19 »
Pitääkö ilmanputsariin hommata joku aine/öljy?

Mikä tahansa ilmanputsariöljy sopii tuohon hommaan. Myydään yleensä 1/2 tai 1l purkeissa. Laita öljyä pikkasen minigrip pussiin ja puhdas uusi suodatin perään. Puristele pussia varovasti niin että öljy levittyy suodattimen joka kohtaan. Nosta putsari pussin ylä osaan ja purista ylimääräiset öljyt pois. Ota talous tai muuta paperia ja kuivaa suodatin hyvin. Jotkut antaa vielä n 15min suodattimen elpyä pöydällä ennen kiinnitystä suodatinrunkoon.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa asko1991

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2555 : 11.04.12 - klo: 13.27 »
No kokeile laittaa vähän rikkaammalle nii sillä voit kokeilla.

Ookkei, mutta saattaako olla vika tulpassa kenties :S ?

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2556 : 11.04.12 - klo: 13.34 »
No kokeile laittaa vähän rikkaammalle nii sillä voit kokeilla.

Ookkei, mutta saattaako olla vika tulpassa kenties :S ?

Herää kysymys luetko lainkaan mitä sulle kirjotetaan tai ootko koittanu ite ottaa selville asioita? Lueppa kuule tääkin topici alusta loppuun niin ei tarvi kysellä ihan naurettavia asioita.

Kyllä, tulpassa voi olla vika.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa asko1991

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2557 : 11.04.12 - klo: 13.36 »
joo kuule en lue vastauksia mitä miulle vastataan ^^

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2558 : 12.04.12 - klo: 11.19 »
Minkähän mittaset vetarit on kössin mfr? Lähti toinen etuvetari jonnekin ku pellolla ajelin. En ymmärrä kyl miten se voi lähtee meneen. Tai sitte menny poikki ja tippunu osat pitki kaurapeltoo....

Eihän mua siis harmita yhtään, eipä vissiin....
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2559 : 12.04.12 - klo: 15.52 »
Helposti lähtee, jos vaikka pivot-pallot kiertyneet ulospäin tukivarsista tai muovi antaa periksi sopivasti, että vetari hyppää kupista ulos. Käynyt usein, varsinkin kun vähän säätelin camper-kulmia...  :embarrassed:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa RcJack

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2560 : 12.04.12 - klo: 17.29 »
Hei! Eikös tämä statteri setti käy ihan kaikkien autojen ja monsterien kanssa? Robitronic Nitro Starter Kit 2000maH

http://shop.robitronic.com/nitro-starterkit-glow-starter-fule-bottle-wrench-tools.html?lang=1

Tuli tuossa tilattua HPI savage x 4.6 ja tuollaisen setin tilasin siinä samalla. Lähinnä se kiinnostaa tietää että sopiiko tuon hehku kyseiseen monsteriin. Eipä tässä muuta,odotellaan että posti tuo monsterin.  :wink:
|HPI Savage X 4.6 2.4GHz| |Kyosho PureTen Alpha EP 3| |Kyosho Mini-Z Subaru|

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2561 : 12.04.12 - klo: 19.52 »
Pitkästä aikaa taas täällä!

Noin kolmen työtunnin jälkeen kyoshon .21 koneen kanssa oli kova into saada ensisavut pihalle. Noh, kone autoon kiinni ja starttia.

 Auto lähti helposti käyntiin, mutta säätöihin oli mahdotonta saada. Hieman sai käyntiä parannettua kun ilmaruuvin käänsi AIVAN tappiinsa asti auki, joka on jotenkin luonnotonta.

 Olen juuri vaihtanut tulpan uuteen, mutta vaihdoin O.S 8 tulpan normaalipituiseen tulppaan, jonka lämpöarvo on sama (medium). O.S:n tulpalla kone toimi moitteetta, joskin laiskaskosti pienempien puristuksien vuoksi.

Kone oireilee seuraavasti: Käynnistäessä toimii parin sekunnin ajan hyvin, pysyy tyhjäkäynnillä ja muuta kivaa. Mutta parin sekunnin sisällä hemmetti repeää, ja motti ottaa kierroksia niin julmetusti. Vähänkin jos jarrulla yrittää toppuutella, niin sammuu. Ilmaruuvin säädöllä ei ole mitään vaikutusta, paitsi jos vetää melkein kiinni, niin kaasuvastaavuus katoaa, eikä lähde ollenkaan käyntiin. Itse epäilisin, että vetää ilmaa jostain välistä, mutta kaasarin liitoskohdassa on alkuperäistä paksumpi O-rengas, sekä paksua rasvaa.

 Myös tämä pari kuukautta sitten jossain topicissa mietitty koneen väärinpäin pyöriminen rupesi vaivaamaan. Syyksi epäilen huono yksisuuntalaakeria, koska sen suunnalta kuuluu outoa rahinaa. Kone starttaa oikeinpäin, käy noin sekuntin, jonka jälkeen kuuluu terävä napsahdus, ja pyörintäsuunta vaihtuu. Erittäin mielenkiintoista  :undecided:

Oli taas pää kipeä nitrohöyryistä tunnin säätämisen jälkeen, ja kössinkerpele lensi nurkkaan... Riippuu täysin teistä, milloin se otetaan takaisin käyttöön!

Ja äskettäin mainitusta takaperinpyörimis-ilmiöstä saa HOKE taas tulla taistelemaan kanssani.  :wink:

Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2562 : 12.04.12 - klo: 22.49 »
Minkähän mittaset vetarit on kössin mfr? Lähti toinen etuvetari jonnekin ku pellolla ajelin. En ymmärrä kyl miten se voi lähtee meneen. Tai sitte menny poikki ja tippunu osat pitki kaurapeltoo....

Eihän mua siis harmita yhtään, eipä vissiin....

Jos vaan toinen tippu niin onnistuiskos se mitan tarkistaminen siitä toisesta jäljelläolevasta vetarista  :wink:

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2563 : 12.04.12 - klo: 23.11 »
Minkähän mittaset vetarit on kössin mfr? Lähti toinen etuvetari jonnekin ku pellolla ajelin. En ymmärrä kyl miten se voi lähtee meneen. Tai sitte menny poikki ja tippunu osat pitki kaurapeltoo....

Eihän mua siis harmita yhtään, eipä vissiin....

Jos vaan toinen tippu niin onnistuiskos se mitan tarkistaminen siitä toisesta jäljelläolevasta vetarista  :wink:

Joo, tilanne hallinassa, 140mm. Tosin täytyy ny mitata et mahtuuko tollanen hobbylinnan 8*142 vetari pyöriin kupissa, pituuden puolesta ei oo ongelmaa mut toi pallo on tosiaan vähän isompi ku alkuperänen hammastikku.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2564 : 13.04.12 - klo: 16.01 »
Kertokaas viisaammat, että mitkä liikkeet Helsingissä myyvät HPI:n osia?
Hommasin männäviikolla käytetyn HPI Savage 3,5:n ja tarttis hommata siihen osia, kuten esim pakoputken stefa ( http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87049 ), mahdollisesti uudet puskurit, korisokkia, tulppia yms..

Voisihan noi tilata netistäkin, mutta sieltä ne osat ei tähän hätään ehdi.. Eikä ole kyllä tarkempaa tietoa nettikaupoistakaan :D

Yritin haulla, mutta foorumit ei tunnu tukevan Tapatalkin hakutoimintoa..
Voin muuten kertoa, että tämä iPhonen näpyttely öljyisin sormin hermot kireellä EI ole lyhythermoisen hommaa.. :D


HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa Fragu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2565 : 13.04.12 - klo: 18.42 »
Kertokaahan kokeneemmat harrastajat, minkälaisia vastariakkuja käytätte nimh vai life/lipo? Ensimmäisessä nitro buggyssäni (Hobao 8, ostin käytettynä) akku -ja vastarikotelo tuntuu kovin pieneltä survoakseni sisään esim. tälläisen akun sekä vastarin tuon kaveriksi.




Mukana sain 4 sormipatterin vetoisen akkukotelon, joka ainakin menee paikoilleen, mutta koen että tuo on hieman epäkäytännöllinen yms. sekä antaa liian alhaisen jännitteen.

Onko lipo/life yleensäkin järkevämpi ratkaisu, tosin silloinhan joudun käyttämään jännitteensäädintä jotta jännite ei nouse max 6voltin servoilleni liian suureksi. Tuntuu että tila loppuu silloinkin kesken..murehdinko turhia?

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2566 : 13.04.12 - klo: 18.51 »
Kertokaas viisaammat, että mitkä liikkeet Helsingissä myyvät HPI:n osia?
Hommasin männäviikolla käytetyn HPI Savage 3,5:n ja tarttis hommata siihen osia, kuten esim pakoputken stefa ( http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87049 ), mahdollisesti uudet puskurit, korisokkia, tulppia yms..

Voisihan noi tilata netistäkin, mutta sieltä ne osat ei tähän hätään ehdi.. Eikä ole kyllä tarkempaa tietoa nettikaupoistakaan :D

Yritin haulla, mutta foorumit ei tunnu tukevan Tapatalkin hakutoimintoa..
Voin muuten kertoa, että tämä iPhonen näpyttely öljyisin sormin hermot kireellä EI ole lyhythermoisen hommaa.. :D

Helsingissä ei tai olla pukua mikä hpin osia myisi ja jos pääkaupunkiseudulta meinaat osia saada hpi:n niin hobbyfactory on paikka mistä saatta jotain löytyä. Ainakin blitziin sieltä löytyy jotain palikkaa. Hobbylinnasta tilaamaan vaan. Palvelu on hyvä ja posti toimittaa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2567 : 13.04.12 - klo: 18.59 »
Kertokaahan kokeneemmat harrastajat, minkälaisia vastariakkuja käytätte nimh vai life/lipo? Ensimmäisessä nitro buggyssäni (Hobao 8, ostin käytettynä) akku -ja vastarikotelo tuntuu kovin pieneltä survoakseni sisään esim. tälläisen akun sekä vastarin tuon kaveriksi.




Mukana sain 4 sormipatterin vetoisen akkukotelon, joka ainakin menee paikoilleen, mutta koen että tuo on hieman epäkäytännöllinen yms. sekä antaa liian alhaisen jännitteen.

Onko lipo/life yleensäkin järkevämpi ratkaisu, tosin silloinhan joudun käyttämään jännitteensäädintä jotta jännite ei nouse max 6voltin servoilleni liian suureksi. Tuntuu että tila loppuu silloinkin kesken..murehdinko turhia?

Molemmilla on puolensa eli nimh:in voi suoraan tökätä kiinni kun taas lipo tarvitsee  monesti regun koska jännite (nimellis 2s 7.4v) on liian kova auton sähköille. Life akuista ei ole sen enempää kokemusta mutta niidenkin pitäisi olittää suoraan koska nimellisjännite 2s lifessä on 6.6v. Ikinä ei ole vastarinakun kanssa ollut ongelmia ja nimhejä ja lipoja on ollut käytössä 1/8 krossissa sekä gt-8 autossa. En tiedä minkä kokoista vastaria olet  laittamassa hyperiin mutta mulla ainakin sopi humppack+ spektrum sr300vastari  vastarin koteloon heittämällä. Heitä se patterikotelo samantien roskiin. Sillä et saa muuta kuin ongelmia aikaiseksi.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Fragu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2568 : 13.04.12 - klo: 19.10 »
Kiitos nopeasta vastauksesta. Vastarina tulee olemaan Sanwa RX-461, sen koosta en tiedä onko se iso vai pieni jos nyt ylipäänsä vertaa muihin vastaaviin. Ehkä ostan sitten suoraan tuollaisen "hump packin", kenties 1400mah tai 1600mah, onkohan noissa yhtään kokoeroa jos miettii että fyysisiltä mitoilta pienin mahdollinen.

Se sormipatterikotelo vaikuttaa kyllä vitsiltä..

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2569 : 13.04.12 - klo: 21.13 »
Ihan nopee ongelma. Kuinka kireelle noi jarrujen ruuvit pitäs laittaa, tai löysälle miten vaan. Tuli uudet osat tuohon ja laitoin nyt sillee et on vähän nahee mutta pyörii kummiski helposti, onko oikein?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2570 : 13.04.12 - klo: 21.28 »
Kiitos nopeasta vastauksesta. Vastarina tulee olemaan Sanwa RX-461, sen koosta en tiedä onko se iso vai pieni jos nyt ylipäänsä vertaa muihin vastaaviin. Ehkä ostan sitten suoraan tuollaisen "hump packin", kenties 1400mah tai 1600mah, onkohan noissa yhtään kokoeroa jos miettii että fyysisiltä mitoilta pienin mahdollinen.

Se sormipatterikotelo vaikuttaa kyllä vitsiltä..

Sanwan vastari on melkoisen pieni ja pitäis mennä heittämällä koteloon humpin kanssa. Esim. kuvassa oleva orionin humppi on ihan mainio peli. Mulla ollu 2 noita käytössä ilman mitään ongelmia. 1 löytyy edelleen hyllystä vaikka lipoilla mennään tätä nykyä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2571 : 14.04.12 - klo: 00.28 »
Voipihan tämä olla vastoin joitain sääntöjä, mutta kysymyksen ohitettiin ovelasti. Repost pelastaa:

Pitkästä aikaa taas täällä!

Noin kolmen työtunnin jälkeen kyoshon .21 koneen kanssa oli kova into saada ensisavut pihalle. Noh, kone autoon kiinni ja starttia.

 Auto lähti helposti käyntiin, mutta säätöihin oli mahdotonta saada. Hieman sai käyntiä parannettua kun ilmaruuvin käänsi AIVAN tappiinsa asti auki, joka on jotenkin luonnotonta.

 Olen juuri vaihtanut tulpan uuteen, mutta vaihdoin O.S 8 tulpan normaalipituiseen tulppaan, jonka lämpöarvo on sama (medium). O.S:n tulpalla kone toimi moitteetta, joskin laiskaskosti pienempien puristuksien vuoksi.

Kone oireilee seuraavasti: Käynnistäessä toimii parin sekunnin ajan hyvin, pysyy tyhjäkäynnillä ja muuta kivaa. Mutta parin sekunnin sisällä hemmetti repeää, ja motti ottaa kierroksia niin julmetusti. Vähänkin jos jarrulla yrittää toppuutella, niin sammuu. Ilmaruuvin säädöllä ei ole mitään vaikutusta, paitsi jos vetää melkein kiinni, niin kaasuvastaavuus katoaa, eikä lähde ollenkaan käyntiin. Itse epäilisin, että vetää ilmaa jostain välistä, mutta kaasarin liitoskohdassa on alkuperäistä paksumpi O-rengas, sekä paksua rasvaa.

 Myös tämä pari kuukautta sitten jossain topicissa mietitty koneen väärinpäin pyöriminen rupesi vaivaamaan. Syyksi epäilen huono yksisuuntalaakeria, koska sen suunnalta kuuluu outoa rahinaa. Kone starttaa oikeinpäin, käy noin sekuntin, jonka jälkeen kuuluu terävä napsahdus, ja pyörintäsuunta vaihtuu. Erittäin mielenkiintoista 

Oli taas pää kipeä nitrohöyryistä tunnin säätämisen jälkeen, ja kössinkerpele lensi nurkkaan... Riippuu täysin teistä, milloin se otetaan takaisin käyttöön!

Ja äskettäin mainitusta takaperinpyörimis-ilmiöstä saa HOKE taas tulla taistelemaan kanssani. 
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2572 : 14.04.12 - klo: 09.42 »
Voipihan tämä olla vastoin joitain sääntöjä, mutta kysymyksen ohitettiin ovelasti. Repost pelastaa:

Pitkästä aikaa taas täällä!

Noin kolmen työtunnin jälkeen kyoshon .21 koneen kanssa oli kova into saada ensisavut pihalle. Noh, kone autoon kiinni ja starttia.

 Auto lähti helposti käyntiin, mutta säätöihin oli mahdotonta saada. Hieman sai käyntiä parannettua kun ilmaruuvin käänsi AIVAN tappiinsa asti auki, joka on jotenkin luonnotonta.

 Olen juuri vaihtanut tulpan uuteen, mutta vaihdoin O.S 8 tulpan normaalipituiseen tulppaan, jonka lämpöarvo on sama (medium). O.S:n tulpalla kone toimi moitteetta, joskin laiskaskosti pienempien puristuksien vuoksi.

Kone oireilee seuraavasti: Käynnistäessä toimii parin sekunnin ajan hyvin, pysyy tyhjäkäynnillä ja muuta kivaa. Mutta parin sekunnin sisällä hemmetti repeää, ja motti ottaa kierroksia niin julmetusti. Vähänkin jos jarrulla yrittää toppuutella, niin sammuu. Ilmaruuvin säädöllä ei ole mitään vaikutusta, paitsi jos vetää melkein kiinni, niin kaasuvastaavuus katoaa, eikä lähde ollenkaan käyntiin. Itse epäilisin, että vetää ilmaa jostain välistä, mutta kaasarin liitoskohdassa on alkuperäistä paksumpi O-rengas, sekä paksua rasvaa.

 Myös tämä pari kuukautta sitten jossain topicissa mietitty koneen väärinpäin pyöriminen rupesi vaivaamaan. Syyksi epäilen huono yksisuuntalaakeria, koska sen suunnalta kuuluu outoa rahinaa. Kone starttaa oikeinpäin, käy noin sekuntin, jonka jälkeen kuuluu terävä napsahdus, ja pyörintäsuunta vaihtuu. Erittäin mielenkiintoista 

Oli taas pää kipeä nitrohöyryistä tunnin säätämisen jälkeen, ja kössinkerpele lensi nurkkaan... Riippuu täysin teistä, milloin se otetaan takaisin käyttöön!

Ja äskettäin mainitusta takaperinpyörimis-ilmiöstä saa HOKE taas tulla taistelemaan kanssani.

Nyt tarvii vähän selvennystä, koska mulla ei ole vielä ilmaruuvia tullut vastaan nitrokoneissa eli missä tämä ilmaruuvi moottorissasi sijaitsee? Jos moottori sammuu kun ohjaimesta painaa jarrua niin kaasua on ilmeisesti säädetty trimmistä eli kaasu on koko ajan pikkasen päällä. Kun painat jarrua niin kaasu menee täysin kiinni ja kone sammuu. Trimmaus pois kaasusta ja sitten säädät kaasuvivustosta niin että luisti on pohjassa eli kaasu on kokonaan pois päältä. Tämän jälkeen otat ilmanputsarin pois ja säädät tyhjäkäyntiruuvista niin että kurkun ja luistin välinen rako on noin 1mm.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2573 : 14.04.12 - klo: 11.46 »
Jeps...

Ensimmäisenä huomaan että nitrokoneen kaasarista ei siis ole käryäkään.

Näissä koneissa ei ole ilmaruuvia missään.
Neuloilla säädetään ainoastaan polttoaineen määrää, eli myötäpäivään seos menee laihemmalle.
Toisin kuin siis esim mopokaasareissa mistä tosiaan ilmaruuvit löytyy eli säätö menee juuri päinvastaiseen suuntaan.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2574 : 14.04.12 - klo: 15.11 »
Oho, sori!

Huomasin tuossa juuri saman itsekkin. Ollut mopon kaasarin säädöt jääneet päähän, niin mennyt paikat sekaisin.
 Eli siis säätöruuveja on kolme. Yksi niistä säätää polttoaineen määrää (yläneula), toinen niistä säätää polttoaineen ja ilman seosta (alaneula), ja kolmas säätää tyhjäkäyntikierrokset. Menikö nyt oikein?

 Mutta ongelmana on se, että minkään säätäminen ei vaikuta juurikaan mihinkään.

Olen kyllä käyttänyt konetta ilman putsaria (en tietenkään ajanut niin), ja on tarkistettu että kaasarin kurkku on kokoajan tarpeeksi auki.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa asko1991

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2575 : 14.04.12 - klo: 16.04 »
Tere!

Ongelma on siis vieläkin tämä sama vanha mitä jo aikaisemmni täällä foorumilla olen kysellyt eli slayerini ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä oikeastaan yhtään.
Jotkut sanovat että polttiksen tyhjäkäynti voi olla sen 10-20sek niinkun tehokkaimmissa moottoreissa mutta mulla on tässä tämä 3.3 kone mutta tyhjäkäynnillä pysyy käynnissä ehkä 2sek joskus kauvemmin ja joskus ei ollenkaan ja nyt olen selaillut täällä foorumilla ja muualla netissä että vika saattaa olla kytkimessä ja ari-pekan rc sivuilla näin tälläiseen

Kytkin on väärin säädetty, eli ottaa kiinni aivan liian aikaisin: Kytkimen jousta pitää kiristää tai kytkinpaloja on kevennettävä sen verran, että kaasua joudutaan antamaan jonkun verran ennen auton lähtemistä liikkeelle. On myöskin mahdollista, että jousi on vaihdettava kireämpään tai kytkinpalat kevyempiin.

mahdollista on että kytkin ottaa liian aikaisin kiinni eikä jaksa pyörittää konetta. tyhjäkäynti ruuvia on koitettu säätää mutta ei onnaa ottaa paikoillaan sitten kovia kierroksia ja sitten sammuu. Saako noita jousia kiristettyä koti konstein ettei ota niin aikaisin kiinni vai pitääkö ostaa jäykemmät jouset kaupsta?

Poissa fiat850

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2576 : 14.04.12 - klo: 16.35 »
miloin pitäisi tehä remontti polttomoottoriin remonti

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2577 : 14.04.12 - klo: 16.59 »
miloin pitäisi tehä remontti polttomoottoriin remonti

Sillon kun osa tai osat on kulunu loppuun. Riippuu ajotyylistä ja ajamisen määrästä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2578 : 14.04.12 - klo: 17.09 »
Tere!
Tere!

Kun pistät auton tyhjäkäynnille, niin stumppaako" kone?
Kun auto on tyhjäkäynnillä, niin pyöriikö renkaat vai ei? Jos ei pyöri, niin vika on hyvin todennäköisesti polttoainejärjestelmässä ja tarkemmin sanottuna HYVIN todennäköisesti kaasarin säädöissä.

Onko tyhjäkäyntiruuvi SEKÄ alaruuvi säädetty oikein? Oletko koskenut seosventtiilin säätöihin?
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa asko1991

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #2579 : 14.04.12 - klo: 17.45 »
Tere!
Tere!

Kun pistät auton tyhjäkäynnille, niin stumppaako" kone?
Kun auto on tyhjäkäynnillä, niin pyöriikö renkaat vai ei? Jos ei pyöri, niin vika on hyvin todennäköisesti polttoainejärjestelmässä ja tarkemmin sanottuna HYVIN todennäköisesti kaasarin säädöissä.

Onko tyhjäkäyntiruuvi SEKÄ alaruuvi säädetty oikein? Oletko koskenut seosventtiilin säätöihin?

Renkaat eivät pyöri tyhjäkäynnillä vapaasti ilmassa.  säätöihin olen koskenut mutta ajossa säädöt tuntuvat hyviltä ja seos ruuvi on sen 4 kierrosta auki niinkuin kuuluu ja alakierrosten säätö neula tasassa sen ihmeen seinän kanssa niinkuin kuuluu. Kunnolliasia säätöjä kaasariin en osaa tehdä, ainoastaan ulkoa muistan kössin dst:N säädöt :D ja mitä meinaa stumppaa? ^^
« Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo: 22.22 kirjoittanut asko1991 »