Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HVoltage

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 96
151
Losissa on ollut takakardaani lähes suorassa ja etukardaani todella vinossa. Tämä on käytännössä tarkoittanut sitä, että diffi on "vuotanut" vetoa hieman helpommin taakse kuin eteen. Ilmiöstä on haittaa huonolla pidolla mutta vastaavasti etua hyvällä. Käytännössä auton pitäisi olla helpompi ajaa.

152
Mitä suurempi kulma kardaanissa on sitä sykkivämpi on kardaanin yksi kierros. Tämä syke on ylimääräistä kuormaa.

Kardaanin kierrosluku on luonnollisesti sama kuin diffin ulostulon, mutta yhden kierroksen aikana nopeus vaihtelee riippuen nivelien kulmista. ts. kardaanin kierros sykkii. Mitä suurempi ero on kardaanin syöttävän voiman ja kardaanin välittävän voiman nivelien välillä sitä sykkivämpi on välitetty voima.

Markkinoilla ei taida olla yhtään auto jossa kardaanin molempien päiden kulmat olisivat toisensa vastakohda, joka on siis kardaanin kannalta ihanne tila. Sama ilmiö liittyy myös vetoakseleihin.

Tästä googlella

Ei siis ole tuo Losin pähkäily asian tiimoilta tuulesta temmattua...

153
Kiitos RaumRC:lle kisoista, rata oli mielekäs, sopivan tekninen ja hyvin sovitettu tilaan. Tähän vielä päälle letkeä porukka niin ei voisi parempaa toivoa :)

FWD:ssä vauhtia haettiin päivän mittaan ja finaaleihin se sitten löytyi, onneakin oli mukana, mutta myös epäonnea.

M-Compissa finaalit jäi käytännössä ajamatta rikkoutuneen säätimen takia, nelosruutu finaaliin kuitenkin povasi kohtuu vääntöjä podiumpaikalle, mutta ensi kerralla sitten :/.

154
Aikataulut ja listat -> MyRCM

Lisäksi pdf tulosteina tuossa alla...

155
Huomiseen aamun asti vielä aikaa ilmoittautua (klo 8:00 GMT0) , muutama mattimyöhänen voi käydä näpyttelemässä tietonsa MyRCM:n kautta. Alkuperäisessä kisailmossa kun ei ollut kellon aikaa.

156
Jeppe lisää VTR:n. Oli vahingossa unohtanut-> liikaa luokkia  :azn:
Eiköhän huomenna ole jo listoilla. Pahoittelen.

Noniin, VTR-luokka nyt myös valittavissa...

157
Hyvin on säännöt ajantasalla...

158
Muista ilmoitaa luokka, nimesi (kirjoitettuna oikeisiin kenttiin), transponderi (oikea numero), taajuus sekä kilpailijanumero (Driver Nr.) jos sinulla ei ole kilpailijanumeroa säännöistä lienee selviävän miten sen saa.

Ilmoittaudu tästä
Ilmoittautuneet

159
Mistä löytyy minien ranking?

160
Tulevan kauden (2016) Large scale kisoihin on nyt arvokisapaikkojen haku päällä.
Maakohtaiset paikkamäärät anotaan EFRA-kokouksessa.

Maasto 1/5 EC Off Road, France, Pouilley Francais
Rata 1/5 EC TC, Italy, Bologna

MM-kisoissa on välivuosi.

Molemmat kisat todennäköisesti Heinäkuussa

Vaikka olen vain luokkayhteyshenkilönä ratapuolella, niin ilmoittakaa maastopuolen vitosautoilijat halukkuutenne myös minulle, välitän tiedon lajiryhmälle.

Sitovat ilmoittautumiset halukkuudesta lähteä EM-kisoihin tulee toimittaa minulle viimeistään 31.10.2015 mennessä sähköpostilla osoitteeseen jethro@lehtojarvi.net

Ilmoittautumalla nyt, sitoutuu maksamaan kilpailumaksun. Jos jättää paikkansa käyttämättä ja korvaavaa kuljettajaa ei löydy niin maksua ei saa takaisin. Kansainvälisessä kilpailussa tarvitset lisäksi EFRA-lisenssin.
Kansallinen lisenssi hyllytetään, jos kilpailumaksu jää maksamatta.

Lajiryhmä päättää kisoihin lähtijät luokkayhteyshenkilön tekemän esityksen perusteella lopullisten paikkamäärien selvittyä.

161
Bensa-autot / Vs: Bergonzoni autot
« : 09.09.15 - klo: 21.52 »
Jos oikeasti haluaa vitosautoilla radalla budjettimielessä niin mieluiten jokin vanha kisapeli. 6-7 vuotta vanhalla autolla ajaa erittäin mukavasti. Vitosautot eivät sanottavasti kulu esim: ripustuksien osalta. Laakereita vain vaihdetaan harvakseltaan.

Vakio 23cc Zenoah (nelipulttinen on luotettavampi) ja siihen Touring pakoputki ajaa asiansa jo hyvin, sitten kun alkaa tulla peräkkäin kierroksia jotka ovat jatkuvasti sekunnin sisään voi miettiä virittämistä. Koneen virittäminen _ratakäyttöön_ on sitten ihan oma tarina...

Noita kauden tai pari, ehkäpä useampikin kausi ajettuja vitosautoja saattaa talven aikana tupsahdella myyntiin.

Polttoaineen riittävyys on monen asian yhtälö ja vaatii kuskilta asian huomioimista kaasusormen käytössä, tämä tosin koskee niitä enemmän viritettyjä paketteja.

162
Bensa-autot / Vs: Bensa-autojen sisäkisa
« : 29.08.15 - klo: 20.15 »
Ei tarvita katalysaattoria jos kaikki käyttää Neste Oil pienmoottoribensiiniä ja laadukkaita täyssynteettisiä 2T öljyjä (Motul, Motorex). Sillä ne motocrossia ajaa halleissa, eikä ketään ahista...

163
Racers Group Finland / Vs: Racers Group Finland Team 2015
« : 27.08.15 - klo: 09.56 »
Ja kun puhutaan LS5 luokan rengas kuluista niin esimerkiksi Jeppe ajoi Kouvolassa 4 uudella parilla voittoon.
Tattiksen hyväpitoisella radalla esim Matias V ajoi samalla sarjalla kaikki alkuerät(4) ja B-finaalin, silti renkaat jäi vielä käyttökelpoisiksi.

Tattarisuon tulpaviikonlopun aikana minulla meni 3 paria uusia renkaita (1 ja 1/2 kierrosta).

\ Jeppe

164
Siirto auttaa siinä että pääsen todennäköisesti mukaan, hieno juttu!

Onko joku tilaamassa renkaita?

165
Onko rata auki perjantaina 21.8. ?

166
Kiitos myös täältä kilpailujärjestäjälle, oli mukava viikonloppu hyväkuntoisella radalla.

Lauantaina tuskailut femman jarrujen kanssa kääntyi onneksi voittoon, tiukin finaali mitä olen koskaan ajanut. Sunnuntaina TP-10 autoilut meni harrastamiseksi, en saanut autoa kulkemaan haluamallani tavalla ja peräpäätä vaivannut epämääräisyyskin jäi selvittämättä. Auto oli tavattoman vaikea ajaa...

Jouko Hyväriselle erityiskiitos avusta varikkomuurilla ja onnea myös hyvästä lopputuloksesta Joonakselle. Toki sen ansaitsee kaikki ketkä itsensä viikonloppuna ylitti tavalla tai toisella.

Tästä on hyvä jatkaa tulevan viikonlopun 1/5 PM-kisoihin ruotsiin.

167
Sääennusteeseen peilaten voisi olla hyvä ajatus siirtää aikataulua ainakin tunnilla eteenpäin. Muttaa saattaahan tuo olla ettei sada ollenkaan.


168
Lopputulokset liitteessä. Tulokset löytyvät myös MyRCM palvelusta josta voi käydä analysoimassa omia tuloksia tarkemmin -> MyRCM M8 SM Turku 2015

Turun UA:n puolesta kiitän kaikkia paikalle tulleita kisaajia, actionia ja huikeita tilanteita nähtiin koko päivä.

Kelitkin suosi! Onnea kilpailujen voittajille ja niille jotka voittivat itsensä.

169
Ekassa postissa aikataulu ja erälista.

170
Noniin, vihdoin saatiin kaikkien kilpailuun osallistuvien tiedot kohdalleen. Vaikka ilmoittautumisaikaa oli yli kuukausi piti ilmoittautumista venyttää viisi päivää :roll: Osa reissunpäällä osa muuten vaan hukassa KITIn kanssa.

Toivottavasti ponderit meni suurimmalla osalla oikein...     ...mutta onneksi itse kisaaminen on helppoa tähän verrattuna. :grin:

Määrät:
M8 -> 36 kisaajaa
M8e -> 15 kisaajaa (eli juuri sen verran, että saadaan sarjapisteet jaettua, outo sääntö kansalliseen sarjaan)

171
Jeppe julkaisee aikataulun. Tarkoitus on aloittaa harjoituskierros klo 9

http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/20827/150784
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/20827/150785

Aikataulua optimoitu aamun kelien olettaman mukaan, aloitus siis klo 9:00

172
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.05.15 - klo: 18.37 »
Mulla jää 6.6. Väliin, olen Hyvinkäällä.

173
Kilpailun tiedot
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikkia M8- ja M8e-luokan kilpailijoita Turkuun lauantaina 13.6.2015 klo 8:00 alkaen, kauden ensimmäiseen SM-osakilpailuun. AKK:n LUPA:  9/PA/2015

Kilpailun johto
•   Kilpailun johtaja: Juha Menna TUA
•   Tuomariston puheenjohtaja: Mika Hurula, Salo UA
•   Kilpailutuomarit: TBA
•   Tuloslaskentapäällikkö: Timo Jokinen TUA
•   Ratamestari: Ilkka Virtanen TUA
•   Turvallisuuspäällikkö: Jani Parjanen TUA
•   Katsastuspäällikkö: Jani Hämölä TUA

Alustava aikataulu 13.6.2015
•   Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30
•   Harjoituskierrokset (a’ 7min) 8:00 - 10:20 (jälkimmäinen harjoitus nostajilla)
•   Tuomariston 1.kokous 8:45
•   Ohjaajakokous 9:05
•   Alkuerät (a’ 3+5min) 10:30 - 14:20
•   Finaalit 14:50 ->
•   Palkintoseremonia 20:00


Kilpailupaikka
Jyrkkälän Pienoisautorata, Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku.

Ajettavat luokat
M8 SM ja M8e kansallinen, M8e luokka ajetaan mikäli ilmoittautuneita vähintään 7 kpl

Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
Ilmoittautumiset ennakkoon 4.6.2015 klo 18:00 mennessä AKK:n KITI Kisapalveluun. https://akk.autourheilu.fi/Login.aspx

ILMOITTAUTUMISEN YHTEYDESSÄ TULEE ILMOITTAA:
•   Kilpailijan nimi, seura, puhelinnumero tai sähköpostiosoite
•   Lisenssinumero
•   Kideradioilla vähintään kaksi kiinteää taajuutta tai 2,4 GHz.
•   Henkilökohtaisen transponderin numero tai vuokratransponderi järjestäjältä hintaan 5 eur. ILMOITTAKAA OIKEA TRANSPONDERINUMERO KERRALLA, vähentää kummasti tuloslaskennan työtaakkaa kun numerot ovat kohdallaan.

Rikkoontuneesta ponderista vastaa vuokraaja, vuokrapondereita rajoitetusti.
Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osallistumismaksu 30€ / Kilpailija / Luokka, maksetaan kilpailupaikalla. Ilmoittautuminen ennakkoilmoittautumisajan jälkeen mahdollista vain kilpailun johtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuminen tapahtuu paikanpäällä ilmoittautumisajan puitteissa. Jälki-ilmoittautumismaksu 50€.

Huom! Osallistumisrajoitus 72 kuljettajaa (6 erää). 73. ja sitä seuraavat ilmoittautuneet pääsevät jonotuslistalle, jos tulee peruutuksia niin ilmoittautumisjärjestyksessä pääsee mukaan. (Kaudella 2014 kilpailijamäärä ei täyttynyt kertaakaan)

Palkinnot
Kaikki finalistit ja alkuerien nopein palkitaan muistopalkinnoin.

Rata
•   Pinta: Savi ja keinonurmi
•   Pituus: noin 350 metriä
•   Leveys: 3-4 metriä
•   Kiertosuunta: Vastapäivään


RATA UUDISTETTU KAUDELLE 2015!

Harjoittelu mahdollista arkisin klo 10:00-20:00, viikonloppuisin 12:00-20:00 hintaan 10€/päivä (ellei muuta ilmoiteta), tiedustelut hyvissä ajoin viestiketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=11315, koroke on lukittu ja avoinna vain tarpeen mukaan. Rata on suljettu 9.6.2015 - 11.6.2015, huoltotöitä varten.

Tuloslaskenta
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit,  AMBrc (RC2), MyLaps RC4 Hybrid ja MyLaps RC4.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
•   http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf
•   http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf

Muuta
•   Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat.
•   Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
•   Läheisyydessä olevassa nuorisotilassa WC tilat, tilojen käyttö muuhun ankarasti kielletty. Kuraiset kengät jätettävä rakennuksen ulkopuolelle. Kiellon rikkojalle 300€ siivousmaksu.
•   Kisabuffetti, lähellä kauppa ja ravintola.


Autojen pysäköinti läheiselle futiskentälle!

Lisätietoja
YV:llä RC10:ssä Hvoltage tai s-postilla lehtojarvi@gmail.com

Tervetuloa! (Pidätämme oikeudet muutoksiin.)

(Edit 9.6.2015 KITI Suljettu)

174
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 28.04.15 - klo: 19.30 »
Tästä lähtee artikkelisarja liikkeelle -> Naks!

Jatkoa seuraa parin setin verran, lopuksi koneen kyky testataan FO sarjan ekassa kisassa :P

175
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 01.04.15 - klo: 23.51 »


Kaudelle '15 tuli maalattua uusi bemmin kori...   kyse siis 1/5 kokoluokan kilpurista.

176
Polttisautot / Vs: LRP S8 Rebel BX kaasutin
« : 12.03.15 - klo: 23.16 »
Kyosho GX-21 ja LRP Z.25R kone on käytännössä sama...

Yläneulan perussäätö lienee, 2,5 - 3 kierrosta auki täysin kiinni asennosta.

177
Polttisautot / Vs: Onko tuo LRP Energy Power Fuel hyvää?
« : 19.02.15 - klo: 11.38 »
Pari kolme vuotta ajanut LRP fuileilla eikä ole ongelmia ollut, säilytys mielummin puolilämpimässä tilassa kuin kylmässä. Fuili on toiminut hyvin vaikka on talvikauden kannu seisonut autotallissa, vajaatkin/avatut.

Ennen käyttöä kannun huolellinen ravistaminen on homman a ja o. Tämä toki koskee kaikkia valmiita polttoaine mixejä.

178
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 04.02.15 - klo: 20.00 »
Kyläsarjan neljäs osa olisi sitten tyrkyllä sunnuntaina 8.2.15 ...  Eka lähtö klo 12:00

http://tinyurl.com/LAST154

179
Löytyvät MYRCM:stä

2WD
4WD


Kiitos kaikille kilpailijoille ja seuratoimioille kisapäivästä ja järjestelyistä.

180
Tuonne ekaan viestiin upotettu aikataulu ja erälista. Aika samanlainen kuin Nokialla...    piiiitkä päivä...

ja samat MyRCM:stä

2wd
4wd

Moi,

 En haluais valittaa, mutta millä verukkeella mut on jätetty pois nelkun kuumasta hiitistä? Kuitenkin edellisen kerran olen ollut podiumin ulkopuolella WJ-kisassa 2013 syksyllä. Ei muuten ole väliä, mutta haluaisin vain mahdollisimman hyvän tsäänssin ajaa samoilla rata-olosuhteilla kuin kärkikuskit, ettei tarvitse sitten arpoa ja spekuloida. Toki jos peruste löytyy, niin näillä mennään - pitää ajaa paremmin niin pääsee nopeeseen hiittiin.  :azn:

 Samppa

Tossa on mahdollisuus vaihtaa sinun ja Halosen paikkaa, jos 4WD:stä puhut? Halosen on nostanut tuonne "jokeri"-kortilla, joten tässä tapauksessa on "väistyvämpi". Muut kuskit on laitettu sarjataulukon mukaan. Muokataan tuo samalla kun korjaan virheellisiä ilmoittautumisia.

Tosin mainitsemasi olosuhde-ero tässä tapauksessa taitaa olla enemmän saivartelua kuin arpaonnea. Se on pari eräkierrosta pito pois kun se iskari jollakin aukeaa ja se on sitten ihan sama mihin erään sitä on sijoitettu. Spekulointia on aina, ja pitääkin olla, se on oppimisprosessi. Fakta on kuitenkin se, että top 15 kuskia osaa varmasti ajaa yhteistyössä muiden kanssa (jos vain on tahtoa)...    ...ja tämäkin oli saivartelua...

mutta joka tapauksessa pointtisi on ihan aiheellinen, kun en itse aktiivisesti seuraa WJ:kisojen podiumtuloksia. Ranking auttaisi varmaan tässäkin...

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 96