Kirjoittaja Aihe: CEN Matrix ja Arena  (Luettu 135120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #360 : 06.11.07 - klo: 19.17 »
Mulla tosiaan etuvetarit pomppi pois ku tuli kunnon hyppy mut jäi ku laitoin iskareihin lisää         korokkeita, nyt vetonaru hyppii silmille ja pitäis hommata joku apu. Starttiboxi liian kallis joten liekö roto ratkaisu??? Saako sitä 28 koneeseen (arena), kelpaako akkuporakone, entä kokonais hinta ja toimenpiteet, tälleen aloittelijalle..

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #361 : 07.11.07 - klo: 11.13 »
Ostin tuossa alkuviikosta lahjarahoilla uuden uutukaisen Cen Matrix Arenan RTR:n, täytyy kyllä heti alkuun tokaista että on laadukas peli. Koko alkuviikko on mennyt autolla ajaessa, kivaa on!
Kaikki tukivarret, vetoakselit, linkistöt on jo RTR mallissa huippuluokkaa. Verrattuna esim. Kyoshoon ja Schumiin mistä on aikaisempia kokemuksia.
Sitten moottoriin ja sisäänajoon, joka sujui todella mallikkaasti:
SH:n .28 padassa on voimaa ehkä liiaksikin, kun olin ajellut ensin 3 tankillista pukilla ja aloin ajamaan 'rauhallisesti'... Jumalauta kun on vehkeessä voimaa!
Ainut huono puoli on että renkaat kuluu asfaltilla ihan sikana kun antaa vähän possua tuolle.  :evil:
Radiot on laadukkaan oloiset, 10kg:n voimaservot jaksaa vääntää 6v humppipäkillä ihan tosissaan.

Törmäiltykin on mutta mitään en ole vielä (onneksi) saanut rikki, tuntuisi olevan kestävästä puusta veistetty.
Kaksi kertaa olen jo auton käyttänyt melkein atomeina ja puhdistanut, nyt löytyi sellainen kultakimpale josta pidän huolen ja vehkeen aina puhtaana.

CEN +10!
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #362 : 07.11.07 - klo: 12.36 »
Mulla tosiaan etuvetarit pomppi pois ku tuli kunnon hyppy mut jäi ku laitoin iskareihin lisää         korokkeita, nyt vetonaru hyppii silmille ja pitäis hommata joku apu. Starttiboxi liian kallis joten liekö roto ratkaisu??? Saako sitä 28 koneeseen (arena), kelpaako akkuporakone, entä kokonais hinta ja toimenpiteet, tälleen aloittelijalle..

osta mielummin se starttilaatikko.halvimmat starttilaatikot ei maxa kuin 50€.roto start melkein yhtä kallis ja paljon huonompi/heikompi härveli.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #363 : 07.11.07 - klo: 13.14 »
Moi!

Itse käytän iskareita iskaritornin ala rivissä molemmissa päissä.

Edessä
yläpää ala rivi ja ihan sisimpään reikään
ja tukivarresta ihan sisimpään reikään.

Takana
yläpää ala rivi ja keskimmäiseen reikään
ja tukivarrestä sisimpään reikään.

Taka linkki
Pyöränpäästä (hubissa) uloimpaan yläreikään ja linkin sisäpää iskarin tuesta kaikista sisimpään reikiin joita on kaksi. Tasasemmalla radalla alempaan reikiin ja jos on röykkyja enemmänkin niin ylä reikiin.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #364 : 07.11.07 - klo: 14.48 »
Mist tohon hintaan ja sisältääkö akut...

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #365 : 07.11.07 - klo: 14.55 »
Mist tohon hintaan ja sisältääkö akut...

jp-nitro racing
ei sisällä akkuja
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #366 : 07.11.07 - klo: 15.17 »
Itse ostin oman himoton lootani jp-nitro racingistä, tarkkaa hintaa en muista, muistaakseni 50-55e, mutta niitä ei enää siellä ole eikä kuulemma ole tulossa(hyvä laatikko), mutta sitten 65 euroon laatikoita saakin jo useasta paikasta, esimerkiksi..
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=372
ja tohon saa 12v akun esimerkiksi biltemasta(sellainen joka mahtuu lootan sisään) tai vastaavasta liikkeestä noin 10e ja laturi samasta paikasta vajaa kymppi, eli tulee kokonaisuudessaan maksamaan hitusen yli 80e, en muista mitä roton pääty, pyöritin, akku ja laturi maksaa, mutta tuskin paljon vähempää ja laatikkolla auto on kuitenkin niin paljon helpompi käynnistää, ei ole luistavia yksisuuntalaakereita(jotka nekin maksaa) ja se roton kapula jolla pyöritetään tuppaa alkaa reistailemaan ja laakerit menee siitäkin, varsinkin jos ongelmia koneen kanssa ja joutuu enemmän pyörittämään..
Kyllä se laatikko maksaa itsensä nopeasti takaisin, mielestäni heti, itse en tule enää muuta käyttämään jos nyt ei jotain aivan mullistavaa keksitä(tuskin, ainakaan lähitulevaisuudessa), toki poikkeuksena autot joiden rakenne ei laatikkoa salli..(monsterit ym.) ja jos jotain tuollaista nyt on ihan pakko käyttää, suosittelen roton sijaan sullivanin tiger driveä ja akkuporakonetta...nim.kokemusta on..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #367 : 07.11.07 - klo: 15.30 »
Kyllä JP-NitroRacing´ssa on Himoto- Venom- ja H.A.R.D. starttilaatikoita.
« Viimeksi muokattu: 07.11.07 - klo: 15.36 kirjoittanut ropsan »
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #368 : 07.11.07 - klo: 15.34 »
Ahaa, sori, aikoinaan käytiin kaverille kysymässä vastaavaa kuin oma, mutta sanottiin ettei lisää ole tulossa..mutta näköjään faktat muuttuneet..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #369 : 07.11.07 - klo: 16.05 »
HIMOTO laatikoita tuli vasta toissapäivänä, ettei mikään ihme ettet tiennyt.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #370 : 08.11.07 - klo: 09.55 »
Huhut on aika kivoja.. huhu kertoo että ensi vuonna Matrixista tulee Rematrix versio.. ei isoja muutoksia mutta sisältänee joitakin komponentteja joita tehdaskuskit ovat testanneet jo jonkin aikaa. Mielenkiintoista nähdä mitä tulee... Eli auton geometriassa ei tule käsittäkseni olemaan muutoksia.

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #371 : 08.11.07 - klo: 12.26 »
Mitä löpöä arenaan, olen käyttäny 15% ylijäämää ja ny ois uuden osto onx 20% ok ?????? VAI MITÄ......JOka paikassa on eri tiedot.....

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #372 : 08.11.07 - klo: 12.27 »
16-25% kuulostaa hyvältä

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #373 : 08.11.07 - klo: 12.31 »
Jos 20% ja siihen joku 5,6 arvon tulppa talvex....

Poissa Arppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #374 : 09.11.07 - klo: 22.21 »
Itsekkin tuollaisen Arenan ostin muutama viikko sitten. Kyllähän se mukavan tuntuinen peli on, ainut vika tähän mennessä on ollut irtoava etuvetari, mutta nyt on iskarin paikka muutettu, joten jospa ne vetarit nyt pysyy paikoillaan. Polttoaineena olen käyttänyt 20% nitroa ja tulppana kylmää nelosta. Omatekoinen porakone startti tehtynä, mut siitä lisää jos se todetaan toimivaksi.
TLR 22|Xray T3|Mini M-05
http://www.osparc.net/

Poissa akkuj

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #375 : 12.11.07 - klo: 15.20 »
Itseäni on alkanut tuo CEN Matrix Areena kiehtoa, ihan virittelyaihiona
jos siihen näpertelisi Tuon GST.n 7,7 koneen :laugh:

ajattelinkin heti kysellä. onko joku jo kokeillut isompia motteja näihin
8 Krossareihin tai Trukkeihin, jotenkin tuo arena vaikuttais hyvältä ja tähän tarkoitukseen sopivalta.

sinänsä ei nyt ole mitää ohjusta tarkoitus tehdä, mutta isompi kone on aina jotekin miehekkäämpi :P




Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #376 : 12.11.07 - klo: 15.26 »
kyllähän niitä on laiteltu.

mutta tiedätkö mikä on hauska juttu: Trendi on toisin päin. Etenkin kisapuolella ollaan alettu katsella pienempien moottoreiden perään, trukeissa .21 (.28 sijaan) ja buggyissa .18 (.21 sijaan). Miksi? Pidempi ajoaika, hallitumpi kaasuttelu, vähemmän rengaskulutusta.... Tehoa kun näissä alkaa olla jo muutenkin liikaa.
.21 trukissa ei nyt ole mitään uutta, mutta .18 buggyluokassa sen sijaan on!
Esimerkkejä Adam Drake Losi ja hallitseva maailmanmestari Mark Pavidis Kyosho ovat viime aikoinajopa kisanneet noilla konfiguraatioilla

Sorry OT jos se jotain häiritsee......

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #377 : 12.11.07 - klo: 15.49 »
Pitäs pakottaa kisoissa käyttämään tietyn kokoista konetta, bensan kulutuksella aletaan ratkomaan sijoituksia..ymmärrän kyllä ton johonkin pisteeseen saakka mutta jos se kulutus alkaa ratkaisemaan liikaa..ja kaikki pistää kohta esim.18 konetta kiinni ja ollaan samassa pisteessä mistä lähdettiin paitsi että ajetaan mopommilla koneilla..jep, taitaa olla väärä paikka tälle,sori..
Ja hieman asiaa, vieköhän kunnon 28 esim. arenaa paremmin kuin toi gst:n 7.7? Yleensä noissa erikoisen isoissa koneissa on vain alavääntöä mutta eivät oikein kierrä, joten yleensä ne eivät kuljeta lujaa..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #378 : 12.11.07 - klo: 18.35 »
Kyllä se kisoissa riittää että maksimikoko on määritelty. mitäs sillä millä minimikoolla ajetaan, luonnollinen valinta hoitaa homman. eihän sitä nimittäin kukaan aja hitaammalla autolla.. mutta jos on yhtä nopee pienemmällä lohkolla kuin isommalla niin muut edut puhuvat puolesta, joita tulikin jos listattua. Jos tankkiväli on 14 min vs. 7 min niin 45-60min finaalissa alkaa tulla jo eroa tankkausten kautta. mutta totta puhuen ei tämä vielä ihan tätä päivää ole - jos nyt koskaan tulee olemaankaan kun samaan aikaan puhutaan pakoputkistojen sääntöjen kiristämisestä meluhaittojen takia ja sitä kautta häviää myös tehoa jonkin verran. Mutta ei siinä mitään, mielenkiintoinen aihe tämäkin, jonkun toisen lisäksi hehe

Arenaan laittaisin .28 tehokkaan myllyn

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #379 : 13.11.07 - klo: 09.11 »
Toivottavasti ei mennä "alimittaisiin" koneisiin. Siitä ei hyödy kuin tallikuskit, jos nekään.

On parempi jos ei tarvitse koneesta repiä viimeisiä heppoja ja näin parannetaan koneen kestävyyttä = kuluttajan lompakkoa. Normaali kokoisenkin koneen saa taloudelliseksi jos osaa ja haluaa. Tarkoitan nyt lähinnä tehtaita, mutta käyttäjäkin voi siihen tunnetusti vaikuttaa paljon. Yleensä kisaluokka rämettyy jos ei normaali sukan kuluttaja voi pärjätä.

Siispä sääntöihin myös alimitta ainakin buggyyn.

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #380 : 13.11.07 - klo: 09.43 »
Toivottavasti ei mennä "alimittaisiin" koneisiin. Siitä ei hyödy kuin tallikuskit, jos nekään.

On parempi jos ei tarvitse koneesta repiä viimeisiä heppoja ja näin parannetaan koneen kestävyyttä = kuluttajan lompakkoa. Normaali kokoisenkin koneen saa taloudelliseksi jos osaa ja haluaa. Tarkoitan nyt lähinnä tehtaita, mutta käyttäjäkin voi siihen tunnetusti vaikuttaa paljon. Yleensä kisaluokka rämettyy jos ei normaali sukan kuluttaja voi pärjätä.

Siispä sääntöihin myös alimitta ainakin buggyyn.

Jep, oma käsitys on kans et jos ei oteta kaikkea irti ni kone on helpompikäyttönen ja pitkäikäsempi... ja halvempi! eli .21 olis mun mielestä ainut hyväksyttävä konekoko.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #381 : 13.11.07 - klo: 10.05 »
Siispä sääntöihin myös alimitta ainakin buggyyn.

Tuskinpa meillä on paljon mahdollista ohjailla kehitystä täältä käsin,
mutta lienee mahdollista suomen kisoissa. Nythän säännöt sallivat kaiken alle 3,5cc.
Ehkä aiheesta pitäisi "keskustella"?
Henk.koht. aivan sama.

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #382 : 13.11.07 - klo: 10.25 »
No, eipä mulla ole vielä väliä, kun oon vielä niin huono ajamaan buggylla että ihan sama vaikka muilla olis .12 ja mulla .21 kun olisin varmaan silti jonon hännillä  :mrgreen: sähköautoja ollu 8 tai 9v, mut on se ihan eri alkaa tollasella ajamaan. ja vauhdit vähän eri luokkaa kun mun kyoshonrutkuissa  :lol:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #383 : 13.11.07 - klo: 14.28 »
Mikan sanoin: luonnollinen valinta hoitaa homman. Voittajahan on se, joka ajaa eniten matkaa finaalissa. Jos .18 koneet ovat ihan lussuja, niin kaikki ajavat .21 koneilla, ja asia on järjestyksessä.

Jos .18 koneella ajaa nopeammin kuin .21 koneella, ja nopeastihan kaikki haluavat ajaa, niin hankkii .18- koneen. Nykyaikaisessa .21- kilpamoottorissahan on tehoja jo liikaa, ja suuri osa siitä menee sutimiseen. Varmaan .18-koneessa on riittävästi tehoja sutjakkaan etenemiseen radalla.

Mielenkiintoisen mausteen asiaan saa, kun miettii, milloin tankkivälillä on vaikutusta, eli semeissä ja finaalissa. Jos .18 on hidas, niin sillä ei pärjää alkuerissä, joissa ei tankkausta ole. Jos se on nopea, niin miksi ajaa isommalla, suuriruokaisella koneella? Kaikki ovat varmasti sitä mieltä, että vaikka tehoja lisättäisiin kaksinkertaisiksi nykyisistä, ei radalla mentäisi juurikaan nopeammin kuin nyt. Tästä voi päätellä, että moottoritehon vaikutus nopeuteen on pieni osa koko suorituksesta.

Voikin olla, että siirrytään vanhaan F1- tapaan, eli aika-ajoon on omat moottorit ja kisaan omat :grin:

Uuden muuttujan yhtälöön tuovat uudet pakoputket, joista on tarkoitus tulla hiljaisia (lue:tukkoisia).
Alavääntöa varmaan tulee piisaamaan, kierroksista voi tulla pulaa :mrgreen: Aletaanko ajamaan ratakoneilla crossiakin, jää nähtäväksi?

Kaikki uusi on mielenkiintoista, joten ei kannattane tyrmätä, onhan moottorikehitys aiheuttanut formuloissakin moottoreiden pienentämistä vauhdin silti kärsimättä.

Koska suomalaiset haluavat sääntöjä (joita sitten rikotaan), niin pitääkö määrätä, että 1. saa käyttää vain yhtä moottoria koko kisassa tai 2. alkueriin valittu moottorikoko pitää olla käytössä koko kisan.

Nähtäisiin kisa-aamuisin tiimejä testaamassa radalle sopivaa kombinaatiota, osa tallin kuskeista ajaisi moottoritestejä .18-.21- moottoreilla, koska lämmittelyn jälkeen pitää ilmoittaa tuomaristolle valittu moottorikoko,  osa rengastestejä ja loput 8 säätelisi alustaa. Tallipäälliköt ja kisainsinöörit tekisivät laskelmia optimaalisen menestyksen saavuttamiseksi. Kuskit kyräilisivät ja vasta lähdössä selviäisi kunkin kuskin valitsema moottori. Pit towelit eivät olisi enää auton alla, vaan päällä! Agregaatit jauhaisivat motorhomejen takana virtaa läppäreihin. Mekaanikot ryntäisivät vasta viime hetkellä varikolle, jotta valinnat ja tankkausvälit pysyisivät salassa. Olisihan tällainen mielenkiintoista, mutta ei (onneksi) taida toteutua.

 
« Viimeksi muokattu: 13.11.07 - klo: 14.32 kirjoittanut Team PSR »
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #384 : 13.11.07 - klo: 14.42 »
Niinpä. Hauska skenaario.
Toisaalta kun sitä on jo tulpan vaihdonkin suhteen hyvin krittinen ainakin meikä kisan aikana, jos se toimii, niin tuskin lähden koko moottoria vaihtamaan ihan herkästi. Joten käytännössä en usko että moottoreita vaihdeltaisiin kuten ei ole vaihdeltu tähänkään asti paitsi pakon edessä. Mikäänhän ei ole moista estänyt.
Jos päätyy ajamaan kisan .18 koneella uskon että tuon päätöksen on pitänyt syntyä pitkän ajan kuluessa ja vaatinut aika monta kilmeteriä rata-aikaa, eikä sitä sitten hirveesti muutella.
Paketti pitää olla kasassa jo alkukaudesta ja sen pitää pysyä. Uskon että se on avain menestykseen. Jatkuvasti komponentteja muuttelemalla ei käsittäkseni päästä hyvään lopputulokseen, tai jos muutellaan niin se pitää tehdä hyvin hallitusti.

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #385 : 13.11.07 - klo: 14.58 »
No, siinä mielessähän tuo on totta, että eräs F1-kuskikin joskus sanoi pitävänsä enemmän v8 moottorista mitä v10, koska v10:ssä on liikaa tehoa. Kun taas v8:lla voi päästää täysiä. eli periaatteessa jos kaasusormessa on liikaa voimaa niin kierrosajatkin voi parantua pienemmällä koneella.  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #386 : 13.11.07 - klo: 15.10 »
Hieman suhteellista milloin tehoa on liikaa ja millon liian vähän...

Pienempitehoisella on tosiaan helpompi pysyä radalla, koska pieni kaasun ylipolkeminen ei saa autoa vielä kovin kummoiseen lentoon...
Mikäli tehot riittää ylittämään radan hankalimmat ja isot yhdistelmähyppyrit niin tehoa on periaatteessa tarpeeksi...
Ylimääräisestä tehosta oh hyötyä siinä vaiheessa mikäli esim mutkan jälkeen olevaan hyppyriin pitää kiihdyttää erittäin hyvällä linjalla päästäkseen hyppyristä yli...
Teet pienen lipsahduksen mutkassa ja joudut hieman hellittämään... tässä vaiheessa tarvitaankin niitä ylimääräisiä tehoja... Kaasu pohjaan ja potkua onkin tarpeeksi ylittää se suuri hyppyri.

Eli ylimääräisestä tehosta on aina hyötyä, mikäli vaan osaa sitä hyödyntää.
Kaasulla kontrolloidaan autoa siinä missä ohjauksellakin.
Suurella teholla pitää vaan osata olla repimättä.
Pienemmällä teholla pysyy nätisti isompitehoisen perässä, mikäli pystyy ajamaan lähes täydellistä ajolinjaa ilman virheitä.

Monien kuskejen kannattaisi ihan opiskelumielessä katsella kovempitasoisten kuskejen kaasusormea.
Se ei pumppaa neutraalista pohjaan hirveällä sykkeellä... Se on monesti jopa ihan vaan pintakaasulla vaikka auto eteneekin melkoisella nopeudella.

Olen itse ajanut moottorilla jossa tehoa on yllinkyllin... Esim lavangossa on tullut ajettua moooonta kierrosta peräkkäin hyviä kierrosaikoja ilman että kaasua on poljettu pohjaan... Ainoastaan pääsuoralla on tullut painettua muutaman sekunnin ajan sen mitä liipaisin antaa. Muuten on kiihdytetty hyppyreihinkin puolikaasulla.

Tällä tyylillä tankinkestokin on muutaman kerran venytetty yli 10 minuutin... Sekä semeissä että finaalissa.

On siis monien asioiden summa, kestääkö pienemmällä moottorilla tankki pidempään... Välttämättä ei, koska sillä joutuu ruttaamaan isolla kaasulla paljon enemmän.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #387 : 13.11.07 - klo: 15.32 »
Niin-in. Teho kuitenkinkin suhteessa painoon.
O.S. .21 V-spec 360g
O.S. .18 TZ 222g

~140gr saattaa tuntua jo auton käsittelyssä - ja teho paino -suhde pysyä samana tai jopa nousta tehon eduksi? kuka laskee? ;-)

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #388 : 13.11.07 - klo: 16.09 »

Teet pienen lipsahduksen mutkassa ja joudut hieman hellittämään... tässä vaiheessa tarvitaankin niitä ylimääräisiä tehoja... Kaasu pohjaan ja potkua onkin tarpeeksi ylittää se suuri hyppyri.


Tuo on kyllä totta. Viime kesänä, kun tuli vietettyä laatuaikaa nostovuoroissa, niin selvästä huomasi, että tehokkaalla moottorilla ajava kuski saattoi tulla hyppyä edeltäneestä kurvasta jopa hitaammin kuin heikkotehoinen auto. Vauhtia ei tarvinnut kerätä riskirajoilla jo kaarteessa, että pääsisi hyndästä yli. Osa huippukuskeista otti asian niin varovasti, että tullessaan kaarteesta ulos näytti siltä, että ensin tähdättiin auto oikeaan linjaan ja sitten liipastiin hyndästä yli!

www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #389 : 13.11.07 - klo: 16.12 »
R/C carissa Adam kertoi testaavansa pikkulohkoa. Katsotaan mihin mies oikeesti päätyy.
Joska uskaltaa voisi kysyä asiaa neo-buggyssa :)

Minä pysyn WS7III:ssa. Matrix ei ole Losi.