Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen touring  (Luettu 2246 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junor

  • Tulokas
    • Profiili
Ensimmäinen touring
« : 19.02.07 - klo: 20.03 »
Olisko tuollaisesta Tamiyan TA05 autosta ensimmäiseksi touring vehkeeksi? Ihan omaksi iloksi, ei kisoihin (ainakaan toistaiseksi..). Muutama Tamiyan auto on jo hyllyssä, mulla taitaa olla jonkin asteinen Tamiya-fixaatio =)

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNUE0&P=0

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ensimmäinen touring
« Vastaus #1 : 19.02.07 - klo: 20.19 »
Kyllähän tuo ihan pätevän näköseltä näyttää kun tamiyan sivulta tota katoin. Itselläni on yksi tamiya ollut eikä siitä ole mennyt kuin yksi osa. ( Isoratas ) :)

Poissa TommyW

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ensimmäinen touring
« Vastaus #2 : 19.02.07 - klo: 20.27 »
Minulla TA05:a sen verran kokemusta, että ostin sellaisen 5-vuotiaalle pojalleni ensimmäiseksi autoksi muutama kuukausi sitten.

Hankintapäätös syntyi sitä kautta, että harjoittelin itse aikoinani touringia ko. mallin edeltäjällä, TA04:lla ja arvasin tämänkin mallin hyvin kestäväksi.

Autolla on ajettu Vantaan Rajatorpan kalliosuojassa n. 100 akullista ja siitä ei ole toistaiseksi hajonnut mitään - ja voit uskoa, että ajo ei ole ollut autoa säästävää :lol:

Plussat ja miinukset:

+ ajoltansa OK (vakio-setup ei tosin toimi matolla)
+ täydellinen säädettävyys
+ täysin kuulalaakeroitu
+ pelkkää muovia - kestävä kolaroidessa
+ kattava viriosa-valikoima
+ "normaali-mittainen" - voi osallistua kilpailuihin
+ tarvittaessa halvat varaosat

- pelkkää muovia - säädöt elävät
- painavahko
- painavat komponentit (moottori, akut) saisivat olla lähempänä keskipistettä
- ei vakiona CVD-vetareita

Mielestäni TA05 on hyvä väline harrastukseen tutustumiseen, mutta jotta siitä tulisi varsinainen kilpa-auto ESIM. kovatasoiseen FinnTrack-sarjaan, pitäisi autoon sijoittaa sen verran viripalikkaa, että voi olla edullisempaa ostaa vaikkapa XRay T2R...

...yhtä kaikki: käyttäjä huomioon ottaen, on hankinta ollut todella onnistunut.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen touring
« Vastaus #3 : 11.12.07 - klo: 18.55 »
Sanokaa kumpi olis parempi alusta tourinkiin. Tarkoitus olisi ajaa pro stock luokassa. Ensimmäistä touringia olen ostamassa.

Tamiya TRF415 MSX vai Xray T2 007 ??

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen touring
« Vastaus #4 : 11.12.07 - klo: 23.06 »
Molemmat ovat niin hyviä autoja ettei menestyksesi tule olemaan merkistä kiinni.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen touring
« Vastaus #5 : 11.12.07 - klo: 23.56 »
Xraytä ensimmäiseksi autoksi puoltaisi minusta se että se kestää hyvin sekä iskuja että ajokilometrejä.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Ensimmäinen touring
« Vastaus #6 : 12.12.07 - klo: 10.27 »
Kumpikin auto on erittäin kilpailukykyinen. Rajat menestykselle tulevat kuskin taitojen kautta, niinkuin Sami jo totesikin.

Emme aja itse kummallakaan eli ei ole omaa lehmää ojassa, kun näistä merkeistä puhutaan.

Molempia autoja paljon radalla ja tositouhussa nähneenä mielipiteeni on, että kestävyydessä ei kumpikaan ole toista edellä. Ei myöskään menestymisessä.

Ainoat merkittävät erot noiden välillä tulevat mielestäni siitä kuinka omalla radalla saa muilta kuskeilta ko. auton säätämiseen tukea ja kuinka varaosahuolto pelaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen touring
« Vastaus #7 : 12.12.07 - klo: 11.38 »
Moi!

Molemmat on hyviä ja kestäviä autoja itse molemmat omistaneena ja niillä kisaa ajaneena. Tamiyan puolesta puhuu se että se on ehkä pikkasen helpompi säätöinen auto ja varaosa puoli toimii suomessa loistavasti.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-