31
Vapaa keskustelu / vitsipalsta!!!
« : 16.09.04 - klo: 18.03 »
Miten saa teinigootin alas puusta?
-Katkaisee köyden.
-Katkaisee köyden.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
...vain mikäli kilpailijan taso on yleisesti tunnettu (kuten J.Levänen tai T.Leino). ...
SM/NM-kilpailun erälistojen laatimisessa on kilpailijoita kohdeltava yhdenmukaisesti ja oikeudenmukaisesti. Käytännön on oltava sama aina ja kaikkialla. ...
Näinhän se on, että erän nopeimpana kuskina on paljon helpompaa ajaa kuin erän hitaimpana. Ainakin viriluokassa missä kaikki kutakuinkin osaa antaa tietä. Nopeimmalle kuskille annetaan aina hyvin tietä. Ja jos taas olet se hitain olet se jonka pitää hyvin antaa tietä muille. Jos eroa on vielä sen verran että jossain vaiheessa erää joudut päästämään kaikki esim 8 kaveria ohi, niin tuossa palaa aika paljon aikaa. Pahimmassa tapauksessa jotkut kuskit tulevat ohi kaksikin kertaa, koska lähdet viimmeisenä niin ei mene kuin pari kierrosta kun nopeimmat jo haluavat ohi. Sitten kun nuo nopeammatkin tekevät virheitä ja ovat pian tulossa ohi taas. Yritä siinä sitten keskittyä ajamiseen...
Teoriassahan ohittaja on se joka saa ajaa oikeaa ajolinjaa ja ohitettava se joka pistää parkkiin (hiukan liioitellen, mutta näinkin voi käydä jos nopeita autoja tulee nippu takaa) jonnekkin radan likaiselle osalle.
Mä on nykyään sitä mieltä et ajan paljon mieluummin liian alhaisessa kuin liian korkeassa erässä. Vähempi siinä häviää. Tuli kokeiltua :)
Laajempikin harkinnanvara olisi tietenkin ihan ok, sillä oikein käytettynä vain parannetaan erien tasaisuutta. Mutta tunnettuna riskinä on sen väärinkäyttö ja kilpailijoiden epäoikeudenmukainen kohtelu.
Jotta saataisiin kokonaan uutta näkökulmaa tähän, niin katsotaan mitä porukka on mieltä seuraavasta...
Ajetaan ensin aika-ajot, 1min/kuski, nopein kierrosaika jää voimaan. Sen perusteella pistetään kuskit alkueriin. Voimassa olevan pistetilanteen mukaan käännetyssä järjestyksessä. Uudet yms. kuskit pistetään "kylmästi" jonon hännille (taikka siis alkuun).
80 kuskia, veisi alle 1h30min, lentävillä lähdöillä... joten olisiko se sitten yksi alkueräkierros pois tms....
Moottorin sisässä olevaa kollektoria kannattaa sorvata hiukan pois tietyin väliajoin. Kollektori alkaa silleen tummumaan ja se tumma kannattaa hioa pois. Sen xspeedin kollektoria ei pysty sorvaamaan mikä tulee siinnä ReadySetin mukana, koska sitä ei voi avata. Itse hion ihan tavallisella hiekkaaperilla koska ei ole itselläni kollektorisorvia. Kollektori on se osa johon hiilet koskettaa.
Mitesh, saako siellä Äänekosken radalle varata vaikka kerholle jonkun päivän jolloin siellä ei olis muita ajajia...