Jos tietosi on tuolla tasolla, niin toivottavasti et itse viritä kuplasi konetta...
Äsken ei ollut kyse kierrosherkkyydestä, vaan epätasapainosta ja mainitsemastasi alaväännöstä. Eli, älä sotke asioita äläkä lisäile juttuja.
Vauhtipyörän paino ei vaikuta pätkääkään koneen alavääntöön tai siihen, onko se ns, kierroskone, eli teho tulee ylhäällä/ vähän tehoa alakierroksilla. Koska et itse osaa perustella, niin minä perustelen sinulle miksi näin on.
Moottorin vääntömomentti ei tule pyörivistä massavoimista vaan moottorin termisesti kehittämästä energiasta. Siihen ei mitenkään vaikuta moottorin pyörivien osien massa. Teho taas on vain vääntömomentti kerrottuna kulmanopeudella, eli ei edelleenkään pyörivät massat vaikuta yhtälössä. Eli, kuinka selität, että väittämäsi pyörivä massa voisi vaikuttaa asiaan, koska sitä ei ole kummassakaan yhtälöss mukana? Ei mitenkään. Suuri pyörivä massa vain pyrkii tasaamaan pyörimisnopeusvaihteluita, eli näin keinotekoisesti tuntuu vääntävämmältä alakierroksilla vaihteen vaihdon tai muun äkillisen pyörimisnopeutta muuttavan tapahtuman yhteydessä. Jos taas pyöriviä massoja kevennetään, moottori tulee kierrosherkemmäksi, mutta tämä on täysin eri asia kuin ns. kierroskone, jossa vääntömomentti on riittävä vain korkeilla kierrosluvuilla.
Tuosta keventämisestä. Toki keventäminen on hyvä asia, mutta ei niin, että kevennetään vain männästä/kiertokangesta. Ja miksikö arvon kiihdytysajaja? Siksi, että kampiakseli tasapainotetaan männän/kiertokangen kanssa tasapainoon ensimmäiselle ja jos mahdollista, toiselle kertaluvulle. Jos näin ei tehdä, tai kevennetään vain toista "pakettia", saatetaan järjestelmä epätasapainoon josta aiheutuu värähtelyä. Tämä värähtely on ongelmallista useastakin syystä. Ensiksikin se rasittaa rakenteita, toiseksi hukkaa tehoa. Eli, jos kevennetään (mikä on pääsääntöisesti hyvä asia), pitää tietää mitä tehdään eikä noin kuten sinä neuvot. Kiihdytysautoilussa ja muissakin moottoriurheilulajeissa on niitä "virittäjiä" ja sitten niitä oikeita velhoja jotka oikeasti tietää mitä tekee. Sinä saatat olla niitä velhoja, mutta ainakin termit sinulla on pahasti sekaisin...
Männän viilaaminen on toimiva konsti, olen sitä itsekin harrastanut. Mutta, ongelmatonta se ei todellakaan ole. Ja, ne ongelmat olen kyllä tuossa perustellut.
Toivottavasti jo nyt osaisit perustella omaa kantaasi muutenkin kuin vetoamalla "kiihdytysautolla ajamiseen".