Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085263 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1050 : 07.12.07 - klo: 19.24 »
Bensa autolla on outo alussa ajaa, takapotku, tehot yms. Mutta on sillä hyvä ajella kun osaa jotenkin jo. Jos on vähääkään ajanut 4wd nitrolla esim niin on se siitä outo lähtee ajamaan.

Itellä ei oo ollu ongelmia nyt tämän bensa kaa silleesä niin kun nitron, kun se nitron vanha kone oli ihan mäsä...

Bensa autoissa ei kyllä heti lopu teho, jos sen takia esim oisi stampedee vaihtamassa jonkun ajan päästä.

Nyt tietää enemmän tästä bensa-autostakin kun olen päivittäin seuraillut täällä foorumia lueskellen tekstejä ja aina oppninut jotain uutta!

Ja siinäkin opin kun jouduin purkamaan nitro konetta niin niitten osien nimiä ym,.

Kannattaa kylläkin tarkkaan harkita minkä ostaa!

Bensa-autot on helpompia säätää, mutta minullekin ois ollut alussa helpoin sähköauto, mutta nyt on tämä ja on kyllä hyvä.


Tuolta sivulta löytyy paljo tietoo: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html

|HN X2|Slash|

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1051 : 07.12.07 - klo: 19.31 »
Bluebeetlen vastausta mukaillen ja lisäillen tiedoksi KAIKILLE harrastusta aloittavalle, että itse henk.koht suosittelen sähköautoa ensiksi. Vaikka ihan normaali koneella. Tällöin pääsee siihen auton runkoon, voimansiirtoon ja ajoon vähän käsiksi. Sittemmin kannattaa tietysti (omasta mielestäni) siirtyä suoraan 2T vehkeisiin helpon säädön ja toimivuuden takia. Nitroissa on tuota säätämistä huomattavasti enemmän.

Kun suoraa hyppää ison 2T auton puikkoihin (ja jos kyseessä on vielä käytetty auto) tulee arvosteltua autoa suotta vaikka kyseessä on normaalia kulumista / väärinkäyttöä tai esim. kolarista johtuvaa (jota autoa ei ole suunniteltu kestämään) vaurioitumista.

Näin se vain on, tuskin me ns. "Vanhemmat ja kokeneemmat" suosittelemme / neuvomme tekemään niinkuin neuvomme ellei se olisi harrastuksen kannalta kannattavaa.



Tuo sähköauto on kyllä ehket parempi jos ei ole ennen ollut muitakun nikkoja ja niitä leluja.

Mutta on se bensa konekin siinä mielessä hyvä että ei tarviis heti vaihtaa autoa.

Nitro moottori on kieltämättä vaikea jos ottaa aivan ekaksi autoksi, mutta sinähän päätät minkä ostat.

Ite sanoisin että ei ehketkään nitroa ensimmäiseks, jos nyt ei oo jokin tuttu joka voisi neuvvoa alussa, koska alussa on vaikea säätää konetta ja silleensä.
|HN X2|Slash|

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1052 : 07.12.07 - klo: 22.01 »
Mutta, muistakaa ketkä ostatte näitä isoja bensa-autoja ensimmäiseksi autoksi, Törmäily näillä aiheuttaa helposti isojakin ongelmia. Tukivarret sun muut on niistä pienempiä. Jos tällaisella +12kg autolla törmää johonkin ihmiseen tai ajoneuvoon, voi korvausvastuu muodostua liiankin suureksi. Pienemmät autot on siksi aloittelijoille turvallisempia valintoja, vahingot sivullisille on paljon pienempiä. Muuten nämä autot on helppoja käytössä, vain tuo suuri massa tekee niistä mielestäni aloittelijoille sopimattomia.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1053 : 07.12.07 - klo: 22.23 »
Mutta, muistakaa ketkä ostatte näitä isoja bensa-autoja ensimmäiseksi autoksi, Törmäily näillä aiheuttaa helposti isojakin ongelmia. Tukivarret sun muut on niistä pienempiä. Jos tällaisella +12kg autolla törmää johonkin ihmiseen tai ajoneuvoon, voi korvausvastuu muodostua liiankin suureksi. Pienemmät autot on siksi aloittelijoille turvallisempia valintoja, vahingot sivullisille on paljon pienempiä. Muuten nämä autot on helppoja käytössä, vain tuo suuri massa tekee niistä mielestäni aloittelijoille sopimattomia.


Onhan nämä painavia ja voi saada siten tuhoja aikaa jos holtittomasti ajelee.

Mutta ite kun punnitsin auton niin se oli joku 8.7kg.

Vois olla paras sähköauto sinulle rc-autoilia, en oo expertti mut luulisin.

Mutta ite tykkään näistä bensoista, toinen auto vaihtoehto ois ollu ehk sähkö  :lipsrsealed: koska ei oo polttikset alaani...
|HN X2|Slash|

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1054 : 08.12.07 - klo: 14.04 »
Ku täällä puhutaa biobensasta niin käykö nämä oikeesti 98? Oisko jossain tarkempaa lisätietoa asiasta?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1055 : 08.12.07 - klo: 14.10 »
Tottakai nämä bensa vehkeet käy 98E bensalla. Ite ajoin myös Shellin V-Power bensalla. Ite ajoin FG:llä loppu ajan Nesteen mittarista saatavalla 98E Bio aineella, kun ei enää täältä saanu tuota V-Poweria. Kaikki aineet käy 95E:stä tuonne V-Poweriin.
Traxxas Revo 2.5

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1056 : 08.12.07 - klo: 14.14 »
Ku täällä puhutaa biobensasta niin käykö nämä oikeesti 98? Oisko jossain tarkempaa lisätietoa asiasta?


Moottori on näissä 1:6 ja 1:5 autoissa normaali 2 tahtinen. Eli toimii normaali 98 ja 95 bensalla(hiilivety) jos siihen vaan lisätään 2tahti öljyä haluamasi mukaan, yleensä 2-4% seoksella. Bio bensaa on hyvä käyttää, se on hajutonta eikä siis koko kämppä tuoksu 2 tahdille. Itseäsi ei välttämättä se haittaa mutta vaimo voi hermosta.  :wink: Bio bensa on toki kallista, täällä päin noin 4€ litra.
Näillä eteenpäin!

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1057 : 08.12.07 - klo: 14.37 »
Ite ajan 98:la koska täällä päin ei myydä bio bensaa ja 4 prosenttisellä seoksella.

Kyllä se jonkun verran enemmän käryää kuin bio, mutta ite ajasin silti tällä vaikka myytäskin bioo koska ei oo rahaa aivan kaikille jaettavaks :undecided:
|HN X2|Slash|

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1058 : 08.12.07 - klo: 15.51 »
Itseasiassa Shellin V-Power ei kärise paljoa. Nesteen mittarista myytävä 98E Bio kärisee enemmän. ;)
Traxxas Revo 2.5

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1059 : 08.12.07 - klo: 21.41 »
Tuo kuluttaa niin vähän, että ei paljoa kirpaise tuo Bio-bensakaan. Ja, se on tosiaan likimain hajutonta. Carson painaa ajokunnossa n. 12kg. Se on hieman suuremman ja järeämmän oloinen kuin FG, siitä ilmeisesti myös painoero.

Niin, ja tietty se neliveto nostaa painoa osansa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jantsa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1060 : 08.12.07 - klo: 22.15 »
Hieman offtopicin.

Catiska:

Ei sulla satu olemaan kuvaa gas devilin ja fg:n kokoerosta`?

Olisi mielenkiintoista nähdä.
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1061 : 09.12.07 - klo: 00.05 »
Ei ole kuvaa. Eroa on tietty tekniikassa ja sikäli painossa. Carson on vaikkapa tuohon Fg:n Hummer versioon nähden 9cm pidempi ja 3,5 cm leveämpi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1062 : 09.12.07 - klo: 15.38 »
Terve

Oli hyvä keli ja kävin montulla ajamassa kun oli sulanu lumet pois.
Oli hyvä ajaa, kun ei oo liukasta ja renkaatkin pitävät. Mutta mäkiä nostellessa ois hyvä olla enemmän vääntöö, joten onko se hobbyn 124e maksava tehoputki hyvä ja antaako tehoa paljon?

Muutenkin on aika huono tuo  vakioputki.

|HN X2|Slash|

Poissa heiksa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1063 : 09.12.07 - klo: 16.27 »

Muutenkin on aika huono tuo  vakioputki.

Onko sulla esittää perusteluja tämän väitteesi tueksi?
FG Marder - FG Comp

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1064 : 09.12.07 - klo: 16.38 »
En tiedä ihan tarkkaan minkälainen putki on tuossa autossa vakiona, mutta jos se on samantapainen loota kuin omassani, niin ei todellakaan ole kummoinen pakokaasun poistotie 2T-moottorille. Äänenvaimennuksen viran hoitaa kyllä normaaliin tapaan ja menee pieneen tilaan, tehon kannalta taas rakenne ja muoto ei toimi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa heiksa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1065 : 09.12.07 - klo: 16.58 »
En tiedä ihan tarkkaan minkälainen putki on tuossa autossa vakiona, mutta jos se on samantapainen loota kuin omassani, niin ei todellakaan ole kummoinen pakokaasun poistotie 2T-moottorille. Äänenvaimennuksen viran hoitaa kyllä normaaliin tapaan ja menee pieneen tilaan, tehon kannalta taas rakenne ja muoto ei toimi.

Normi loota on  :mrgreen: Pointtini oli juuri tuossa..se hoitaa ne tärkeimmät asiat ihan ok. Halpa, yksinkertainen, ja kompaktin kokoinen. Nostaisi kivasti auton hintaa, jos mukana tuleva putki maksaisi saman (tai edes puolet) kuin koko moottori. Toisaalta, moneenko autoon moottori (putkineen) menisi heittämällä jos siinä olisi tehari vakiona?

PS. omasta koneestani on mitattu penkissä n.5,5hv vakioputkella, joten... :mrgreen:
FG Marder - FG Comp

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1066 : 09.12.07 - klo: 19.07 »

Muutenkin on aika huono tuo  vakioputki.

Onko sulla esittää perusteluja tämän väitteesi tueksi?


Kun se vuotaa äänenvaimentimen ja putken liitoksesta, klemmari on tiukalla kiinni ja yhtä ainettakin laitoin liitos kohtaa, ja tuo teho kesällä ei pahitteeksi jonka huomasin tänään montulla ajessani!
|HN X2|Slash|

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1067 : 09.12.07 - klo: 19.13 »
Marderissa on äänenvaimennin ja sitten ehk 5cm putken tynkä, sellanen on se.

Ei tuo vääntö ois kylläkään pahitteeks montulla, että millanen ois toi hobbyn putki?
|HN X2|Slash|

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1068 : 09.12.07 - klo: 20.08 »
Testattu sekä 3 kammioista teharia sekä JetPron teharia. Molemmat ihan jees, suositeltava PAKKOhankinta noihin autoihin jos haluaa potkua lisätä näihin autoihin
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa heiksa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1069 : 09.12.07 - klo: 20.33 »

Kun se vuotaa äänenvaimentimen ja putken liitoksesta, klemmari on tiukalla kiinni ja yhtä ainettakin laitoin liitos kohtaa, ja tuo teho kesällä ei pahitteeksi jonka huomasin tänään montulla ajessani!

Samanlainen purkki on myös mulla..mutta ei vuoda vaikka on ilman klemmareita. Tuskin se siitä kumiputkesta vuotaa, jos se putki vaan on ehjä. Joko sulla on se nysä murtunut juuresta, tai sitten  valuu putkea pitkin.
FG Marder - FG Comp

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1070 : 09.12.07 - klo: 21.40 »
Testattu sekä 3 kammioista teharia sekä JetPron teharia. Molemmat ihan jees, suositeltava PAKKOhankinta noihin autoihin jos haluaa potkua lisätä näihin autoihin

Ok, kuulin että tuota 3 kammioista ei myydä enää ees? En vaan tiedä et mihin nyt laittaisi, putkeen vaiko muuhun.

Kun nyt ei pysähdy tuolla vakio jarrulla rupeeko pysähtymään kun kiristää sitä, ja kun nyt hinkkaa vähäsen tyhjäkäynnillä( joka ei kuulemma haittaa, koska kun kaasua painaa niin se löysyttää sitä jarrua) niin että rupeeko vielä enemmän hinkkaamaan jos kiristän vielä tuota?
Kun jos ajaa täyttä vauhtii niin saapi 10-20m jarrutella et pysähtyy.

Ja kuulin että iha romut nuo vakio jarrut, että onko kannattavat etujarrut vaij, saako tuon pysähtymään nuillakin hyvin silleensä ettei ajessa jarru hinkkaisi paljon..?

Huomenna pitää tilaa laakereita ainaskin niin mietin että mitäköhän kaikkee samalla tilaisi... :shock:
|HN X2|Slash|

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1071 : 09.12.07 - klo: 23.20 »
sulla on ohjaimen trimmi poskellaan jos jarru ottaa kiinni "tyhjäkäynnillä"
säädä trimmi kohalleen ja kiristä sitte sitä jarrua.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1072 : 10.12.07 - klo: 10.26 »
Olen myös itse säätänyt niin että tyhjäkäynnillä jarru ottaa hieman kiinni, ei voimakkaasti mutta siten että sen huomaa... Autolla massaa niin ettei se kuitenkaan vaikuta merkittävästi liukumiseen, mutta täysjarrulla tehostaa kyllä mukavasti jarrutusta...

Itse ainakin olen vääntänyt sen jarrun lenkkipalan niin että se on suorassa sivullepäin kun kaasuservo keskiasennossa, ja vielä ottanut sen lenkkitangon mahdollisimman ulos ja näin saanut enemmän voimaa jarrutukseen. Niin hyvin ottaa kiinni ettei siitä ihan pienillä voimilla renkaita enää käännetä. Jarrut kun lyö kiinni niin perä tulee renkaat lukossa, mutta jarrutusmatkat on silti ~10m + koska vauhti kova, pito huono -> ei voi vaatia kunnollista pysähtumistä.

Etujarrut parantavat tietysti jarrutusta huomattavasti, mutta tuovat myös lisää säädettävää. Jotkut ovat sanoneet että vaikea säätää, mutta enpä tiedä siitä sitten... Kun noihin mekaanisiin jarruihin lisää pari omatekoista osaa jousella kiinnitettynä niin pitäisi toimia ongelmitta.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1073 : 10.12.07 - klo: 15.18 »
Jos ei ole ihan poropeukalo ja on oma-aloitteinen niin etujarrut ei ole paha säätää. Mulla oli FG:ssä etujarrut. Hyvin se pysähty, mutta vähän piti omia patentteja tehä. Ensinnäkin, molemmat  jarruvaijerit katkes, joten vaihoin polkupyörän vaihdevaijeriin ja sen kuoren. Eipä sen jälkeen katkennu. Ainut että piti voidella vaijerit ja vaihtaa palautus jouset jäykempiin että palautti kunnolla. Ja kun on nuo spektrumit niin oli helppo säätää kaikki liikeradat ja muut kun oli oma servo. Sen verren laitoin säädöt vaijereilla kohilleen että eivät puoltaneet, loput radioilla. Ja jos laittaa etujarrut, ehottomasti oma servo ja vaihtaa vastarinakun bajan humpback:iin ja laittaa vastariboksin kunnollisella kakspuoleisella teipillä pohjaan kiinni humpbackin viereen. Voisin laitella omasta kuvan jos jollakin tarvetta.
Traxxas Revo 2.5

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1074 : 10.12.07 - klo: 15.40 »
Olen myös itse säätänyt niin että tyhjäkäynnillä jarru ottaa hieman kiinni, ei voimakkaasti mutta siten että sen huomaa... Autolla massaa niin ettei se kuitenkaan vaikuta merkittävästi liukumiseen, mutta täysjarrulla tehostaa kyllä mukavasti jarrutusta...

Itse ainakin olen vääntänyt sen jarrun lenkkipalan niin että se on suorassa sivullepäin kun kaasuservo keskiasennossa, ja vielä ottanut sen lenkkitangon mahdollisimman ulos ja näin saanut enemmän voimaa jarrutukseen. Niin hyvin ottaa kiinni ettei siitä ihan pienillä voimilla renkaita enää käännetä. Jarrut kun lyö kiinni niin perä tulee renkaat lukossa, mutta jarrutusmatkat on silti ~10m + koska vauhti kova, pito huono -> ei voi vaatia kunnollista pysähtumistä.

Etujarrut parantavat tietysti jarrutusta huomattavasti, mutta tuovat myös lisää säädettävää. Jotkut ovat sanoneet että vaikea säätää, mutta enpä tiedä siitä sitten... Kun noihin mekaanisiin jarruihin lisää pari omatekoista osaa jousella kiinnitettynä niin pitäisi toimia ongelmitta.


En tilannu viel putkee mutta pitää kattella jos vähä myöhemmi. Etujarruja en välttämättä osta, koska pitää säätää nuita vakioita et ottaa paremmi, mulla ei kunnolla perä lukota tai ei oikeestaa ollenkaa paitsi ihan pehmees hiekas :( putken mielummin ehk ostan kun nuo vaijjeri jutut on aika ärsyttäviä pyörässäkin kun välillä temppuilee.

Ja tuota vääntöö pikkasen montulle sais ni ois iha hyvä, vaika vakiokin menee hyvin.

Mulla ei oo nii hyvii radioita ku nikel on ollu, jottavoisi nuita liikeratoja säätää yms, kun on nuo tavan am 27mzh, kyllä nuilla näyttää ohjailevan...mutta ei niin paljo niitä säätö juttuja oo, mutta 2.4ghz ohjain kin on ihan arvokas.
|HN X2|Slash|

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1075 : 10.12.07 - klo: 16.30 »
Mulla ei oo nii hyvii radioita ku nikel on ollu, jottavoisi nuita liikeratoja säätää yms, kun on nuo tavan am 27mzh, kyllä nuilla näyttää ohjailevan...mutta ei niin paljo niitä säätö juttuja oo, mutta 2.4ghz ohjain kin on ihan arvokas.

Taas on annettu ymmärtää väärin...

Porukka ei oikein tiedä itsekään mistä puhuu... EI NE HIENOT ASETUKSET SIITÄ SPECTRUMISTA JOHDU hyvänen aika... Mulla esim. Futaba 3PM 2.4GHz samat säädöt kuin Futaba 3PM FM radiossakin... Se Spectrum ei todellakaan ole mitään muuta kuin taajuus, jolla kommunikointi tapahtuu vastarin ja ohjaimen välillä. Jo Futaba Megatech 2PL AM radiossakin pystyy EPA:t ja trimmit säätämään ohjaimesta kohdilleen, ja se radio ei todellakaan ole spectrumia nähnytkään.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1076 : 10.12.07 - klo: 16.36 »
Mulla ei oo nii hyvii radioita ku nikel on ollu, jottavoisi nuita liikeratoja säätää yms, kun on nuo tavan am 27mzh, kyllä nuilla näyttää ohjailevan...mutta ei niin paljo niitä säätö juttuja oo, mutta 2.4ghz ohjain kin on ihan arvokas.

Taas on annettu ymmärtää väärin...

Porukka ei oikein tiedä itsekään mistä puhuu... EI NE HIENOT ASETUKSET SIITÄ SPECTRUMISTA JOHDU hyvänen aika... Mulla esim. Futaba 3PM 2.4GHz samat säädöt kuin Futaba 3PM FM radiossakin... Se Spectrum ei todellakaan ole mitään muuta kuin taajuus, jolla kommunikointi tapahtuu vastarin ja ohjaimen välillä. Jo Futaba Megatech 2PL AM radiossakin pystyy EPA:t ja trimmit säätämään ohjaimesta kohdilleen, ja se radio ei todellakaan ole spectrumia nähnytkään.


Aa ai samat asetukset 2.4ghz radioissa kun esim mun 27mhz? Sitten kuullut väärää tietoa...

Mutta teharia tässä kattelen jos rahat riittää niin saatan ostaa, kandeeko käytettyä edes harkita vai onko sama ostaa uus, taiko meneekö putket ees mikskään. Tiedän että käytönjälkiä tulee mutta kuluuko ne sitten muuten paljon?
|HN X2|Slash|

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1077 : 10.12.07 - klo: 18.04 »
En ole väittänytkään että ne asetukset johtuis siitä spectrumista, totesin vain että minulla on spectrumin dx3 radiot joilla säädöt hoitu. Ja vastaavat säädöt löytyy juuri esim. 27 ja 40mhz Futaban 3pm radioista, graupnerin xs-6 radiosta jne. Ja löytyyhän niitä "huonompiakin" radioita joissa on EPA säädöt, kuten Tumphu kirjoitti.
Traxxas Revo 2.5

Poissa kamikaze93

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1078 : 10.12.07 - klo: 18.06 »

Normi loota on  :mrgreen: Pointtini oli juuri tuossa..se hoitaa ne tärkeimmät asiat ihan ok. Halpa, yksinkertainen, ja kompaktin kokoinen. Nostaisi kivasti auton hintaa, jos mukana tuleva putki maksaisi saman (tai edes puolet) kuin koko moottori. Toisaalta, moneenko autoon moottori (putkineen) menisi heittämällä jos siinä olisi tehari vakiona?

PS. omasta koneestani on mitattu penkissä n.5,5hv vakioputkella, joten... :mrgreen:
[/quote]

tuli vain semmonen kysymys mieleen että onko se carson auton koneesta ja oliko se 27cc vai fg auton  koneesta jossa on 26cc kone?
FG Mosnter Truck Futaba 3pm-fm

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1079 : 10.12.07 - klo: 18.51 »

Normi loota on  :mrgreen: Pointtini oli juuri tuossa..se hoitaa ne tärkeimmät asiat ihan ok. Halpa, yksinkertainen, ja kompaktin kokoinen. Nostaisi kivasti auton hintaa, jos mukana tuleva putki maksaisi saman (tai edes puolet) kuin koko moottori. Toisaalta, moneenko autoon moottori (putkineen) menisi heittämällä jos siinä olisi tehari vakiona?

PS. omasta koneestani on mitattu penkissä n.5,5hv vakioputkella, joten... :mrgreen:

tuli vain semmonen kysymys mieleen että onko se carson auton koneesta ja oliko se 27cc vai fg auton  koneesta jossa on 26cc kone?
[/quote]

Taitaa olla fg:ees 26cc, ja saa nauvuttaa mäkeä ihan hyvin että pääsee ylös, sellasis ei ois pahitteeks vääntö..
|HN X2|Slash|