Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1135831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1260 : 21.01.08 - klo: 20.50 »
Onko kukaan asentanut boost bottlea bajaan? Ja jos on niin minne sen mahduttanut? :).

Voipi olla että kun saat sen 29cc koneen käyttöön niin et tarttee boost bottlea. Ainakin 23cc -> 30,5cc muutoksessa se alakierroksilla esiintyvä lyhyt tehottomuuden hetki häipyy vaikka käytössä on sama vakiokaasari. Kaverilla on 29cc portatun koneen kyljessä semmonen kiihdytyspumpulla varustettu kaasari ja sekin irtoaa tyhjäkäynniltä ku kuppa Töölöstä.

HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1261 : 21.01.08 - klo: 21.11 »
Juu voihan se olla että boost bottlea ei enää tarvitse. Mahtaa olla tuskaisaa ajaa sisään tuo kone jos eka tankillinen puolella kaasulla ja siihen tyyliin :). Kuitenkin tekisi mieli ajella etusormi krampissa. Vaikka eipä se talvella taida pitoa löytää muutenkaan.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1262 : 22.01.08 - klo: 07.59 »
Meet johonkin tarpeeks pienelle alueelle ni ei voi ajella sormi krampissa liian kauan  :wink:
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1263 : 22.01.08 - klo: 08.17 »
Juu voihan se olla että boost bottlea ei enää tarvitse. Mahtaa olla tuskaisaa ajaa sisään tuo kone jos eka tankillinen puolella kaasulla ja siihen tyyliin :). Kuitenkin tekisi mieli ajella etusormi krampissa. Vaikka eipä se talvella taida pitoa löytää muutenkaan.


Onhan siihen konstit, pitoa saa juuri sopivasti....  :wink:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1264 : 22.01.08 - klo: 12.05 »
Kyllä toi neliveto tuntuu ottavan pitoa vaikka ilmasta ;)
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1265 : 22.01.08 - klo: 14.52 »
Juu voihan se olla että boost bottlea ei enää tarvitse. Mahtaa olla tuskaisaa ajaa sisään tuo kone jos eka tankillinen puolella kaasulla ja siihen tyyliin :). Kuitenkin tekisi mieli ajella etusormi krampissa. Vaikka eipä se talvella taida pitoa löytää muutenkaan.

Pitääkö ilmassa olla (renkaat ei kosketa maata) sisäänajossa? Jos näin niin nippuside vain n. puolelle kaasulle  :mrgreen:

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1266 : 22.01.08 - klo: 16.16 »
Pitääkö ilmassa olla (renkaat ei kosketa maata) sisäänajossa? Jos näin niin nippuside vain n. puolelle kaasulle  :mrgreen:

Parempi kun on vähän kuormaa. Ja jos kerran renkaat ilmassa, niin miksi ei samalla ota renkaita pois?

Samoin jos kerran pitää pikkusen kaasua olla, miksi ei ota sähköjä pois päältä ja käsin käännä servosta hieman kaasua?

Tuo ei kuitenkaan kannata, suosittelisin ajamaan renkaat paikassa pienellä kaasulla ja tietysti hieman rasvaisemmalla seoksella.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1267 : 22.01.08 - klo: 23.18 »
Tänään vihdoin saapui auto ja hetimmiten moottoria irroittelemaan. Toivottavasti kasatessa vielä muistaa mikä ruuvi minnekin oli :). Ihan kivan oloinen fg:n jälkeen tuota bajaa purkaa. Ainakin offibeetle suojineen oli varsin ikävää alkaa laittamaan osiin.

Auto paketista otettuna:


Ja illan mittaan moottori lähti jo irti. Uutta mitä ilmeisimmin perjantaina pääsis asentelemaan.


Täytyy vielä tarkistaa tuo kytkinkellon laakerien tila. Jotenkin vaikuttais että väljyyttä ois sielläkin. Samaan purkukertaan menis vaihtaa nekin. Sikäli mikäli nopeasti lakut saa jostain. Kaikenkaikkiaan positiivinen ensivaikutelma verraten FG:n ensimmäiseen purkukertaan  :grin:.

Edit: Purin kytkinkellon laakerit ja kyllä on molemmat entisiä :). Onneksi löytyy suoraan hobbylinnan varastosta ilmeisesti.
« Viimeksi muokattu: 23.01.08 - klo: 17.02 kirjoittanut Spin »
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1268 : 23.01.08 - klo: 09.43 »
Asiallisen oloinen alusta. Tuosta sitten vaan virittelemään :azn:
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1269 : 23.01.08 - klo: 19.43 »
Tossa meikäläisen Baja nykyisessä kuosissaan:



Valoa kansalle:



HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1270 : 24.01.08 - klo: 06.58 »
tuli tehtyä lumiketjut takarenkaisii, tänää varmaa pitää kokeilla sitten.
|HN X2|Slash|

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1271 : 24.01.08 - klo: 10.43 »
Täytyis itsekin ruuvata takavanteille nastat. Uusi motti odottelisi tullissa noutoansa, ja laakerit tulevat toivottavasti tänään postilaatikkoon laskun kera. Ketuttaa kyllä jos eivät laskulla toimita, niin pitää odotella niitä huomiseen eikä saa autoa tänäänkään vielä kasaan. Puhumattakaan että toimituskulut tuplaantuu ennakkoja maksellessa ;).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1272 : 25.01.08 - klo: 00.31 »
Tänään ei sitten isommin saanut ruuvailtua autoa kasaan kun posti viivyttelee laakereiden kanssa. Ilmanputsarin jo kerkesin siirtää uuteen koneeseen. Samoin vetostartin suoja tai koko vetostartti siirtää uuteen vanhasta. Tullut tuota luntakin varmasti kohta 30cm, joten eipä olisi isommin ajamaankaan päässyt.

Uusi ja vanha poseeraavat.


Vanhassa on FG:n kytkin, joten mietityttää vielä siirtäisinkö sen tuohon uuteen vai en. Jäis uudet käyttämättömät palat vielä varalle. Toivottavasti lakut huomiseksi sitten kolahtais postilaatikkoon, niin sais viikonloppuna mahdollisesti sisäänajettua motin jo.

Ja tietty nastarenkaat pitää vaihtaa vanteille näin talvikeleillä :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1273 : 25.01.08 - klo: 07.05 »
Ton uuden koneen kytkinkopassa päällä oleva ruuvin paikka kannattaa dremelöidä pois. Kaasulinkki ei muuten sovin paikalleen kunnolla. Vertaile orkkiskoneen vastaavaa paikkaa ja pyri samaan :)
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1274 : 25.01.08 - klo: 10.32 »
Ton uuden koneen kytkinkopassa päällä oleva ruuvin paikka kannattaa dremelöidä pois. Kaasulinkki ei muuten sovin paikalleen kunnolla. Vertaile orkkiskoneen vastaavaa paikkaa ja pyri samaan :)

Kiitos vinkistä :D. Empä olisi tuotakaan varmasti huomannut ennen kuin kone on jo ruuvattu kiinni. Nätimpi dremelöidä irrallaan. Onneksi on dremeliin tuo timanttilaikka. Ehkä paras sijoitus ja hyvää vastinetta rahoille, ainakin noista dremel "kärjistä". Ei katkeile eikä näy kuluvankaan.

Noniin, laakeritkin posti viitsi tänään tuoda, joten pääsee päivän/illan aikana näpertelemään auton jälleen kasaan.

Edit: Noniin tällaista tänään. Uudet kytkinkellon laakerit, kone paikalleen, toinen polttoaineletkuista vaihtoon. Samalla jetprosta vaimennin pois. Saa nähdä millon kerkee sisäänajelemaan moottorin.

« Viimeksi muokattu: 26.01.08 - klo: 02.12 kirjoittanut Spin »
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1275 : 27.01.08 - klo: 18.26 »
Ompa se vain tuskaa tuo sisäänajaminen. Ohjaimesta kaasu säädettu 50%:n ja hyvä jos sitäkään tänään käytin. Ekaa tankillista 1h20min ajeltiin n.-14 asteen pakkasessa, välillä lämpimästä henkilöautosta sisältä ohjastaen :). Tankki hyvä kun vähän yli puoleksi kulunut. Kotia saavuttua nykäisin vielä pihaan tyhjäkäynnillä käymään puoleksi tuntia, eikä vieläkään ihan tyhjäksi tankki mennyt. Ja vielä toinen tankki pitäisi hissutella :D. Taidan hivenen jo säätää kuitenkin laihemmalle seosta. Bensa on kuitenkin vielä siinä 4-5 prossasta, ehkä lähempänä viittä kuin neljää.



Ilma oli varsin komea sisäänajoon. Taidan kuitenkin seuraavan tankillisen ajella kunhan pakkanen laskee alle 10 asteen :). Ei tahtonut alussa oikeen edes lämmöt nousta.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1276 : 27.01.08 - klo: 19.40 »
Katoppa perkl. keminmaassa kävit ajeluttamassa. Ois kiva nähä tuo baja ihan livenä, ja kuulla :lol: Itelläkin taitaa seuraava auto
ostos olla joku näistä bensa vempaimista.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1277 : 27.01.08 - klo: 20.38 »
Juu siellähän tuota tuli kaverin kanssa pyörähdettyä. Ensiviikolla taitaa rantautua toinenkin baja tänne Kemiin. Onhan nämä helppoja nitroihin verraten. Eikä nyt aloiteta mitään nitro vs. bensa kädenvääntöä ;). Tämä oli vain oma mielipiteeni :).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1278 : 28.01.08 - klo: 15.08 »
Kertokaas hieman te jotka olette vaihtaneet esim. 1:8 buggysta/truggysta näihin isoihin takavetoihin kokemuksianne?

Kun itsellä noita 1:8-vehkeitä oli ja nyt ei ole mitään rc-vempelettä ja toi Baja kummittelee koko ajan mielessä mutta kun hieman arveluttaa sen pelkkä takavetoisuus. Millanen vempele tollanen Baja 5B on verrattuna vaikka kisavireiseen M8 buggyyn?
Ja onhan näitä nelivetoisiakin isoja autoja tullut jo, mutta kun ne on vaan kaikki mun silmissä sellasia ettei ne herätä mussa minkäänlaista omistamisen halua. Baja on ainoa.

Pystyykö lyhyillä sanankäänteillä myös vertailemaan esim. Marder(ja kaikki sen kopiot) vs. Baja 5b vs. MCD vs. Carson

Mitä hyviä ja huonoja puolia näissä on?
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1279 : 28.01.08 - klo: 15.53 »
Onkohan noista kaikista kenelläkään tällä palstalla kunnolla kokemusta? Monellakin varmasti osasta, mutta taas osasta ei.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1280 : 28.01.08 - klo: 21.43 »
Ite en oo paljo ajellu nitrolla ni en voi niistä sanoa mitään.

Kesällä ainaskin menee hyvin ku pitoa löytyy, talvella huonommin jos ei ole nastoja/ ketjuja, ainahan saa esim fg:eihin 4wd kittejä, ei tietoa saako sen bajaan.
|HN X2|Slash|

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1281 : 29.01.08 - klo: 08.23 »
Bajalla pääsee monissa semmoisissa paikoissa vaivattomasti mihin M8-nitrokrossarilla ei ole asiaa nelivedosta huolimatta. Esimerkkinä mainittakoon esim. 5cm lumikerroksen peittämä hiekkakenttä ;) FG/MCD/Carson -autoista minulla ei ole kokemuksia.

Hauskoja laitteita molemmat, Bajalla on vaan leppoisampi ajella jossain isolla alueella kun ei tarvitse tankkailla jatkuvasti.

Nelivetoa ei ole Bajaan näyttänyt olevan tarjolla eikä ole varmaan helppo rasti edes tehdä semmosta nykymalliseen Bajaan.
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1282 : 29.01.08 - klo: 08.44 »
Eikä niihin FG:n 4WD kitteihin kannata rahojaan upottaa. Ainakaan niin, että ostaisi sitä varten FG:n ja siihen sitten nelivedon. Tuon nelivedon toteutus kun on vähän mitä on.

Carsonista. Itselläni on kokemusta vain Carsonin 4WD mallista sekä parista FG:n autosta, ei Bajasta. Carsonin ajettavuus on mielestäni huomattavasti parempi kuin FG:n mallien, mutta sitäkin kannattaa hieman parantaa. Vakiona iskarit kaipaa jäykempiä öljyjä sekä itse vaihdoin hieman jäykemmät etujouset. Toinen mikä minua häiritsi oli mutkasta ulos kiihdytettäessä, suht voimakas puskeminen. Se taasen johtuu liian herkästä keskidiffistä. Nämä möröt kun painaa reippaasti enemmän kuin nuo piskuiset nitroautot, niin tämäpä ei toennut jäykemmillä diffiöljyillä (mitkä kyllä riittää etu- ja takadiffiin) vaan vaihdoin keskellä ulkopuolelta säädettävällä lukituksella olevan keskidiffin. Nyt auton ajettavuus radalla alkaa olla minun mieleni mukainen ja voin aloittaa mutkasta kiihdyttämisen huomattavasti aikaisempaa aiemmin.

Eli, Carsonista saa pienellä säätämisellä melko nopean oloisen laitteen piharälläykseen ja radalle. Tuo säädettävä keskidiffi on muutenkin mainio. Alusta, pidon ja mieltymysten mukaan säätäminen tapahtuu todella nopeasti.

Toteutukseltaan Carson vaikuttaa paljon jämymmältä kuin esim. vastaavat FG:n mallit.

Ajettavuudessa omaan Hyper7-autoon on toki paljon eroja. Peruskäytös on nyt aika sama, mutkat menee samaan tyyliin ja hyppyjen hallinta radalla vain helpompaa. Helpommaksi kaiken tekee auton koko joka rauhoittaa (hidastaa) menoa mutkissa ja ilmassa. Hyperiin en ole kajonnut sen jälkeen kun tämän sain iskuun :wink:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1283 : 29.01.08 - klo: 10.23 »
Okei,

juurikin tämänsuuntaista keskustelua toivoinkin saavani aikaan. Enkä tietenkään olettanut että jollain olisi kokemusta kaikista malleista vaan lähinnä niitä kokemuksia peräänkuulutin mitä kullakin on.

Tuntuuko tällainen iso auto sitten "hitaammalta" kuin M8? Vai millaisia fiiliksiä niistä tulee?

Olettekos Bajan omistajat esim. ajaneet M8-krossien kanssa samoilla apajilla? Miten paljon nopeuksissa, ketteryydessä, ajettavuudessa ymsymsyms on suunnilleen pauttiarallaa eroa? Sikäli kun itse moisen Bajan mahdollisesti hommaan itselleni niin minimivaatimus lähtökohtaisesti olisi tehokkain ja isoin moottori mitä tarjolla on (nyt kai 30,5cc) ja mahdollisesti myös etujarrusatsi. Ovatko etujarrut Bajojen omistajien mielestä kuinka tarpeelliset?
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1284 : 29.01.08 - klo: 11.20 »
Tuntuuko tällainen iso auto sitten "hitaammalta" kuin M8? Vai millaisia fiiliksiä niistä tulee?

Toki tuo tuntuu hitaammalta, se on hitaampi. Suuri koko ja paino tekee menosta raskaamman ja kankeamman tuntuista mutta realistisempaa.

Onko kenelläkään Bajan omistajalla kokemusta, saako takapotkulla epätasaisella radalla (vrt. M8 rata) tuollaisen isolohkon  tehoja siirrettyä ajettavasti rataan?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1285 : 29.01.08 - klo: 14.08 »
Jos suoraa ottaa tehokkaimman koneen nii voi hallittavuus ainaskin alussa olla vähä vaikeeta, koska 26cc koneessakin tehoa ja varsinkin jos putken vaihtaa sekin jo menee aika kovaa.
|HN X2|Slash|

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1286 : 29.01.08 - klo: 14.29 »
kua tollases toi tankki kestää enne ku pitää taas tankata? ooks ostanu jo teharin hobbylinnasta?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1287 : 29.01.08 - klo: 14.57 »
Kenellekköhän tuokin oli nyt tarkoitettu? Noita "kunnon" putkia ei taida suomesta isommin saada. Taitavat olla valmistajien omia tehoputkia mitä hobbylinnasta näihin bensavehkeisiin saa.

Tankki näissä siinä 7-8dl, ja hivenen ajotyylistä ja koneesta riippuen sillä ajelee 30-60min.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1288 : 29.01.08 - klo: 17.10 »
Kenellekköhän tuokin oli nyt tarkoitettu? Noita "kunnon" putkia ei taida suomesta isommin saada. Taitavat olla valmistajien omia tehoputkia mitä hobbylinnasta näihin bensavehkeisiin saa.

Tankki näissä siinä 7-8dl, ja hivenen ajotyylistä ja koneesta riippuen sillä ajelee 30-60min.
'



kunnon putkia :cheesy:

Kyl ne nyt jo iha hyviä on, itellä on yks sellanen.
|HN X2|Slash|

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1289 : 29.01.08 - klo: 19.11 »
Onko kenelläkään Bajan omistajalla kokemusta, saako takapotkulla epätasaisella radalla (vrt. M8 rata) tuollaisen isolohkon  tehoja siirrettyä ajettavasti rataan?

Nykyään Bajaan saa ainakin kelvollisia (lue: kestäviä) renkaita niin voimankin saa siirtymään hyvin rataan ilman että takarenkaat repeää. Sitten myös lukkoperä auttaa tietynlaisissa olosuhteissa.
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T