Eikä niihin FG:n 4WD kitteihin kannata rahojaan upottaa. Ainakaan niin, että ostaisi sitä varten FG:n ja siihen sitten nelivedon. Tuon nelivedon toteutus kun on vähän mitä on.
Carsonista. Itselläni on kokemusta vain Carsonin 4WD mallista sekä parista FG:n autosta, ei Bajasta. Carsonin ajettavuus on mielestäni huomattavasti parempi kuin FG:n mallien, mutta sitäkin kannattaa hieman parantaa. Vakiona iskarit kaipaa jäykempiä öljyjä sekä itse vaihdoin hieman jäykemmät etujouset. Toinen mikä minua häiritsi oli mutkasta ulos kiihdytettäessä, suht voimakas puskeminen. Se taasen johtuu liian herkästä keskidiffistä. Nämä möröt kun painaa reippaasti enemmän kuin nuo piskuiset nitroautot, niin tämäpä ei toennut jäykemmillä diffiöljyillä (mitkä kyllä riittää etu- ja takadiffiin) vaan vaihdoin keskellä ulkopuolelta säädettävällä lukituksella olevan keskidiffin. Nyt auton ajettavuus radalla alkaa olla minun mieleni mukainen ja voin aloittaa mutkasta kiihdyttämisen huomattavasti aikaisempaa aiemmin.
Eli, Carsonista saa pienellä säätämisellä melko nopean oloisen laitteen piharälläykseen ja radalle. Tuo säädettävä keskidiffi on muutenkin mainio. Alusta, pidon ja mieltymysten mukaan säätäminen tapahtuu todella nopeasti.
Toteutukseltaan Carson vaikuttaa paljon jämymmältä kuin esim. vastaavat FG:n mallit.
Ajettavuudessa omaan Hyper7-autoon on toki paljon eroja. Peruskäytös on nyt aika sama, mutkat menee samaan tyyliin ja hyppyjen hallinta radalla vain helpompaa. Helpommaksi kaiken tekee auton koko joka rauhoittaa (hidastaa) menoa mutkissa ja ilmassa. Hyperiin en ole kajonnut sen jälkeen kun tämän sain iskuun