Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085263 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1740 : 21.11.08 - klo: 18.03 »
en ole ostamassa bajaa, koska pyörin vesivehmaan radalla ja siellä ei jossakin kohissa oikein pysty sillä kunnolla ajamaan, pittudensa takia.

TÄH?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1741 : 21.11.08 - klo: 20.03 »
Baja on vajaa 13cm Marsua pidempi. Jos tuo johonkin muka vaikuttaa niin silloin taitaa olla radassa tai jossain muualla jotain vikaa...

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1742 : 21.11.08 - klo: 21.22 »
Kyllä se on kömpelömpi tiukissa mutkissa! Mutta nehän saa hoidettua kaasulla/jarrulla...

Nää ei kyllä oo ahtaille radoille tarkotettu, helposti ulosajoja tulee jos hyvin kapee rata on, varsinkin kun takapotkukin vielä.
Enneminkin miettisin sinuna, et kumman merkin haluat, paremman alustan ja silleen.
Kyllä se sinne ehkä taittuu, jos ei niin sitten montulle bashinkiä?

Oma mielipide autoista on, että kummatkin taitaa olla hyviä autoja, FGllä enenmmän kokemusta vielä tällä hetkellä. Marderissa ei tullu vikoja eteen, hyvin kesti!

Bajahan se pitempi on kuin todettu jo moneen moneen kertaan, mutta hyvä ajettava on, tietty vähän vakaampi.

Sun päätöshän se on. Kummassakin tulee joskus osat hajoomaan, ajotyylistä riippuen.
|HN X2|Slash|

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1743 : 22.11.08 - klo: 16.46 »
niin kun olette jo varmaan huomanneet etten ole hankkimassa bajaa niin ehkä sekin on mun päätöksen takana kun kaverilla on marder :cool:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1744 : 22.11.08 - klo: 23.05 »
Ei tarvi ainakaan jäädä odottelemaan sitä kaverin Marderia kun ostat itsekin Marderin, on tasaväkisempää. Voisi olla tylsää odotella Bajan kanssa, kun kaveri tulee Marderin kanssa perässä. Kyllä tuo HPI Baja on ainakin kaikilla meidän radoilla hakannut Marderin 6-0. Asfaltilla, hiekalla, savessa. Marder on FG:n ensimmäinen malli vuodelta 1990, siitä on tasan yli 18 vuotta minun laskuopin mukaan. Saatte molemmat lisäksi hyvin liikuntaa kun juoksette nostelemassa kaatuneita Mardereita.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1745 : 22.11.08 - klo: 23.10 »
Ei tarvi ainakaan jäädä odottelemaan sitä kaverin Marderia kun ostat itsekin Marderin, on tasaväkisempää. Voisi olla tylsää odotella Bajan kanssa, kun kaveri tulee Marderin kanssa perässä. Kyllä tuo HPI Baja on ainakin kaikilla meidän radoilla hakannut Marderin 6-0. Asfaltilla, hiekalla, savessa. Marder on FG:n ensimmäinen malli vuodelta 1990, siitä on tasan yli 18 vuotta minun laskuopin mukaan. Saatte molemmat lisäksi hyvin liikuntaa kun juoksette nostelemassa kaatuneita Mardereita.

Mitä haet takaa "kaatuneilla mardereilla"? Yhtä hyvin voi kaatua bajakin.
Aika matala marsu on ja ei ihan helpolla kaadu (verrattuna monsuihin).

Marderi hyvä auto esim. Montuille, hyvä nostella seinämiä ylös, kun ei keuli ympäri tms.
Osta se "marsu" sitten, kerran kamulla on ja baja ei kiinnosta, asia selvä?  :cheesy:
|HN X2|Slash|

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1746 : 22.11.08 - klo: 23.46 »
Kyllä tuo Marder on melkoinen hyppykeppi verrattuna HPI Bajaan ja kaatuu helpommin. Tämän voi todeta jo otsalla, kun vertaa autojen geometriaa ja painopistettä päällisinpuolin, lisäksi Marsu kaatuu useammin ihan käytännössä. Marderilla ei oikeasti ole asiaa samoille kierroksille HPI Bajan kanssa silloin kun näillä kisataan. Autoja ei oikeastaan pitäisiedes verrata, koska Baja on 1/5 ja Marder 1/6, mutta täällä oli vertailu jo täydessä käynnissä, niin oli pakko laittaa omia mielipiteitä. Kysymys oli autojen suorituskyvyn vertailusta eikä tunnepohjaisesta arvioinnista että musta tuntuu että Marder menee jossain radalla paremmin kun on lyhyempi, auton kääntyvyyteen vaikuttaa moni muukin asia kuin akseliväli.

laitoin youtubeen hakusanaksi HPI Baja vd FG Marder. Eihän sieltä löytynyt kuin rässimistä, mutta katsoin ekaa videota ja ei mene kuin 20 sekkaa ja Marder on nurin:
http://www.youtube.com/watch?v=_hzOTTICmDg&feature=related

Tokassa videossa menee jo paremmin, vasta lopussa nurin:
http://www.youtube.com/watch?v=1OVnS-cjc2A&feature=related

Mutta se täytyy sanoa että Baja pitää todella ärsyttävää ääntä sillä SS Kitin mukana tulevalla teharilla.
Pääasia että hankkiin sellaisen auton josta pitää. Kannattaa koeajaa molempia ennen hankintaa ja ostaa sen, joka enemmän miellyttää.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1747 : 23.11.08 - klo: 00.15 »
Jollei Marderi keuli ympäri "normi" virityksillä. Olen varmaan Nasan insinööri.. :p
No se siitä.

Oli pakko kokeilla seuraavaa. Vakio nappulat, lunta ja jäätä maassa ja eikä käytetty pitoaineita :wink:  Jos joku ihmettelee miksi pumppaan pienellä kaasulla vain, voi tulla pulkkaan istumaan, niin voin ajaa :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=T7D7z7OkG-o

Niin siis MCD:llä, ei Marderilla!
« Viimeksi muokattu: 23.11.08 - klo: 00.20 kirjoittanut jaan »

Poissa RocknRoll

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1748 : 23.11.08 - klo: 09.50 »
Kyllä se pitää ostoo semmoi auto minkä haluu, hyvä tietysti kuunnella kokeneiden mielipiteitä. Itse ajattelin ensin ostaa FG:n, syy se että tuo kuplan kori on ehdottomasti makein mielestäni, aikani luettuani juttuja pitkin netiä päädyin kumminkin siihen tulokseen että baja ss  on laadukkaampi ja luultavasti parempi ajaa vaikka tuon tyylinen auto ei silmää niin miellytäkkään, lisäksi haluan rakentaa itse autoni.

Noh minun valintani oli siis baja ss joka pitäisi olla maanantaina kotona ja pääsee leikkimään  :cheesy:

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1749 : 23.11.08 - klo: 15.27 »
Omasta mielestä baja lentää yhtä helposti ympäri kuin marderikin, se ei sano mitään autosta jos se kaatuu videolla 20:n sekuntin sisään, yhtä hyvin ois tuo voinut olla baja.

Mitä pihassa ajellu kummallakin ja FGllä montulla, niin kyllä tuon bajankin saapi töyssyissä/kivikoissa ympäri! Ja mitä marderin keulimiseen tulee, niin itellä ole ollut kuin tehari kiinni, sillä en saanu keulimaan. Monsteri eriasia, jonka saa vakiona ihan helposti ympäri. Bajan alusta on parempi joo, mutta marderi omasta mielestä kans ihan hyvä ajaa.
|HN X2|Slash|

janitor

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1750 : 23.11.08 - klo: 16.33 »
Näkemykseni Marder vs. HPI Baja perustuu siihen mitä olen nähnyt kun noilla on kisattu radalla. Kierrosajat ja kaadot on radalla sen verran eri luokkaa noiden autojen kesken, etten ymmärrä miksi asiaa pitäisi viitata kintaalla, kun kaveri kysyy kumpi parempi. Montulla rässiminen on varmasti yhtä hauskaa molemmilla autoilla, mutta tämä kaveri ilmoitti ajelevansa Vesivehmaan radalla, jolloin ei ole epäselvää kumpi auto nappaa paremmat kierrokset, HPI Baja.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1751 : 23.11.08 - klo: 16.38 »
Ja myös sanoi, että on kapeita kohtia! Edelleen baja on pidempi, tietty kääntyy kun laittaa kääntymään. En tiedä miten ajelette marderilla kun kyntää katollaan, mutta ei se mulla kaatunu kun vain ajovirheistä.
Voihan siellä marsun ratissa olla joku amis, joka vetää väärin??

Joo, kyllä kai tää on jo selvä...
|HN X2|Slash|

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1752 : 23.11.08 - klo: 17.09 »
..ja radallahan tulee niitä ajovirheitä jotka johtavat kaatamiseen..vai mitä svg27? ..vai oletko ajanut radalla koskaan. Ja mitä väliä on parilla kapeammalla kohdalla kun itsekin sanot et bajan saa kyllä kääntymään.(ja oikealla radalla kaatoja yms. alkaa tulla eri malliin kuin esim. omalla koti pihalla/montuilla jossa voi ajella lähes miten huvittaa mutta radalla pitää ajaa putkien välissä, eli esim. pakko kääntää mutkaan vaikka auto ei olisikaan parhaassa asennossa kääntymistä ajatellen.)
Eiköhän se nyt ole selvä että reilu 15 vuotta vanha korkea koppi ei pärjää ajoominaisuuksissa mitenkään tän päivän autolle, esim. bajalle.
Sellasta mutta kukin ostaa mitä haluaa..  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1753 : 23.11.08 - klo: 17.18 »
Nii nii, mutta taasen jos ajetaan pihalla (ei talon ympärillä) jossa löytyy paljon epätasasuutta, miten siellä ei tulis kaatoja tai montulla?
En oo ajanu radalla. Mutta jos jollekkin nitrovempeleille suunnitellulla radalla työntää niin voi olla hieman ahasta.
Haen myös sitä, että omasta mielestä marderi on muuten hyvä auto!
|HN X2|Slash|

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1754 : 23.11.08 - klo: 18.00 »
Viime kesän ajoin bajalla 29cc + tehari soramontulla. Kertaakaan ei auto kaatunu, vaikka ajovirheitä tulikin. Siinä vaiheessa tuli kaatoja kun renkaan tielle sattui normaalia isompi kivi tai joku muu isompi mätäs. Muista bensa autoista ei ole kokemuksia, mutta enpä taida halutakaan, on sen verta mukava pirssi ajaa.

Myöskään varsinaisella radalla en myöskään ole kokeillut, mut mitä kääntymiseen tulee, niin kaasullahan se kääntyy vaikka 180 astetta jos haluaa  :wink: terve edellähän tämä menee kuten takaveto yleensäkin, hyvin kääntyy.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Metanol Man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1755 : 23.11.08 - klo: 19.03 »
Minun mielestä youtubessa ei ole kuin muutama kunnon video noista bensa autoista. Kunnon rata ajoa missä annetaan autoille happea on hyvin vähän kun taas sunnuntai ajelua on sivu pullollaan :roll:
Tällä hetkellä ei mitään!

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1756 : 23.11.08 - klo: 19.23 »
Viime kesän ajoin bajalla 29cc + tehari soramontulla. Kertaakaan ei auto kaatunu, vaikka ajovirheitä tulikin. Siinä vaiheessa tuli kaatoja kun renkaan tielle sattui normaalia isompi kivi tai joku muu isompi mätäs. Muista bensa autoista ei ole kokemuksia, mutta enpä taida halutakaan, on sen verta mukava pirssi ajaa.

Myöskään varsinaisella radalla en myöskään ole kokeillut, mut mitä kääntymiseen tulee, niin kaasullahan se kääntyy vaikka 180 astetta jos haluaa  :wink: terve edellähän tämä menee kuten takaveto yleensäkin, hyvin kääntyy.

Kyllähän tuo kääntyy. Ihan riippuu miten työntää montulla menemään. Mutta todellakin voi kaatua bajakin kuten jo oon huomannu. Ja ompa tuolla väliä jos kummatkin joskus kaatuu? Hiljaa saa ajaa jos ei ikinä kaada autoa, kyllä se pro:llakin kaatuu joskus.

Takapotkun kyllä saa spinnaamaankin hyvin helposti...
Mutta tietenkin isomman ympyrän tekee jos ei käytetä runsaasti kaasua, tietysti.

Eiköhän tää kaatuilu juttelu riitä, kummankin saa ympäri siitä ei päästä mihinkään!
|HN X2|Slash|

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1757 : 23.11.08 - klo: 20.13 »
Moe!

Tämmönen välikysymys olisi.
Onko kukaan rakentanut omaan bensaautoon ns.omaa failsafea?
Siis itselläni on marder ja edellisestä polttiksesta jäi failsafe itelleni niin voiko sen laittaa tuohon marderiin vai passaako jännite?
Sehän on jotain 4.8-6 volttia ja marderissa ööh.. 7.2V jos oikein muistan.

Vai joudunko tekemään semmosen jousi/kuminauha failin,tietenkin saahan niitä uusia kaupasta,mutta ovat kohtuu suolaisen hintaisia...

Niin ja vielä marderi on ollut vasta pari viikkoa itelläni (ensimmäinen bensavehe)
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Rc-rälläri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1758 : 23.11.08 - klo: 20.34 »
 Tuleeko tämän auton mukana radiolaitteet kun tässä http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_89&products_id=1398 lukee että tarvitset lisäksi servon ja plapla. Mutta tässä http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=21_89 lukee että ne tulis mukana. Nii vähä hankala tietää että tuleeko ne vai ei
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1759 : 23.11.08 - klo: 21.22 »
Uskon että auton hinta rahteineen Briteistä ei paljoakaan eroa Hobbylinnan hintaan kun ottaa puhelimen käteen ja kertoo asiansa Hobbylinnaan. Varmasti sieltäkin on mahdollista saada alennusta.

Mun mielestä toi Baja SS on hyvä auto suoraan laatikosta. Mukana tuleva tehoputkikin on todella tehokas ja pieni kokoinen.

Itse olin aikoinani tilaamassa kaksi Bajaa yhdessä veljeni kanssa. No soitin Hobbylinnaan ja tarjosivat kaksi ss:ää yhteishintaan Kaksituhatta egee eli tinkasivat viskymppiä per auto. veli päätti unohtaa koko jutun ja mie tilasin tuolta uk:sta hintaan 800+postikulut 60 egee. Nykyään tuon auton saa näköjään vielä halvemmalla :grin:

Kuin itse olin tuolla töissä meillä oli EUROOPAN halvimmat hinnat noissa autoissa  :wink:
sitten kuin ajattelet että on se takuu homma viellä.
Jerzi

No ajankohta oli hieman ennen juhannusta eikä teillä varmasti ollut euroopan halvimmat hinnat! edes kaksi autoa tilaamalla ei päässyt lähellekkään uk:ta.et otahan se Dementtia lääke joka pävä :cheesy:!

Kuin minä olin siellä töissä ei ollut edes SS mallia viellä saatavilla ja tuo eka versio kuin tuli meille myyntiin se varmasti oli euroopan halvin hinta PISTE
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1760 : 23.11.08 - klo: 22.26 »
Valitettavasti se on historiaa. Me muut elämme tätä päivää. Vanhoilla ei passaa liikaa elvistellä.

Poissa RocknRoll

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1761 : 23.11.08 - klo: 22.27 »


Tuota on vaikea uskoa mutta ehkä asia oli niin, harvoin täältä härmästä saa mitään euroopan halvimpaan hintaan. Tällä hetkellä bajan saapi noin 300 euroa halvemmalla Uk:sta, menneisyydellä ei paljon väliä maksavalle asiakkaalle ole, ainahan tietty voip muistella aikoja hyviä :D

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1762 : 23.11.08 - klo: 22.49 »
Uskon että auton hinta rahteineen Briteistä ei paljoakaan eroa Hobbylinnan hintaan kun ottaa puhelimen käteen ja kertoo asiansa Hobbylinnaan. Varmasti sieltäkin on mahdollista saada alennusta.

Mun mielestä toi Baja SS on hyvä auto suoraan laatikosta. Mukana tuleva tehoputkikin on todella tehokas ja pieni kokoinen.

Itse olin aikoinani tilaamassa kaksi Bajaa yhdessä veljeni kanssa. No soitin Hobbylinnaan ja tarjosivat kaksi ss:ää yhteishintaan Kaksituhatta egee eli tinkasivat viskymppiä per auto. veli päätti unohtaa koko jutun ja mie tilasin tuolta uk:sta hintaan 800+postikulut 60 egee. Nykyään tuon auton saa näköjään vielä halvemmalla :grin:

Kuin itse olin tuolla töissä meillä oli EUROOPAN halvimmat hinnat noissa autoissa  :wink:
sitten kuin ajattelet että on se takuu homma viellä.
Jerzi

No ajankohta oli hieman ennen juhannusta eikä teillä varmasti ollut euroopan halvimmat hinnat! edes kaksi autoa tilaamalla ei päässyt lähellekkään uk:ta.et otahan se Dementtia lääke joka pävä :cheesy:!

Kuin minä olin siellä töissä ei ollut edes SS mallia viellä saatavilla ja tuo eka versio kuin tuli meille myyntiin se varmasti oli euroopan halvin hinta PISTE
Jerzi

En oikein tiiä mistä ajan kohdasta sie höpiset mut mie puhun ihan tästä vuodesta eli 2008! Tuo auto maksoi h:linnassa 1050 ja uk:ssa noin 800 eukenia.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1763 : 24.11.08 - klo: 10.24 »
 :wink:
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo: 10.38 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1764 : 24.11.08 - klo: 10.31 »
Nyt sekä jerzi että MIKKELSONNI käy lukaseen foorumin säännöt: Ylimääräistä tekstin lainaamista tulee välttää. Lainatessa jätetään lainattavasta tekstistä vain ja ainoastaan tarpeellinen osa jäljelle. Aiheen viimeisimpään viestiin vastatessa edellisen viestin lainaamista tulee välttää.

T: Ylläpito

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1765 : 24.11.08 - klo: 11.17 »


Tuota on vaikea uskoa mutta ehkä asia oli niin, harvoin täältä härmästä saa mitään euroopan halvimpaan hintaan. Tällä hetkellä bajan saapi noin 300 euroa halvemmalla Uk:sta, menneisyydellä ei paljon väliä maksavalle asiakkaalle ole, ainahan tietty voip muistella aikoja hyviä :D

Sitten se kannattaa ostaa sieltä sitten :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RocknRoll

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1766 : 24.11.08 - klo: 16.44 »
No niinhän miä tein  :grin:


Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1767 : 24.11.08 - klo: 20.02 »
Hyvä että jotkut voivat ottaa mekkaustilastaan kuvan..

Tuossa hyvä asenne että, kaikkea löytyy omasta hyllystä.
Kaikkea pitääkin olla. :wink:

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1768 : 25.11.08 - klo: 18.58 »
päädyin nytten fg marderiin kuten oli aikaisemmin puhetta. :cool:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1769 : 25.11.08 - klo: 19.27 »
Se on ihan hyvä valinta,usko pois :wink: Oletko jo ostanut sen?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022