Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085254 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jansu

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1770 : 25.11.08 - klo: 19.52 »
päädyin nytten fg marderiin kuten oli aikaisemmin puhetta. :cool:
teretuloa fg bensaauto pariin ja huudastamaan kurkkusuorana :wink:
slash traxxas 4x4 race 1:10

Poissa Osmo87

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1771 : 25.11.08 - klo: 20.02 »
hei.

Olen tässä jo reilut pari viikkoa katsellut netistä, kuvastoista yms. kaikkia mahdollisia rc-polttiksia ja kysellyt monilta tahoilta mikä olisi "se" paras ajoneuvo!

Joten kysymys kuuluukin että mitä hyvää ja huonoa te Bensa-auton harrastajat näette näissä laitteissa, myös verrattuna nitro autoihin.

Ja eritoten haluaisin tietää FG:n valmistamasta monster beetlestä kaiken sorttista tietoa.
Tärkeimäpänä tietenkin auton yleisimmin hajoavat osat ja heikot kohdat,ajettavuus asfaltilla kuin myös montuilla ja kuinka onnistuu suuremmat hypyt ja tiukat kaarrokset?

Sitten varaosien saanti suomesta ja muualta maailmasta?

Avautukaa nyt sitten ihan kunnolla, niin negatiivisesti kuin positiivisestikkin!

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1772 : 25.11.08 - klo: 20.20 »
Bensat kyllä helppo säätösempiä kun nitrot, kun sen laittaa kohilleen niin eipä siihen tarvii juurkaan koskee, menee huonommillakin säädöillä.
Onhan se FGn jousitus HPI bajaan verrattuna huonompi, bajassa se vaan toimii paremmin.
Monsteri mallit FGltä "kiikkerämpiä" ajaa kun esim marder.
Tietty riippuu missä ajat. Itellä ollu 2 FGtä (yks vieläkin),ja ihan kohtuu kestäviä ovat.
tietty monsterissa taitaa vähän enemmän rasittua voimansiirto.

Aika varma oon, että muut tulee ja sanoo, että osta baja.
Kummissakin hyviä ja huonoja puolia. Bajan alusta vaan hieman eriluokkaa.

Ps. Baja sitten on pitempi ja 1/5 luokkaa.
|HN X2|Slash|

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1773 : 25.11.08 - klo: 20.28 »
Taas sitä bajaa tungetaan vaikka kaveri just pyysi tietoa FG MONSTER BEATLESTA!
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1774 : 25.11.08 - klo: 20.36 »
Kuhan mainihin kun arvaan, että puolen kymmentä jätkää tulee rivissä huutaa:
OSTA BAJA!
Ihan hyviä autoja (FG!). Pitäs kyllä monsterin iskareita kokeilla "muokata".
Jos sais yhtää paremmin toimimaan.
|HN X2|Slash|

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1775 : 25.11.08 - klo: 20.39 »
Melkein voisi luulla,että täällä on käynnissä bajan markkinointi :evil:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1776 : 25.11.08 - klo: 20.43 »
On mun mielestä aika kohtuullista neuvoa harkitsemaan toista vaihtoehtoa koska onhan tuo baja huomattavasti parempi auto siitä ei pääse mihinkään. Voin kyllä lämpimästi suositella bensa-autoa ovat todella paljon huolettomampia kuin nitro vinkuttimet!
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1777 : 25.11.08 - klo: 20.45 »
Kandee miettiä kyllä bajaakin.

En markkinoi mitään, sori vaan.
Tuli vaan mieleen kun yleesä haukutaan FG:t kivireiks ja sitten sanotaan, että osta baja.
Kuten MIKKELSONNI sano, kandee tsekkaa muitakin merkkejä/autoja.

|HN X2|Slash|

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1778 : 25.11.08 - klo: 20.50 »
Mut mites on noi MCD:t?   
Mitäs mieltä niistä? 
Onkos ne huonompia/ parempia ku noi paljon puhutut Bajat?
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1779 : 25.11.08 - klo: 20.54 »
Lyhyesti=Paras!
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1780 : 25.11.08 - klo: 21.01 »
vähän, mutta asiaa :grin:

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1781 : 25.11.08 - klo: 21.03 »
Neliveto on kyllä iso plussa. Miinuksena taita olla hinta ja tuo kestävyys puoli tosin jälkimmäinen on vain kuultua ei tietoa.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1782 : 25.11.08 - klo: 21.19 »
Se kestävyyskin on täysin ajotavasta ja ajasta kiinni.

MCD:n hinta on huomattavasti matalampi kuin FG:n nelivedon. Eikä kuitenkaan kauheasti Bajaa kalliimpi . Ja uskoisin että saatavuuskin huomattavasti parempi, myös varaosien puolella.
Kaikkiin joutuu kuitenkin ostamaan radiot, jos niitä ei entuudestaan ole.

MCD http://rc10.fi/index.php?topic=31227.0
FG 4WD http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI10611
Baja http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI10611

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1783 : 25.11.08 - klo: 21.28 »
Minkälaisia heikkouksia MCD:n autoista löytyy? Joka merkillähän on omat murheensa. Toisilla merkeillä enemmän - toisilla vähemmän.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1784 : 25.11.08 - klo: 21.31 »
....Bajan kanssa oon törmännyt muutamaan ongelmaan, jotka on mainittu myös tuolla: http://www.hpibajawiki.org/wiki/known_problems

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1785 : 25.11.08 - klo: 21.40 »
kuten olen täällä joskus aikaisemminkin "mainostanut" tuota bajaa ei kyl kannata ostaa H:linnasta se on sika kallis verrattuna tuohon Modellsport uk:n hintaan ja MCD näyttää olevan 400 kalliinpi
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1786 : 25.11.08 - klo: 21.43 »
Se on ihan hyvä valinta,usko pois :wink: Oletko jo ostanut sen?

kaupat on jo sovittu.
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1787 : 25.11.08 - klo: 21.49 »
Mutta onkin neliveto.

MCD:n heikkouksia. Äkkiseltään muistaisin kaverien viime kesänä eniten tuherrelleen näiden ongelmien kimpussa:

-iskarin alahaarukka katkeaa. ALU päivityksellä eroon. (ei pahan hintaine muistaakseni.
-rattaat sileiksi (kaikissa autoissa sama vika siis FG + Baja)
- vetoakseli muljahtaa pois vetokupista, kun tulee isku sivusta renkaat linkussa. vääntää takaisin paikoilleen.
- kuula linkki korkkaa. (kaikissa autoissa edelleen sama vika)

Samankaltaisia vikoja löytyy FG:stä ja myös Bajasta

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1788 : 25.11.08 - klo: 22.09 »
Kaikissa näissä autoissa on vikansa ja hyvin usein se vika löytyy kuskista. Itselläni on kait käyny tuuri kun en ole yli 30litraa ajettuani saanu rikki kuin yhen tukivarren. Et onnea auton valintaan :smiley:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1789 : 25.11.08 - klo: 22.14 »
Multa tulee ens viikonlopun jälkeen myyntiin bensa-auto jos joku haluaa,mulle alkaa riittämään.Siis FG leopard race
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Osmo87

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1790 : 25.11.08 - klo: 22.25 »
Kiitos kovasti jo tulleista vastauksista ja ei haittaa vaikka tuota bajaakin mainostatte mutta selvennetään sen verran että nyt oliskin  kyseessä vain ja ainoastaan tuo FG:n monsteri beetle kun sattuu sellainen tuossa käytettynä olevan myytävänä!

Muuten toki ostaisin tuon bajan mutta kun ei ole tällä hetkellä niin paljon massia että uuden raaskis ostaa.

Menee jo vähän ohi tää näistä bensiini vehkeitä mutta kysästään nyt kuitenkin tässä samalla kun kaikki tieto on todellakin nyt tarpeen eli... tässä nyt olis vähän verrattavaa niistä autoista joita olen harkinnut (mukaan lukien juuris se käytetty FG:kin)
joten kertokaa omat mielipiteenne mikä olis ihan ok valinta tuollaiseen montuilla hyppyyttämiseen ja tietenkin tehoa, ajettavuutta ja eritoten kestävyyttäkin sais löytyy, tuo viimeisin eli CEN:in valmistama GENESIS olis juuri sopiva välimallin monsteri mutta olen kuullut että ei ole oikein kestävimmästä päästä, joten......!?

http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2143

http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1085

=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=1@sortCol=@ord=@id_item_type=25@id_item_category=205@id_item_section=@id_domicile=@pfrom=@pto=@id_town=@freetextbox=Sanahaku]http://www.nettimarkkina.com/viewItem.php?id_item=595114&page=1&sortCol=&ord=&id_item_type=25&id_item_category=205&id_item_section=&id_domicile=&pfrom=&pto=&id_town=&freetextbox=Sanahaku&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=1@sortCol=@ord=@id_item_type=25@id_item_category=205@id_item_section=@id_domicile=@pfrom=@pto=@id_town=@freetextbox=Sanahaku

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI862

http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=152

http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93&products_id=1560

Poissa Osmo87

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1791 : 25.11.08 - klo: 22.29 »
Multa tulee ens viikonlopun jälkeen myyntiin bensa-auto jos joku haluaa,mulle alkaa riittämään.Siis FG leopard race

Laitas mulle s-postiin kuvia ja tietoa enemmän autosta. Esim. millon ostettu,kuinka paljon ajettu,mitä osaa vaihdettu, hintaa yms. =)

Ja miks alko riittämään? Kiinnostusko vain lopahti vai menikö autosta liikaa kalliita osia?

mail. osmodraama@gmail.com

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1792 : 25.11.08 - klo: 22.51 »
Kiitos kovasti jo tulleista vastauksista ja ei haittaa vaikka tuota bajaakin mainostatte mutta selvennetään sen verran että nyt oliskin  kyseessä vain ja ainoastaan tuo FG:n monsteri beetle kun sattuu sellainen tuossa käytettynä olevan myytävänä!

Muuten toki ostaisin tuon bajan mutta kun ei ole tällä hetkellä niin paljon massia että uuden raaskis ostaa.

Menee jo vähän ohi tää näistä bensiini vehkeitä mutta kysästään nyt kuitenkin tässä samalla kun kaikki tieto on todellakin nyt tarpeen eli... tässä nyt olis vähän verrattavaa niistä autoista joita olen harkinnut (mukaan lukien juuris se käytetty FG:kin)
joten kertokaa omat mielipiteenne mikä olis ihan ok valinta tuollaiseen montuilla hyppyyttämiseen ja tietenkin tehoa, ajettavuutta ja eritoten kestävyyttäkin sais löytyy, tuo viimeisin eli CEN:in valmistama GENESIS olis juuri sopiva välimallin monsteri mutta olen kuullut että ei ole oikein kestävimmästä päästä, joten......!?


Ainoa bensa-auto noista linkittämistäsi on tuo FG. Muut kulkee nitrometanolilla. Savaget on kestäviä. Omaa kokemusta ei ole, mutta sen verran kaverin autoa seurannut montuilla, et ei se paljon varaosia oo vaihdellut.

HN:stä ja hobaosta kannattaa kysellä nitroauto puolella tai merkkikohtasessa topicissa. CEN ei tosiaan oo mikään kestävin. itsellä ollut kaksi ja molemmissa varaosa salkku ollut auto salkkua isompi.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1793 : 26.11.08 - klo: 10.05 »
kuten olen täällä joskus aikaisemminkin "mainostanut" tuota bajaa ei kyl kannata ostaa H:linnasta se on sika kallis verrattuna tuohon Modellsport uk:n hintaan ja MCD näyttää olevan 400 kalliinpi

Ei kannata muuten mitään ostaa Suomenmaasta. Kaikki nyt porakalla ostamaan ulkomailta koska se on vaan halvempaa ja mikäparasta, kohta meillä ei ole mitään liikkeitä täällä mutta sehän ei haittaa ollenkaan :shock:

Olen aika monilla bansaautoilla ajannut jopa saannut mitallejakin kuin olen niitä ohjannut (siis kisoissa kuin käy)ja täytyy sanoa että baja on tehnyt todella ison vaikutuksen minuun. Tosin en ole kokeillut mcd 4wd autoa.
Suosittelen bajan ostoa hobbylinnasta  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1794 : 26.11.08 - klo: 10.38 »


Ei kannata muuten mitään ostaa Suomenmaasta. Kaikki nyt porakalla ostamaan ulkomailta koska se on vaan halvempaa ja mikäparasta, kohta meillä ei ole mitään liikkeitä täällä mutta sehän ei haittaa ollenkaan :shock:



No kyllä jerzinkin pussissa 400 euron hintaero varmaan alkaa jo tuntumaan...?

Minkä sille voi että meillä valtio verottaa niin rankasti ja monessa portaassa, että jos tahtoo minkäänlaista tulosta aikaansaada on otettava vähintään 40 prosentin kate kaikesta myynnistä?

Suomessa on vaan harrastajiin suhteutettuna älyttömän paljon liikkeitä, joista osa tullee putoamaan pelistä pikkuhiljaa pois. Internet vaikuttaa tiedotuskanavana jo aivan mielettömästi, ei montaa kauppaa tartte ryssiä kun jo tieto leviää ja kassavirta alkaa pikkuhiljaa tyrehtymään...

Toisaalta, toimiihan tuo toisinkinpäin eli jos jostain saa oikein asiallista palvelua ja hinnatkin edes siedettävät, niin ainakin itse mielestäni mainostan semmoista paikkaa. Tuo mainitsemasi liike ei vaan nykyisten toteutuneiden kauppojen valossa paljon hurraahuutoja ansaitse ainakaan minulta...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1795 : 26.11.08 - klo: 11.08 »
Joo koska en ole vuoteen ollut siellä töissä niin en tiedä mikä on heidän hintapolitiikka tänän päivänä mutta sen voin kertoa että vakioasikas/javerit saivat minun mielestä ja heidän mielestä hyvää palvelua ja hyvän hinnan.
Kyllähän 400e ero tällä hetkellä esim baja hinnassa on paljon mutta väitän että mikäli olet vaki asiakas kysyeisessä liikkeessä varmasti on hinnassa neuvottelun varaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1796 : 26.11.08 - klo: 12.10 »
Jep, en mistään kavereista/vakiasiakkaista tiedä...

Onneksi on liikkeitä joissa arvostetaan myös uusia asiakkaita, niin niitä vakiasiakkaita tulee...

Mut tää on jo tataalista offtopiccia, ja mun osalta loppuu tähän.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Osmo87

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1797 : 26.11.08 - klo: 18.09 »
Lainaus
Ainoa bensa-auto noista linkittämistäsi on tuo FG. Muut kulkee nitrometanolilla. Savaget on kestäviä. Omaa kokemusta ei ole, mutta sen verran kaverin autoa seurannut montuilla, et ei se paljon varaosia oo vaihdellut.


Niinhän ne onkin, koska olikin tarkoitus kysyä että jos tuollaiseen monttu tehtailuun auton ostaa niin ovatko nämä bensiini vehkeet siihen sopivia laisinkaan vai menevätkö nitro vehkeet edelle.

Niin ja piti kysymäni tuosta bajasta että onkos siinä sitten kaikki vetarit, ripustukset,rattaat yms. kunnon materiaalia. Ettei tarvi päivitellä osia niin kuin FG autoihin!?
« Viimeksi muokattu: 26.11.08 - klo: 18.27 kirjoittanut Osmo87 »

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1798 : 26.11.08 - klo: 20.07 »
Niinhän ne onkin, koska olikin tarkoitus kysyä että jos tuollaiseen monttu tehtailuun auton ostaa niin ovatko nämä bensiini vehkeet siihen sopivia laisinkaan vai menevätkö nitro vehkeet edelle.

Niin ja piti kysymäni tuosta bajasta että onkos siinä sitten kaikki vetarit, ripustukset,rattaat yms. kunnon materiaalia. Ettei tarvi päivitellä osia niin kuin FG autoihin!?

Bensavehkeet on kotonaan montulla, osat on ihan samaa muovia mitä muissakin. Kyllä ne kestää, riippuu tietenkin kuinka tapaat ajella. Itse olen muuttanut Bajan keulan täysalumiiniseksi, teki mieli blingiä ja hajos bulkki, alatukivarsi ja ylätukivarsi.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa Osmo87

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1799 : 26.11.08 - klo: 20.32 »
Ajattelin vain kun painavat kuitenkin lähes. 10kg niin taitaa olla hypyt aika rankkoja tuollaiselle mötikälle.