Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085254 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2220 : 10.04.09 - klo: 20.47 »
Nonni, tänään tuli testattua GD Racen huippunopeus CY:n vaihduttua Zenoah 260RC:ksi. Asfalttiparkkiksella, pienellä kaasarin säädöllä, sain huippuja 64km/h. Lisää huippuja tuli siis 10km/h. Mitään muita muutoksia en tehnyt ja kummassakin moottorissa oli samat himmelit kiinni(vapari, viripilli ja malossi sekä sama Walbron vakiokaasari). Nyt olisi mennyt vielä jonkin verran kovempaa, mutta a) tila loppui pahasti kesken ja b) keskidiffi oli liian löysällä eikä työkalua mukana, joten kiihdytyksessä etupyörät sutivat turhan paljon (eipähän toisaalta rasittanut voimansiirtoa liikaa). Testaus loppui kun GPS putosi kyydistä... :) Ei hajonnut onneksi.

Huippuja tärkeämpää on mielestäni se, että nyt kiihtyy niinkuin tällaisen kuvitteleekin kiihtyvän, joten toivottavasti tänä kesänä olisi bensakisoja, että pääsisi häpäisemään itsensä ;)

/Tomppa
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2221 : 10.04.09 - klo: 20.53 »
Aivan samaa mieltä, että kiihtyvyys huippuja tärkeämpää.
Kun ei näillä kiinnosta mitään jalkapallo kenttää etes takas sahailla.
Axial SCX 10 TR

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2222 : 10.04.09 - klo: 20.58 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2223 : 10.04.09 - klo: 21.11 »
Se on FG:n kopio joten varaosaa löytyy.

Moro !
Ja sori ! Nyt olen kyllä hieman skeptinen noiden FG:n osien sopivuudesta tuohon kyseiseen komistukseen. Samankaltaisia osia näyttää olevan mutta erojen ei tarvitse olla suuria jolloin eivät käy. Esim tukivarret.... en usko että menee. Toivotaan että olen väärässä  :tongue:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2224 : 10.04.09 - klo: 21.12 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin

Moro
Sen minkä säästää lipoissa ja nitrossa voi laittaa aina tehokkaampaan moottoriin tai uuteen autoon  :grin:
Sori ! Vitsi................ :p
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2225 : 10.04.09 - klo: 21.13 »
Minusta tuo näytti Smarteciltä,olenko väärässä?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2226 : 10.04.09 - klo: 21.16 »
Minusta se näytti isolta kasalta tulliongelmia, ja itse tehtyjä osia kun ei mitkään käy....

Mut anyhow, jokainen omillaan...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2227 : 10.04.09 - klo: 21.18 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin

Näyttää siltä ettei ihan kaikilla välttämättä oliskaan http://rc10.fi/index.php?topic=28059.0.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2228 : 10.04.09 - klo: 21.19 »
No tulliongelmat on hoidossa, muu onkin sitten juuri niinku sanoit :)
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2229 : 10.04.09 - klo: 21.22 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin

Näyttää siltä ettei ihan kaikilla välttämättä oliskaan http://rc10.fi/index.php?topic=28059.0.

ompa siinä "fiksu" meininki, pikkasen houkuttaa nuoria velkahemmettiin
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2230 : 10.04.09 - klo: 21.30 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin
Kaikki harrastukset maksaa... ;) Tuo Carson on nyt vuoden vanha, Zenoah irtosi 3-vuotta vanhasta off-road beetlestä, rojuja hommataan pikkuhiljaa tarpeen mukaan...

/Tomppa
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2231 : 10.04.09 - klo: 21.33 »
Noniinno mä oon hiukan sitä mulle kaikki heti -tyyppiä eli ilmankos alkaa budjetis tuntuun :D
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2232 : 10.04.09 - klo: 22.25 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin
Kaikki harrastukset maksaa... ;) Tuo Carson on nyt vuoden vanha, Zenoah irtosi 3-vuotta vanhasta off-road beetlestä, rojuja hommataan pikkuhiljaa tarpeen mukaan...

/Tomppa

Oma käsitykseni on kyl että se miten useimmat täällä tätä kamaa haalii niin siitä on kyl pikku hiljaa kaukana. lisäksi se mitä tästä tavarasta ollaan valmiita maksamaan kun "ei halvemmallakaan saa" on käsittämätöntä. Mut tää on tätä.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2233 : 10.04.09 - klo: 22.30 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin

Ootko kuullut semmosesta kuin töissä käynti. Sit kun on hikipäässä raadettu ja tarpeeksi joka aamu kellon sointiin herätty niin on sitä rahaa harrastuksiin laittaa.

Ei kait näitä 10-v pojat viikkorahoilla ostakaan.
Harrastukset maksaa. Niinkuin isäsi 1/1 autokin :wink:

Kyse on vain rahasta.
Totuushan on, että jollain on ja jollain ei.
Axial SCX 10 TR

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2234 : 10.04.09 - klo: 22.30 »
Niin tosiaankin tää on just tätä!

Kaikki rahat jotka yli jää "IHAN PAKOLLISISTA LASKUISTA" niin menee kyllä näihin autoihin/autojen kehittämiseen/parantamiseen.

Välillä kyllä tuntuu että meinaa jäädä laskujen maksu kun pitää jotain "pakollista" saada.  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2235 : 10.04.09 - klo: 22.39 »
Mistä hemmetistä teillä on rahaa ostella noita laitteita, kun puhutaan et vaihetaan konetta sun muuta, tollasen konehan maksaa satoja erkkejä? ja auto tonnin

Ootko kuullut semmosesta kuin töissä käynti. Sit kun on hikipäässä raadettu ja tarpeeksi joka aamu kellon sointiin herätty niin on sitä rahaa harrastuksiin laittaa.

Ei kait näitä 10-v pojat viikkorahoilla ostakaan.
Harrastukset maksaa. Niinkuin isäsi 1/1 autokin :wink:

Kyllähän tuon asian tietysti voi noinkin nähdä.Mut siinä vaiheessa kun 1:5 lelu-auton renkaat alkavat olla melkolailla 1:1 auton renkaitten hinnoissa niin kyl siinä vaiheessa kustaan idiootia simmuun :roll:

« Viimeksi muokattu: 10.04.09 - klo: 22.42 kirjoittanut MIKKELSONNI »
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2236 : 10.04.09 - klo: 22.43 »
Ensinnäkin oon käynyt töissä 16v asti ja toiseks mun faija on kuollu ja kolmanneks kyssäni lähinnä liittyi siihen että miten saatte luistettua kaikista kauppa sun muista maksuista mikäli sattuu parisuhtees elämään....niin ja oon 33v
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2237 : 10.04.09 - klo: 22.50 »
Ensinnäkin oon käynyt töissä 16v asti ja toiseks mun faija on kuollu ja kolmanneks kyssäni lähinnä liittyi siihen että miten saatte luistettua kaikista kauppa sun muista maksuista mikäli sattuu parisuhtees elämään....niin ja oon 33v

Kerrankin joku kyselee jostain oikeasti tärkeästä asiasta! kiinnostaa kun oon usein samaa pohtinut kun oon tätä meininkiä seurannut.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2238 : 10.04.09 - klo: 22.59 »
Ensinnäkin oon käynyt töissä 16v asti ja toiseks mun faija on kuollu ja kolmanneks kyssäni lähinnä liittyi siihen että miten saatte luistettua kaikista kauppa sun muista maksuista mikäli sattuu parisuhtees elämään....niin ja oon 33v

Kerrankin joku kyselee jostain oikeasti tärkeästä asiasta! kiinnostaa kun oon usein samaa pohtinut kun oon tätä meininkiä seurannut.

Joutuu joskus vähän mielikuvitusta käyttämään että saa jotain "tärkeää" hommattua.
Ja onhan ne visat,master cardit ja palkkaennakot keksitty...  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2239 : 10.04.09 - klo: 23.27 »
Olipa yllätys tuo, et 4wd fg:ssä ei ole keskidiffiä. Onkohan siihen mahollista laittaakaan sitä ? Jos ei, tai maksaa hunajata, sitä ei sitten tarvi itelle suunnitellakaan.

Mitä taas tähän O.T keskusteluun tulee, mun baja on tullu maksamaan enemmän kun tuo 1:1 mkII jetta, eikä v....a yhtään  :lol: + 6 muuta autoa mitkä löytyy ja latureita ja lipoja jne...
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2240 : 10.04.09 - klo: 23.31 »
Nuo 4wd FG:t ovat remmivetosia
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2241 : 11.04.09 - klo: 00.31 »

Moro !
Ja sori ! Nyt olen kyllä hieman skeptinen noiden FG:n osien sopivuudesta tuohon kyseiseen komistukseen. Samankaltaisia osia näyttää olevan mutta erojen ei tarvitse olla suuria jolloin eivät käy. Esim tukivarret.... en usko että menee. Toivotaan että olen väärässä  :tongue:

Löytyy ainakin yksi fg, johon on laitettu runsaastikin Smartekin osia. Diffi, vetoakselit ja tukivarret ainakin takaa. En nyt muista mitä kaikkea purkuautosta käytti, mutta kertoo varmaan jos foorumilla piipahtaa lueskelemassa.

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2242 : 11.04.09 - klo: 06.05 »
Moro !
Hyvä jaan että taustalla on tietoa koska omani oli pelkkää arvailua  :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa KiBe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2243 : 11.04.09 - klo: 08.43 »
En tiedä mitä kaikkea muuta kuuluu teidän harrastuksiin, mutta tämä ei oo vielä edes kallista rahankäyttöö.. :grin:

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2244 : 11.04.09 - klo: 11.23 »

Moro !
Ja sori ! Nyt olen kyllä hieman skeptinen noiden FG:n osien sopivuudesta tuohon kyseiseen komistukseen. Samankaltaisia osia näyttää olevan mutta erojen ei tarvitse olla suuria jolloin eivät käy. Esim tukivarret.... en usko että menee. Toivotaan että olen väärässä  :tongue:

Löytyy ainakin yksi fg, johon on laitettu runsaastikin Smartekin osia. Diffi, vetoakselit ja tukivarret ainakin takaa. En nyt muista mitä kaikkea purkuautosta käytti, mutta kertoo varmaan jos foorumilla piipahtaa lueskelemassa.


Jaanin mainitsemien osien lisäksi vielä vetokupit, eteen tukivarret ja kaikki tukivarsien kiinnitys tapit, pyöränkeskiöt, kori ja renkaat tietenkin. + takaspoikka. Ja nuo osat meni ihan heittämällä paikalleen.
Jotkut osat kuten moottorin pukit eivät sovi suoraan, mutta reiän poraamalla saa sopimaan senkin FG:n pohjalevyyn.


Äkkiä laskien ostamalla tuon auton ilman moottoria ja sähköjä, säästin noiden osien ja laakerien kanssa 250 € verrattuna, että olisin ostanut alkuperäiset osat FG:n listahinnalla. Varmasti olisin saanut alennusta, jos olisin kaikki osat ottanut kerralla, mutta halusin osat heti enkä syyskuun tilaukseen.
« Viimeksi muokattu: 11.04.09 - klo: 13.09 kirjoittanut mkuu »

Poissa c4rb0n!t3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2245 : 11.04.09 - klo: 12.52 »
Multa löytyy FS Racingin Monsteri, oli FG Leopard, mutta se piti myydä rahan vuoksi :cry:

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2246 : 12.04.09 - klo: 11.09 »
Multa löytyy FS Racingin Monsteri, oli FG Leopard, mutta se piti myydä rahan vuoksi :cry:

Moro !
Millaiset kokemukset sinulla noista FS ja FG autoista on? Olisi mielenkiintoista tietää kuinka autot eroava toisistaan .... tosin onhan tuo Monster jo lähtökohtaisesti erilainen kuin kilpuri FG.
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa c4rb0n!t3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2247 : 12.04.09 - klo: 12.26 »
no,  ihan piha ajoissa ollut molemmat, joskus pellollakin ajettuja, leopardi oli kyllä nopeampi, koska kone vilattiin, muuten ei paljoa muuta eroavaisuutta kuin rakenne...

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2248 : 12.04.09 - klo: 16.00 »
paljonko muuten on huippunopeudet ihan paketista otetulta marderilta?

Moro !
Tänään mitattiin FG Bajan nopeudeksi 68km/h ! Auto on alkuperäiskuntoinen ja ei aivan parhaassa säädössä joten pientä parannusta saa vielä ruuvamalla. Renkaina oli stadiumtruckin renkaat eli Baja renkailla olisi myös tullut nopeutta lisää. Tästä sanoisin omana mielipiteenäni että offroad auton nopeudet on jo RTR paketista (ainakin FG:ssä) sellaiset ettei ihan heti tarvitse ostaa kalliita viriosia. Alavääntöä parantava tehoputki on itelläni seuraava hankinta mutta huippunopeus kyllä riittää tuollaisenaan  :grin:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2249 : 12.04.09 - klo: 17.40 »
Jep, samaa mieltä. Nopeus on sitä luokkaa, että ei sitä pitele millään radalla. Kiihtyvyys todennäköisesti myös aika hyvä... Mikä moottori? Zenoah? Missä mittasitte? Kiinnostaa sen vuoksi, että omassa mittauksessa ei tila ihan riittänyt.... :)

/Tomppa
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.