Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085280 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2520 : 06.09.09 - klo: 11.27 »
Löytyy iridium tulppia.. Mulla on omiin leluihin iridiumit. Tosin vakiokin kestää kyllä jos sytkäpuoli on kunnossa..

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2521 : 06.09.09 - klo: 12.51 »
Ovat kopioineet nätisti Hostilen logotkin noihin takarenkaiden nappuloihin  :lol:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2522 : 06.09.09 - klo: 13.43 »
Heh, joo ensiksi ajattelin että siinähän on aidot hostilet takana prkl. :p

Auto kyllä näyttää lähes identtiseltä HPI:in SS mallin kanssa + lisätty kromi plingiä.

Katsotaan sitten kun auton saan että miten toimii.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Metanol Man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2523 : 06.09.09 - klo: 22.39 »
Nyt ois hobbythekissä 30,5cc sylinteri sarja tarjouksessa. Kuinkahan paljon tuo lisää vääntöä ja tehoja kun fg:ssä on nyt 26cc pytty kiinni? jos jollain kokemusta niin tänne vastausta kiitos! Olis meinaan "pientä" halua tilata :tongue:
Tällä hetkellä ei mitään!

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2524 : 06.09.09 - klo: 23.01 »
Löytyy iridium tulppia.. Mulla on omiin leluihin iridiumit. Tosin vakiokin kestää kyllä jos sytkäpuoli on kunnossa..
Mistäs olet ostellu tulppia? Sytkäpuoli on kyllä kunnossa ja mottikin purettu aivan äskettäin eikä vikaa löytynyt miksi polttaa tulppia. Ajettu aikaisemmin n. 4L ilman mitään ongelmia.

Poissa jamex

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2525 : 07.09.09 - klo: 21.30 »
onko monella näitä fs:n bensabuggyjä..
sellasen hommasin tänään,jossa samba tehoputki
äkkiseltaan vaikuttaa suht laadukkaalta :grin:
traxxas slash vxl-bandit vxl- mcd 1/5 bensarohjake

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2526 : 11.09.09 - klo: 15.55 »
Oisko bensamiehiä kuulolla!!  :grin:
Pitäs saada tietoon eri bensavehkeiden vetarien pituudet. Fg:n on jo tiedossa mutta muut.
Baja,mcd,fs ym.

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2527 : 11.09.09 - klo: 16.22 »
Oisko bensamiehiä kuulolla!!  :grin:
Pitäs saada tietoon eri bensavehkeiden vetarien pituudet. Fg:n on jo tiedossa mutta muut.
Baja,mcd,fs ym.
ja jos saisi samalla tiedot jos olisi nivel mallisia.
nimim. >40€ juuri orggis vetarista maksanut.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2528 : 11.09.09 - klo: 19.15 »
Tuossakin orkkis vetari http://www.mogatech.de/shop/index.php?a=173&lang=eng
Ainakin on alle 40€

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2531 : 13.09.09 - klo: 12.21 »
Moro bensiini isännät. Mistäs tietää, koska sytytyspuola (vai mikä se on) rikki ? Kipinä kyllä löytyy, mutta... mistäs sen tietää onko riittävä. Ei mikään järetön salamointi käy kun vetelee narusta, eikä ole sinertävä kyllä.
Eikös sen sinertävä pitäs olla ?

Löytyykö tietoa, voiko mitenkään mitata yms...
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2532 : 13.09.09 - klo: 21.09 »
Mitenkäs moottorin käyntiinlähtö? Hyvin vai hyvin huonosti?
Ja tottakai kokeilit uudella tulpalla? Koska käytetty tulppa voi antaa keltaista kipinää.

Ohmeinahan se mitataan,mutta sitä en tiedä mikä sen vastuksen pitäisi olla.Korjatkaa jos olen väärässä.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2533 : 13.09.09 - klo: 21.41 »
Joo, uudella tulpalla samanlainen kipuna. Säädöt on vielä rikkaan puolella, kun sisäänajo juuri tehty.

Käyntiin lähtee kohtuu helposti, jos ei ryypytä liikaa.

Aattelin vaan, että alanko edes yrittään kiristellä ruuveja, kun kipinä ei omasta mielestä ole hyvä. Eikös tuo puutteellinen kipinä vaikuta yläpäässä paljonkin, jos ei jaksa seosta polttaa ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2534 : 14.09.09 - klo: 15.55 »
Oletko katsonut puolan välyksen tai onko siellä jotain ylimääräistä välissä?
Tietenkin se yläkierroksilla röpöttäisi jos ei jaksa seosta polttaa.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2535 : 15.09.09 - klo: 15.57 »
Hei

Olen ostamassa ensimmäistä nelivetoista bensa monsteria. Ajattelin tilata jomman kumman seuraavista malleista:

FG Monster Truck 4WD Sportsline

http://www.rc-car-online-shop.de/lshop,showdetail,15219,e,1253018427-15420,autos.fg.monster_4wd,fg_mt_4wd,,Tshowrub--autos.fg.monster_4wd,.htm

MCD 4WD EVO-3 Monster Truck

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=31494

Kumpikohan noista olisi parempi ja kestävämpi? Vai onko makuasia?

Mitäs osia noihin olisi hyvä tilata heti auton mukana? FG monsteriin ilmeisesti ainakin näkyvillä olevien rattaiden muovisuoja, lisäsuodatus pussi ilmansuodattimen päälle ja kura/pölysuoja vetostartin päälle. Mutta mitä muuta?

Entäpä MCD monsteri. Mitäs siihen olisi hyvä tilata heti uutena?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2536 : 15.09.09 - klo: 20.41 »
Moro!
Ensin kehoittaisin kysymään molempia autoja suomesta. Hobbylinna FG ja Elfving MCD joilla on taatusti kilpailukykyiset hinnat.
FG:n 4-weto on toteutettu remmillä ja juuri puhdistustyön tehneenä voin sanoa että hauskempaakin tekemistä olisi ollut. MCD:ssä näyttää olevan kiinalainen CY moottori ja FG:ssä taas japanilainen Zenoah joka on mielestäni selkeästi laadukkaampi. Molemmat autot kaipaavat ratas-suojaa ja MCD lisäksi ilmansuodattimen vaihtoa...jos meinaa ajaa pölyisissä paikoissa, lisäksi suojapussit on ihan OK!
Niinkuin jo itsekkin sanoit on auton valinta varmaan makuasia ja minäkin olin keväällä tuon vaikean valinnan edessä. Minä päädyin FG autoon sen "pitkän" historian vuoksi ja koska olin aikaisemmin omistanut FG 2-WD malleja. Nyt valinta voisi kallistua MCD puolelle....makuasia :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2537 : 15.09.09 - klo: 21.08 »
Cen Racing aikoo myös benzsiini markkinoille.
http://www.cenracing.com/cars/Matrix5/matrix5.html

Täytyyköhän ottaa kuumalinja Jr Hobbyyn ja kysyä tulevaisuutta.  :grin:
son loppu ny.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2538 : 15.09.09 - klo: 21.35 »
Mikako1 !! Enpä aikasemmin hokannu kysyäkkään, miltä se 4wd vaikuttaa verrattuna 2wd. Onko 4wd parempi/ helpompi ajaa kuin 2wd yms... puolia mitä voi vertailla ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2539 : 15.09.09 - klo: 22.15 »
No 4wd pysyy ehkä vähän paremmin hanskassa tällaisella tumpelolla mutta toisaalta tuo nelikko on ollut kyllä enemmän varikolla kun rikoin sen moottorin. Auto on yllättävän ketterä kun oppii niksit eli kyllä ajettavuudessa on eroja normi FG:hen verrattuna.  Talvella nähdään todelliset erot.. :roll:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2540 : 15.09.09 - klo: 22.17 »
Cen Racing aikoo myös benzsiini markkinoille.
http://www.cenracing.com/cars/Matrix5/matrix5.html

Täytyyköhän ottaa kuumalinja Jr Hobbyyn ja kysyä tulevaisuutta.  :grin:

Sama auto jota myytiin FS merkillä :shock:
Minä pitäisin linjat kylmänä :wink:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2541 : 15.09.09 - klo: 22.20 »
Cen Racing aikoo myös benzsiini markkinoille.
http://www.cenracing.com/cars/Matrix5/matrix5.html

Täytyyköhän ottaa kuumalinja Jr Hobbyyn ja kysyä tulevaisuutta.  :grin:

Sama auto jota myytiin FS merkillä :shock:
Minä pitäisin linjat kylmänä :wink:

Juu ei ole tarkoitus tilailla tuota, ainakaa jr:stä.
Kyllä ne ihan muut merkin on mitä haluais ostella.
son loppu ny.

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2542 : 15.09.09 - klo: 22.45 »
Nuo FS:n autot ovat kopioita MCD:stä mutta ovat evo2 kun MCD:llä on menossa evo3...
Evo3 eroaa evo2:sta ainakin raideleveydeltään ja alatukivarsiltaan, uudemmissa on alatukivarren kiinnitys melkopaljon järkevämmin toteutettu kuin vanhoissa, ja on myös mahdollista säätää yhdellä ruuvilla ulosjouston maksimi. Ja näin säästää mm. iskareita...

Nykyään on saatavilla aika päteviä Copetition malleja MCD:ltä, jotka eivät ole täysin muovisia kuten "kilpailevat" FS Ym...

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2543 : 19.09.09 - klo: 00.13 »
smoo smoo smoo...

*köh*
/ Jere Siirilä

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2544 : 19.09.09 - klo: 11.46 »
Moro!
Ensin kehoittaisin kysymään molempia autoja suomesta. Hobbylinna FG ja Elfving MCD joilla on taatusti kilpailukykyiset hinnat.
FG:n 4-weto on toteutettu remmillä ja juuri puhdistustyön tehneenä voin sanoa että hauskempaakin tekemistä olisi ollut. MCD:ssä näyttää olevan kiinalainen CY moottori ja FG:ssä taas japanilainen Zenoah joka on mielestäni selkeästi laadukkaampi. Molemmat autot kaipaavat ratas-suojaa ja MCD lisäksi ilmansuodattimen vaihtoa...jos meinaa ajaa pölyisissä paikoissa, lisäksi suojapussit on ihan OK!
Niinkuin jo itsekkin sanoit on auton valinta varmaan makuasia ja minäkin olin keväällä tuon vaikean valinnan edessä. Minä päädyin FG autoon sen "pitkän" historian vuoksi ja koska olin aikaisemmin omistanut FG 2-WD malleja. Nyt valinta voisi kallistua MCD puolelle....makuasia :roll:
Kyllä tuota MCD:tä saa Zenoahin koneella tai vaikka ilman konetta jos niin tilaa...

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2545 : 19.09.09 - klo: 23.00 »
Jaakkooh puhuu vähän mutta asiaa.
Ei ole pakko ostaa CY:n moottorilla. Periaatteessa on ihan sama mitkä lohkot moottorissa on. :laugh: Toki jos vakio moottorilla meinaa ajella.

Paremmissa malleissa MCD:llä ei pahemmin ratas-suojia tarvita. Jokainen ratas terästä nykymaailmassa. Ilmanputsari asia taitaa olla vapaavalintainen juttu MCD:ssä.
Käsittääkseni kukaan Suomalainen MCD kuljettaja ei aja muulla kuin Uni air filtereillä ja pölypussilla.
Joka on hyväksi todettu.
 

Taitaa olla ne kuvissa olevat ilmansuodattimet olla ihan moottorivalmistajan juttuja...



Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2546 : 19.09.09 - klo: 23.05 »
Tuo näyttää juuri semmoselta mitä tarvin...

Tätä varmaan myy sikäläinen lehtipuhallinkauppias?
(mitäs pölypussia tuolle raati suosittaa?, sanony tolle filsullekki vielä osanumero?. näytti olevan joitakin makuja tuola davesilla)


edit: arvataan sitten tuota keskimmäistä mallia.
« Viimeksi muokattu: 20.09.09 - klo: 08.43 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2547 : 20.09.09 - klo: 12.56 »
Voisi olla paikallinen STIHL jälleenmyyjä ihmeissään kun tuollaista kyselisi :lol:

Filtteri tottelee koodia AF 291 ja siihen kiinnityskaula kaasuttimeen AF 310.
King Cobra Fast Breath Esifiltteri pussi suodattimien päälle, koodi FS DD.
Taikka Outwears Esifiltteripussi, koodi AF 280.

Itse henkilökohtaisesti suosittelen filtterin öljyämistä myös sisäpuolelta.
Joillekin tämä on selvä juttu, mutta kunhan itse varmistelen.
Pölypussit ovat kummatkin toimivia, vaikka Outwears maineeltaan parempi.
Käytän itse King Cobran pussia ja en kohdannut ongelmia, koska vaihdan useasti suodattimen puhtaaseen ja ei sitä esisuodatinpussilla ajeta. :cheesy:

Jotkut varmistelevat vielä laittamalla mikrofonisuodattimen unifilterin alle, estääkseen mahdolliset vahingot. Kokemattomien tämä kannattaakin tehdä, taikka ajettaessa hyvinkin pölyisissä olosuhteissa. Koodilla DD 007, tämä löytyy MCD:n maahantuojalta Elfvingiltä, kuten myös muut mainitsemani osakoodit. 

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2548 : 20.09.09 - klo: 13.18 »
Minun kokemukseni esisuodattimista tyrmäävät King Cobra:n totaalisesti. Ajoin kahdella FG:llä samalla montulla ja kotiin tultuani oli ero oli selkeä. Outwears piti pölyt pihalla ja KC taas...
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2549 : 20.09.09 - klo: 13.24 »
Tarviikin panna kyselyä Tonille päin noista, kiitos jaan!
Tosin, auto on vielä tuloillaan ja mitään hajua kaasarin mitoista tms, 26cc kone joka on modattu 28.5cc kokoon, merkkinä CY.

Otin riskin ja nappasin ostoskoriin "oudon" merkin vessan, joko siinä onnistuu taikka sitten ei.
Jos en onnistu, niin haluan parantaa haavani rauhassa ja siten en vielä kerro merkkiämallia  :huh:
(ja jos joku on niin innokas googlettamaan, niin elä nyt hyvä mies paljasta tänne :angel: )
/ Jere Siirilä