Vähän omiakin tunnelmia:
Ensinnäkin todella iso kiitos Nickelle ja Hoffalle todella laadukkaista kisoista ja kanssa kilpailijoille reilusta kilvan ajamisesta ja kisakäyttäytymisestä - ensi kertaa mun kilpailu-uran aikana ei tarvinnut juosta kilpaa lauteille!
M2-10:
Tuupissa oli oma tavoite ajaa kolmen joukkoon ja pestä Sami. Tiesin kyllä, että hyvällä ja keskikovalla pidolla auto oli semmoisessa iskussa, että hyvänä päivänä pystyisin haastamaan Karrinkin.
Sen verran oli kuitenkin käynyt hassusti, että päivän mittaa kun autoa tutkiskelin, niin tajusin, että pe-la yönä autoa mekatessani olin laittanut vahingossa iskariöljyt väärinpäin kyytiin - takana oli 40, edessä 25. Auton perä oli siis kohtuu kuollut. Ensimmäinen eräkierros kuitenkin osoitti, ettei vauhti silti ihan kateissa ollutkaan, vaikka auton perä lähtikin arvaamattomasti alta pitkissä kaarteissa - toinen sija ja lopulta 4(?) sekuntia Karria perässä. Toinen eräkierros osui sitten kohdilleen muutamaa pienempää virhettä lukuunottamatta ja Karri taisi jotain siinä lopussa kämmäillä - tuloksena eräkierroksen voitto - Maalintullessa
Finaalit meni ok, vauhti alkoi löytyä ja jähmeä peräkin alkoi olla enemmän ajettava kun pito parani, ekassa finaalissa Jarnolla oli vähän huonoa tuuria ja sain ajella melko rauhassa toiselle sijalle - alussa konttasin kuitenkin sen verran, että Karri pääsi vähän karkuun, enkä eroa enää kiinni saanut.
Toisessa finaalissa pääsin aikaisin kärkeen ja vähän karkuunkin, mistä olikin helppo ajella finaalin voittoon, kun ero muihin pysyi koko ajan vähintään 3s tietämillä.
Kolmannessa finaalissa lähtö osui ihan kohdilleen ja olin ensi kertaa kohtuu lähellä Karria vielä kolmoishypyllä, mutta pää ei kestänyt vielä ajaa voitosta, vaan kädetin kolmanteen hyppyyn ja putosin jonnekin viidennen tai kuudennen sijan tienoille, kohtuu hyvällä ajolla nousin kuitenkin vielä kolmanneksi.
M4-10:
Ensimmäinen nelkku kisa ikinä ja aamulla näytti huonolta. Oikea ylälinkki ei tahtonut pysyä lainkaan paikallaan ja toiselle eräkierrokselle lähdettäessä olin kiertänyt rataa alle kolme kierrosta. Linkki irtosi pahimmillaan jopa pääsuoran päässä olevassa mutkassa. Noh, pallot ja kupit vaihtoon ja linkki niin ylös, ettei se vahingossakaan ota missään tilanteessa mihinkään kiinni. Ohjauksesta tuli näin ollen vähän tunnoton, mutta kyllä silläkin johonkin pääsi.
Toisella eräkierroksella yritin ajella rauhassa ja vähän himmaillen, ettei vahingossakaan linkit pääse irtoamaan ja saisin edes tuloksen aikaiseksi - pari kaatoa kulmapöydälle ja sijoitus kierroksella 5.. Itseluottamus vähän nousi, kun tiesin, että vauhti riittää helposti parempaan ja autokin tuntui nyt kestävän kasassa.
Kolmannelle eräkierrokselle oli tavoite iskeä Nicken ja Hoken peesiin ja yrittää roikkua siinä ja saada hyvä tulos. Parilla virheellä Hoke vähän karkasi näkyvistä, mutta loppuerästä alkoi rytmikin löytyä sellaiseksi, ettei tarvinnut enää miettiä ajamista. Erän 2. sija 8 tuhannesosan erolla Nickeen- finaaleihin ihan ok fiiliksellä.
Ekalla finaalilla kaikki osuikin nappiin - pysyin Nicken ja Hoken lähellä alussa ja kun kaverit edellä kilpailivat keskenään pikku virheen pääsin puikkaamaan keulille ja vähän karkuunkin kun ilmeisesti molemmilta vähän rytmi katosi. Hoke pysyi koko erän siinä 3-1,5 s tienoilla takana, paitsi sitten viimeisellä kierroksella, jolla riitti kun ajelin ''Trulli-linjaa''. Eräkierroksen voitto kymmenyksen erolla Hokeen!
Toisessa finaalissa sama ajatus lähteä ajamaan voitosta - roikuin siinä Hoken peesissä, Nicke teki pikku virheen ja pääsin ohi. Hoke oli kuitenkin jo 3s karkumatkalla ja Nicke huohotti niskaan, niin takaa-ajaminen oli käytännössä mahdotonta. Keskityin ajamaan toisesta sijasta, mikä varmistaisi totaalin 2. sijan Nicke pysyi riittävän kaukan paitsi taas viimeisellä kierroksella, jolla vain ajelin letkujen juuria, eikä ohituispaikkaa päässyt tulemaan.
Kolmannessa finaalissa sama tarina - nyt Nicke vain vaihtui Karriin. Karri tuli kuitenkin viimeisessä mutkassa väkisin ohi (yli), kun tein pienen virheen. Sijoitus kolmas, kymmenyksen erolla Karriin.
Jees kisat ja oman tussaroinninkin jälkeen hyvä tulos molemmissa luokissa. Ilmeisesti myös treeneissä Hoken perässä roikkuminen alkaa tuomaan vauhtia kisoihinkin - ei muuta kuin winter jumpseja kohti.
On kyllä todella hienoa, että meillä on jo kerhokisoissa näin kova taso. Kehitystä tulee tapahtumaan varmasti kaikilla, jotka vain jaksavat kisoissa käydä.
Samppa