Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jabe

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 45
31
E-Revon kulku ongelmat taitaa nyt johtua heikoista akuista, se NiMH akku kun vaan ei jaksa noin tehokasta konetta kunnolla pyörittää.
Kattokaa Mamba Monsterin asetuksista kohta "start power" että se on "low" kun ajatte NiMH akuilla.
Hommaa 2S ~6000mAh >30C 2kpl akut siihen ja laittaa ne sarjaan, niin pitäis kulun parantua. Ja jos se ei vielä riitä, niin 2kpl 3S akkuja sarjassa, niin sitten menee kuin pieni eläin.
2200kv moottorin kanssa 6S (22,2V) pysyy vielä hyvin kierroksien puolesta moottorin keston rajoissa (2200x22,2=48 840rpm) (max 60 000rpm)
Onhan välitykset oikeat, ettei siellä ahdista?

32
Drifting kisan järjestämisestä Turkuun on puhuttu, ja nyt sitä oltaisiin järkkäämässä tai ainakin suunnittelemassa.
Eli kaikki asiasta kiinnostuneet ens torstaina (16.2) LRP-Areenalle, niin mietitään ajankohtaa yms. Hobbylinnan porukan kanssa.

33
Kyllä se suht normaalilta kuulostaa, kun noin pienet akut kyseessä ja vielä NiMH.
Onko siinä kaks akkua? Onko ne rinnan vai sarjassa?

34
Harjattomissa käytetään virtaa jarrutukseen.
Harjallisissa yleensä ainoastaan oikosuljetaan moottoria.

Harjattoman energian talteenottaminen saattais toimiakin kun kone rullaa vapaana, mutta en keksi miten jarruenergiaa saisi takaisinpäin, kun jarruttamiseen kuitenkin käytetään sitä virtaa.

Harjallisten aikaan ei ollut mikään ihme että säädin pystyi lataamaan virtaa takaisin akullepäin jarrutustilanteessa.
Oli kohtalaisen yleistä yhdessä vaiheessa.
Kyllä ne noparit puskee jarrutettaessa virtaa akkuunpäin, ettei nopari ylikuumentuisi.
Ja tässä linkki todisteena. http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=18978&highlight=regenerative
Ne akkuunpäin menevät virtapiiki on vain todella lyhyt kestoisia, eli mistään lataamisesta ei voi puhua.

35
Löytyyhän näihin hiilikuituisenakin nuo osat jos haluaa painoa säästää.
http://stores.ebay.co.uk/MaxSpeedParts/LRP-/_i.html?_nkw=lrp+s10&submit=Search&_fsub=1306039015&_sid=75592985&clk_rvr_id=314478743971

Piti tuohon touring versioon löytää oneway, HPI:n Nitro 3 polttiksen oneway on täysin samoilla mitoilla kun alkuperänen diffi, ainut juttu on että se pyörii väärinpäin eli oneway laakerit joutuu kääntämään, mitkä lähtee suht helposti pois vasaralla ja tuurnalla. Maveric Stradassa on myös samoilla mitoilla diffit ja ilmeisesti myös Tamiya TT-01:ssä (ei täysin varma mikä Tamiya).
Eli jos haluaa diffit mitkä saa toimimaan niin löytyy vaihtoehtoja.

36
Akut taitaa e-revossa kyykätä, siitä johtuu tuollainen meno. Aloitathan ajon noilla pakkasilla edes huoneen lämpöisillä akuilla? Säädä noparista se akku asetus pienimmälle, se voi auttaa.
Tarkista vielä varoiksi voimansiirron pidäntinruuvit yms.

37
Yleinen keskustelu / Vs: Pultti sarjoja.
« : 30.01.12 - klo: 20.01 »
Onhan noita pulttisarjoja myynnissä pariltakin eri valmistajalta. Sillaisiakin millä saa "muutettua" tuumaset millisiksi.
Itse olen ostanut seppomikaelilta ruuvit mitä on ollut tarve, ei nyt koko auton ruuveja kerralla, mutta niitä mitä on kulloinkin tarvinnut ja hyvä niitä on olla jemmassa ylimääräisiä.
Seppomikaelin myynti-ilmo http://rc10.fi/index.php?topic=63575.0

38
Kyllä ne moottorit vettä "kestää", käämit on lakattu (eristetty), ne on laakerit mitkä ei vedestä pidä jos ovat mustaa rautaa ja muutenkin ne rautaosat rupeavat ruostumaan jollei ole mitään pinnoitetta.
Sitten ne liitokset voi myös lähteä hapettumaan jos on suolaista vettä, mutta moottorin voi ihan hyvin upottaa kraanaveteen ja ajaa hetken ja sitten kuivaa hyvin ja rasvaa laakerit, näin voi pestä koneen jos on altistunut suolavedelle.
Se jos moottorin liitokset (johdot A,B,C noparille) kastuu, ei vaikuta noparin toimintaan juuri lainkaan, kun vedessä on paljon suurempi vastus kuin moottorin sisällä, sensorilliset moottorit onkin eri asia, niitä ei kannata kauheasti uitella ainakaan sensorijohto kytkettynä, voi tulla sensoripiiriin vaurioita.

40
Videopätkää muutaman viikon takaa drift harjoituksista tiksistä:
http://www.facebook.com/#!/photo.php?v=311899288849372

Kuvaaja ekaa kertaa kuvaamassa ja editoimassa että siitä sitte kommentit sen mukaan... ;)
Eipä mitään videota saa näkyville, vaatiikos tuo rekisteröitymisen että näkee?

41
Kyllä sen NiCd akun ainakin NiMh akulla voi korvata, joku ihan perus pötkö NiMh varmaan on hyvä alkuun.
Nykyään on käytössä LiPo akut, eli nuo NiCd ja NiMh akut ovat mennyttä aikaa kohta, mutta tuo LiPo vaatii vähän enemmän käyttäjältä ja laturilta, joten NiMh akkuja on vielä paljon myynnissä.

42
Sattuisikos joltain löytymään Yokomon MR4TC-SD auto, kardaanin pituuden haluaisin tietää. Vielä parempi jos joltain löytyisi one-way kardaani (SD-644TS), niin siitä mitta.

Mittaan illalla jos vaan kerkeän.
Saitko mittailtua kardaanin?

43
Homma on paljon helpompaa kun edessä on spooli, ei edessä kannata vapaata diffiä pitää. Jos jossain parkkipaikassa ajaa, niin ei varmaan eroa huomaa, mutta radalla kun on mutkia niin eron huomaa aikas helposti.

44
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 13.01.12 - klo: 23.25 »
Ei itsellä ainakaan ollut mitään ongelmia MMM kanssa, mitä nyt se ensimmäinen versio kärähti mikä oli jo tiedossa silloin, takuusta uusi ja hyvin toimi siitä lähtien, vaikka välillä hieman kastuikin. Muut sähköosat sitten antautuikin erinäisistä syistä, mutta hyvin MMM kesti ja edelleenkin on Castlen tuotteita käytössä, muuta en ostaisikaan.
Eihän sillä telemetrialla tee juuri mitään ensimmäisten ajojen jälkeen, kun on todettu välitykset, akku ja moottori sopiviksi.

45
Sattuisikos joltain löytymään Yokomon MR4TC-SD auto, kardaanin pituuden haluaisin tietää. Vielä parempi jos joltain löytyisi one-way kardaani (SD-644TS), niin siitä mitta.

46
Mulla olis yks kysymys.Vähä ehkä offtopikkia mutta mistä saisin 1:18 autooni jotkut hienot vanteet ja drifti kumit
Vai myydäänkö niitä edes?Kiitos
Ei nämä ihan 1/18 ole, mutta hieman pienemmät kuin perinteiset 1/10 drifti renkaat.
http://www.rcmart.com/rc-mchassis-drift-wheels-yeah-racing-wl2001srd-mini-high-realism-5spoke-wheel-p-24735.html?cPath=35_1087

47
Hyvin oli tänään porukkaa LRP-areenalla. Sitä viikonloppu meetingiäkin voisi harkita ens kuulle, pitää vain katsoa ettei corri-porukka järjestä mitään isompaa samaan aikaan.

48
Tervetuloa vain kaikille LRP-Areenalle, toivottavasti saadaan joskus järkättyä samanlainen setti kun Tikkurilassa on La tulossa.
Matolla on vähän pitoainetta, verrattuna isoon turisti baanaan, tuntuu välillä jopa liukkaalta (johtunee kylmistä renkaista).

49
Vaihdoin eilen toisen radion ja nyt,kun laittaa virrat päälle,niin aina välillä servo pitää pientä narinaa ja myös hieman liikahtaa.Yritin radiosta muutella asetuksia,mutta en saanut sitä toimimaan.
Ja tosiaan servo on siis pysynyt samana.

Ei sinäänsä iso vika,mutta olisihan tuo hyvä saada korjatuksi.

Auttaako tuohon vikaan nyt se konkan liittäminen vai mikä avuksi?
Vika todennäköisesti servossa, se korjaa omaa asentoaan kun pitää tuollaista ääntä. Se on osassa servoja ihan normaalia että surisee autossa paikallaan ollessa, pöydällä vapaana ääntä ei kuuluisi kuulua.

50
ajattelin ihan oman kokemuksen mukaan sanoa että t drift kumien kanssa ei kannata mennä lrp-areenalle kävit itse kokeilemassa noin kuukausi sitten pääsin pari kierrosta ja sitten pito hävisi kokonaan joten kannatan pehmeämpiä drifti kumeja
Pito voikin muuttua selvästi, jos olet ensin ajellut samoilla renkailla ulkona ja niihin on tullut syvät urat ja sitten tulet matolle, ensin ne pitävät enemmän ennenkuin urat siloittuvat.
Itse ainakin ajelen t-drifteillä siellä eikä mitään ongelmaa, tällä hetkellä alla kuviolliset, sileitä pääsee ehkä ensiviikolla kokeilemaan.

51
Vaihda kaksi moottorin johtoa keskenään, vaikka laitimmaiset.

52
Eli taitaa olla turha yrittää LRP areenalla...?
Teippi renkaathan ei sitten ole sallitut areenalla. Ja muutenkin kannattaa hankkia heti "oikeat" drifti kumit jos meinaa ajella enemmän.
Mikolta varmaan löytyy t-driftejä hyllystä.

53
Yleinen keskustelu / Vs: Vetoakselin etsintä
« : 02.01.12 - klo: 16.31 »
Oletkos selaillut TowerHobbies sivuja, sieltä löytyy hyvin noista vetareistakin mittoja. Sitä kautta itse ostin, kun levensin kyseistä autoa. HPI:n MT2 voisi olla aikas lähellä.

54
Eipä ole ihme että on Kiinassa tehty tuo kaapeli. Mahtokohan olla edes oikeasti kuparista ne johtimet...
Yleensäkin kannattaa suhtautua noihin sähköjohtoihin hieman kriittisesti jos johto on jäykkää jo huoneenlämmössä.

55
Pitää pitää tuo 7.1 mielessä jos pääsisi paikalle, vielä ei voi mitään luvata, kun ei töistä tiedä.
Jos CallidaC mahdollista, niin linkitä myös tuo RCDF-foorumi tuonne Finn-Drift sivustolle.

56
Menet paikalliseen rc-liikkeeseen ja pyydät kohtuuhintaista perus ohjausservoa. Kyllä se myyjä sieltä löytää sulle tuohon käyttöön sopivan servon, kunhan kerrot vielä että minkälaiseen autoon ja käyttöön se tulee.
Ja jos ei ole sitä paikallista rc-liikettä, niin soitto esim. Sabeen.
Ei sitä kannata lähteä merta edemmäs kalaan.

57
Olen ostanu toisen RC-autoni, Traxxas stampede XL-5. Haluaisin tietää, voiko siihen ostaa uutta ja parempaa moottoria ja noparia. Ei mielellään hirveän kallista...  :tongue:
Voi ostaa, esim Sabesta tai mistä autonkin ostit.
Vaikka Traxxasen omat sähköt, eli VXL moottori ja nopari, laita ilmoitus ostetaan osastolle, voi löytyä jopa käyttämättömät.
Se mikä on kallis, on sitten jokaisen itse päätettävissä...
Tässä VXL kombo.
Tai sitten Castle Creations Sidewinder V2 tai Sidewinder SCT kombo.

58
Ei se koneen koko ihan noin mene. 540 koneen halkaisija on 36mm ja pituus se ~50mm, kun 550 koneen halkaisija on 36mm ja pituus ~65mm.

60
Jossain vanteissa joutunut tosiaan liimaamaan, yleensä ei. Ja ei sitä tosiaan tarvii liimata niinkuin kumirenkaita, muutama tippa sisäpuolelle riittää.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 45