Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jabe

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 45
61
Ite laittelen renkaat paikalle, niin että renkaat mukiin ja mukiin vettä, sitten vaan mikroon lämpiämään. Tonkii jollain ne renkaat vedestä ja painaa vaan vanteelle.
Harvemmin vanteita tarvii pakastaa, mielummin lämmittää nekin, niin on molemmat pehmeitä vanne ja rengas.

62
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 14.12.11 - klo: 14.45 »
Jos se on se torseni mikä on multa lähtöisin, niin sillä on ainakin ajettu 6S tehoilla ja hyvällä pidolla, ei mitään ongelmaa.
Eli HN torseni mihin on sovitettu Hellfiren spurri ja kiinnitysruuvit on M4. Toi HN malli ainakin vaikutti vahvalta ja sinne kun laittaa automaattiöljyä sisään niin voitelu on hyvin hoidettu.

63
Se tyhjentää lipoakun yhtä tai useampaa kennoa että saa kennot keskenään balanssiin tuolla 300mA virralla.
Niin ne kaikki lipo laturit tekee.

64
Olen hiukan harkitsemassa talviautoksi traxxas e-revo 1/16. Siihen suunnittelin kahta 2s lipoa rinnan. Kuinkas nuo kestäisi talvi ajoa ja ehkä vähäsen vesileikkejä? Mitään sukellus venettä ei olisi tarkoitus tehdä.
Jos kyseessä VXL malli niin ei muutakuin sukeltamaan, kyllä se kestää. Itsellä oli kyseinen auto ja talvella tuli ajeltua pihalla, lumelle sillä ei ole mitään asiaa, mutta lumisella pihalla meni oikeinkin hyvin kun oli nastoitetut laparenkaat.
Se menee juuri niin syvässä lumessa kuin on maavaraa. 2S lipot oli rinnan myös.
Muista että auto on pieni, ei sillä isot leikit voi olla. Päivitys osaa löytyy kyllä reilusti, taitaa koko auton saada alumiiniseksi jos haluaa.

65
Morjesta vaan!

Ensimmäinen postaus tänne ja ensimmäisen auton tilasin hetki sitten ja nyt tarkoituksena alkaa kasailla sitä.
Tämmönen paketti tuli siis kotiin: 

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58451-Tamiya-BMW-M3-Sport-Evo-TT-01D-Type-E-Drift-Spec-108652

Nyt kysynkin että mitä osia tohon tarvisi ostaa että tolla pääsis ajelemaan?
Tarkoituksena aluksi ihan vaan leikkiä ensi kesänä asfaltilla tolla.

Jos jokus voisi vaikka linkittää osat mitä tarvii niin olisin kiitollinen.
Tokihan tuolta racingfactoryn sivuilta lukee noi mitä tarvii, mutta ajattelin että kannattaisko suoraan ostaa jotkut paremmat osat?
Moottori tuossa ilmeisesti tuleekin mukana. Kyllä tuo Racing Factoryn lista on ihan hyvä, laturin voisi tosin heti vaihtaa parempaan, esim. Graupner Ultramat 14 Plus.
Sitten myöhemmin voi hankkia lipo-akun kun laturi sitä tukee.
Myös harjatonta moottori nopari komboa kannattaa katsella, tuo linkin nopari ei sovellu harjattomille kun jossain kohtaa haluat moottorin päivittää.

66
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 04.12.11 - klo: 19.26 »
Rulux vanteita itselläkin oli, sitä low-profile mallia eli tuo LPR, renkaina Hole Shotit.
Mutta lumella meni parhaiten ne hobaon omat renkaat missä on X-kuviointi, niissä on vähän sitä lapa efektiä kuvionsa johdosta, eivät tosin sovi noille uudemmille LPR tai VTR vanteille.

67
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 01.12.11 - klo: 18.20 »
Eipä tuolta löydä mitään jollei tiedä suht tarkkaan mitä hakee. Haulla löytää jonkin verran.
Toimitus yleensä niin nopeaa että välillä ihmetyttää oikein.
Haun toimivuus on kyllä parantunut huomattavasti aikaisempaan, silti edelleen tulee haku yleensä tehtyä kahteen kertaan. Tuo merkki ja malli luokitus on kyllä täysin turha toiminto.

68
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 01.12.11 - klo: 18.11 »
Pitääkös nopari jotenkin kalibroida radioiden kanssa? Epäilen vahvasti että mitään olisi moottorin sisältä irronnut juotoksistaan.

69
Sähköautot / Vs: kyoshon sähköautot
« : 01.12.11 - klo: 18.08 »
Vastannee kysymyksiin aikas laajasti:
http://rc10.fi/index.php?topic=10882.0

70
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 01.12.11 - klo: 15.06 »
Toivottavasti tuohon nopariin saa yhteyden castle linkillä silti, vaikkeivat sitä tuossa ilmoitakkaan.
Mutta mihin tuota nopeutta tarvii, jos tarvii 300m että saa tuon vauhdin, mistä löytyy noin pitkiä pääsuoria?
Tämä on taas tätä Traxxasen (ja monen muun) mainostamista, että auto kulkee miljoonia, saadaan autoja myytyä niille ketkä ei niistä mitään ymmärrä.

71
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.12.11 - klo: 14.37 »
Aikas oudosti kyllä käyttäytyy jos takaset kuluu enemmän kuin etuset, tietty jos keskidiffi on niin jäykkä että keulii kokoajan niin kuluu noin :laugh:
Itsellä oli Hyper ST Pron kanssa ongelmana etusien palloontuminen, en lähtenyt siihen oikeita öljyjä hakemaan, vaan laitoin siihen torsenin tilalle, ihan sopivasti se liikkui radallakin huviajelussa,  ei huomannut puskemis ongelmaa mikä esiintyy 1:1 laitteissa alkuun kunnes veto välittyy taakse.
Jos Hyper ST Prossa on keskellä spideri (vakio?), niin eikös se spideri ole herkempi kuin normaali 6-rattainen tasauspyörästö, kun siellä on 6kpl pikkurattaita + 2kpl isompaa. (en nyt muista noiden rattaiden nimiä)
Eli pitäisi käyttää löysempiä öljyjä kuin "normaali" tasauspyörästöissä.

72
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 30.11.11 - klo: 20.40 »
Itse lakkaan noparin joka puolelta, tosin jäähdytysrivan päälle en sitä ruiski kun siinä siitä ei ole hyötyä, jos johdot lähtee suoraan piirilevystä, niin lakkaan nekin.
Ja sama vastarille, ympäri lakataan, suojataan vaan ne kosketuspinnat mihin tulee servoliittimet kiinni ja "bindaus" nappi ettei mene jumiin.
Ja tosiaan moottoria ei suojata millään, jos nyt jossain oikein rikkipitoisessa paikassa ajelee, niin voi ne juotoskohdat suojata lakalla. Vaikka moottorin upottaa veteen, niin se toimii ihan yhtä hyvin kuin kuivanakin, laakerit voi kärsiä.

73
Kylä kardaanivetoisesta saa tehtyä cs auton, pitää vaan löytää samoihin kuoriin sopiva diffi missä on eri välitys.
Ei taida ihan helppoa olla sopivan diffin metsästys.

74
Edessä spooli ja takana jäykkä tasauspyörästö.

75
Yleinen keskustelu / Vs: Ohjauskulmat
« : 27.11.11 - klo: 13.51 »
Jos englanti sujuu, niin Hudyn set-up kirjoista löytyy reilusti tietoa pyöränkulmista ja monesta muusta säätökohteesta.
On-road, Off-road

76
Kokeileppa ihan krossi mallin koppaa sisäkopaksi.

77
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 26.11.11 - klo: 18.30 »
Tottakai ne liitos kohdat pitää suojata, pitäisi nyt maalaisjärjellä ihan asia ymmärtää, tuo lakkahan tekee sähköä johtamattoman kalvon. Ei se muuten voi suojata veden aiheuttamilta oikosuluilta, ei niitä liittimien ulkoreunoja tarvii suojata, mutta ne mihin se liittimen vastapuoli menee, eli sisäpuolet.

78
Ostappa se Slash ja tule sitten kertomaan että kaduttiko ostos, olisiko pitänyt se ralliauto ostaa mikä vaatii lähes tasaisen ajoalustan. Veikkaan että ei kaduta.
Vielä kun ostat samantein sen version missä tulee 2,4GHz radiot mukana, niin ei ole ongelmia radiohäiriöiden kanssa niin paljoa. Suurjännitevoimalinjojen alla nyt ei oikein mikään radio toimi kunnolla.

79
Sähköautot / Vs: Onko normaalia?
« : 26.11.11 - klo: 18.10 »
Balanseri johdossa jotain vikaa varmaan, tarkista liitokset. Hanki uusi johto jollei korjaus onnistu, siihen asti lataa ilman balanseri johtoa, muutoin voi jopa yliladata jonkun kennon ja siinä voi käydä huonosti.

80
Kyllä se on vain parempi uskoa että tuo Slash on parempi vaihtoehto kuin ralliauto, oli sitten kesä tai talvi tulossa.
Jos tuntuu siltä että se ei ollutkaan se juttu, niin sen saa varmasti täällä myytyä helpommin.
Ja vielä Traxxasen autoja myy aikas moni liike, eli varaosat on helposti saatavilla.

81
En ole mitannut, mutta kyllä se nyt yli 10min varmaan kestää, ajan sillä kerralla ~5min ja sitten pitää konetta ja noparia jäähdyttää, kun en ole vielä löytänyt oikeita välityksiä, kolmannella kerralla akku yleensä kyykkää.
Tuo akku oli mitoitettu 1/10 nelkkukrossiin, sai ajettua sen 5min vähintään ja mahdollisimman kevyt.
Kyllä tuollainen 10min jo tuntuu pitkältä ajalta ajella yhtämenoa radalla.

82
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sanasto/abc.html
Tuossa nyt muutama alkuun.
Jos ei nyt jotain sanoja ymmärrä niin kysy, ei siitä ketään rangaista.
e. ja tässä vielä muutama, mitä varmaan ihmettelitkin.
http://rc10.fi/index.php?topic=12216.msg534619#msg534619

83
Xraylla kun driftailin ja muutin takaa aurauskulman niin pieneksi kun sai, niin huomasi että perä tulee paremmin sivulle eikä pyri oikaisemaan itseään. Eli rauhottaa sitä perän käyttäytymistä.
Itsellä on akkuina Turnigyn 2S 4000mAh 30C hardcase akut, ovat teho-paino suhteeltaan hyvät, eli jos painonpudotusta hakee niin nuo on ihan hyvät, tai ainakin oli silloin kun ostin.

84
Millasillas takapään aurauskulmilla porukka driftailee?

85
Sähköautot / Vs: Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 24.11.11 - klo: 00.35 »
Juuri näin kuin CallidaC sanoi, itsekkin ensin ajattelin että kiva driftailla asvaltilla ja avoimella alueella, mutta tylsäähän se on ja renkaat kuluu ihan silmissä, matolle vain ajamaan kun saat auton kuntoon. Löytyyhän niitä muutamia asvaltti ratojakin, se on kyllä ihan mukavaa kesällä kun aurinko paistaa.

86
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.11.11 - klo: 00.32 »
Saman kokoluokan sähköt kuin 1/8 krossariin. 4S akut ja nopariksi MMM tai RX8 yms. moottoriksi 60-70mm pituinen.

87
Sähköautot / Vs: Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.
« : 23.11.11 - klo: 00.42 »
HPI:n Sprint 2 Drift tai E10 Drift voisi olla myös ihan varteenotettavia RTR settejä.
Ei sen drifterin tarvii mikään ihmeellinen ainakaan alkuun olla. Spooli (lukko) eteen ja loput sitten oman maun mukaan, eli one'wayta, taakse lukkoa vai säädettyä diffiä.
Aurauskulmien säädöt olisi hyvä olla, edessä ja takana.
Käytettynä löytyy paljon hyviä valmiita driftereitä tai "aihioita" eli renkaat vaihtoon niin on drifteri näin karkeasti.

88
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 22.11.11 - klo: 00.27 »
Siinä piirilevyn pinnassa on suojalakkaa, se voi haitata tinaus hommia alkuun, mutta pitäis kyllä ihan palaa/sulaa pois kolvilla.
Eikä näitä Castlen tuotteita kannata pois heittää ja uutta ostaa, vaan lähettää sen Castlelle korjaukseen, tulee halvemmaksi.

89
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PK ja 4PK radiot
« : 21.11.11 - klo: 13.02 »
Mulla on käytössä tuollanen 3PK malli mihin on laitettu spektrumin laitteet kiinni. Siinä on nyt ollut sillainen ongelma etten pysty ohjausta kalibroimaan.
Eli menen tuolta valikosta Adjuster kohtaan ja siitä Steering, jätän ohjauksen keskelle ja painan SEL ja sitten ohjaus vasemmalle ja oikealle ja taas SEL ja sitten Reset (+ ja -). Neutraali jää aina 3-4% lukemaan ja servo-kuvassa näkyy että ohjaus olisi käännettynä vasemmalle sen 3-4%.
Onko tuossa sisällä jotain hienosäätö potikkaa yms. millä saisi tuon ohjauksen kalibroitua?
e. Sain sen kalibroitua, se olikin trimmi mikä näky tuossa servo-kuvassa  :embarrassed:

90
Sähköautot / Vs: Ekaksi Drifteriksi?
« : 21.11.11 - klo: 10.11 »
Ei siinä autossa todennäköisesti mitään vikaa ole. Moottori nyt yleensä lämpeää aikas paljon, jos epäilyttää niin mittaa lämmöt, kunhan ei paljoa yli 80c nouse niin hyvä.
Ja niissä radioissa on sellainen "pakki suoja" ettei sitä pakkia saa päälle vahingossa jarruttaessa, eihän 1:1 autoissakaan sitä pakkia heitetä päälle kun eteenpäin ajetaan, pysähdytään siinäkin ensin.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 45