Kirjoittaja Aihe: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä  (Luettu 1449386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4710 : 18.10.13 - klo: 23.19 »
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?



Suosittelisin kyllä ihan muuta alustaa driftaamiseen kuin tuota traxxas 1/16. Pääsisit oikean driftauksen makuun. 1/16 korejakin vaikea löytää ja muutenkin osia. Ostat 1/10 drifterin ni drifti säädöt sujuu paremmin ja renkaitaki löytyy RC kaupan hyllyltä.
Mikä olis mahdollisimman halpa ja kestävä/hyvä drifteri? Onko nämä drifterit halvempia kun off road autot?

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4711 : 19.10.13 - klo: 00.59 »
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?



Suosittelisin kyllä ihan muuta alustaa driftaamiseen kuin tuota traxxas 1/16. Pääsisit oikean driftauksen makuun. 1/16 korejakin vaikea löytää ja muutenkin osia. Ostat 1/10 drifterin ni drifti säädöt sujuu paremmin ja renkaitaki löytyy RC kaupan hyllyltä.
Mikä olis mahdollisimman halpa ja kestävä/hyvä drifteri? Onko nämä drifterit halvempia kun off road autot?


Taitaa halvin olla tämä millä osa porukkaa alotteli harrastusta kanssa.: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58451-Tamiya-BMW-M3-Sport-Evo-TT-01D-Type-E-Drift-Spec-108652
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?
Oneway tarkoittaa sitä että etupyörät vetää vain yhteen suuntaan, eli jarrutus eikä pakitus vaikuta eturenkaisiin.
Käytännössä, kun jarrutat niin vain takarenkaat jarruttaa -> käsijarru efekti.
Toiset tykkää toiset ei, itse suosin. Vaikuttaa myös hieman kääntymiseen ja vinossa ajamiseen yleisesti.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?
Oneway tarkoittaa sitä että etupyörät vetää vain yhteen suuntaan, eli jarrutus eikä pakitus vaikuta eturenkaisiin.
Käytännössä, kun jarrutat niin vain takarenkaat jarruttaa -> käsijarru efekti.
Toiset tykkää toiset ei, itse suosin. Vaikuttaa myös hieman kääntymiseen ja vinossa ajamiseen yleisesti.
Miten tuon oneway asetuksen saa sitten autoon?

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4714 : 26.10.13 - klo: 14.07 »
Oneway on kokonaan oma vetopyörästö. Vaihdetaan tasauspyörästön tilalle, siellä on pikkurattaiden sijaan vain yksisuuntalaakeri.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4715 : 26.10.13 - klo: 14.38 »
Rupee asvaltit kohta jäätyy. Täällä ollaan jo valmiina  :wink:

Piikkirenkaat alle niin saa kokeilla jäädriftausta.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4716 : 29.10.13 - klo: 20.11 »
Komiat piikkikumit. Mistä teit nastat?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4717 : 29.10.13 - klo: 21.17 »
Komiat piikkikumit. Mistä teit nastat?
Nastat on 1mm lankanauloja, liimattu ja sivuleikkureilla niin lyhyeks kun saa. Takarenkaisiin laitan vielä kolmannen rivin kun toi pulkka on nyt CS. Jäätyis ny maa et pääsis testaa, tarkoitus löytää sopiva pito että voi oikeesti driftata jäällä.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Marco

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4718 : 31.10.13 - klo: 00.03 »
Huh, täälähän keskustelu pauhaa ja heti jää jälkeen, ku ei muista ja kerkii käydä kattelee.  :roll: Tämmösen löysin...
Kyllä jo vähän hymyilyttää, tt01 1,5CS kokoajan helpompi ajaa  :azn:
Onnistuin jo täysiä kierroksi pyörähtämättä helpohkolla radalla.
Eilen säädin neg. Camberia lisää taakse pito parani, tänään vaihdoin UR50 öljyt iskareihin, ei hötky enää niinpaljon. Mutta sitten lisäsin 50g takapuskuriin niin vaikutti tosi paljon.

Nyt siis edessä tamiyan hard jouset, takana soft, iskariöljy UR50, ajokorkeus etu 6mm taka 4mm (liian matala nostan huomen mutta stance säilyy, tässä siis muoviöljyiskari= ei säätöä) ja edessä lisäpainoa 75g takana 50g.

Rupeeko menee vaan syvemmälle metsään?  :grin: :grin:

Mielipiteitä, huomasin tuossa Tikkurilan radan esittelyssä ainakin kaks CS autoo? (Kerran jo kyselin täällä onko Suomessa CS kuskeja, ei tullu vastauksia  :sad: )

Säädöt vaikuttaisivat olevan ihan oikealla suunnalla, kun halutaan vähän kompensoida 1,5CS:n tuottamaa huomattavaa yliohjautumista. Eli säädöt tuskin toimisivat 50:50 nelivedolla -> kovaa aliohjautumista.  :smiley:

Ja kyllä, CS kuskeja löytyy. Mm. meidän vakio treeniporukalla, kun käydään Tiksissä luisuttelemassa (4 henkilöä), niin kaikki ajaa CS:llä.  Itse ajan nykyään n. 1,4CS:llä, jota on hiljalleen kasvatettu nälän yltyessä.  :tongue:

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4719 : 31.10.13 - klo: 08.00 »
Joo tuolla aikaisemmin valitinkin kun jousia lukuunottamatta sama setuppi ja ei käänny 50/50 nelivedolla, siitä se ajatus sitten CS:stä lähti. Tänää vaikuttais olevan kuivat asvaltit niin pääsee kokeilee viel kesärenkailla.
Oon ostanu uudet hpi renkaat matto käyttöä varten, oli tarkoitus tulla Tiksiin ihmisten ilmoille kun toi 50/50 ajo rupes sujuu jo melko hyvin. Nyt on taas niin paljon reenattavaa ettei kehtaa tulla törmäilee radalle :grin:
Olihan siel vissii se harjoitusalue? Jos siellä kolistelis menee...
« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo: 08.03 kirjoittanut Haxu.R »
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa extremetuner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4720 : 31.10.13 - klo: 08.47 »
Rohkeasti vaan ajamaan  :wink: Kyllä siellä porukkaa on neuvomassa ja oli kyllä harjoittelurata, jonme pääsee ajamaan. Ehkä eniten porukka ajamassa torstaina ja lauantaina.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4721 : 01.11.13 - klo: 15.53 »
Joo tuolla aikaisemmin valitinkin kun jousia lukuunottamatta sama setuppi ja ei käänny 50/50 nelivedolla, siitä se ajatus sitten CS:stä lähti. Tänää vaikuttais olevan kuivat asvaltit niin pääsee kokeilee viel kesärenkailla.
Oon ostanu uudet hpi renkaat matto käyttöä varten, oli tarkoitus tulla Tiksiin ihmisten ilmoille kun toi 50/50 ajo rupes sujuu jo melko hyvin. Nyt on taas niin paljon reenattavaa ettei kehtaa tulla törmäilee radalle :grin:
Olihan siel vissii se harjoitusalue? Jos siellä kolistelis menee...


Harjoitusrata on onneksi sellainen että siellä ei pahemmin pysty kolistelee seiniäpäin  :azn: Mutta jos siltaradalle meet ni siellä kyllä saa auton puskurit rikki jos ei ihan oo hanskassa ajo. Mutta älä välitä, kyllä sielä kolistelee neki ketkä osaa ajaa. Kukaan ei oo niin hyvä etteikö kolistelis seinille välillä. Niihän ne oikeetki 1/1 autotki kolistelee seiniin vaikka ois kui ammattilainen  :tongue:
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4722 : 01.11.13 - klo: 16.14 »
Mitä toi 50/50 ja CS tarkottaa kun edellisessä viestissä puhutaan?  :huh:

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4723 : 01.11.13 - klo: 16.23 »
Joo no en mä omasta autosta oo huolissaan sehän on sitte ihan omavika, mutta jos muihin törmäilee.
Kyllä eilisen ajon perusteella voi jo sanoo et jos ei nyt ihan hanskassa pysy toi cs niin hanskat on kumminkin jo näkyvissä  :grin: :grin: Kokoajan oppii uusia juttuja. Täytyy tulla jokukerta käymään Tiksiin.

Ja joo lipee ne isot autotkin... Escortti oli vuos sitte viimeks kaiteessa.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4724 : 01.11.13 - klo: 17.38 »
Mitä toi 50/50 ja CS tarkottaa kun edellisessä viestissä puhutaan?  :huh:
50/50 meinaa normi nelivetoo ja CS (countersteer) tarkoittaa että takapyörät pyörii kovempaa, 1,5CS meinaa että takapyörät pyörii 1,5 kertaa nopeammin kuin etupyörät. Tällä saadaan yliohjaava auto jota joutuu ajamaan pyörät linkussa ettei pyörähdä. Realistisemman näköistä, vähän kuin auto olisi takaveto. CS autossa pitää olla oneway edessä muuten etupyörät jarruttaa. Hihnaauto helpompi muuttaa, takapään ratas vaan vaihtoon. Kardaaniautoon joutuu ostaa eri vetopyörästön.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4725 : 01.11.13 - klo: 18.22 »
Mitä toi 50/50 ja CS tarkottaa kun edellisessä viestissä puhutaan?  :huh:
50/50 meinaa normi nelivetoo ja CS (countersteer) tarkoittaa että takapyörät pyörii kovempaa, 1,5CS meinaa että takapyörät pyörii 1,5 kertaa nopeammin kuin etupyörät. Tällä saadaan yliohjaava auto jota joutuu ajamaan pyörät linkussa ettei pyörähdä. Realistisemman näköistä, vähän kuin auto olisi takaveto. CS autossa pitää olla oneway edessä muuten etupyörät jarruttaa. Hihnaauto helpompi muuttaa, takapään ratas vaan vaihtoon. Kardaaniautoon joutuu ostaa eri vetopyörästön.
Joo nyt ymmärsin hyvin. :)

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4726 : 05.11.13 - klo: 19.13 »
Lauantaina 9.11 tikkurilaan vaan driftailee  :cool: Ainaki ite oon menos.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4727 : 10.11.13 - klo: 22.38 »
uusin projecti koppa alustana kaikilla herkuilla oleva hpi e10
hpi e10 csd

Poissa male0006

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4728 : 17.11.13 - klo: 11.47 »
Mikä ois hyvä ekaksi drifteriksi?

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4729 : 17.11.13 - klo: 14.06 »

Poissa male0006

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4730 : 17.11.13 - klo: 16.02 »
Haluaisin semmosen auton jossa ois kaikki kamat mukana.
Oisko tässä mitään järkeä?http://rckauppa.fi/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=56
« Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo: 20.34 kirjoittanut male0006 »


Poissa male0006

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4732 : 17.11.13 - klo: 20.31 »
No on on sillä merkitystä että ei kauheesti 200€ yli

Edit:
Nyt pitäs toimia se linkki.
« Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo: 20.57 kirjoittanut male0006 »


Poissa male0006

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4734 : 17.11.13 - klo: 21.00 »
Onko tuo sama auto mutta eri väreil tuo sun linkkaama rcm.fi sivuilla oleva kuin se jonka minä aiemmin linkkasin?

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4735 : 17.11.13 - klo: 22.02 »
Ei ole ei, jos oikein ymmärrän. Tuo sun linkkaama on Himoton auto ja mun on joku Right:tin. Autoilla tuskin on suurempaa eroa.

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4736 : 18.11.13 - klo: 01.09 »
Se täytyy sanoa  tosta Drifting autosta että kannattaa kumminki olla sitte sellanen mihin saa suomestakin varaosia, ettei aina tarvi lähtee tilaa jotain ulkomailta jos joku osa menee rikki.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa male0006

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4737 : 18.11.13 - klo: 21.45 »
Nii onko tää hyvä? http://rckauppa.fi/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=56
nii ja minkälainen Himoto on merkkinä yleensäkin? Jos jollak on haisulia..

Poissa xmod

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4738 : 18.11.13 - klo: 22.08 »
Himoto ei ole hyvä merkkinä. Valmistavat kopioita ja osien saanti heikkoa suomesta. Esim hyväksi autoksi tuli todettua Yokomon dib rs. suomesta saa suurimman osan varaosista ja autonkin saa suomesta ostettua. Hintaa tuolla on enemmän kuin himotolla mutta paljon parempi.

Poissa Nikoosk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4739 : 19.11.13 - klo: 08.14 »
Olisko ihmisillä kokemuksia tosta 3Racingin Sakura D3 CS Drift kitistä?
Sellanen ois lähössä huomenna(?) tilaukseen ja millanen kone siihen pitäs hankkia? Kyseiseen autoon ei Suomesta vissii saa osia mut jos sitä koittas olla hajottamatta :D Hinta ainakin on kohillaa ja kehutaa olevan hintaluokkansa paras. Olis kirjotushetkellä viel RC-Martista tarjoukses toi kit 74,51€.  http://www.rcmart.com/3racing-sakura-drift-front-motor-touring-kitsakurad3-p-35278.html
Vai kuuluisko tää viesti tonne "Minkä auton ostan" -osiolle?
Tamiya Mini M03, 3Racing Sakura D3 CS