Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 241052 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #120 : 05.08.07 - klo: 15.39 »
Alkaa mennä vähitellen hermo tuohon ossiin(vspec .21. Säädöt vaeltaa vieläkin tankin täyttöasteen mukaan ja käynnistysongelmiakin tuosta johtuen kun kone menee pirun rikkaalle joka tankkausen jälkeen.

Pakari on tiivis(se vuoti aiemmin hieman, mutta korjattu), polttoaine- ja paineletkut uusittu ja kokeiltua useammalla eri pituudella. Ainoa(?) vaihtoehto on siis tankki. Sen tiiveys on todettu painamalla ilmaa paineletkusta polttoaineletku tukittuna ja kun raottaa kantta niin pihahtaa.

Mikä olisi hyvä tankki ja joka sopisi mahdollisimman vähin modifioin honkkarin truggyyn? Mitä vähän katsellut niin truggyjen tankit on 2x hinnaltaan sen mitä buggyjen ja kuitenkin tilavuutta on vain 30ml enemmän.

Tosin, tuota tankkiteoriaa vastaan sotii hieman se, että kiihdyttäessähän polttoaine menee tankin takaosaan ja siellähän se imuputki juuri on.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #121 : 05.08.07 - klo: 17.49 »
Ihme sinänsä koska itsellä ja ainakaan parilla tuntemallani kaverilla ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #122 : 05.08.07 - klo: 17.54 »
Ihme sinänsä koska itsellä ja ainakaan parilla tuntemallani kaverilla ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia.
No, tämän takia minäkin ko. moottorin alkujaan ostin enkä 'halpaa kopiota' kun OS:sta on lennokkiajoilta hyviä kokemuksia ja olen kuullut automoottoristakin hyvää sanottavaa ja nyt sitten tulokset on tuommoiset.

Kiinnostaisi kyllä löytää ratkaisu tuohon mutta en oikein muutakaan keksi kuin tankki, kun letkut on uusittu pariinkiin otteeseen ja pakari on tiivis. Lisäksi kaasari on kuiva joten siinäkään ei oo vuotoja.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #123 : 05.08.07 - klo: 17.59 »
Jos kokeilu uudella tankilla ei auta niin miltei ainoaksi jäänee sitten se että säädöt ovat pielessä.Mites sulla ne letkut kulkee?laita kuva koko komeudesta.Tulppana on Ossin P3?Uusittu?

Ja tankkiana kyllä toimii Hn vakio tankki.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #124 : 05.08.07 - klo: 18.19 »
Jos kokeilu uudella tankilla ei auta niin miltei ainoaksi jäänee sitten se että säädöt ovat pielessä.Mites sulla ne letkut kulkee?laita kuva koko komeudesta.Tulppana on Ossin P3?Uusittu?

Ja tankkiana kyllä toimii Hn vakio tankki.
Letkut on menny useammallakin eri tavalla. Kolmea eri tulppaa on kokeiltu, mutta tuntuu tekevän jokaisella samaa enkä jaksa uskoa että jokainen olisi rikki. Kahta kokeiltu sisäänajon jälkeen. Ja tulppana on P3. Täytyy toivoa että kyseessä olisi pielessä olevat säädöt. Tankkina on tällä hetkellä honkkarin vakio tankki josta huljutettu ainetta läpi 5 gallonan verran.

Tässä vielä kuva koko komeudesta tällä hetkellä. Mutka tankin päällä johtuu lähinnä siitä että yritin testata pidemmän polttoaineletkun vaikutusta. Itse polttoaineputki menee samaa reittiä kuin vakiomotissakin meni.


Edit: Pillin ja mutkan välinen liitos ei vuoda, vaikka runko näyttää siitä kohden tummemmalta. Se on _joskus_ vuotanut ja nyt vaan putsailin savet siitä kohden pois.
« Viimeksi muokattu: 05.08.07 - klo: 18.23 kirjoittanut Maddis »

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #125 : 05.08.07 - klo: 18.38 »

Tolleen oli omassa letkut ja pelas.Kokeiles et otat tankin irti,joku 20cm letkua molempiin nippoihin,upotat tankin veden alle,tukit toisen letkun ja puhallat toiseen.Jos jossain kuplii niin tiedät syyn.Itse olen tuota metodia käyttäny epäilyttävissä tilanteissa.

Jos ei fuskaa missään niin vie se radalle jolleen pro jampalle säädettäväks.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #126 : 05.08.07 - klo: 21.29 »
Kokeile vaikka Hyper ST tankkia. Ongelmat selkeästi tankista kiinni
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #127 : 05.08.07 - klo: 22.07 »
Kokeiles et otat tankin irti,joku 20cm letkua molempiin nippoihin,upotat tankin veden alle,tukit toisen letkun ja puhallat toiseen.Jos jossain kuplii niin tiedät syyn.Itse olen tuota metodia käyttäny epäilyttävissä tilanteissa.

Jos ei fuskaa missään niin vie se radalle jolleen pro jampalle säädettäväks.
Testasin tuota veden alle upotusta. Tankki veden alla painoin sinne ilmaa 10ml ruiskulla. Missään ei näkynyt kuplia ja kun otin tankin takas pinnalle ja raotin korkkia niin tuhahti eli paineet oli tallella.

Pitää käyttää radalla jonku pro jampan säädettävänä.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #128 : 05.08.07 - klo: 23.36 »
Vasemman olan yli heitettynä ja harkitsematta, kampurantappi on väljä... Sitä on ollu liikenteessä...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #129 : 06.08.07 - klo: 07.00 »
Kone on suht uusi,joten väljyys on niin ja näin :roll:..toki sekin on kuskista kiinni  :laugh: Mutta jos se tankki(vakio) pelaa muilla ja toi maddiksen tankki ei vuoda niin miten ihmeessä joku muu tankki auttaa?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #130 : 06.08.07 - klo: 09.55 »
ei johdu letkuista. mulla on tämmöset ->



ja ei mitään ongelmaa.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #131 : 06.08.07 - klo: 10.07 »
Vasemman olan yli heitettynä ja harkitsematta, kampurantappi on väljä... Sitä on ollu liikenteessä...

Kampuran tapin väljyyttä Ossissa??????

Ei todellakaan ole ollut liikkeellä.

Sitä on ollut liikkeellä että säädöt ovat metsässä...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #132 : 06.08.07 - klo: 10.34 »
Eli jonnekkin ammatti apuun säätämään.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #133 : 06.08.07 - klo: 10.55 »
Eli jonnekkin ammatti apuun säätämään.
Ammattiapua(tm) on tarkoitus seuraavaksi kokeilla.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #134 : 06.08.07 - klo: 12.45 »

Kampuran tapin väljyyttä Ossissa??????

Ei todellakaan ole ollut liikkeellä.


No ei sitten kun sä sanot niin....  :grin: Eihän Osseissa mitään vikoja voi tiimikuskin mielestä olla... Nehän on aina parhaita millä ite ajetaan!!

Poissa hpi83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #135 : 06.08.07 - klo: 12.46 »
mulla o samat ongelmat ja onn vaihtanu tankkii ja putkia muta ei muutu rupee olee hermot loppu!!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #136 : 06.08.07 - klo: 13.33 »
The man voi miettiä hieman artikulointiaan?

Mielestäni ossin kampuroissa ei ole kyllä ollut vikaa..veivin alalenkissä tosin hieman on tässä vanhemmassa specissä.tarkistappas maddis se alalenkin välys kampuran tappiin.Uskon sen kuitenkin olevan ok.Eli välystä ei saisi olla.

Oho..teitä seos heittää jamppojahan nousee kuin sieniä sateella..heheh...Säädöissä se on.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #137 : 06.08.07 - klo: 13.53 »
Eikös voorumilla ole tapana ollut, että hymiö pelastaa päivän... No juu, ei kai niihin koneisiin turhaan niitä kampiakseleita ole vaihdettu... Kysyn vaan?? Eihän niistä täällä hiiskuta, jos ns. vetomiehillä ongelmia on, mutta nostetaan nyt sekin vaihtoehto pöydälle, että kampiakselin tappi kuluu todella nopeasti väljäksi joissain yksilöissä. Muutenhan en ole tuota konetta moittinut, itseltänikin sellainen on löytynyt!

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #138 : 06.08.07 - klo: 14.13 »
No siis hoh hoijaa. Säädöt vaeltaa niin on heti "väljyyttä". Vaihda se tankki ja koita uudestaan. Ihan normaalia että sarjatuotanto tankissa on painevika. Ei löydy selitystä aina. Itsellä ollut kerran ja meni ihan sormi suuhun. Laitoin kunnon tankin ja ongelmat katosivat. Truggyssa paineongelman riski on suurempi tankin suuren koon takia.


Kampiakselin saa solmuun koneesta kuin koneesta jos ei vaihda kiertokankea säännöllisesti. Myös Speedin kanki auttaa. Speedin kangessa voitelureikä valmiina. Normaalissa V-Specissä voitelureikä kampiakselin läpi.



JQ voitti eilen Pohjoismaiden mestaruuden O.S.:llä  :afro:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #139 : 06.08.07 - klo: 14.23 »
Kiitoksia vain, nyt saitte peloteltua tuosta kiertokanti/kampiakselista.  :embarrassed:

Kuinka usein noita kannattaa tarkistaa? Kai se täytyy tarkistaa nyt gallonan jälkeen varmuuden vuoksi.

Edellistä konetta on tullut purettua useammankin kerran joten se on sikäli tuttua. Mikä on oikea tapa todeta välyksettömyys? Toisella kädellä vauhtipyörästä kiinni ja toisella heiluttelee kiertokankea?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #140 : 06.08.07 - klo: 14.29 »
Niko..kuis tällä maddiksella edellisellä koneella ei ollu samaa vikaa?Ja joku muu ylempänä valitti samaa ongelmaa,hän oli jopa vaihtanut tankit ja pillitkin.

Uskon säätöjen olevan saharassa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #141 : 06.08.07 - klo: 15.13 »
No juu, ei kai niihin koneisiin turhaan niitä kampiakseleita ole vaihdettu... Kysyn vaan??
Jospa minäkin nyt kysyn vaan...
Eli ketkä ovat moottoriinsa vaihtaneet KAMPIAKSELIN???????
Kiertokankia on tottakai vaihdettu, koska jokaiseen moottoriin pitää kiertokanki ennemmin tai myöhemmin vaihtaa.
Ossissa tuokaan ei ole yhtään sen nopeammin tapahtuvaa kuin missään muussakaan koneessa.

Ossin sylkky/putki kestää niin kauan että sen elinaikana kerkeää kerran kiertokangen vaihtaa... Tai sitten mikäli on ollut priima tikissä eikä koskaan piikillä, voi olla että kestää koko koneen iän.

Tärkeintä on kuitenkin muistaa että etulaakeri kannattaa pitää aina hyvässä kunnossa.
Itse vaihtelen kohtalaisen tiheeseen tahtiin.
Pienikin välys etulaakerissa saa aikaan kampuran värinän joka taas tietysti syö kiertokankea ja takalaakeria.
Eli senkus vaihtelee sitä etulaakeria vaikka 1-2 gallonan välein niin moottori on varmasti erittäin pitkäikäinen ja varmatoiminen.

Omalla V-Specilläni olen ajanut jo reilu 10 kilpailua + treenit päälle...
Nyt se tosin on jo niin väljä että saa siirtyä uuden moottorin tieltä. (tietysti uusi spekki)
Ilmeisemmin tulen vaihtamaan uuteen koneeseen etulaakerin lähemmäs 4 kertaa koneen elinikänä jotta saan jälleen luotettavan ja loistavan moottorin.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #142 : 06.08.07 - klo: 18.28 »
Noniin, nyt on säätösessiot ohi. Kiitos Hudelle ja kukahan se toinen olikaan. Ossi huutaa kuin syötävä eikä säädöt enää seilaa.

Mitä tehtiin niin ensiksi laitettiin tankki huonommin kiinni(eli löysättiin ruuveja ettei se tärise niin pahasti) toisekseen yläneulaa kiristettiin noin vartti ja alaneulaa lähemmäs puolituntia. Tämän jälkeen alkoi tapahtua.

Seuraavaksi sitten onkin jäykempien kytkinjousien hankinta ja uusien renkaiden. Lisäksi tehokkaamman kaasuservon hommaamisesta ei ole haittaa kun jarrut on mallia 'Miksi auto ei hidastu?!'. ;)

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #143 : 06.08.07 - klo: 19.01 »
loppu hyvin, ossi hyvin.  :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #144 : 08.08.07 - klo: 15.03 »
Artsin kone B-Em kisoissa sekosi, kun hän veti polttoaineletkut tuollein koneen ympäri. Hän yritti kasvattaa tankin tilavuutta letkua lisäämällä, kun oli "alimittainen". Johtuiko se letkun pitenemisestä vai koneen aiheuttamasta tärinästä jäi kunnolla todentamatta, mutta itse uskon, että kone täristää letkua sen verran, että paineet häviää/vaihtelee. Polttoaineen lämmittäminen jos sitä nyt sitten tapahtuu koneen ympärillä enemmän ei myöskään tilannetta paranna.

Kokeilkoon ken jaksaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #145 : 08.08.07 - klo: 15.11 »
Mä olen ajanut eikä mitään vaikutusta kummallakaan tavalla. Tämä on mun kokemus asiasta. Maaliin olen tullut jos se moottorista on ollut kiinni. Mutta ei V-Spec.

Poissa hpi83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #146 : 08.08.07 - klo: 23.45 »
mulla toi spec ei oikeen pelaa muute ok mutta alakierroksilla ei ole voimaa yhtään onko toi kone alimitoitettu st.seen vai missä vika tankki ei vuoda tulppia vaihdeltu ja säädetty ihan s..ta...ti eikä vain pelaa myyn kohta sen pois ja ostan toisen motin ku menee koko kesä säätämisessä mutta jos jollain on apuja nii olisin kiitollinen siitä jos antaisitte vähän vihiä että mitäs sitte??

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #147 : 09.08.07 - klo: 00.11 »
Miltä se kuullostaa kun lähtee liikkeel tai ajon jälkeen pysähtyy? Jääkö honottaa yms?
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #148 : 09.08.07 - klo: 06.43 »
mulla toi spec ei oikeen pelaa muute ok mutta alakierroksilla ei ole voimaa yhtään
En tiedä kuinka vakava tuo 'alakierroksilla ei ole voimaa yhtään' oikein on. Itsellänikin se hieman 'mooaa' alakierroksilla, mutta aattelin kokeilla jäykempiä kytkinjousia jotka antaa kierrosten nousta korkeammaksi. Itse olen kyllä tyytyväinen ja honkkarin truggya vie minulle ihan riittämiin.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #149 : 09.08.07 - klo: 07.01 »
V-spec ei kyllä ole todellakaan alimitoitettu truggyyn....Tehon puute alhaalla johtuu ihan muusta..pääosin säädöisätä.Saahan sitä säätää vaikka koko kesän ja vielä talven päälle mutta kun ei satu niin ei satu.

Jos puhutaan specin laiskuudesta truggyyn niin on kumma kun omassa truggyssa myös O.S. 21VG sporttikone jakso kuljettaa upeesti...paikaltaa lähti,sutien,sutien,sutien,sutien.
Ja jos se vg lähti sutien,niin voinette arvata että ei todellakaan mooallut tuo sitten tuo v-spec.VOIMAA ON,se pitää vain osata säätää ulos.

Eli taas vaihteeks,se on kilpamoottori,jos ei ole kokemusta kovinkaan,niin säädätä se muilla.

edit; jaa se hpi laitto jo myyntiin....turha sitä on sitten neuvoa.Koneessa tuskin vikaa oli.
« Viimeksi muokattu: 09.08.07 - klo: 07.07 kirjoittanut Hotti »
-Team lapsena liian vähän leluja-