Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 241086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #150 : 09.08.07 - klo: 07.35 »
O.S. on helpoin kone säätää. Jos sitä ei saa säätöihin, ei saa mitään polttomoottoria säätöihin.

Kannattaa tarkistaa myös onko kytkin kasattu oikein tai jopa rikki.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #151 : 09.08.07 - klo: 07.49 »
Kannattaa tarkistaa myös onko kytkin kasattu oikein tai jopa rikki.
Muistelisin isojen poikien kertoneen, että alukytkin nappaisi kiinni hanakammin kuin esim. komposiittikytkin? Jos noin on, niin sehän voisi selittää voiman puutetta alakierroksilla.

Ja itsellä on lämmöt yli sata ennen kuin alkaa kunnolla kone kiekumaan.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #152 : 09.08.07 - klo: 07.54 »
No tuohon kytkin asiaan kun lähdetään niin...

Itsellä oli kokoajan truggyssa UR komposiitti kytkin paksummilla jousilla ja siitä ei kyllä kytkin omaan makuun enää parane.Paikallaan sai jonkun verran pumppailla kaasua ennen kuin palat nappasi kiinni..Toi mulla kuin unelma...

-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #153 : 09.08.07 - klo: 11.25 »
mulla toi spec ei oikeen pelaa muute ok mutta alakierroksilla ei ole voimaa yhtään
En tiedä kuinka vakava tuo 'alakierroksilla ei ole voimaa yhtään' oikein on. Itsellänikin se hieman 'mooaa' alakierroksilla, mutta aattelin kokeilla jäykempiä kytkinjousia jotka antaa kierrosten nousta korkeammaksi. Itse olen kyllä tyytyväinen ja honkkarin truggya vie minulle ihan riittämiin.

Jos se ei saa polttoainetta niin ei ole voimaakaan?

Minullekin riitti .21 kunnes hankin .28  :grin:

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #154 : 09.08.07 - klo: 11.38 »
Kuinka paljon janoisempi toi .28 on taas verrattuna .21 moottoreihin ja taas kuinka paljon nopeampi se on ratakierroksella? ....vähän riippuu siitä mistä se roikkuu...

... eli onko tuosta .28 moottorista niin paljon hyötyä, et tankkaa esim. finaalissa muutaman kerran useammin kuin .21 moottorilla ajavat? Tämäkin tietysti taas riippuu kuskista, autosta ,moottorista, pillista ja jne...., mut noin yleisesti ottaen?

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #155 : 09.08.07 - klo: 11.43 »
Onhan niissä ihan eritavalla voimaa alhaalla.. Ja mielestäni 28 vastaa janoisuudeltaa aikalailla samaa kuin 21 buggyssä..
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #156 : 09.08.07 - klo: 11.46 »
Mikakin kohellat radalla niin että .21 ois sulle parempi sen "pehmeyden" vuoksi  :lol:

Ja minäkin kohellan
Mutta vähemmän

 :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #157 : 09.08.07 - klo: 11.50 »
Paljonko tuo Ossin 28 maksaa :huh:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #158 : 09.08.07 - klo: 11.56 »
Mikakin kohellat radalla niin että .21 ois sulle parempi sen "pehmeyden" vuoksi  :lol:

Ja minäkin kohellan
Mutta vähemmän

 :mrgreen:

Joo niin varmaan on pikkulinnut laulanu. Koita itse ajaa kahta luokkaa ilman mekkaria kiristetyssä aikataulussa vesisateen takia  :grin: Kohellusta saattaa paikotellen esiintyä. Erittäin hauskaa joka tapauksessa. .21:een ei paluuta.

(Plus että luulin starttiboksin olevan kaput mutta se olikin virtapaneeli vesisateen ansiosta)
« Viimeksi muokattu: 09.08.07 - klo: 11.59 kirjoittanut Mika R »

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #159 : 09.08.07 - klo: 11.57 »
mulla toi spec ei oikeen pelaa muute ok mutta alakierroksilla ei ole voimaa yhtään
En tiedä kuinka vakava tuo 'alakierroksilla ei ole voimaa yhtään' oikein on. Itsellänikin se hieman 'mooaa' alakierroksilla, mutta aattelin kokeilla jäykempiä kytkinjousia jotka antaa kierrosten nousta korkeammaksi. Itse olen kyllä tyytyväinen ja honkkarin truggya vie minulle ihan riittämiin.

Jos se ei saa polttoainetta niin ei ole voimaakaan?

Minullekin riitti .21 kunnes hankin .28  :grin:

Kyllä se soppaa saa ihan riittävästi. Siitä ei oo kyse. Ja .28 oli ennen ossia ja vähintääkin samallalailla menee.

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #160 : 09.08.07 - klo: 12.01 »
No ainakin itse huomasin just eilen että alhaalta oli liian piikillä niin tehoja ei löytnyt. Mutta jos olet varma niin varmaan booaus (ja edellä mainittu tehojen puute) johtuu jostain muusta.

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #161 : 09.08.07 - klo: 13.30 »
Onhan niissä ihan eritavalla voimaa alhaalla.. Ja mielestäni 28 vastaa janoisuudeltaa aikalailla samaa kuin 21 buggyssä..

Samaa mieltä. Plus että voit ajaa 28:ia isommalla kellolla alaväännön takia niin huippunopeuttakin tulee tode.näk. lisää.

En tiedä Maddis mihin moottoreihin viittaat mutta turha verrata jotain RTR .28:ia ja kisa .21:stä (en kritisoi sinua vaan noin yleisenä havaintona). Tällöin kisa .21 pesee luultavasti helposti. Pitää verrata saman valmistajan kisaversioita. Silloin tuskin jää epäselväksi kummassa on enemmän voimaa. Eriasia sitten realisoituuko kierrosaikoihin mutta aiankin itse tykkään 100% enemmän kun voimaa ei tarvitse hakea pumppaamalla tmv.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #162 : 09.08.07 - klo: 14.16 »
Alavääntöä varmasti tulee lisää .28 padalla kun kuutiot kasvaa ja yleensä kun kuutiot kasvaa, niin kasvaa myös kulutus. Suoranopeutta ei välttämättä tule lisää vaikka isomman kytkinkellon voikin laittaa, koska nämä .28 padat eivät kierrä yhtä hurjasti kuin .21 padat.
  Ostettavaksi toi Ossin .28 varmastikkin jossain vaiheessa tulee, ... ihan vaikka testimielessä tai sitten jos noi isot padat näyttävät ylivertaisuutensa radalla. Itselläni suurempi hyöty varmasti olisi, jos kerkiäis käydä treenaamassa joskus ja sitä kautta sais varmuutta enemmän ajamiseen ja sitä myöten myös nopeutta lisää.

Poissa hpi83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #163 : 09.08.07 - klo: 17.33 »
mä sain joselta noi säätö ohjeet eli lähtökohta oli ylä sekä ala päätä 3rinkiä auki ja siitä lähettiin hbakeen kohilleen säädin minuuttia kerrallaan ja alapäätä piti rikastaa ja kun riskan tin tarpeeksi nii ei lähteny paikaltaan vaa sammu ja lähti tosi huonosti käyntiin eli sitä alavääntöä ei saatu kohilleen ja ilman niitä josen säätövinkkejä olisin ollu ihan metässä että kiitos niistä joselle mutta se ei vain jaksa enkä tiedä mikä syy

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #164 : 09.08.07 - klo: 19.11 »
Doh...

Rikastit alaalta ja ei lähde...no kiristä hyvä mies sitä alapäätä pikkuhiljaa...suoriltaan vaikka 10-15min kiinni.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #165 : 09.08.07 - klo: 19.13 »
Doh...

Rikastit alaalta ja ei lähde...no kiristä hyvä mies sitä alapäätä pikkuhiljaa...suoriltaan vaikka 10-15min kiinni.
Itsellänikin mielestäni auto lähti kuin 'hauki rannasta' ja silti alhaalta kiristettiin melkein puolituntia kun laitettiin auto kulkeen kunnolla. :)

Poissa hpi83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #166 : 09.08.07 - klo: 22.07 »
DAHH
no kyllä sitä rikastettiin mutta meni laiskemmaksi 

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #167 : 09.08.07 - klo: 22.20 »

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #168 : 09.08.07 - klo: 22.23 »
DAHH
no kyllä sitä rikastettiin mutta meni laiskemmaksi 
Kiristää = laihentaa

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #169 : 09.08.07 - klo: 22.28 »
kannattanee mennä jonnekkin radalle ja kysyä neuvoa/säätöapua, ei niitä täällä netissä säädellä.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #170 : 09.08.07 - klo: 23.00 »
http://rc10.fi/index.php?topic=21705.0


Tänään ajettiin sisään eka 28ZX. Pillinä O.S. 2060. Ei hitto mikä pata vaiks mulla ei varmaan ookkaan oikeutta kehua. Mutta asvaltilla Hyper ST:n keula nousi ilmaan kun lähti paikaltaan tai vauhdissa, ei ollut väliä. Hirvee vääntö. Ja kytkinkellona 14T, kaasarissa pienempi 8mm kurkku. Jos laittaa 9mm niin karkaa varmaan käsistä ja kello voisi olla ihan helosti 15. Kytkimenä oli Ultimate Racing medium eli 1,1 mm jouset. Voi käyttää huoletta 1,0mm jousia, koska oikeesti löyly ei lopu alhaalla kesken. Yläkierrokset on kuin krossikoneessa. Aika hämmentävä tunne kun alhaalla hirvee ryyni ja kiertää vielä pitkälle.

Vedin sisäänajossa aika monta kertaa katolleen kun olin niin huumassa vaikka kuinka yritin rajoittaa kaasusormea. Vaikka oli tosi rikkaalla niin vääntöä oli. Suu korviin asti hymyä koko ajan :D

Kampiakseli oli todella massiivinen. Kiertokanki on vastaava kuin Speedissä, eli voitelureikä vakiona ja valmistusmenetelmä sama.


Äkkiä Hyper ST Pro mulle että pääsen mäkin ajaa Truggyy.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #171 : 09.08.07 - klo: 23.05 »
Voisko tota enää kauniimmin sanoa...mainostamatta
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #172 : 09.08.07 - klo: 23.21 »
Tuu koittaa  :afro:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #173 : 09.08.07 - klo: 23.22 »
Ei tarvii meil o werksit ja sh:t  :lol:
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #174 : 09.08.07 - klo: 23.24 »
Linkki oli Mikkelssonnille
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #175 : 10.08.07 - klo: 07.09 »
DAHH
no kyllä sitä rikastettiin mutta meni laiskemmaksi 

Niin sillä on taipumus mennä jos liikaa rikastaa  :mrgreen: Eli viimeistään tämän edellisen kommenttisi jällkeen ainoa vika mikä koneessasi on se että säädöt ei voisi enempää olla kuralla.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #176 : 10.08.07 - klo: 14.01 »
http://rc10.fi/index.php?topic=21705.0


Tänään ajettiin sisään eka 28ZX. Pillinä O.S. 2060. Ei hitto mikä pata vaiks mulla ei varmaan ookkaan oikeutta kehua. Mutta asvaltilla Hyper ST:n keula nousi ilmaan kun lähti paikaltaan tai vauhdissa, ei ollut väliä. Hirvee vääntö. Ja kytkinkellona 14T, kaasarissa pienempi 8mm kurkku. Jos laittaa 9mm niin karkaa varmaan käsistä ja kello voisi olla ihan helosti 15. Kytkimenä oli Ultimate Racing medium eli 1,1 mm jouset. Voi käyttää huoletta 1,0mm jousia, koska oikeesti löyly ei lopu alhaalla kesken. Yläkierrokset on kuin krossikoneessa. Aika hämmentävä tunne kun alhaalla hirvee ryyni ja kiertää vielä pitkälle.

Vedin sisäänajossa aika monta kertaa katolleen kun olin niin huumassa vaikka kuinka yritin rajoittaa kaasusormea. Vaikka oli tosi rikkaalla niin vääntöä oli. Suu korviin asti hymyä koko ajan :D

Kampiakseli oli todella massiivinen. Kiertokanki on vastaava kuin Speedissä, eli voitelureikä vakiona ja valmistusmenetelmä sama.


Äkkiä Hyper ST Pro mulle että pääsen mäkin ajaa Truggyy.

Nonii. Alkaskohan pikkuhiljaa toi teorisointi loppua .21 ja .28 välillä. Tosiasia on että kisa .28 on aivan eri luokkaa, oli sitten O.S. Werks tai RB. Tai mikä tahansa muu KISAKONE (ei mikään RTR). En minäkään olisi uskonut ennen kuin näin ja koin. Noi .28:t on petoja.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #177 : 10.08.07 - klo: 14.17 »
Ei siinä teorisoinnissa ole mitään vikaa, on päivänselvää että noissa kisavireisissä .28 padoissa on potkua hemmetisti oli merkki mikä hyvänsä, mut mua vaan sattuu kiinnostamaan sen kulutus ja lähinnä se että kuinka paljon useammin täytyy käydä tankilla?  eli kumpi on sitten loppujen lopuksi nopeampi kelloa vastaan? ja saako tuolla tehon lisäyksellä pitkällä matkalla revittyä niiden ylimääräisten tankkauskertojen vaatiman ajan pois ja vieläpä nipistämään siitä? ... tämä on nyt vain tämmöistä pohdiskelua... ei muuta.  Itse tulen kuitenkin .28 kisapadan ostamaan ihan mielenkiinnosta oli se tankkiväli sit mikä tahansa.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #178 : 10.08.07 - klo: 14.23 »
Koitan saada tankinkestotuloksia pian.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #179 : 10.08.07 - klo: 14.30 »
Ei siinä teorisoinnissa ole mitään vikaa, on päivänselvää että noissa kisavireisissä .28 padoissa on potkua hemmetisti oli merkki mikä hyvänsä, mut mua vaan sattuu kiinnostamaan sen kulutus ja lähinnä se että kuinka paljon useammin täytyy käydä tankilla?  eli kumpi on sitten loppujen lopuksi nopeampi kelloa vastaan? ja saako tuolla tehon lisäyksellä pitkällä matkalla revittyä niiden ylimääräisten tankkauskertojen vaatiman ajan pois ja vieläpä nipistämään siitä? ... tämä on nyt vain tämmöistä pohdiskelua... ei muuta.  Itse tulen kuitenkin .28 kisapadan ostamaan ihan mielenkiinnosta oli se tankkiväli sit mikä tahansa.

Joo, tota voi pohdiskella, ei siinä mitään. Monet ovat kuitenkin puhuneet huippunopeuksista jne.
Tilanne on kuitenkin se että kun pääsee tollasen vehkeen kahvaan niin ei paljoa enää kiinnosta tankkausvälit. Ero on ajamismielessä niin hurja. Kato nyt tuota Nikonkin lapsenomaista innostusta  :grin: Itsellä kävi samoin. Ei mua kiinnosta tankkaanko kerran tai kaksi tai kolme kertaa enemmän 45min aikana. Kulutuksessa ei tunnu olevan isoa eroa. Ehkä saadaan faktaa siihen pian.
ps. en väitä että .28 olis avain kisojen voittoon mutta hiton paljon hauskempaa ajaa, ainakin silloin ku on säädöissä jne. Siis puhtaasti fun-factor mielessä..
tietty sit jos finaaliin pääsy on kiinni siitä että tankkaan liian usein ja moottori liian janoinen, niin ehkä tuo pohdinta tulee ajankohtaisemmaksi. siltä ei kuitenkaan vaikuta tällä hetkellä.
enemmän se on ajamisesta kiinni.
« Viimeksi muokattu: 10.08.07 - klo: 14.51 kirjoittanut Mika R »