Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 241086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #330 : 22.07.08 - klo: 22.32 »
Koska menee niin läheltä lisään oman tarinani, itsellä homma parani kun vaihdoin pillin äskettäin. Toivottavasti jatkuu näin myös lauantaina....

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #331 : 29.07.08 - klo: 22.01 »
voisko joku jelpata mua ku mulla on toi vz-b v-spec 21. ni toimi ihan hyvin mut, 3 viikon seisomisen jälkeen ei taho pysyä käynissä ala kierroksilla. mutta ylä kierroksilla kyllä pysyy käynnissä joten mistä rupeen vääntämään ruuveja? olen koittanut vakio säädöistä säätää, muta ei taho saada säätöihin! joten jelppi olis kohillaan!!



selvitetty! polttoaine oli mennyt huonoksi, osti uutta ni taas lähteee!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Zoot

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #332 : 01.08.08 - klo: 12.01 »
hello,

Vaikuttas siltä että reilun gallonan ajettu V-spec tihuttaa vauhtipyörän takaa, etulaakeriko - välystä ei kuitenkaan tuntus olevan ? Jos niin mistähän laakerin helpoiten saisi tilattua ? Onko vaihto millanen operaatio, sovitus taitaa olla tiukka ja mitenköhän helposti laakeri lähtee irti / uusi paikalleen ?

Kiitokset avusta jo etukäteen..


Edit: vastattu *HOKE*:lle YV:llä ja homma taitaa olla hanskassa...

« Viimeksi muokattu: 01.08.08 - klo: 13.25 kirjoittanut Zoot »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #333 : 01.08.08 - klo: 13.06 »
Uutta etulaakeria näköjään huutaa sitten.
Mikäli pääkaupunkiseudulta olet niin tuo kone mulle putsattuna...
Pienellä korvauksella vaihdan siihen laakerin oikeanlaisella työkalulla jne.

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #334 : 10.08.08 - klo: 23.31 »
Mulla on tällä hetkellä Kyoshon Pure Ten Alpha3.... Kone alkaa vetelemhään viimosia... Millasta konetta suosittelette, kun ei ole kivaa jos ajot loppuu pariks kuukaudeks. Suositelkaa  hyvää voimapesää. (mulla on siis nyt vakiokone). OIkeilla säädöillä tehty öljyäkin saanu tarpeeks 16% bensalla vedetty mut nyt alkaa loppuu petrooli kesken... Muuten Mikä olis Kyoshon Nitro Blizzardiin sopiva tulppa niin, että sillä vois ajaa talvellakin kun siinä on vissiin vakion keski-lämmin. Talvella kannattaa käyttää Kuumaa ni pysyy paremmin käynissä? Ainakin Purella on sellanen kohtalo.:) Kts :afro:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #335 : 17.08.08 - klo: 21.51 »
Mistähän kannattaisi kysellä OS Max 28 ZX:n osia?
Puutteina olis takalaakeri, kaasuttimen ja lohkon väliin tuleva eriste, vauhtipyörän kartio ja shimmiprikkoja ja pakokäyrän tiiviste.

Kaikki osathan kyllä netistä löytyy mutta mistä ne sais varmasti kerralla samasta paikasta??

Vaihdanko samalla myös etulaakerin?
Välystä siinä ei ole yhtään.
Onko alkuperäiset laakerit parhaat mahdolliset vai löytyykö jostain vieläkin parempia tarvikelaakereita?
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #336 : 17.08.08 - klo: 22.58 »
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #337 : 17.08.08 - klo: 23.33 »
Käytiin kaverin kans ajeleen eilen truggyillä. Kaverilla on Hobaon ST RTR vakio motilla ja mulla on Kyoshon ST-RR OS:n 28XZ:lla. Meillä oli erittäin hauskaa varsinkin mulla kun Ossissa oli voimaa aivan p*rkeleesti.
Kaveri kävi kokeileen O.S:ää ja ajotapahtuman lopputulos: Hobaoonki tulee OS:ssä.

Ja vähän aiheestaki ettei menis offtopiciksi kokonaan:
Onko muuten normaalia että 2gallonaa ajetussa 28XZ:ssa on kiertokangen alalenkki väljän oloinen, mutta kulkuja siinäkin riitti samalla lailla kuin tässä uudessakin( se vaikuttaa yhtä väljältä tuossa mun uudessakin motissa.Vauhtipyörästä kokeiltuna)?
Edit: vanhassa koneessa oli takalaakeri vähän "väljä" ja uudesta koneesta nyt kun otti sen irti ja kokeili niin ei löytyny mitään väljän oloista :grin:

"Casull"  multa pitäis löytyä siihen uusi pakokäyrän tiivisteenki mukaan..

Edit: Kumpi noista Hobaolta löytyvistä tulpista on kuumempi: P3 Ultra Hot vai P4 Super Hot? Kummallaki 28XZ toimii pirun hyvin. "Niko" :n mielestä aikaisemmassa jutussa vain P3 on oikea näihin koneisiin, mutta kiinnostaa vaan että mitä eroa tuolla Ultralla ja Superilla on?

Toinen kyssäri: Onko 28XZ:ssa ja V-Spec:ssä samat laakerit vai erikokoiset kun Hobaon sivuilta ei löytynyt kuin V-Spec:n takalaakeria? Varmaan heiltä kuitenkin löytyy kaikkia ossin osia.
« Viimeksi muokattu: 08.09.08 - klo: 09.50 kirjoittanut Ile__ »
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #338 : 18.08.08 - klo: 07.37 »
 28XZ on todellakin riittävän tehokas moottori lähes mihin tahansa vehkeeseen...
Tuo Ilen ST oli just samanlainen kun pikkuasso harjattomalla tekniikalla liukkaalla teollisuushallin lattialla, eli kaasukahvalla säädetään reaaliaikaisesti renkaiden pyörintänopeutta, ei auton vauhtia.
Vieläkun saisi ton oman koneen paikoilleen autoon asti...
Edit: Kiitos Tontsa, soitan siis Hoppakauppaan.
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 07.41 kirjoittanut Casull »
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #339 : 11.09.08 - klo: 11.08 »
Nyt tuli tilattua O.S B V-Spec ja aloin miettimään, että käykö se heittämällä tuohon Hobao Hyper 8 RTR?
Jossa on vielä paikallaan Mach 28 kone.
Tarviiko esim. kytkintä vaihtaa?
Millä työkaluilla oletta noita etu- ja takalaakereita vaihdelleet?
Hobao shop:ssa on laakerinvaihto työkalut, mutta ne on loppu.
Saako jostain muualta`?

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #340 : 11.09.08 - klo: 20.00 »
Nyt tuli tilattua O.S B V-Spec ja aloin miettimään, että käykö se heittämällä tuohon Hobao Hyper 8 RTR?
Jossa on vielä paikallaan Mach 28 kone.
Tarviiko esim. kytkintä vaihtaa?
Millä työkaluilla oletta noita etu- ja takalaakereita vaihdelleet?
Hobao shop:ssa on laakerinvaihto työkalut, mutta ne on loppu.
Saako jostain muualta`?

Luulisin että käy.
Ainakin mulla meni toi 28xz lähes heittämällä macin tilalle.
Tarkka piti olla ettei kone ota pohjalevyyn kiinni ja samoin mootoripukeista piti hiukan viilata sisäpuolta että ossin isompi kampikammio mahtui väliin.
Ei ollu todellakaan kuin vajaasta millistä kiinni, pikkuhomma oli viilata.
Vakiopukeissa on moottoria vasten tulevalla sivulla sellainen pieni patti, joka siis oli hiukan liian korkea.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #341 : 11.09.08 - klo: 20.39 »
Tarviiko esim. kytkintä vaihtaa?
Täh? Se machin kytkin käy kyllä ja vaihdosta jos horiset niin, jouduthan sä sen vaan siirtämään siitä machista ossiin.

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #342 : 11.09.08 - klo: 21.07 »
Sitä kysyin tai ainakin yritin kysyä, että onko käypänen. Hyvä että sopii.
Juu kytkin onkin jo valmiiksi pöydällä.

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #343 : 24.09.08 - klo: 18.18 »
voiko mun os v-specin tyhjä käynti ongelmat johtua siitä että kone on väljä? ja paljon maksaisi kone remppa? linkit plussaa :wink:
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #344 : 24.09.08 - klo: 20.54 »
Onkos etulaakeria koskaan vaihdettu, ja minkäs verran koneella ylipäätään on ajettu???

Mikä tulppa?
Mikä polttoaine?

Ja se ensinmäinen asia... Kytkin täysin kunnossa???

Poissa I.J.L

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #345 : 24.09.08 - klo: 22.38 »
Juu, kytkin kannattaa tarkistaa. Itselläni vastaava, aiemmin lähes täydellisesti tyhjäkäyntiä käynyt kone alkoi yllättäen sammuilla tyhjäkäynnillä. Pukilla renkaita pyöritellessäni totesin kytkimen jumittavan satunnaisesti, joten ei muuta kuin kone irti ja kytkin auki. No sieltäkhän se vika löytyi, kahdesta kytkinpalasta oli kiinnityslenkki pettänyt.

-ismo
"Kyllä oma menestys on parasta, mutta ei toisten epäonneakaan sovi väheksyä"

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #346 : 25.09.08 - klo: 11.32 »
Paljonko koneella ajettu? Onko koneen joku avanut ja kuka avoi ;) (onko mäntä väärin päin)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #347 : 25.09.08 - klo: 18.02 »
koneella ajettu 2½ gallonaa, poltoaineena byron gen2. konetta ei ole avattu muuten kuin laittettu sisään-ajo prikka ja otettu pois joten ei pitäisi olla männä väärin päin.
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #348 : 25.09.08 - klo: 18.56 »
nyt on kone pöydällä osina ja laakerit on kunnoossa ei krahise eikä tee muutakaan ylimääristä. mutta mäntä on tiensä päässä, siitä varmaan johtuu huono tyhjäkäynti. ei ole yhtään puristuksia.
« Viimeksi muokattu: 25.09.08 - klo: 19.08 kirjoittanut tontsa96 »
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #349 : 25.09.08 - klo: 19.14 »
Valahtaa sylkkyputken läpi 'humps' ?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #350 : 25.09.08 - klo: 20.01 »
V-Spec:n saa helposti väljäksi jos sisäänajaa liian kylmänä - tai oikeastaan minkä tahansa koneen saan nopeasti väljäksi siten...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #351 : 25.09.08 - klo: 20.02 »
ei se mee viel läpi vaa pysähtyy jus sylkkyputken reunan kans tasan
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #352 : 26.09.08 - klo: 11.09 »
Laitoin yv:n, jos kokeiltas kutistaa putki oikeisiin mittoihin.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #353 : 26.09.08 - klo: 13.06 »
Laitoin yv:n, jos kokeiltas kutistaa putki oikeisiin mittoihin.

Laitatkos tännekin kokemuksia ja kommentteja putken kutistamisen lopputuloksesta.
Flying Calacucco

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #354 : 27.09.08 - klo: 18.52 »
Monenlaista metalliin liittyvää olen elämässäni tehny mutta en kyllä keksi millään miten pikkuauton sylinteriputken voi muka hallitusti kutistaa?
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #355 : 27.09.08 - klo: 19.02 »
No kutistimella tietenkin  :grin:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #356 : 27.09.08 - klo: 21.35 »
Niinpä tietenkin, kuinka en tota hoksannut!
Siinä elokuvassahan oli samanlainen laite, siis se millä se äijjä kutisti kakaransa.   :p








KERROJJO!!!  KERROKERROKERRO!!! :angry:

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #357 : 27.09.08 - klo: 21.52 »
Jos kyseessä on sama värkki minkä itse nähnyt niin se "kutistin" on yksinkertainen parinkympin "työkalu" joka asetetaan putken ympärille ja "kiristetään"...vähän niinkuin putkiklemmari noin niinkuin kärjistäen. Saa käsittääkseni kaupasta en tosin tiedä mistä, muistaakseni tarkoitettu tiettyyn os:n koneeseen mutta samalla tavallahan se toimii muissakin joissa sylinteriputken ulkohalkaisija on sama.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa I.J.L

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #358 : 27.09.08 - klo: 22.51 »
Pyydän heti kylmiltään anteeksi, jos muistan ihan väärin, mutta mulla on mielikuva että mäntää olisi joskus yritetty "turvottaa" lyömällä pistepuikolla männän päähän. Sitä en muista oliko kyseessä 21:nen auton kone vaiko jokin mahd. pienempi lennokin moottori yms. Sanomattakin on selvää, että tätä kannattaa kokeilla vasta ihan viimeisenä keinona, taitaa nimittäin olla männän "kansi" niin ohutta tavaraa, että murenee helposti. Jos joku muistaa tai tietää asiasta enemmän, tai omaa jopa kokemusta moisesta, niin kertokoot.

-ismo
"Kyllä oma menestys on parasta, mutta ei toisten epäonneakaan sovi väheksyä"

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #359 : 27.09.08 - klo: 23.54 »
Kyseessä on tosiaan kutistimet, eli puristimet, jotka määrätyllä tavalla käytettynä kutistavat putken. Asiasta taidetaan käyttää nimitystä "tyssääntyminen". Terästä yleensä tyssätään lämmöllä ja kylmällä, mutta koska sylinteriputki on messinkiä, voidaan se tyssätä mekaanisesti, pakottamalla. Itseasiassa käytän kahta työkalua, jotta putken muoto pysyy oikeana. Oikein suoritettuna hyvän lopputuloksen saamiseksi tarvitaan 16 puristusvaihetta ja lisäksi valmistelutyöt, joten ihan kädenkäänteessä homma ei onnistu.

Yllä jo sanottiinkin, että jokaiselle moottorille on omat puristimensa, koska putken läpimitat ovat usein erilaiset. Me hankimme Ossin V-Speciin sopivat työkalut, koska se on moottori jota kannattaa pitää kunnossa puristamalla.

Kun putki on puristettu, niin sitten nähdään onko noista mihinkään.

PS. Kyseessä ei ole parin kympin "työkalut"  :mrgreen:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike